Syntymäpäivät tms. johon kuuluu saunominen tyttöporukassa, mitä mieltä? Jätättekö väliin?
Siellä on väistämättä ihmisiä, joita ei tunne, ja muutenkin vähän outo fiilis mennä saunaan ihmisen kanssa, jota on tavannut muuten vain vaatteet päällä.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
... Auttakaa minua ymmärtämään, minkälaidet motiivit johtavat varustesaunontaan (uimapuku päällä yms.). Mistä kumpuaa epämukavuus hetkelliseen alastomuuteen?
Minulle vain se oman vartalonsa paljastaminen tuntuu niin luonnottomalta. :D En myöskään käytä esim. tissivaon paljastavia paitoja, tai lyhyitä shortseja kesällä.
Minä en välttämättä käytä saunassa uimapukua, mutta pyyhettä kyllä. Peittää paremmin kuin yhdetkään uikkarit. :D
Alastomuus ystävien ja tuttavien kesken ei häiritsisi, vaan se, että jaksanko pakata mukaan pyyhkeen, laudeliinan, sampoon, kasvojenpuhdistusaineen, kosteusvoiteen, puhtaat vaatteet (vähintäänkin alusvaatteet), hiusharjan ja pussin märälle likapyykille.
Ei ole kiinnostusta saunoa muiden ihmisten kanssa jotenkin enää. Outoa miten niin monien pippaloiden yhteyteen porukka haluaa saunaillan vaikka tyhyjuttujenkin yhteyteen. Ensin laittaudut, pitäisi roudata kaikki suihku, hius, meikki, vaatetarpeet ja sitten laittautua taas jonnekin baariin. Liian vaivalloista eikä maksa vaivaa koska jonkun porukan kanssa ei kuitenkaan niin rentoa kuin vaikka kotona.
En sauno muuten kuin yksin. On ehkä pahin mahdollinen illanvietto mulle sellainen, että pitäisi riisuutua ja kylpeä ja hikoilla jonkun porukan kanssa. Kamalaa. Ei todellakaan mun käsitys hauskapidosta tai rentoutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin menemättä. Yleensäkin olen huono kylästelemään tai kutsumaan itse vieraita. Kotona on hyvä olla, ihan issekseen.[/quote
Katsotaan syssymmällä.
Jos paikka on jossain veden äärellä niin tietty menisin. Tykkään saunoa ja naida.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen kulttuuri on katoamassa
Pakkosaunomisen kulttuuri joutaakin kadota.
Saunaan on mentävä, niin ei ole muiden ilon pilaaja. Voipi sitä syntyä sellainenkin ajatus, että mitähän salailee..
Minäkään en voi sietää työporukoiden yhteissaunomisia. Olen ihan nätti nainen, mutta en vaan tuntenut oloani luontevaksi työkavereiden, pelkkien naisten, kanssa saunomista. Aina kuitenkin on tuntunut jotenkin ulkopuoliselta, jos olen mukana pippaloissa, mutten sauno. Ja vaistoan sen muista, että ihmettelevät, ettei miksiköhän N. ei tule saunaan. Nyt ei onneksi tarvitse tuostakaan huolehtia, kun koronan takia kaikki yhteiset aktiviteetit etätapaamisia lukuunotttamatra ovat tauolla.
Riippuu tilanteesta ja porukasta, varmasti osallistyisin, joa mitään erityistä estettä ei ole, mutta osaan kyllä olla tuollaisissa tilaisuuksissa saunomatta jos ei huvita.
Mä vihaan saunoa porukassa, menen mukaan illanviettoon mutten ikinä sauno. Hyvin toimii niinkin.
Kivahan se olisi tyttöjen kanssa saunoa näin miehenä. Eli osallistuisin.
Ihan miten kulloinkin huvittaa, nyt korona-aikaan en tosin menisi. Useimmiten olen mennyt, joskus saunonut ja joskus en. Toisten saunomattomuutta ei kukaan ole koskaan ihmetellyt, syitä kun on niin monia.
Tällä hetkellä jättäisin juhlatkin väliin, normaalisti vain saunomisen. Ei kukaan ole siitä koskaan pahastunut, kun olen sanonut, että en ole mikään yhteissaunoja. Enkä edes erityisesti pidä saunomisesta.
Tottakai tulisin saunomaan tyttöjen kanssa.
T. Mies
Öö... Me saunotaan yhdessä (iso työporukka naisia, naispomo tietenkin mukana.) Samoten hotellien/kylpylöiden saunat menee, you name it. Eikä puhettakaan pyyhkäistä tai uimapuvuista
Riippuu viinan määrästä ja pääseekö uimaan.
Kyllä minä menisin. Mutta olenkin saunonut vieraiden naisten ja miesten kanssa monet kerrat joten se ei ole uusi asia.