Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä
- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."
- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "
Kommentit (376)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 08:07"]
No mulla on tällainen itsensäkorostaja ihan lähipiirissä, oikein nauratti kun luin tätä ketjua ja tajusin että siinä on melkein kaikki piirteet jota täällä on mainittu :)
Eli ei omista telkkaria ja areenalta ja ties mistä katsoo vain dokumentteja ja vanhoja englantilaisia sarjoja. (salaa katsoo myös miamin ja muidenkin kausien täydellisiä naisia, lipsautti tämän kerran)
Ei tunne kuka on kukakin "iso" julkkis. Tarkoitan iso siinä mielessä että on kyllä aika tynnyrissä saanut kasvaa eikä yhtäkään iltapäivälehteä ole voinut avata jollei tiedä kuka on Sara Sieppi tai Tukiaiset.
Mutta ei tiedä, sanoo aina että en mä seuraa tollasten julkkisten elämää. No en minäkään seuraa mutta siellä ne on joka lehdessä :)
Puhuu sivistyssanoilla, heittelee niitä joka väliin ja katsoo sivusilmällä ymmärsimmekö me muut. Kyllä ymmärrämme mutta emme kommentoi koska on ärsyttävä.
On olevinaan jotain paljon parempaa kuin on, jopa itsensä mielestä, ja sitten kun kuitenkaan ei ole yhtään mitään niin on kaiken tämän lisäksi myös masentunut. Masennuksessaankin on keksinyt että vain fiksut masentuvat koska masentuneet ymmärtävät tämän maailman paremmin kuin muut. Hän on niin älykäs ja siksi siis masentunut. Just joo :)
[/quote]
Onkohan meillä sama tuttava? :D
[/quote]
Tukehtukaa normaaliuteenne.
t. se tuttava
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 09:34"]
Itsensä ylentämistä on toisten kommenttien kuittaaminen sanoilla "höpöhöpö".
[/quote]
Olisin tietysti voinut sanoa, että olet imbesilli.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:32"]
Jatkan off topicia, laskelmassa pitäisi ottaa huomioon kahden auton kaikki kustannukset. Sillä rahalla jos lyhentäisi asuntolainaa, kuinka paljon suuremman asuntolainan voisi ottaa vaikka 20 vuodeksi?
[/quote]
Jos autolla ajettaisiin 10 000 km vuodessa, käyttökustannukset olisivat n. 2200 euroa vuodessa. Tuplana ja 30 vuoden ajalta kustannukset olisivat reilut 130 000. Lisäksi se neljä tonnia pitäisi aika ajoin sijoittaa aina uuteen autoon, oletetaan nyt, että molempia autoja käytettäisiin peräti kymmenen vuotta aina ja arvo olisi laskenut nollaan. 24 000 euroa lisää. Yhteensä siis yli 150 000 euroa menee autoiluun eikä asumiseen. Seuraavaksi voikin vertailla omakotitalon kustannuksia vuodessa verrattuna keskusta-asunnon vastikkeeseen...
[/quote]
10 000 km vuodessa on käyttökustannuksiltaan noin 1600 euroa nykyisillä bensan hinnoilla (vähemmän jos sulla on diesel). Käytetty auto ei maksa 24 000, vaan 15 000:lla saa jo erittäin hyvän. Auton arvo ei laske 10 v:ssa nollaan, varsinkaan jos on ajettu vain 10 000 vuodessa.
Paljonko sulla menee julkisen liikenteen lippuihin? Entä jos lasket rahallisen arvon ajalle, joka sulla menee niillä liikkumiseen verrattuna omalla autolla ajoon ovelta ovelle?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 07:44"]
Eipä tartte enää tätäkään ketjua avata, kiitos höpöhöpölle ja muille täysin huumorintajuttomille typeryksille.
[/quote]
Ja mistä vitusta sinä kusipää minun huumorintajustani mitään tiedät!?!
[quote author="Vierailija" time="16.01.2014 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:46"]
Ketjuumme on ilmestynyt besserwisser itse teossa. Hänen viestinsä tunnistaa aloitussanoista "höpöhöpö".
[/quote]
Höpöhöpö. Esimerkiksi se, että todistelee, että jotkut epämääräiset äänenpainot (ja mistä ihmeestä te revitte nämä tieteellisiltä vaikuttavat terminne; tiedoksi: "äänenpaino" ei tarkoita mitään, se on roskatermi; tuollaisen termin käytöstä näkee, ettei sitä tekstiä voi ottaa todesta) vaikuttavat siihen, että joku "ylentää itseään", on kyllä niin kukkua että. On ihan peruspsykologiaa, että ihminen petkuttaa itseään ja muita keksimällä tarinoita vaikkapa äänenpainoista, kun on jo alusta asti päättänyt, että joku ihminen "ylentää itseään". Täälläkin se näkyy niin hyvin siitä, jos ihminen on akateeminen, niin hän on heti juurikin ylimielinen. Miten voi olettaa uskottavuutta tuollaisten möläytysten jälkeen?
[/quote]
Tarkoitat siis, että toisen ihmisen tunteita tai motiiveja ei voi missään tapauksessa tunnistaa, koska vastaanottajan omat oletukset ovat aina niin voimakkaat?
[/quote]
Mitä ihmettä? Juurihan pääsin rajoittamasta tätä, niin ettei tuollainen tulkinta olisi mahdollinen. Luepa nyt ihan järjellä. Vinkki: jos käyttää tosissaan roskatermiä "äänenpaino", niin ei voi luottaa esitettyyn.
Mutta joo. Voisin melkein sanoa, että jos pitää tunteita todellisina (= ihan ottamalla ne annettuna), niin ei se kyllä hyvä alku millekään tutkimukselle myöskään ole...
[/quote]
Tutkimukselle? Mitäh? Mille tutkimukselle?
Joku jäi nyt kyllä pahemman kerran luupittamaan johonkin omaan päähänpinttymäänsä.
[/quote]
Siis lainaan: "Tarkoitat siis, että toisen ihmisen tunteita tai motiiveja ei voi missään tapauksessa tunnistaa, koska vastaanottajan omat oletukset ovat aina niin voimakkaat?".
Täällä on esitetty kauhea määrä aikamoista sontaa. Jos aikoo esittää jotain järkevää asioista, joissa tunteet ovat jossakin roolissa (tuo lainaus tuossa), niin sitten on parempi etsiä tutkimuksia, jotka edes jollain lailla yrittävät määritellä, mitä ne tunteet ovat. Ja hyvää onnea vaan siinä tapauksessa.
Paksutukkaiset aina kehuvat kuinka haluaisivat ohuen tukan kuten minulla, "et tiedä kuinka vaikea näin paksun tukan kanssa on". Vaikea uskoa, että kukaan OIKEASTI haluaisi tämmöisen päivässä rasvoittuvan hiirenhännän, joka ei kasva olkapäitä pidemmäksi (hiukset katkeilevat) ja kaljuuntuu takaraivolta (ikää 20!!) "sulla on niin helppoo kun ei tarvii laittaa tota tukkaa", eivätkä usko kun sanon että laitan joka aamu. En voi edes nopeasti laittaa ponnarille vaan täytyy kampailla kalju piiloon.... Ja silti kehtaavat sanoa, että kyllä tää paksu tukka on paljon pahempi, et tiedä kuinka kamala tää on, luonnonkiharakin... Ja silti nää samat ihmiset käyttää hiustenpidennyksiä??? Mä en voi, tukka on niin ohut että kiinnikkeet paistaisi alta!
ugh, olen puhunut!
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:01"]
Mä kuljin kirppistakkini kanssa 10 vuotta. Oli kunnon villakangastakki, ja kirpputorilta kympillä hankin! Nyt viimein ostin uuden, taas kirpparilta ja tällä kertaa vitosella.
[/quote]
Mitä tämä sitten on? Omakehua? Mukavaatimattomuutta? Itsesääliä? Leuhkimista? Itserakkautta? Itsensä ylentämistä?
[/quote]
Ehkäpä vaan ihan realistista elämää?
Kysyjä: Katoitsä Putouksen lauantaina?
Mnä: En kattonu, oli muuta.
Kysyjä: No mut se tulee silloin ja silloin uusintana, kato se, siinä oli ihan sikahyvä se ja tää ja toi"
Minä: No itseasiassa mulla ei oo telkkaria.
Kysyjä: MItä? Ei oo telkkaria, oikeesti???
Minä: Juu ei oo, ei tuu juurikaan katottua niin en oo hankkinut kun entinen hajos. Joskus katon jotain läppäriltä, mutta harvemmin.
Kysyjä: No miten sä voit olla kattomatta ohjelmaa 1 tai 2 tai 3?
Minä: Mä en oikeestaan koskaan ole tykännyt noista, oon enemmän dokkari-ihminen, niitä tulee katottu.
Kysyjä: Ai jaa... (ja juoksee av:lle kertomaan kuinka juuri ylensin itseni mainitsemalla että mä katon vaan dokkareita)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 02:45"]
Kysyjä: No mut se tulee silloin ja silloin uusintana, kato se, siinä oli ihan sikahyvä se ja tää ja toi"
Minä: Juu ei oo, ei tuu juurikaan katottua niin en oo hankkinut kun entinen hajos. Joskus katon jotain läppäriltä, mutta harvemmin.
Minä: Mä en oikeestaan koskaan ole tykännyt noista, oon enemmän dokkari-ihminen, niitä tulee katottu.
Kysyjä: Ai jaa... (ja juoksee av:lle kertomaan kuinka juuri ylensin itseni mainitsemalla että mä katon vaan dokkareita)
[/quote]
Repesin :-)
Ja sit on nää, kuten 246, jotka epämääräisesti vihjaa, että kyse on siitä, missä tilanteessa / miten asian esittää. Kuitenkin on käynyt selkeästi ilmi, että saa olla aika fakiiri, jotta telkkarinkatsomattomuudesta saa synninpäästön...
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:01"]
Mä kuljin kirppistakkini kanssa 10 vuotta. Oli kunnon villakangastakki, ja kirpputorilta kympillä hankin! Nyt viimein ostin uuden, taas kirpparilta ja tällä kertaa vitosella.
[/quote]
Mitä tämä sitten on? Omakehua? Mukavaatimattomuutta? Itsesääliä? Leuhkimista? Itserakkautta? Itsensä ylentämistä?
[/quote]
Ehkäpä vaan ihan realistista elämää?
[/quote]
Kauheeta, kun olen käyttänyt viimeset 10 vuotta samaa talvitakkia! Olen sitten itsensäylentänyt ylimielinen akateeminen! Voi tätä syntitaakkaa!
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:54"]
Tuo telkkarittomuuden turha korostaminen. Mä tunnen myös ihmisiä, joilla ei ole oikeasti käsitystäkään viihdetouhuista, korkeakulttuurista kyllä, mutta he ovat todella vaatimattomia, eivätkä asioistaan ääntä pidä.
Sitten on yksi naapuri, joka jaksaa ihmetellä, että "kuka tuksu?". Se on vaan todella pihalla kaikesta, myös korkeakulttuurista ja Seiskakin sille tulee. Vuosia jo miettinyt, että esittääkö se tyhmää, vai onko se tyhmä. Ei jukolauta ihan kaikesta vaan voi olla ulkona.
[/quote]
Kertoo aika olennaisen sinusta ja lähipiiristäsi, jos keskustelette Tuksusta....
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:54"]
Tuo telkkarittomuuden turha korostaminen. Mä tunnen myös ihmisiä, joilla ei ole oikeasti käsitystäkään viihdetouhuista, korkeakulttuurista kyllä, mutta he ovat todella vaatimattomia, eivätkä asioistaan ääntä pidä.
Sitten on yksi naapuri, joka jaksaa ihmetellä, että "kuka tuksu?". Se on vaan todella pihalla kaikesta, myös korkeakulttuurista ja Seiskakin sille tulee. Vuosia jo miettinyt, että esittääkö se tyhmää, vai onko se tyhmä. Ei jukolauta ihan kaikesta vaan voi olla ulkona.
[/quote]
Kertoo aika olennaisen sinusta ja lähipiiristäsi, jos keskustelette Tuksusta....
"Harlekiini-sarja? Valitan, en tunne, minä luen vain kovakantisia klassikkokirjoja. Sellaisia kuin Dostojevskin, Kafkan ja Platonin kirjat. Joita pidän aidossa jugend-kirjahyllyssäni siellä flyygelin vieressä 400 neliön kattohuoneistoasunnossani Katajanokalla."
[/quote]
Lue vaikka viesti 249.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 03:35"]
[/quote]
Ja sit on nää, kuten 246, jotka epämääräisesti vihjaa, että kyse on siitä, missä tilanteessa / miten asian esittää. Kuitenkin on käynyt selkeästi ilmi, että saa olla aika fakiiri, jotta telkkarinkatsomattomuudesta saa synninpäästön...
[/quote]
Helppoa kuin telkkarin tekstitysten lukeminen. Joku tivaa sinulta mitä katsot televisiosta, ja kerrot ettet mitään tai vain antiikin filosofeista kertovia dokumentteja: onneksi olkoon, saat synninpäästön! Jos muut puhuvat Putouksesta, ja alat oma-aloitteisesti kertoa, mitä ohjelmia et katso: itsensä ylentämistä.
Minua ei yhtään kiinnosta urheilu, mutta jos jotkut vaikka juttelevat jostain tv:n hiihtokilpailuista tai lätkämatsista, en näe mitään järkeä mennä siihen ilmoittamaan, että minua katsokaas ei yhtään kyllä tuo urheilu kiinnostaa. Jos joku kysyy katsoinko hiihtoja, sanon että en, ja jos keskustelu edelleen jatkuu aiheesta, voin sanoa, etten katso urheilua.
"Mulla on kuumetta 39,5 astetta, mutta tulinpahan töihin. Kattokaa kaikki, miten tunnollinen työntekijä oon!"
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 07:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 03:35"]
[/quote]
[/quote]
Helppoa kuin telkkarin tekstitysten lukeminen. Joku tivaa sinulta mitä katsot televisiosta, ja kerrot ettet mitään tai vain antiikin filosofeista kertovia dokumentteja: onneksi olkoon, saat synninpäästön! Jos muut puhuvat Putouksesta, ja alat oma-aloitteisesti kertoa, mitä ohjelmia et katso: itsensä ylentämistä.
Minua ei yhtään kiinnosta urheilu, mutta jos jotkut vaikka juttelevat jostain tv:n hiihtokilpailuista tai lätkämatsista, en näe mitään järkeä mennä siihen ilmoittamaan, että minua katsokaas ei yhtään kyllä tuo urheilu kiinnostaa. Jos joku kysyy katsoinko hiihtoja, sanon että en, ja jos keskustelu edelleen jatkuu aiheesta, voin sanoa, etten katso urheilua.
[/quote]
Näin juuri. Ei tämä tuon kummempaa ole, mutta kauhean vaikea joidenkin on sitä ymmärtää. Joku itsensä ylentäjien defenssi?
"Söin just yhen karkin ja kauhee sokerihumala pukkas päälle! Ei kiitos enää ikinä niitä myrkkyjä noin kasoittain, nyt eikun takaisin rahkan ja kanafileen ihmeelliseen maailmaan <3 huomenna reeniii!"
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]
- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."
[/quote]
Tähän liittyen, etenkin ulkomailla mutta täälläkin enenevässä määrin: "meillä ei ole televisiota" tai "katson vain luontodokumentteja"...
[/quote]
Joo! Ihan kuin televisiosta ei ikinä tulisi/voisi katsoa mitään muuta kuin BB:tä (mikä on tietenkin ihan never heard, koska seurataan vain korkeakulttuuria [ja kuljetaan laput silmillä]). Sitten ne samat ihmiset eivät kuitenkaan osaa keskustella siitä korkeakulttuuristakaan. ;-)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 05:41"]
Haa tunnistin itsestäni joitakin näistä piirteistä ja aloin miettiä, mitä muita moisia tapoja minulla on. Ainakin se, että välillä korostan sitä kuinka "en lukenut tenttiin yhtään" mutta läpihän se meni kevyesti. Alan hiljalleen ymmärtää, miksi ihmiset eivät pidä minusta ;)
[/quote]
Vähän niin kuin Krissen hahmo Siskonpeti sarjassa? :D Siis se hahmo, joka esittää vaatimatonta "en mäkään tuonut tänne juhliin mitään ihmeellistä, älä huoli jos sulla on vaan noi kaks kroisanttia mukana" ja sitten latoo hirveän määrän kaikkea tosi hienoa ja vaativaa valmistusta edellyttävää tuotetta pöytään.
[/quote]
Mä olen usein ollut tuollaisessa tilanteessa. Ehkä vain sitten olen niin pirun älykäs tai jotain, että olen huomaavainen. Yritän olla mukava, mutta kaikki mitä sanon tulkitaab vittuiluksi. En keksi siihen mitään muuta syytä kuin sen, että koska mua kadehditaan jo valmiiksi, niin etsitään tikun kanssa jotain mitä voisi käyttää mua vastaan. Oikeasti, eikö teitä rasita oma itsenne, kun näette jatkuvasti kaikissa ja kaikkialla vain vittuilua ja kuittailua?! Mitä ihmisten pitäisi sitten teidän mielestänne sanoa ja millaisia olla, ettette pahoittaisi mieltänne joka halvatun asiasta? Millaista teidän elämänne oikein on?!