Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä
- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."
- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "
Kommentit (376)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 14:45"]
Minä väitän kyllä, että sitten on itsetunnossa jotain vikaa, jos kokee tällaisenkin itsensä ylentämisenä:
- Kuka on sinusta paras Putous-hahmo?
- En ole katsonut sitä ohjelmaa, niin en osaa sanoa.
Niin onko tuo vastaus oikeasti huono? Jos ei ole katsonut jotain ohjelmaa, on itsensä ylentäjä? Näin kärjistetysti tietty.
[/quote]
Riippuu vastaajan tavoitteista, mikä taas ilmenee äänenpainoissa, sanavalinnoissa, keskustelun jatkossa yms. Jos tarkoitus on tavalla tai toisella ilmaista, että sinä olet minua huonompi kun katsot Putousta, niin silloin voitaneen puhua itsensä ylentämisestä. Tai ainakin huonosta käytöksestä ja sosiaalisesta kyvyttömyydestä.
Hyvä tyyppi osaa ja haluaa virittää tästä keskustelua. Vaikkapa kertomalla, että ei ole tullut katsoneeksi, mutta jatkaa sitten kysymällä, että millainen konsepti se onkaan, kun kovasti on lehdissä ollut puhetta tms. Kiinnostus toisen mielenkiinnon kohteita kohtaan on miellyttävää käytöstä ja kohteliaisuutta.
[/quote]
Höpöhöpö. Tyyppi, joka ilmaisee mielenkiintonsa minun tieteenalaani kohtaan, ja kun olen selittänyt asioita, niin ei ole ollenkaan kiinnostunut tai/ja ei näe vaivaa ymmärtääkseen niitä perusasioita, joita selitän, on vaan ja ainoastaan ärsyttävä kusipää.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:19"]
Höpöhöpö. Hän ei tehnyt mitään arvo-oletuksia. Sellaiset on ihan korviesi välissä, ja muuten niiden kymmenien yläpeukuttajien. Kuvottavaa!
[/quote]
Arvo-oletukset eivät olleet korviemme välissä, vaan kirjoittajan rivien välissä: Piireissäni katsellaan minisarjoja Areenalta, entäpä teidän .. 'piireissänne'.. Huomasitko?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 13:25"]
Itsekin katson tv:stä lähinnä uutiset ja aamu-tv:n, areenasta sitten dokkareita ja minisarjoja. Mutta niin tekevät monet tuttuni, eikä sitä kukaan pidä minään itsensä ylentämisenä! Riippuu näemmä piireistä hyvinkin paljon.
[/quote]
Ahahah, oivallinen esimerkki "huomaamattomasta" itsensä ylentämisestä.
[/quote]
Höpöhöpö. Hän ei tehnyt mitään arvo-oletuksia. Sellaiset on ihan korviesi välissä, ja muuten niiden kymmenien yläpeukuttajien. Kuvottavaa!
[/quote]
Juu eipä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:23"]
No entä jos ei vaan seuraa hömppää. Pitäiskö valehdella, että katsoo ja vakoilla jotain naistenlehtiä, ettei joku loukkaannu jos on erilaiset kiinnostuksen kohteet?
[/quote]
No kun edelleenkään ei ole kyse siitä mitä tekee vaan siitä, miten ja missä tilanteissa tuo asiaa esiin.
[/quote]
Höpöhöpö. On ihan selvää, ettei ole merkitystä miten ja missä tilanteissa heppu tuo asiaa esiin, se on kuitenkin mielestäsi vastenmielinen.
Harrastan tätä varmaankin oikeasti itse, seuraavat asiat kun ärsyttävät niin paljon:
-Miten Suomessa ei millään meinaa löytää vaatekaupoista tarpeeksi pienikokoisia vaatteita, xs:kin on usein liian löysä ja lastenvaatteetkin telttamitoitusta.
-Jos on muuten sopiva koko, on se liian pieni rintojen kohdalta. Tästä päästäänkin rintsikoihin: on niin ärsyttävää, kun ei ketjuliikkeistä löydy kokoja tarpeeksi pienellä ympärysmitalla ja isolla kuppikoolla!
-Työni on välillä niin stressaavaa ja minulla on ihan liikaa vastuualueita. Valitettavasti vaan kukaan muu ei osaa lisäkseni hoitaa niitä, joten ylitöiksi menee taas!
-Hiukseni ja kynteni ovat niin vahvat ja kasvavat ihan älytöntä vauhtia, kynsiäkään ei meinaa saada leikattua, kun sakset ei meinaa niihin pystyä!
Joo, ei varmaan mikään ihme, että naiset eivät yleensä pidä minusta. Aloittakaa toki alapeukutus :)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:02"]
Huh, onneksi minulla ei ole samanlaista tuttavapiiriä kuin ap:lla
[/quote]
No eipäs nyt tehdä mitään oletuksia tuttavapiiristäni kun en ole siitä puhunut edes ;) Enemmän nämä kokemukset tulevat av:lta, vaikka toki sitä oikeassa elämässäkin on joskus tullut tällaiseen törmättyä, esim. tuohon "mä en katso tv:tä" -leijumiseen.
ap
[/quote]
Entä jos todellakaan EI katso telkkaria? Jos todellakaan EI omista telkkaria? Mitä silloin pitää sanoa?
[/quote]
Tässä on jo moneen kertaan avattu asiaa, esim. viestissä 183.
[/quote]
Höpöhöpö. Tuo "avattu asia" on ympäripyöreätä huttua, jolla voit puolustaa pölhöjä katsantokantojasi, koska voit väittää sen perusteella ihan mitä vaan. "Kato, se sano sen äänenpainolla!" vrt. paha silmä.
95: hyi helva mikä tyyppi! :D
No, omat:
- Eräs entinen tuttavani otti minuun yhteyttä hyvin pitkän ajan jälkeen. Hän oli ilmeisesti edennyt alallaan, ja rahaa pursusi taskuista. Hän sai lähes kaikkeen vedettyä tuon mammonan. Esim, minä: "Mitäs tässä, kävin Tampereella, oltiin yö hotellissa, jne." "Ei se edes oo hotelli verrattuna niihin, missä MINÄ olen ollut. Sitten todellakin saadaan puheenaihe vietyä niihin kaikkiin hienoihin hotelleihin, missä on ollut kaikkine kuvailuineen ja että se tavallinen hotelli Ilves ei edes SAA kutsua itseään hotelliksi. Ja joka paikkaan tuli tuolla tavoin sen mammonan mainostus. En keskustellut enää toiste.
- Sivistyssanojen viljely on kyllä niin tuttua. Ja hei, ymmärrätte varmaan te itsepintaisimmatkin, että kyse on nimenomaan siitä sivistyssanojen käytöstä sivistyssanan ilosta? Ei siis jos kerran menee mainitsemaan vaikkapa sanan kognitiivinen, vaan se että tietyssä seurassa korvaa kaiken korvattavan jollakin sivistyssanalla tai vieraskielisellä sanalla. Tarkoitus tuskin on "etsiä vertaistaan", vaan tehdä selväksi ettei sitä vertaista edes ole.
- Jälleen eräs entinen tuttavani. Opiskelimme samaa alaa, ja hän oli siirtynyt hakuprosessien myötä minua vuotta ylemmäksi. Kun aloitin koulun, alkoi se "kyllä sinä ymmärrät" länkytys. Eikä vain minulle, vaan kaikille sen hetken ykkösluokkalaisille. "Kyllä te vielä ymmärrätte, ettei siis noilla vaatteilla kannata tulla tällaiseen kouluun...". "Kyllä sä vielä opit laajentamaan näkökulmias." "Kyllä se vielä ymmärrät". Ja tämä oli ihan korkeakoulutasolla eikä yläasteella. Odotin kärsivällisesti sen vuoden, toisen, kolmannen ja vielä neljännenkin, enkä ymmärrä vieläkään. Sitä kyllä pohdin, että oliko se hänelle vain niin suuri asia päästä kouluun että piti tuolla tavoin tuulettaa? Toisaalta hän brassaili myös esim. parisuhdekuvioillaan ja itse asiassa kaikella, millä voi brassailla, ja se kaikki kuului jo ihan puhetavasta... Että ehkäpä ihan hyvä, että on entinen tuttava. :)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:23"]
No entä jos ei vaan seuraa hömppää. Pitäiskö valehdella, että katsoo ja vakoilla jotain naistenlehtiä, ettei joku loukkaannu jos on erilaiset kiinnostuksen kohteet?
[/quote]
No kun edelleenkään ei ole kyse siitä mitä tekee vaan siitä, miten ja missä tilanteissa tuo asiaa esiin.
[/quote]
Höpöhöpö. On ihan selvää, ettei ole merkitystä miten ja missä tilanteissa heppu tuo asiaa esiin, se on kuitenkin mielestäsi vastenmielinen.
[/quote]
No okei, sinä sen varmasti tiedät paremmin mikä minun mielestäni on vastenmielistä. Olinpa tyhmä kun kuvittelin itse tietäväni omista tunteistani. Onneksi on viisaammat, jotka opettavat.
Ketjuumme on ilmestynyt besserwisser itse teossa. Hänen viestinsä tunnistaa aloitussanoista "höpöhöpö".
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:28"]
[/quote]
Arvo-oletukset eivät olleet korviemme välissä, vaan kirjoittajan rivien välissä: Piireissäni katsellaan minisarjoja Areenalta, entäpä teidän .. 'piireissänne'.. Huomasitko?
[/quote]
Ihan omaa kuvitelmaasi. Ei se piiri tarkoita "parempia henkilöitä" (toki se voi sitäkin tarkoittaa, mutta ei lähtökohtaisesti), vaan "minun tuntemiani ihmisiä"/"sinun tuntemiasi ihmisiä".
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:42"]
Höpöhöpö. Tuo "avattu asia" on ympäripyöreätä huttua, jolla voit puolustaa pölhöjä katsantokantojasi, koska voit väittää sen perusteella ihan mitä vaan. "Kato, se sano sen äänenpainolla!" vrt. paha silmä.
[/quote]
1) vaikuttaa siltä, että otat tämän ketjun pikkuisen turhan tosissasi
2) tuolla logiikalla kukaan ei voisi sanoa mistään mitään, koska lopulta kaikki on subjektiivista
Tahattomasti lapsettomien haukkuminen.
"Siis en mä niinku hauku/vihaa mut niinku ku siis verorahat menee niihi hoitoihin ku halusin mieluummin et ne menis johonki ihkuun ja ku ei kaikkien vaa kuulu saada niit lapsii"
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:28"]
[/quote]
[/quote]
Ihan omaa kuvitelmaasi. Ei se piiri tarkoita "parempia henkilöitä" (toki se voi sitäkin tarkoittaa, mutta ei lähtökohtaisesti), vaan "minun tuntemiani ihmisiä"/"sinun tuntemiasi ihmisiä".
[/quote]
Kuules nyt höpöhöpö. Tuskin kukaan tässä ketjussa mitään absoluuttista totuutta yrittää esittääkään, tuo sun jankkaamisesi menee pikkuisen tämän koko keskustelun vierestä koko ajan. Et ole ainut sellainen korkean tason ajattelija, joka ymmärtää näiden kokemusten olevan aina subjektiivisia. Ei ehkä kannata ottaa tätä keskustelua ihan noin vakavasti.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 11:05"]
"Sinä se jaksat huolehtia ruokavaliostasi. Itse en jaksaisi aina vahdata jokaista suupalaa, haluan mieluummin nauttia elämästäni."
"Sinähän et tietenkään katso televisiosta muuta kuin sivistäviä dokumentteja, mutta mä en jaksa esittää mitään roolia, haluan vapaa-aikanani viihtyä."
"Mä en jaksaisi väkisin lukea jotain pölysiä klassikkoromaaneja, luen mieluummin sellaisia kirjoja mistä itse tykkään."
[/quote]
Hitsi, nyt kun mainitsit niin tuo on ärsyttävää! Ei sillä, toisaalta ajattelen itse niin että teen asioita tekemisen ilosta enkä statusta nostattaakseni, mutta vieläpä "tehdä asioita tekemisen ilosta eikä statusta nostattaakseen" saadaan jo itsessään tehtyä itseään ylentävään tapaan. Wau! :D
Ottakaa siitä selkoa sitten. Jatkakaa, en ollut trolli.
Mä en katso TV:tä, koska en omista TV:tä eikä ole rahaa ostaa. Ei kyllä kiinnostakaan, ei sen puoleen :)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 11:46"]
Harrastan tätä varmaankin oikeasti itse, seuraavat asiat kun ärsyttävät niin paljon:
-Miten Suomessa ei millään meinaa löytää vaatekaupoista tarpeeksi pienikokoisia vaatteita, xs:kin on usein liian löysä ja lastenvaatteetkin telttamitoitusta.
-Jos on muuten sopiva koko, on se liian pieni rintojen kohdalta. Tästä päästäänkin rintsikoihin: on niin ärsyttävää, kun ei ketjuliikkeistä löydy kokoja tarpeeksi pienellä ympärysmitalla ja isolla kuppikoolla!
-Työni on välillä niin stressaavaa ja minulla on ihan liikaa vastuualueita. Valitettavasti vaan kukaan muu ei osaa lisäkseni hoitaa niitä, joten ylitöiksi menee taas!
-Hiukseni ja kynteni ovat niin vahvat ja kasvavat ihan älytöntä vauhtia, kynsiäkään ei meinaa saada leikattua, kun sakset ei meinaa niihin pystyä!
Joo, ei varmaan mikään ihme, että naiset eivät yleensä pidä minusta. Aloittakaa toki alapeukutus :)
[/quote]
Alapeukku tuli :) Luuletko, että kaikki naiset haluaisivat olla jotain kirppuja tai kääpiöitä? Tai että jotkut mahtiutareet on kaikilla haaveissa? Voi olla, että moni ei pidä sinusta omahyväisyytesi takia.
Eivät kaikki haluakaan, mutta kyllä aika monelle se hoikka vartalo yhdistettynä isoihin rintoihin kelpaisi.
Ohis
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:54"]
Tahattomasti lapsettomien haukkuminen.
"Siis en mä niinku hauku/vihaa mut niinku ku siis verorahat menee niihi hoitoihin ku halusin mieluummin et ne menis johonki ihkuun ja ku ei kaikkien vaa kuulu saada niit lapsii"
[/quote]
Jep. Ja "tärkeämpää on vaikka saada lastensairaala!1" ja sitten nämä samat ihmiset eivät tajua kuinka heidän rahojaan huijataan jossain ihme keräyksessä lastensairaalalle, mutta eivät missään nimessä haluaisi että heidän verorahoistaan menee joku ihan hiukkasen pieni prosentti tahattomasti lapsettomien lapsettomuushoitoihin.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 11:46"]
[/quote]
Tarkoitata varmaankin varpaankynsiä ö.ö
Itse inhoan sitä jonkun jo mainitsemaa: "mä en jaksa / halua / pysty olemaan naisten kanssa, kun ne on niin kanoja / ärsyttäviä / juoruilevia / (keksi itse lisää)" Ja tämä naisen suusta. Joo, naisia on erilaisia, enkä mä itsekään kaikkien kanssa viihdy. Enkä kaikkien miesten. Mutta en mä silti viitsisi ihan kollektiivisesti haukkua koko omaa (!) sukupuoltani ja jotenkin ylettömästi korostaa, etten itse kuitenkaan kuulu siihen joukkoon.
Toki naisten ja miesten tavoissa on eroja, itse siirryin työpaikalta, jossa oli 20 naista eikä yhtään miestä, työpaikalle, jossa on kolme miestä ja minä. Molemmissa olen tullut juttuun, joittenkin kanssa paremmin, joittenkin kanssa vähän väkisin.