Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä

Vierailija
14.01.2014 |

- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."

- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "

Kommentit (376)

Vierailija
1/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:02"]

Huh, onneksi minulla ei ole samanlaista tuttavapiiriä kuin ap:lla

[/quote]

No eipäs nyt tehdä mitään oletuksia tuttavapiiristäni kun en ole siitä puhunut edes ;) Enemmän nämä kokemukset tulevat av:lta, vaikka toki sitä oikeassa elämässäkin on joskus tullut tällaiseen törmättyä, esim. tuohon "mä en katso tv:tä" -leijumiseen.

ap

Vierailija
2/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:40"]

[/quote]

No eipäs nyt tehdä mitään oletuksia tuttavapiiristäni kun en ole siitä puhunut edes ;) Enemmän nämä kokemukset tulevat av:lta, vaikka toki sitä oikeassa elämässäkin on joskus tullut tällaiseen törmättyä, esim. tuohon "mä en katso tv:tä" -leijumiseen.

ap

[/quote]

Höh, se oli just sitä av:n humblebragiä. "Ihmeellisiä tuttavia sinulla", "meidän piireissämme tällainen ei ole tuttua" ja "onneksi MINULLA on vain ihania ja sivistyneitä ystäviä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:01"]

Mä kuljin kirppistakkini kanssa 10 vuotta. Oli kunnon villakangastakki, ja kirpputorilta kympillä hankin! Nyt viimein ostin uuden, taas kirpparilta ja tällä kertaa vitosella.

[/quote]

Mitä tämä sitten on? Omakehua? Mukavaatimattomuutta? Itsesääliä? Leuhkimista? Itserakkautta? Itsensä ylentämistä?

Vierailija
4/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:01"]

Mä kuljin kirppistakkini kanssa 10 vuotta. Oli kunnon villakangastakki, ja kirpputorilta kympillä hankin! Nyt viimein ostin uuden, taas kirpparilta ja tällä kertaa vitosella.

Vanhat ihmiset ovat tälläisia. Alesta ostin! Mittään ei maksanu, mikä lie vanha. Ei, en ota kahvia, juon vettä hanasta. Näennäisvaatimattomia itsensä alentajia, oikeasti omakehujia.

[/quote]

Mitä tämä sitten on? Omakehua? Mukavaatimattomuutta? Itsesääliä? Leuhkimista? Itserakkautta? Itsensä ylentämistä?

[/quote]

Vierailija
5/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa tv ohjelmista on aivan paskaa. Se.on totta totinen tosi. Katson mielelläni.asiaohjelmia ja dokumentteja.jotka on tarkoitettu ajatteleville aikuisille ihmisille. Ei siinä tarvi itsensä korottamista.

Vierailija
6/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:38"]Meidän perhe ei tarvitse autoa = asutaan sikakalliissa kämpässä keskustassa.

[/quote]

No lisääppä oman asuntosi hintaan ne autojesi hinnat. Kappas! Olisit itsekkin jättänyt autot ostamatta niin olisit saanut sen "sikakalliin" kämpän keskustasta..

[/quote]

Aijaa? Mistä lähin tavalliset perheautot ovat maksaneet sata tonnia tai yli? 

Vierailija
7/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:37"]

Kaikkinainen humblebrag.

"Voi apua, en ole tällä viikolla saanut aikaan mitään muuta kuin viimeistellyt väitöskirjani, synnyttänyt kolmoset ja raivannut yhden suon. Ensi viikolla pakko ryhdistäytyä."

[/quote]

Oli suo, kuokka ja av-mamma... (repskops rundipum ;DD)

Vierailija
8/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:32"]

Jatkan off topicia, laskelmassa pitäisi ottaa huomioon kahden auton kaikki kustannukset. Sillä rahalla jos lyhentäisi asuntolainaa, kuinka paljon suuremman asuntolainan voisi ottaa vaikka 20 vuodeksi?

[/quote]

Jos autolla ajettaisiin 10 000 km vuodessa, käyttökustannukset olisivat n. 2200 euroa vuodessa. Tuplana ja 30 vuoden ajalta kustannukset olisivat reilut 130 000. Lisäksi se neljä tonnia pitäisi aika ajoin sijoittaa aina uuteen autoon, oletetaan nyt, että molempia autoja käytettäisiin peräti kymmenen vuotta aina ja arvo olisi laskenut nollaan. 24 000 euroa lisää. Yhteensä siis yli 150 000 euroa menee autoiluun eikä asumiseen. Seuraavaksi voikin vertailla omakotitalon kustannuksia vuodessa verrattuna keskusta-asunnon vastikkeeseen...

[/quote]

vastikkeet sentään on sikamaisia hyvän okt:n asumiskuluihin verrattuna.

Vierailija
9/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:32"]

Jatkan off topicia, laskelmassa pitäisi ottaa huomioon kahden auton kaikki kustannukset. Sillä rahalla jos lyhentäisi asuntolainaa, kuinka paljon suuremman asuntolainan voisi ottaa vaikka 20 vuodeksi?

[/quote]

Jos autolla ajettaisiin 10 000 km vuodessa, käyttökustannukset olisivat n. 2200 euroa vuodessa. Tuplana ja 30 vuoden ajalta kustannukset olisivat reilut 130 000. Lisäksi se neljä tonnia pitäisi aika ajoin sijoittaa aina uuteen autoon, oletetaan nyt, että molempia autoja käytettäisiin peräti kymmenen vuotta aina ja arvo olisi laskenut nollaan. 24 000 euroa lisää. Yhteensä siis yli 150 000 euroa menee autoiluun eikä asumiseen. Seuraavaksi voikin vertailla omakotitalon kustannuksia vuodessa verrattuna keskusta-asunnon vastikkeeseen...

[/quote]

vastikkeet sentään on sikamaisia hyvän okt:n asumiskuluihin verrattuna.

Vierailija
10/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:34"]Pakko puuttua ap:n tekstiin.

Pitkällä aikavälillä laadukkaat vaatteet tulevat edullisemmaksi. Minusta esim. 700€ takki on vain ja ainoastaan sijoitus tulevaisuuteen. Eipä tarvii seuraavaksi tai sitä seuraavaksi talveksi uutta takkia. Ja maapallo kiittää.

[/quote]Miten ihmeessä minun sadan euron alunnusmyyntitakit ovat kestäneet kymmenenkin vuotta? Toki jotain taskuja on pitänyt korjata ja vetoketju ehkä vaihtaa. Yhteen lempitakkiin vaihdatin vuorin. Ja maailma kiittää.

Vierailija
11/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:36"]

"Katson tv:stä vain uutisia ja dokumentteja."

[/quote]

Anteeksi :(, mutta tämä oli huono. Tai ainakin niillä rajoilla, ei nyt niin moni voi olla niin kusipää, että sanoo noin piruillaan. Tuo siis varmaan on kuitenkin aika yleistä. Ja en kele ylennä ihtiäni. Simpsonit on rautaa.

Vierailija
12/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:35"]

Brassailemalla keskusteluissa turhanaikaisilla sivistyssanoilla.

[/quote]Kuka luokittelee, mitkä sanat ovat turhanaikaisia?

Ja kuka luokittelee, mitkä sanat ylipäätään ovat ns. sivistyssanoja? Kyllä minä ainakin käytän mitä sanoja haluan enkä mieti onko joku sana jonkun mielestä paha sivistyssana vai ei. En tunnusta tuollaista luokittelua.

Vierailija
13/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:36"]"Katson tv:stä vain uutisia ja dokumentteja."

[/quote]

Mitä pahaa siinä on jos kattoo pääsääntöisesti uutisia ja dokumentteja?

Vierailija
14/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä tuttavaperheemme odotti, että perheen lapsi olisi saanut luokan parhaan oppilaan stipendin peruskoulun päättyessä. Kun heidän lapsensa ei sitten ollutkaan se luokan paras vaan "Laura" oli, nämä vanhemmat kommentoivat tekohymy naamallaan: "Aivan mahtavaa, että Laura sai sen luokan parhaan stipendin, kun se on niin valtavasti nähnyt vaivaa koulunkäynnin eteen! Todellinen työvoitto!"

Vierailija
15/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:40"]

[/quote]

ap

[/quote]

Höh, se oli just sitä av:n humblebragiä. "Ihmeellisiä tuttavia sinulla", "meidän piireissämme tällainen ei ole tuttua" ja "onneksi MINULLA on vain ihania ja sivistyneitä ystäviä".

[/quote]

Aaaaa, aivan :D Pitkät piuhat tänään näköjään.

ap

Vierailija
16/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tunnen moniakin ihmisiä, joiden mielestä sanan brassailu käyttö olisi, noh, brassailua. Puhun miten huvittaa, saa kysyä jos sanoma jää epäselväksi.

Vierailija
17/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:24"]

- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."

[/quote]

Tähän liittyen, etenkin ulkomailla mutta täälläkin enenevässä määrin: "meillä ei ole televisiota" tai "katson vain luontodokumentteja"...

[/quote]

Mitä sitten pitää sanoa, jos ei oikeasti omista tv:tä, ja Areenalta katsoo vain luontodokumentteja?

Vierailija
18/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita on "itsensa ylentaminen"? Mista mihin? Taitaa aika monella olla huono itsetunto kun tuollaiset mitattomat kommentit alkavat jurppia.

Vierailija
19/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mä käyn katsomassa mun ystävääni sairaalassa, kun mulla itelläkin on ollut vaikeaa, niin mä ymmärrän sitä niin hyvin"

Vierailija
20/376 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mä käyn katsomassa mun ystävääni sairaalassa, kun mulla itelläkin on ollut vaikeaa, niin mä ymmärrän sitä niin hyvin"