Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä

Vierailija
14.01.2014 |

- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."

- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "

Kommentit (376)

Vierailija
101/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:42"]

Höpöhöpö. Tuo "avattu asia" on ympäripyöreätä huttua, jolla voit puolustaa pölhöjä katsantokantojasi, koska voit väittää sen perusteella ihan mitä vaan. "Kato, se sano sen äänenpainolla!" vrt. paha silmä.

[/quote]

Eikö sun mielestä sitten kukaan koskaan ylennä itseään tai esim. puhu vittumaisesti toiselle?

Vierailija
102/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:46"]

Ketjuumme on ilmestynyt besserwisser itse teossa. Hänen viestinsä tunnistaa aloitussanoista "höpöhöpö".

[/quote]

Höpöhöpö. Esimerkiksi se, että todistelee, että jotkut epämääräiset äänenpainot (ja mistä ihmeestä te revitte nämä tieteellisiltä vaikuttavat terminne; tiedoksi: "äänenpaino" ei tarkoita mitään, se on roskatermi; tuollaisen termin käytöstä näkee, ettei sitä tekstiä voi ottaa todesta) vaikuttavat siihen, että joku "ylentää itseään", on kyllä niin kukkua että. On ihan peruspsykologiaa, että ihminen petkuttaa itseään ja muita keksimällä tarinoita vaikkapa äänenpainoista, kun on jo alusta asti päättänyt, että joku ihminen "ylentää itseään". Täälläkin se näkyy niin hyvin siitä, jos ihminen on akateeminen, niin hän on heti juurikin ylimielinen. Miten voi olettaa uskottavuutta tuollaisten möläytysten jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 11:46"]

Harrastan tätä varmaankin oikeasti itse, seuraavat asiat kun ärsyttävät niin paljon:

-Miten Suomessa ei millään meinaa löytää vaatekaupoista tarpeeksi pienikokoisia vaatteita, xs:kin on usein liian löysä ja lastenvaatteetkin telttamitoitusta.

-Jos on muuten sopiva koko, on se liian pieni rintojen kohdalta. Tästä päästäänkin rintsikoihin: on niin ärsyttävää, kun ei ketjuliikkeistä löydy kokoja tarpeeksi pienellä ympärysmitalla ja isolla kuppikoolla!

-Työni on välillä niin stressaavaa ja minulla on ihan liikaa vastuualueita. Valitettavasti vaan kukaan muu ei osaa lisäkseni hoitaa niitä, joten ylitöiksi menee taas!

-Hiukseni ja kynteni ovat niin vahvat ja kasvavat ihan älytöntä vauhtia, kynsiäkään ei meinaa saada leikattua, kun sakset ei meinaa niihin pystyä!

Joo, ei varmaan mikään ihme, että naiset eivät yleensä pidä minusta. Aloittakaa toki alapeukutus :)

[/quote]

Alapeukku tuli :) Luuletko, että kaikki naiset haluaisivat olla jotain kirppuja tai kääpiöitä? Tai että jotkut mahtiutareet on kaikilla haaveissa? Voi olla, että moni ei pidä sinusta omahyväisyytesi takia.

[/quote]

Jes! En minäkään kirppu enkä kääpiö mielestäni ole vaan lähes 170 cm pitkä. "Mahtiutareet" eivät ole mitkään överisilarit, vaan rinnanympärys vaan on aika kapea suhteessa kuppikokoon, jolloin näin kapealla ympäryksellä tai isolla kupilla varustettuja rintsikoita ei ole perus ketjukauppojen valikoimissa tarjolla. Ja esim. istuvien kauluspaitojen mitoitus on oikeasti tehty laudoille, ei tiimalasivartaloisille!

Minäkään en jaksa kaikkia naisia, onneksi lähipiiri ja työkaverit suurimmaksi osaksi miehiä ja yhtä kamalia naisia ;)

Vierailija
104/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei mukamas katso telkkaria lainkaan, mutta tietää kuitenkin kaikkien siellä pyörivien hömppäohjelmien sisällöt, jotta osaa sitten arvostella niitä suureen ääneen joka käänteessä. Minusta se on itsensä ylentämistä jos mikä.

Vierailija
105/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 11:46"]

-Hiukseni ja kynteni ovat niin vahvat ja kasvavat ihan älytöntä vauhtia, kynsiäkään ei meinaa saada leikattua, kun sakset ei meinaa niihin pystyä!

Joo, ei varmaan mikään ihme, että naiset eivät yleensä pidä minusta. Aloittakaa toki alapeukutus :)

[/quote]

Tarkoitata varmaankin varpaankynsiä     ö.ö

[/quote]

Sormenkynsiä, sorry! :(

Vierailija
106/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]

- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."

[/quote]

Tähän liittyen, etenkin ulkomailla mutta täälläkin enenevässä määrin: "meillä ei ole televisiota" tai "katson vain luontodokumentteja"...

[/quote]

joo, ja loppujen lopuksi ko henkilö kuitenkin tietää IHAN kaiken kaikista tosi-tv ohjelmista... Mulla on suvussa tämmöinen, hippa rasittava tyyppi.

Vierailija
107/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 01:29"]

Ääks... Mä olen juuri sellainen ihminen, joka ei ikinä tiedä mitään julkkiksia tai näyttelijöitä... No, jonkun Tuksun kyllä tiedän.

Enkä jaksa katsoa mitään Huippumalli haussa, Putous, Tanssii tähtien kanssa tms. Olen vilkaissut noita ohjelmia, mutta en jaksa katsoa.

Sitten aina tulee joku, joka aloitata small talkin, että mistä Putouksen tämän vuoden hahmosta sä tykkäät. Ja on pakko sanoa, etten edes tiedä, mitä hahmoja siellä on. :( Viime vuonna yritin ekan kerran katsoa Putousta, kun niinmonet kysyi tuota, mutta se oli musta niin tylsä ohjelma, etten jaksanut kiinnostua...

Kai mä sitten olen ylimielinen. :(

[/quote]

Miten tälläinen kommentti sitten eroaa itsensä ylentämisestä? Juuri tuota ihan samaa, että "mä nyt just ja just jonkun tuksun tiedän, mutta en nyt herranjumala mitään miljoonayleisöistä putousta katso. kai mä sit oon ylimielinen :(" jos tiedätte mitä tarkoitan.

Vierailija
108/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikko:

"Työssäkäyvät on niin ahkeria. Musta ei olis siihen. Tahdon olla mukana lasteni kehityksessä ja elämässä."

Vierailija
109/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:46"]

Ketjuumme on ilmestynyt besserwisser itse teossa. Hänen viestinsä tunnistaa aloitussanoista "höpöhöpö".

[/quote]

Höpöhöpö. Esimerkiksi se, että todistelee, että jotkut epämääräiset äänenpainot (ja mistä ihmeestä te revitte nämä tieteellisiltä vaikuttavat terminne; tiedoksi: "äänenpaino" ei tarkoita mitään, se on roskatermi; tuollaisen termin käytöstä näkee, ettei sitä tekstiä voi ottaa todesta) vaikuttavat siihen, että joku "ylentää itseään", on kyllä niin kukkua että. On ihan peruspsykologiaa, että ihminen petkuttaa itseään ja muita keksimällä tarinoita vaikkapa äänenpainoista, kun on jo alusta asti päättänyt, että joku ihminen "ylentää itseään". Täälläkin se näkyy niin hyvin siitä, jos ihminen on akateeminen, niin hän on heti juurikin ylimielinen. Miten voi olettaa uskottavuutta tuollaisten möläytysten jälkeen?

[/quote]

Tarkoitat siis, että toisen ihmisen tunteita tai motiiveja ei voi missään tapauksessa tunnistaa, koska vastaanottajan omat oletukset ovat aina niin voimakkaat?

Vierailija
110/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tää "kuuluisa" lausahdus; Voi, voi täällä se av-mamma vänkää vastaan, hanki elämä. Ööh, samanlaisia avmammoja täällä kaikki ollaan kun kerran tällä palstalla pyöritään ja yhtä vähän sitä elämää on sillä kommentoijalla, ehkä jopa vielä vähemmän jos itse ei oo "mamma" ja pitää kuitenkin av-mammojen palstalla pyöriä...

Vierailija
111/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:52"]

Höpöhöpö. Tuo "avattu asia" on ympäripyöreätä huttua, jolla voit puolustaa pölhöjä katsantokantojasi, koska voit väittää sen perusteella ihan mitä vaan. "Kato, se sano sen äänenpainolla!" vrt. paha silmä.

[/quote]

1) vaikuttaa siltä, että otat tämän ketjun pikkuisen turhan tosissasi

2) tuolla logiikalla kukaan ei voisi sanoa mistään mitään, koska lopulta kaikki on subjektiivista

[/quote]

Ihmisten arvottaminen on lähtökohtaisesti subjektiivista! Sitä paitsi asetin "tuolle logiikalle" rajat, esmes ja erityisesti "äänenpainon" käyttäminen minkään asian perusteena on huttua. Lähtökohtaisesti arvovapaan valinnan (tv:n katselu) näkeminen ylipäänsä jotenkin joskus itsensä ylentämisenä, asettaa kyllä nämä itsensä ylentämistä näkevät paljon enemmän epäluotettavaksi lähteeksi arvottamaan tv:n katselua ja itsensä ylentämistä. Ja näinhän toki onkin tosimaailmassa. Tv:tä katselemattomat eivät pidä asiaa yleensä mainitsemisen arvoisenakaan, toki voivat kertoa, jos asia tulee esille. Tv:tä katselevat taas nimenomaan suhtautuvat tv:tä katselemattomiin lähtökohtaisesti omituisina ("Onko se jokin arvovalinta?", "Sä voit saada, mulla on ylimääräinen telkku."). Tämä on ihan fakta.

Vierailija
112/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:22"]

Tai tää "kuuluisa" lausahdus; Voi, voi täällä se av-mamma vänkää vastaan, hanki elämä. Ööh, samanlaisia avmammoja täällä kaikki ollaan kun kerran tällä palstalla pyöritään ja yhtä vähän sitä elämää on sillä kommentoijalla, ehkä jopa vielä vähemmän jos itse ei oo "mamma" ja pitää kuitenkin av-mammojen palstalla pyöriä...

[/quote]

Höpöhöpö. Jos olisit yhtään lukenu eksistentiaalidimetalogiaa niin tietäisit, että tuo koko mamma-kuvitelma on omassa päässäsi. Olet kuvitellut koko tilanteen, kun odotat muiden sanovan niin.

Vierailija
113/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikkoja nämäkin:

"Käytiin lomalla Barcelonassa MUTTA pyörittiin siellä, missä turistit ei yleensä pyöri."

- niin olethan jotain aivan muuta kuin tuikitavallinen turisti..

"Minä en kyllä tiedä enkä tunne julkkiksia yhtään, enkä tiedä maailman menosta yhtään mitään, siis onko joku Mandela kuollut, ei kiinnosta vaan ."

- no ei varmaan, kun kaikki liikenevä aika aikuiselta ihmiseltä menee pelatessa jotain nettipeliä.

Vierailija
114/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:19"]

Höpöhöpö. Hän ei tehnyt mitään arvo-oletuksia. Sellaiset on ihan korviesi välissä, ja muuten niiden kymmenien yläpeukuttajien. Kuvottavaa!

[/quote]

Arvo-oletukset eivät olleet korviemme välissä, vaan kirjoittajan rivien välissä: Piireissäni katsellaan minisarjoja Areenalta, entäpä teidän .. 'piireissänne'.. Huomasitko?

[/quote]

Ihan omaa kuvitelmaasi. Ei se piiri tarkoita "parempia henkilöitä" (toki se voi sitäkin tarkoittaa, mutta ei lähtökohtaisesti), vaan "minun tuntemiani ihmisiä"/"sinun tuntemiasi ihmisiä".

[/quote]

Kuules nyt höpöhöpö. Tuskin kukaan tässä ketjussa mitään absoluuttista totuutta yrittää esittääkään, tuo sun jankkaamisesi menee pikkuisen tämän koko keskustelun vierestä koko ajan. Et ole ainut sellainen korkean tason ajattelija, joka ymmärtää näiden kokemusten olevan aina subjektiivisia. Ei ehkä kannata ottaa tätä keskustelua ihan noin vakavasti.

[/quote]

Jätäpä nimittely, puhuminen jankkaamisesta, korkean tason ajattelusta ja vakavasti ottamisesta pois (jos ei ota asioita vakavasti, niistä ei kannata puhuakaan). Palaa asiaan, kun voit suhtautua minuun ihan aikuisena ihmisenä.

Vierailija
115/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:12"]

Eivät kaikki haluakaan, mutta kyllä aika monelle se hoikka vartalo yhdistettynä isoihin rintoihin kelpaisi.

Ohis

[/quote]

Mulle kelpaa hoikka vartalo ja sopusuhtaiset rinnat, isoja en halua. Enkä todella haluaisi olla xs-kokoa, m on tosi jees. Paksut hiukset kyllä kelpais.

Musta on outoa, että kirjoittaja yllä olettaa naisten yleisesti kadehtivan häntä näiden juttujen takia, ja siitä tulee kuva omahyväisyydestä.

Vierailija
116/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 14:45"]

Minä väitän kyllä, että sitten on itsetunnossa jotain vikaa, jos kokee tällaisenkin itsensä ylentämisenä:

- Kuka on sinusta paras Putous-hahmo?

- En ole katsonut sitä ohjelmaa, niin en osaa sanoa. 

Niin onko tuo vastaus oikeasti huono? Jos ei ole katsonut jotain ohjelmaa, on itsensä ylentäjä? Näin kärjistetysti tietty.

[/quote]

Riippuu vastaajan tavoitteista, mikä taas ilmenee äänenpainoissa, sanavalinnoissa, keskustelun jatkossa yms. Jos tarkoitus on tavalla tai toisella ilmaista, että sinä olet minua huonompi kun katsot Putousta, niin silloin voitaneen puhua itsensä ylentämisestä. Tai ainakin huonosta käytöksestä ja sosiaalisesta kyvyttömyydestä.

Hyvä tyyppi osaa ja haluaa virittää tästä keskustelua. Vaikkapa kertomalla, että ei ole tullut katsoneeksi, mutta jatkaa sitten kysymällä, että millainen konsepti se onkaan, kun kovasti on lehdissä ollut puhetta tms. Kiinnostus toisen mielenkiinnon kohteita kohtaan on miellyttävää käytöstä ja kohteliaisuutta.

[/quote]

Höpöhöpö. Tyyppi, joka ilmaisee mielenkiintonsa minun tieteenalaani kohtaan, ja kun olen selittänyt asioita, niin ei ole ollenkaan kiinnostunut tai/ja ei näe vaivaa ymmärtääkseen niitä perusasioita, joita selitän, on vaan ja ainoastaan ärsyttävä kusipää.

[/quote]

Tieteenalasi ei varmaankaan ole verkostoituminen tai sosiaaliset taidot?

Vierailija
117/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 23:04"]

[/quote]

Eikö sun mielestä sitten kukaan koskaan ylennä itseään tai esim. puhu vittumaisesti toiselle?

[/quote]

Totta kai. "Äänenpaino", ihan esimerkkinä, on vaan roskatermi, jonka käytöllä voidaan todistella mitä tahansa. Ja miten ja missä tilanteissa ei anna määritelmällisesti mitään rajoja. Eli perustella voi mitä tahansa noillakin. Jos käyttää tuollaisia perusteluja, on huijari; jos uskoo, että nuo ovat oikeita perusteluja, huijaa itseään.

Vierailija
118/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 19:23"]

No entä jos ei vaan seuraa hömppää. Pitäiskö valehdella, että katsoo ja vakoilla jotain naistenlehtiä, ettei joku loukkaannu jos on erilaiset kiinnostuksen kohteet?

[/quote]

No kun edelleenkään ei ole kyse siitä mitä tekee vaan siitä, miten ja missä tilanteissa tuo asiaa esiin.

[/quote]

Höpöhöpö. On ihan selvää, ettei ole merkitystä miten ja missä tilanteissa heppu tuo asiaa esiin, se on kuitenkin mielestäsi vastenmielinen.

[/quote]

No okei, sinä sen varmasti tiedät paremmin mikä minun mielestäni on vastenmielistä. Olinpa tyhmä kun kuvittelin itse tietäväni omista tunteistani. Onneksi on viisaammat, jotka opettavat.

[/quote]

Tunteet on juurikin tieteellisesti epämääräisiä käsitteitä, ja valehteleminen itselle on äärimmäisen helppoa, ei tässä ole tyhmyydestä tai viisaudesta kyse, näin se vaan on tosimaailmassa.

Vierailija
119/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:48"]

suurin osa tv ohjelmista on aivan paskaa. Se.on totta totinen tosi. Katson mielelläni.asiaohjelmia ja dokumentteja.jotka on tarkoitettu ajatteleville aikuisille ihmisille. Ei siinä tarvi itsensä korottamista.

[/quote]

En tiedä kommentoiko joku jo tähän, sillä olen laiska vätys enkä jaksa lukea kaikkia viestejä. Minusta on outoa "mainostaa" että katsoo televisiosta vain asiaohjelmia ja dokumentteja, jos netissä viettää aikaa kaiken maailman vauvapalstoilla. Ei sitä telkkaria ole kenenkään pakko töllöttää tai edes omistaa, mutta näen vähän ristiriitaa siinä, että televiosta katsotaan vain laatuohjelmia, mutta netissä nämä "ajattelevat aikuiset ihmiset" viettävät kallista aikaansa av-mammaillen. Mikset vietä netissä aikaa vain asiasivustoilla?

Vierailija
120/376 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla ärsyttää ihmiset, jotka muistavat kehuskella mitä ovat tehokkaina kerenneet tehdä ennen töihin tuloaan, on lenkkeilty, siivottu, pyykätty, laitettu ruokaa ja leivottu seitsemää eri sorttia. Itse sairastan kroonisesti, ja tämä näkyy mm. äärettömänä väsyneisyytenä, muutkin vallan hyvin tietävät sen, ja siksipä tuollainen tuntuu jo lähes vittuilulta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi