Syntymäpäivät tms. johon kuuluu saunominen tyttöporukassa, mitä mieltä? Jätättekö väliin?
Siellä on väistämättä ihmisiä, joita ei tunne, ja muutenkin vähän outo fiilis mennä saunaan ihmisen kanssa, jota on tavannut muuten vain vaatteet päällä.
Kommentit (101)
Tottakai lesbosauna kiinnostaa.
t. mies
Saunominen on luottamuksen ja hyväksynnän osoitus.
Se on harmi että jonkun oma pääkoppa rajoittaa noin paljon kokemuksia. Meillä tuttujen joukossa muutamia jotka eivät samasta syystä sauno ikinä tai no keksivät aina jonkun uuden syyn mutta todellisuudessa eivät halua olla alasti muiden nähden. Sen vuoksi tyttöjen saunavuorot tarkoittaa yleensä max 50 % osallistujia kun miesten vuorolla se on 100 %. Kukaan ei katso saati arvostele saunassa tai jälkeenpäin toisiaan vaan siellä keskitytään ihan muuhun. Parhaat jutut ja kokemukset jaetaan siellä. Käydään välillä huulilla tai uimassa tai poreissa ja taas saunotaan. Otetaan juomaa välissä ja puhutaan taas kaikki villeimmät ja salaisimmat tyttöjen jutut. Saunan jälkeen ihana, rento olo ja laittaudutaan kimpassa ellei jääd kotioloihin verkkarit päällä ja naama punottavana. Sääli että puolet meidänkin porukasta vain istuu ja odottelee sillä aikaa... Tai no toivotaan että heillä yhtä hyvät keskustelut mutta epäilen sillä sana rajoittuneisuus ja estoisuus yleensä näkyy myös jutuissa.
Jos olisi kesä ja joku mökkisauna, niin menisin. Jos on kyse oikein jostain juhlista, niin eikös jokainen mene sinne laittautuneena, niin on aika raskasta mennä saunaan ja pesulle ja pestä meikit pois ja kampauskin lässähtää... En kyllä menisi. Eri juttu, jos on lähimpien ystävien kanssa oikein erikseen sovittu, että saunotaan ihan muuten vaan.
Menisin ja olen mennytkin. Sekä oman ystäväporukan kanssa että puolituttujen illanistujaisissa.
Kotona toki asettaaa omat tavoitteensa juuri tähän hetkeen, mutta aiemmin ei ole ollut ongelma mennä.
Vierailija kirjoitti:
Se on harmi että jonkun oma pääkoppa rajoittaa noin paljon kokemuksia. Meillä tuttujen joukossa muutamia jotka eivät samasta syystä sauno ikinä tai no keksivät aina jonkun uuden syyn mutta todellisuudessa eivät halua olla alasti muiden nähden. Sen vuoksi tyttöjen saunavuorot tarkoittaa yleensä max 50 % osallistujia kun miesten vuorolla se on 100 %. Kukaan ei katso saati arvostele saunassa tai jälkeenpäin toisiaan vaan siellä keskitytään ihan muuhun. Parhaat jutut ja kokemukset jaetaan siellä. Käydään välillä huulilla tai uimassa tai poreissa ja taas saunotaan. Otetaan juomaa välissä ja puhutaan taas kaikki villeimmät ja salaisimmat tyttöjen jutut. Saunan jälkeen ihana, rento olo ja laittaudutaan kimpassa ellei jääd kotioloihin verkkarit päällä ja naama punottavana. Sääli että puolet meidänkin porukasta vain istuu ja odottelee sillä aikaa... Tai no toivotaan että heillä yhtä hyvät keskustelut mutta epäilen sillä sana rajoittuneisuus ja estoisuus yleensä näkyy myös jutuissa.
Itse ainakin koen rasittavana sen, että saunan jälkeen pitäisi jaksaa meikata, laittaa hiuksia ja pukea joku kireä mekko päälle. On niin rento ja väsynyt olo, että mieluummin vetää ne pieruverkkarit päälle ja on vaan rennosti ja kohta saakin painua untenmaille. En ole mitenkään rajoittunut :D
En saunoisi, koska olen laittautunut (meikannut ja laittanut tukan) ennen synttäreille lähtöä.
Meillä usein myös tehdään niin että ne ketkä tulee saunaan tulee paikalle jo ajoissa päivällä. Saatetaan myös harrastaa yhdessä jotain liikuntaa esim käydä kävelyllä tai pyörälenkillä ennen sitä ja sen jälkeen päiväsauna ja pk:t. Yleensä myös jotain ruokaa heti saunan jälkeen. Ihan parasta. Sitten myöhemmin joukkoon tulee ne ketkä ei sauno mutta ovat missanneet siinä vaiheessa hauskimman osion.
Minusta on vähän outoa, että ihmisillä on niin huono(?) itsetunto, ettei voi samaa sukupuolta olevan kanssa mennä (alasti) saunaan, vaan sitä omaa kroppaa ujostellaan? Ei varmaan näytetä edes omalle puolisolle.
Minulle alastomuus on aina ollut luonnollista, joten jos ei olisi koronatilannetta ja olisi jotkut kaveriporukan iltamat, niin kävisin kyllä saunassa - myös jos on vähän vähemmän tuttuja ihmisiä joukossa. Nuorempana olin sellaisella työttömistä ja opiskelijoista koostuvan ryhmän "leirillä", jossa saunassa kävivät likipitäen kaikki porukan miehet, mutta naisista vain minä ja ohjaaja. Minua järkytti ja ihmetytti, että miksi nämä muutoin sosiaaliset ja minua huomattavasti ulospäinsuuntautuneemmat ihmiset eivät halua saunoa. Tekosyitä tuli kuukautisista ties mihin saakka, vaikka osalla oli kyllä saunomistarvikkeet mukana, mutta kun kaveri ei tullut, niin eivät sitten itsekään. Ei kuitenkaan oltu enää siinä vaiheessa tuntemattomia, osa näistä oli jopa hyviä ystäviä.
Sekasaunoihin miesten kanssa en menisi edes uikkarit päällä, koska uimapuku ei kuulu lauteille.
Vierailija kirjoitti:
Miesten saunominen on eri juttu, koska harvemmin heillä on sitä meikki- ja hiusvähtiä. Senkun käy saunassa ja pukee vaatteet päälle ja on valmis jatkamaan iltaa.
Osallistun. Saunominen on kivaa, alastomuus on normaalia ja olen sinut kehoni kanssa.
Ei tulisi mieleenkään saunoa missään juhlissa ja joutua saunan jälkeen punaisena ja väsyneenä meikkaamaan ja laittautumaan uusiksi, ehkä lähtemään vielä jonnekin.
Meillä on työporukan kanssa usein sovittu sauna ennen varsinaisia juhlia (esim. pikkujoulut). Suurin osa meillä on miehiä ja kaikki tykkää saunoa. Itsekin osallistun aina, mutta just ton hiusten pesun/kuivattelun ja laittautumisen takia joudun aina lopettelemaan vähän etukäteen että saan itteni kuntoon :) Mutta ihanan rentoa juttua kalja kädessä höpötellä asioita saunassa (meillä yleensä jonkun kylpylän tms. yhteydessä ni porukalla useimmiten uimavaatteet päällä sekasaunassa).
En ole korona-aikana ollut kuin yksillä synttäreilläni, illanvietto kaksin parhaan ystävän kanssa. Normaalioloissakaan en sauno, saunasta tulee huono olo ja peseydyn kotona. Jos voisin saunoa, en silti saunoisi muuten kuin kumppanin kanssa. Synttäreille menisin jos koronaa ei olisi. Ei siellä varmasti koko aikaa istuttaisi saunassa.
Kannattaa mennä hikoilemaan saunaan, juomaan sidukkaa pukkariin ja höpöttämään niin, että sylki lentää ja ennen kaikkea isolla porukalla, jotka ovat tuntemattomia!!
Käykö ap esim uimahallissa koskaan? Hankilökohtaisesti minua ei haittaa alastomuus yhtään ja sikäli saunon jos sattuu muutoin huvittamaan. Mökkireissuihin ym sauna kuuluu ehdottomasti oli porukka mikä tahansa. ja esim. työpaikan pikkujouluihin kuuluu oleellisena osana saunominen (miesten ja naisten saunavuorot tietenkin erikseen). Saunominen on kiva tapa aloittaa pikkujoulun vietto ja kaikki valmistautumisvälineet (meikit, hiustuotteet jne.) voi jättää työpaikalle kun jatkamme siitä sitten varsinaiselle juhlapaikalle.
Olen joskus osallistunut tyttöjen illanistujaisiin, jossa on tarkoitus ollut ensin saunoa ja jatkaa siitä sitten baariin tms. Näissä tapauksissa olen käytännön syistä jättänyt saunomisen usein väliin. Kuten joku aiemmin jo totesikin, ei jaksa raahata kaikkia meikkejä tms. koko iltaa mukana. Lisäksi jonkun kotona saunottaessa on se ongelma, että valmistautumistilaa ei ole. Pesuhuone on saunan jäljiltä märkä ja kuuma, eikä koko iso kööri mahdu jonkun pienen vessan peilin eteen meikkaamaan ja laittamaan hiuksiaan. Mukavampi laittautua kotona valmiiksi ja jättää sauna väliin.
Kuka näitä vastauksia alapeukuttaa? Ei kai tähän ole yhtä oikeaa vastausta, meni sinne saunaan tai ei.
Minä en pillu paljaana kavereitani tapaa. Eli en.
Yksi ystäväni järjestää noita saunajuttuja, vaikka tarkoitus jatkaa eteen päin jonnekin konserttiin tai ravintolaan.
Kaikki tulevat laittautuneina paikalle, ja sitten haluaa saunaan ja ihmettelee kun porukka ei tahdo.
No eipä tullut taaskaan roudattua meikkejä ja hiustuotteita mukaan. Eikä hällä ole niitä mitä itse tykkään käyttää.
Kutsuttaessakin sanoo aina että otetaan lasit skumppaa ja jatketaan eteenpäin.