Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä
- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."
- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "
Kommentit (376)
Tyttöni oli juuri liittynyt ystävänsä kanssa samaan harrastusryhmään. Ystävän äiti totesi useamman naisen välisessä keskustelussa, kun tuli esille tämä meidän tyttären uusi harratus, että "Voi kyllä mun tarvii olla jo tosi vanha, kun tuo meidän tyttö on harrastanut tätä lajia jo 5 vuotta". Alkoi vähän hymyilyttää...
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:48"]
Naiset, jotka ns. hierovat toisten naamaan suosiotaan miesten keskuudessa. "Vitsi et vaan voi kuvitellakaan miten vaikeaa on kun niin monta miestä pyörii kimpussa, oon ihan hajalla!" :D
[/quote]
Mulla oli kaveri joka harrasti tota. Paitsi että se hänen suosionsa miesten keskuudessa oli kuviteltua. Se ei edes tajunnut tekevänsä itsensä naurunalaiseksi tuolla kerskailulla, niin naisten kuin miesten silmissä.
"Mua ei silleen ärsytä sivistyssanat kun mä oon akateeminen ja niin tottunut niihin, ihan huomaamatta käytän fenomenologian termejä kauppalistaa tehdessä, oishan mun pitäny tajuta kirjottaa selkokielellä sille meidän lähärilastenhoitajalle, mut tosiaan ne tulee niin selkäytimestä ne sanat meillä akateemisilla, onneks mun mies on akateeminen myös niin se tajuu mitä siinä mun tekemässä kauppalistassa millonki lukee"
Täällä on mainittu esimerkkinä itsensä ylentämisestä se ettei omista telkkaria ja tekee siitä numeron. Olen samaa mieltä että jos torppaa kaikkien keskustelut telkkariohjelmista huutamalla väliin että mä en noista tiedä mitään kun mulla ei oo telkkaria ja katon vaan dokkareita netistä jos jotain katon.
Mulla on kuitenkin yksi tynnyrissäkasvanut tuttu. Joku kysyi että kuinka tynnyrissä kasvanut pitää olla ettei tiedä kuka on tuksu jne. No, mä oon melko varma ettei tuo tuttava välttämättä tiedä kuka on tuksu. Olen myös varma ettei se ole itsensä ylentämistä, koska se ei itse koskaan ota puheeksi mitään. Mutta jos sen kanssa yrittää viritellä keskustelua jostain, mistä tahansa mistä vähän vieraammat tuttavat voi keskenään jossain tilaisuudessa puhua, niin se ei onnistu.
Jos ottaa puheeksi teeveesarjan, saa vastaukseksi ettei se katso telkkaria eikä sillä ole sellaista. Viimeaikaisista suurista tapahtumista maailmalla ei voi keskustella, se ei ole niistä kuullutkaan. Ruuista ei voi puhua, se on niin ruokarajoitteinen ettei ole kuullutkaan muusta kuin iduista. Se ei tiedä yhtään poliitikkoa, näyttelijää, turhista, laulajaa... Ei välttämättä itsensä ylentämistä mutta ihan helvetin tylsää seuraa. Vastaa yhdellä sanalla joka asiaan ja koko aiheesta keskustelu loppuu siihen.
Ehkä se ei vaan pidä ihmisistä eikä halua puhua mistään.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 07:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 03:35"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 02:45"]
Kysyjä: Katoitsä Putouksen lauantaina?
Mnä: En kattonu, oli muuta.
Kysyjä: No mut se tulee silloin ja silloin uusintana, kato se, siinä oli ihan sikahyvä se ja tää ja toi"
Minä: No itseasiassa mulla ei oo telkkaria.
Kysyjä: MItä? Ei oo telkkaria, oikeesti???
Minä: Juu ei oo, ei tuu juurikaan katottua niin en oo hankkinut kun entinen hajos. Joskus katon jotain läppäriltä, mutta harvemmin.
Kysyjä: No miten sä voit olla kattomatta ohjelmaa 1 tai 2 tai 3?
Minä: Mä en oikeestaan koskaan ole tykännyt noista, oon enemmän dokkari-ihminen, niitä tulee katottu.
Kysyjä: Ai jaa... (ja juoksee av:lle kertomaan kuinka juuri ylensin itseni mainitsemalla että mä katon vaan dokkareita)
[/quote]
Repesin :-)
Ja sit on nää, kuten 246, jotka epämääräisesti vihjaa, että kyse on siitä, missä tilanteessa / miten asian esittää. Kuitenkin on käynyt selkeästi ilmi, että saa olla aika fakiiri, jotta telkkarinkatsomattomuudesta saa synninpäästön...
[/quote]
Helppoa kuin telkkarin tekstitysten lukeminen. Joku tivaa sinulta mitä katsot televisiosta, ja kerrot ettet mitään tai vain antiikin filosofeista kertovia dokumentteja: onneksi olkoon, saat synninpäästön! Jos muut puhuvat Putouksesta, ja alat oma-aloitteisesti kertoa, mitä ohjelmia et katso: itsensä ylentämistä.
[/quote]
Älä yritä vanhanaikaista! Ei ole tuollaisia, jotka vaan tulevat ja huutavat sulle, että: "MÄ EN MUUTEN KATSO PUTOUSTA!". Se tulee aina ilmi siinä, kun on jo ollut puhetta Putouksesta. Ja ei saada synninpäästöä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 11:30"]
"Mua ei silleen ärsytä sivistyssanat kun mä oon akateeminen ja niin tottunut niihin, ihan huomaamatta käytän fenomenologian termejä kauppalistaa tehdessä, oishan mun pitäny tajuta kirjottaa selkokielellä sille meidän lähärilastenhoitajalle, mut tosiaan ne tulee niin selkäytimestä ne sanat meillä akateemisilla, onneks mun mies on akateeminen myös niin se tajuu mitä siinä mun tekemässä kauppalistassa millonki lukee"
[/quote]
Ei ole todellisuutta tämä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 07:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 03:35"]
Kysyjä: No mut se tulee silloin ja silloin uusintana, kato se, siinä oli ihan sikahyvä se ja tää ja toi"
Minä: Juu ei oo, ei tuu juurikaan katottua niin en oo hankkinut kun entinen hajos. Joskus katon jotain läppäriltä, mutta harvemmin.
Minä: Mä en oikeestaan koskaan ole tykännyt noista, oon enemmän dokkari-ihminen, niitä tulee katottu.
Kysyjä: Ai jaa... (ja juoksee av:lle kertomaan kuinka juuri ylensin itseni mainitsemalla että mä katon vaan dokkareita)
[/quote]
Repesin :-)
Ja sit on nää, kuten 246, jotka epämääräisesti vihjaa, että kyse on siitä, missä tilanteessa / miten asian esittää. Kuitenkin on käynyt selkeästi ilmi, että saa olla aika fakiiri, jotta telkkarinkatsomattomuudesta saa synninpäästön...
[/quote]
Helppoa kuin telkkarin tekstitysten lukeminen. Joku tivaa sinulta mitä katsot televisiosta, ja kerrot ettet mitään tai vain antiikin filosofeista kertovia dokumentteja: onneksi olkoon, saat synninpäästön! Jos muut puhuvat Putouksesta, ja alat oma-aloitteisesti kertoa, mitä ohjelmia et katso: itsensä ylentämistä.
[/quote]
Älä yritä vanhanaikaista! Ei ole tuollaisia, jotka vaan tulevat ja huutavat sulle, että: "MÄ EN MUUTEN KATSO PUTOUSTA!". Se tulee aina ilmi siinä, kun on jo ollut puhetta Putouksesta. Ja ei saada synninpäästöä.
[/quote]
Sinä puhuit huutamisesta, en minä. Onko sinulla jotain vaikeuksia puheäänen voimakkuden säätelyssä? Minulta on ainakin joskus kysytty esimerkiksi että "Et kai katso Kauniita ja rohkeita?" Jotkut siis aloittavat keskustelun siitä näkökulmasta, mitä eivät katso televisiosta. Tuollaisen näkisin vähän itsensä korostamisena, jos katsoo tarpeelliseksi erityisesti keskustella siitä, mitä ei katso.
Jollaki on paksutukka neuroosi.!!!!!. Mutta ihanoikeesti se paksu tukka VOI olla jollekulle rasittava. Ihan samoin kuin jotkut joilla on luonnonkiharat inhoaa omia hiuksiaan. Ite inhoat omia hiuksiasi ja palvot paksuhiuksisia.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:18"]
Jollaki on paksutukka neuroosi.!!!!!. Mutta ihanoikeesti se paksu tukka VOI olla jollekulle rasittava. Ihan samoin kuin jotkut joilla on luonnonkiharat inhoaa omia hiuksiaan. Ite inhoat omia hiuksiasi ja palvot paksuhiuksisia.
[/quote]
Välillä kyllä vatuttaa karhea, pörröinen ja huonosti hallittava eli paksu ja luonnontaipuisa tukka, jota ei kukaan kampaaja osaa laittaa ja leikata kun on totuttu suomalaiseen hyvin toisenlaiseen tukkaan omassa ja asiakkaan päässä, mutta ääneen en valita kun se otetaan just tämmösenä itsensä ylentämisenä.
Inhottaa siinä sitten kuunnella toisen valitusta lasimaisesta liruletistään, missä ei kiharat pysy, kun itse antaisi mitä vaan terveen kiiltävästä, suorasta ja kertakampaamisella kivasta ja siististä tukasta.
Tällä mä on aina niitanut koko kahvihuoneen akkaporukan hiljaiseksi, kun ne alkaa arpomaan jostain alanyan-matkasta vai meniskö sunny beachille vai les americanakseen.
Sanon siihen aina, etten oikein tiedä noista paikosta, kun minä en koskaan matkusta milläkään pakettimatkalla.
Yleensä tulee hiljaista, vaikka mieluusti keskustelisin kyllä matkailusta. Se ei vaan jostain syystä niille sovi.
Mä en kyllä selviäis tosta sun setistä, hattua pitää sulle nostaa (sanoo tyttären äiti, kolmen pojan äidille)
Toisin sanoen, vittu sulla kävi paska mäihä! Säälittää.
Ainakaan aloittajaa ei voi syyttää viattomasta yrityksestä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:25"]
[/quote]
Välillä kyllä vatuttaa karhea, pörröinen ja huonosti hallittava eli paksu ja luonnontaipuisa tukka, jota ei kukaan kampaaja osaa laittaa ja leikata kun on totuttu suomalaiseen hyvin toisenlaiseen tukkaan omassa ja asiakkaan päässä, mutta ääneen en valita kun se otetaan just tämmösenä itsensä ylentämisenä.
Inhottaa siinä sitten kuunnella toisen valitusta lasimaisesta liruletistään, missä ei kiharat pysy, kun itse antaisi mitä vaan terveen kiiltävästä, suorasta ja kertakampaamisella kivasta ja siististä tukasta.
[/quote]
No hei, kumpi käyttämistäsi sanavalinnoista kuulostaa kivemmalta ja kauniimmalta, "lasimainen liruletti" vaiko "paksu ja luonnontaipuisa tukka"? Aiivan.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:25"]
[/quote]
[/quote]
No hei, kumpi käyttämistäsi sanavalinnoista kuulostaa kivemmalta ja kauniimmalta, "lasimainen liruletti" vaiko "paksu ja luonnontaipuisa tukka"? Aiivan.
[/quote]
Karhea, pörröinen ja huonosti hallittava tukka oli se minun näkemykseni. Minusta lasimainen liruletti on ihanan sileä, suora ja helposti saa siistin näköiseksi.
Lasimainen liruletti on kaverien omia sanoja. Omasta päästäni kun ei oikeasti saa siistiä kuin muotoilutuotteilla, kammalla ja erikoishoitoaineilla. Takkuuntuu ponnarillakin ja auki näyttää tunnissa siltä, ettei olis harjattu ollenkaan.
Mutta valittaa ei tästä takkuuntuvasta pörrökasasta saa, kun se on niiiiiin paksu ja kihara ja kaikki negatiivinen on itsensä ylentämistä.
"Ai teillä syödään tällaista.. Joo, mähän en vois koskaan syödä mitään muuta kuin omalla takapihalla kasvatettuja voikukanjuuria ratamonlehdillä. Ja tietty purkista spirulinaa, lehtivihreää, dbhgty-vitamiineja ja yksisarvisen pieruja, minä kun pidän huolta itsestäni." Ja toisella jää lihapulla pyörimään puoliväliin suuta ja lautasta.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:32"]
Jatkan off topicia, laskelmassa pitäisi ottaa huomioon kahden auton kaikki kustannukset. Sillä rahalla jos lyhentäisi asuntolainaa, kuinka paljon suuremman asuntolainan voisi ottaa vaikka 20 vuodeksi?
[/quote]
Jos autolla ajettaisiin 10 000 km vuodessa, käyttökustannukset olisivat n. 2200 euroa vuodessa. Tuplana ja 30 vuoden ajalta kustannukset olisivat reilut 130 000. Lisäksi se neljä tonnia pitäisi aika ajoin sijoittaa aina uuteen autoon, oletetaan nyt, että molempia autoja käytettäisiin peräti kymmenen vuotta aina ja arvo olisi laskenut nollaan. 24 000 euroa lisää. Yhteensä siis yli 150 000 euroa menee autoiluun eikä asumiseen. Seuraavaksi voikin vertailla omakotitalon kustannuksia vuodessa verrattuna keskusta-asunnon vastikkeeseen...
[/quote]
Ihan totta, että pitää ottaa huomioon myös nämä. Mutta, näistä pitäisi kuitenkin vähentää esimerkiksi paikallisbussimaksut, junamatkat sukulaisiin ynnä muut liikkumiseen liittyvät kulut mitä muuten tehtäisiin autolla. Harva kuitenkaan pystyy 30 vuotta ihan pelkästään kävelemällä liikkumaan, vaikka kuinka asuisi keskellä Helsinkiä.
Esimerkiksi helsingin sisäinen lippu aikuiselle tekee vuodessa noin 500 euroa jos on kausilippu. Se 2x plus 2 lapsen liput on 1500e vuodessa. Sitten jos joskus haluaa poiketa kavereilla lähikunnissa ja junaliput pari kertaa vuodessa sukulaisiin koko perheelle on varmaan 500e vähintään lisää vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:06"]
Minä ostin huutonetistä 70-luvun lammasturkin, joka oli muodistettu. Varmasti menee vielä pitkään.
[/quote]
Kai veit pakkaseen ennen kuin otit käyttöön? Saattaa olla turkiskuoriaisia.
Itsensä ylentäjä: Miten sulla meni tentti?
Minä: Huonosti.
I: Mulla meni hyvin, kun olen näin kunnianhimoinen, enkä tyydy vähempään.
Itsekseni: joillakin ei ole rikkaita vanhempia vaan on käytävä (alaa vastaamattomissa) töissä, jotta saa edes hernekeittoa ja perunaa ostettua...
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]
- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."
[/quote]
Tähän liittyen, etenkin ulkomailla mutta täälläkin enenevässä määrin: "meillä ei ole televisiota" tai "katson vain luontodokumentteja"...
[/quote]
Tätä en ymmärrä. On paljon ihmisiä joita ei joko kiinnosta tai ole aikaa seurata tällaisia juttuja. Ei kaikkia kiinnosta urheilu, politiikka tai uskontokaan. Miksi pitäisi sitten viihteestä aivan erityisesti tietää?
[/quote]
Sama.
Tai anteeks, onhan mulla telkkari. Sellainen postimerkin kokoinen 20 vuotta vanha kuvaputkimalli.
Areenalta tuijottelen sitten jotain jos tuijotan, ja kappas vaan yleensä Avaraa luontoa tms.