Pino: Tapoja joilla jotkut "viattomasti" yrittävät ylentää itsensä
- "tietämättömyys" kaikista viihdemaailman ihmisistä ja turhista julkkiksista, ikään kuin eläisi niin sivistyksen ja korkeakulttuurin kyllästämässä ympäristössä ettei missään törmää iltislööppeihin tai mihinkään "turhaan". "Häh, siis kuka on Tuksu?! Never heard..."
- oman varakkuuden korostaminen suosittelemalla esim. edullista talvitakkia etsivälle jotain 900 euron takkia, mahdollisimman viattoman oloisesti tietenkin. "Tää on mun mielestä tosi kiva, eikä oo paha hintakaan http://www.allsaints.com/women/coats/allsaints-klein-shearling-parka/?colour=16&category=117&partner=awin&utm_medium=affiliate&network=affiliate_window&affiliate_id=92295&publisher=Polyvore&awc=3708_1389716601_46ad6fadbbe4dd3663df214690df6535 "
Kommentit (376)
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:55"]
Viime keväänä tuttavaperheemme odotti, että perheen lapsi olisi saanut luokan parhaan oppilaan stipendin peruskoulun päättyessä. Kun heidän lapsensa ei sitten ollutkaan se luokan paras vaan "Laura" oli, nämä vanhemmat kommentoivat tekohymy naamallaan: "Aivan mahtavaa, että Laura sai sen luokan parhaan stipendin, kun se on niin valtavasti nähnyt vaivaa koulunkäynnin eteen! Todellinen työvoitto!"
[/quote]Ehkä tuo kommentti piti paikkaansa. Jotkut hankkii numeronsa kovalla työllä, jotkut pelkällä lahjakkuudellaan.
Ei tarvi mennä kuin Mungon blogiin, niin siellähän näitä on pilvin pimein! :D
Mies luuli minua amerikkalaiseksi = puhun natiivienglantia
Kaikissa maximekoissa on liian lyhyt helma = minulla on niin pitkät jalat
Takki maksoi alennuksen jälkeen 450€, ei paha = olen saatanan rikas
Kurssit ovat yhtä haastavia, jollei haastavampia, kuin kauppakorkean maisteritasolla = mun koulu on parempi kuin sun koulu
Nuo nyt tuli äkkiseltään mieleen. Okei, näyttäähän tämä vähän, että olen lukenut blogia kuin piru raamattua, mutta sellaista postausta ei olekaan, missä minulle ei tulisi fiilistä juuri tuosta "hienovaraisesta" itsensä ylentämisestä!
Mahtuvatko sinulle koon 36 housut jalkaan? Ja sitten kysyjä odottaa, että alkaisin kehumaan hänen pientä pyllyä ja valittelemaan kun koon 36 housut eivät todellakaan mene jalkaan ;D
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:25"]
Asenteella että itse on viisaampi kuin toinen.
[/quote]
Mutta puolet meistä on viisaampia. Kyllähän se ilmi tulee.
Näin meillä hoitoalalla:
- kerron juuri työkaverille, että olen keksinyt, että tuossa laitteessa on tuollainenkin ominaisuus (esim). Pomo kävelee ohi, ja työkaveri alkaa esittämään hänelle juuri kertomaani asiaa omana ideanaan.
- Ollaan tehty yhdessä joku työläs juttu, niin työkaveri alkaa yleisesti kertoa, kuinka HÄN teki sen asian, eli ottaa kunnian itselleen.
- Kovaan ääneen päteminen kaikissa palavereissa ja koulutustilaisuuksissa. Sitten kysytään jotain yksityiskohtaa ja kun saa vastuksen, niin henkilö sanoo: kiitti tää riittikin MULLE. Eli hän on ainoa sen asian asiantuntija.
Jne. Hoitoalalla näitä pyrkyreitä ja itsensä korottajia kyllä riittää! En kyllä tajua miksi, koska palkasta ei ainakaan kilpailla kun se on kaikilla sama.
Yleisin tapa yrittää ylentää itsensä ja saada valtaa on haukkua epäsuorasti tai suorasti jotain toista kun toinen ei ole paikalla.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:26"]
Arvostelemalla toisten oikeinkirjoitusta.
[/quote]
Virheen korjaaminen ei ole arvostelua, kuin neuvoista suuttuville. Kiitollisia saisivat olla, kun joku vaivautuu kertomaan oikean tavan.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 23:25"]
Yleisin tapa yrittää ylentää itsensä ja saada valtaa on haukkua epäsuorasti tai suorasti jotain toista kun toinen ei ole paikalla.
[/quote]
Näin haetaan suosiota ja kiinnostavuutta ja viihdytetään niitä, kenen elämä on mitäänsanomatonta.
Tuksun tiedän, koska vauvapalstailemalla tietenkin sivistyy.
Olen täysin pihalla, kun puhutaan esim. blogisteista, kotimaisista ja monista nuoremmista ulkomaisista näyttelijöistä ja urheilijoista. Seuraan nykyisin erittäin huonosti sarjoja ja elokuvia. Urheilu ei erityisemmin kiinnosta minua.
En lue iltapäivälehtiä, Seiskaa, blogeja tms., joten minun pitää toisinaan googlata henkilöitä, jotta tiedän palstan pääasialliset keskustelunaiheet.
Toivottavasti en tunne yhtään sellaista ihmistä, joka pitää täydellistä tietämättömyyttäni jonkinlaisena omituisena ylentämisenä. Eiköhän kyse ole siitä, millaiset aiheet kiinnostavat meitä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 23:12"]
Mahtuvatko sinulle koon 36 housut jalkaan? Ja sitten kysyjä odottaa, että alkaisin kehumaan hänen pientä pyllyä ja valittelemaan kun koon 36 housut eivät todellakaan mene jalkaan ;D
[/quote]
Kuinka moni nainen mittailee ihan tosissaan katseellaan toisen ahteria? Onko tämä yleinen tapa kärttää kehuja?
Näin mun tuttavapiirissä:
- Jos luet blogeja, olet säälittävä. Eihän nyt kukaan herranjestas tarvitse mitään vinkkejä koskaan pukeutumiseen tai sisustamiseen, parhaat ideat ovat tietysti omasta päästä kun ollaan niin luovia.
- Vielä säälittävämpää on, jos myönnät surffailevasi keskustelupalstoilla. Oikein roskasakkia, provoja ja täyttä ajanhukkaa. Pitäähän sitä nyt osata omiakin aivoja käyttää, että ei tarvitse keskustelupalstalla pohtia jotain ongelmaa. Missään tapauksessa näillä palstoilla ei ole mitään viihdearvoa, säälittäviä juttuja vain.
- Ei varmaan tarvii sanoa, että jos satun tietämään jotain mitä Salkkareissa on tapahtunut viimeisen vuoden sisällä, olen totaalisen nolife. Muut eivät todellakaan kuluta tietenkään kallisarvoista aikaansa seuraamalla satunnaisesti mitään suomalaista sarjaa, eihän kyseisellä sarjalla ole mitään sivistävää arvoa.
Eniten mua ärsyttää juuri työelämään siirtyneet ex-opiskelijat, jotka jatkuvasti joka väliin ujuttaa sitä faktaa, että olen heitä köyhempi. No tuleeko yllätyksenä, olen opiskelija edelleenkin? Jos kysyn vaikka vinkkejä budjettiini sopiviin hyviin kenkiin, niin ollaan heti ehdottelemassa jotain monen sadan euron kenkiä. Sitten päädyn taas sadannetta kertaa toteamaan, että ei minulla ole varaa. Sitten voivotellaan. Sama homma jos ollaan menossa jonnekkin syömään, niin ihmetellään kun en haluakkaan lähteä johonkin kalliiseen ravintolaan. Kyllä mä vähemmälläkin uskon, että teillä nyt on enemmän sitä rahaa mitä mulla on :). Tiettyjen henkilöiden kohdalla tämä toistuu jatkuvasti joka asiassa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:32"]
Jatkan off topicia, laskelmassa pitäisi ottaa huomioon kahden auton kaikki kustannukset. Sillä rahalla jos lyhentäisi asuntolainaa, kuinka paljon suuremman asuntolainan voisi ottaa vaikka 20 vuodeksi?
[/quote]
Jos autolla ajettaisiin 10 000 km vuodessa, käyttökustannukset olisivat n. 2200 euroa vuodessa. Tuplana ja 30 vuoden ajalta kustannukset olisivat reilut 130 000. Lisäksi se neljä tonnia pitäisi aika ajoin sijoittaa aina uuteen autoon, oletetaan nyt, että molempia autoja käytettäisiin peräti kymmenen vuotta aina ja arvo olisi laskenut nollaan. 24 000 euroa lisää. Yhteensä siis yli 150 000 euroa menee autoiluun eikä asumiseen. Seuraavaksi voikin vertailla omakotitalon kustannuksia vuodessa verrattuna keskusta-asunnon vastikkeeseen...
[/quote]
vastikkeet sentään on sikamaisia hyvän okt:n asumiskuluihin verrattuna.
[/quote]
Et taida tietää keskusta-asumisesta mitään. Itse asun tällä hetkellä vanhassa kerrostalossa suurehkon kaupungin keskustassa. Kerrostalomme alakerroksessa on liiketiloja. Talomme on niin haluttu liiketila, että liiketilojen vuokrat ovat pilvissä, eikä meidän tarvitse maksaa lainkaa yhtiövastiketta. Myös putkiremontti tulee todella edulliseksi.
Pahoittelen kirjoitusvirheitä, nakuttelen puhelimella. T.68
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:32"]
Jatkan off topicia, laskelmassa pitäisi ottaa huomioon kahden auton kaikki kustannukset. Sillä rahalla jos lyhentäisi asuntolainaa, kuinka paljon suuremman asuntolainan voisi ottaa vaikka 20 vuodeksi?
[/quote]
Jos autolla ajettaisiin 10 000 km vuodessa, käyttökustannukset olisivat n. 2200 euroa vuodessa. Tuplana ja 30 vuoden ajalta kustannukset olisivat reilut 130 000. Lisäksi se neljä tonnia pitäisi aika ajoin sijoittaa aina uuteen autoon, oletetaan nyt, että molempia autoja käytettäisiin peräti kymmenen vuotta aina ja arvo olisi laskenut nollaan. 24 000 euroa lisää. Yhteensä siis yli 150 000 euroa menee autoiluun eikä asumiseen. Seuraavaksi voikin vertailla omakotitalon kustannuksia vuodessa verrattuna keskusta-asunnon vastikkeeseen...
[/quote]
vastikkeet sentään on sikamaisia hyvän okt:n asumiskuluihin verrattuna.
[/quote]
Et taida tietää keskusta-asumisesta mitään. Itse asun tällä hetkellä vanhassa kerrostalossa suurehkon kaupungin keskustassa. Kerrostalomme alakerroksessa on liiketiloja. Talomme on niin haluttu liiketila, että liiketilojen vuokrat ovat pilvissä, eikä meidän tarvitse maksaa lainkaa yhtiövastiketta. Myös putkiremontti tulee todella edulliseksi.
[/quote]
Näitä taloja on vielä? Vau! Kaikkea sitä saa tietää, kun vanhaksi elää.
Mutta jos jollakulla ei oikeasti ole telkkaria (mikä on sinänsä ihan ymmärrettävää, Sinkkulaiva, Big Brother...).
?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 23:57"]
Näin mun tuttavapiirissä:
- Jos luet blogeja, olet säälittävä. Eihän nyt kukaan herranjestas tarvitse mitään vinkkejä koskaan pukeutumiseen tai sisustamiseen, parhaat ideat ovat tietysti omasta päästä kun ollaan niin luovia.
[/quote]
Ahaa! Olin vähän ulalla, mut... Siis blogit on tyypeille niitä muotiblogeja. Tosiaan oon pari kertaa katsonut ja ihmetellyt, et miks ne on suosittuja. Itse luen erinäisiä tiede- ja yhteiskunnallisia blogeja. Kun ne ei nykyään sit oo blogeja, niin mitä ne on...
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:36"]"Katson tv:stä vain uutisia ja dokumentteja."
[/quote] apua, minä en katso ollenkaan :)
Jos esimerkiksi on puhuttu vaikka pizzan syömisestä niin henkilö tietenkin julistaa kuinka hän ei millään jaksa ikinä syödä kokonaista pizzaa (haluaa sanoa että on niin pieniruokainen ja hoikka ja omaa hyvä itsekurin vaikka on siis ihan tavallinen pulliainen) tai sitten tilaa lastenannoksen kun ei millään jaksa syödä aikuisten vaikka ulkonäkö viittaa hieman muuhun... Ja sitten nää kalenterifriikit jotka aina availevat tärkeinä kalenteriaan ja pläräävät sivuja jotka on täys kirjoitettu ties mitä kissanristiäisiä ja näyttävät että on niin vaikeaa löytää mistään vapaata aikaa siihen johonkiin juttuun josta pitäisi nyt sopia. Pitää oikein korostaa ensin niitä aikoja kun ei missään nimessä sovi. "Minä olen niin aktiivinen, kiireinen jne..."
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 18:35"]
voi, kyllä minä olen niin kateellinen kun sinulla on noin lyhyet jalat, itse joudun hankkimaan sukkahousut ulkomailta jotta ne ovat tarpeeksi pitkät säärilleni.
[/quote]
Anteeksi, en ymmärtänyt että loukkasin sinua. Minua pitkäjalkaista ihan oikeasti ärsyttää, että en tahdo ikinä löytää sopivan pituisia housuja täältä persjalkaisten maasta.
On kyllä nää ihmisten toteamukset keksittyjä. En ole koskaan kuullut lähellekään tuollaisia.