Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien virheet? Kerro, päiväkodin täti

Vierailija
13.01.2014 |

Olisi hauska kuulla, mitä virheitä me vanhemmat teemme teidän mielestä? Tai miksei opettajienkin mielestä. Millainen on rasittava vanhempi?

t. Hän, joka miettii onko yksi heistä

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:35"]

Ja kun se äiti sitten tulee (myöhässä tai ei) niin Petteri juoksee äitiä karkuu  pitkin pihaa. Tämä ei sitten tarkoita sitä,että lapsi on mielummin hoidossa vaan on ihan mielenosoitusta vanhemmille!

[/quote]

Milläs se äiti/isä estää sen, ettei lapsi osoita mieltään? Vaikka haen lapsen joka ikinen päivä samalla kellon lyömällä (en myöhässä), niin lapsi juoksee karkuun pitkin pihaa. Ja ei, minä en lähde siihen leikkiin mukaan vaan kolmannen pyyntikerran jälkeen nappaan lapsen kainaloon ja nakkaan hänet autoon.

Miten vältän tämän virheen? Otanko lapsen kotihoitoon ja jään pois töistä, ettei sen lapsen tarvitse osoittaa mulle mieltään?

[/quote]

Ei se ollut se virhe että lapsi juoksee karkuun, vaan se että vanhempi automaattisesti luulee lapsen viihtyvän hoidossa pitkään kun tekee näin. Ja hakee siksi sen lapsen hoidostakin vasta myöhemmin.

Vierailija
102/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:53"]Uusavuttomuus, kuten juuri nämä vanhemmat jotka ei voi remontoida/siivota/lukea/pestä pyykkiä/käydä kaupassa jne lasten kanssa. Jopa lasten nukuttamiseen illalla pitää olla molempien vanhempien paikalla. Rajat hukassa.

Älyttömät vaatimukset tyyliin "Pirkan hatunnauhat pitää solmia NÄIN eikä niin kuin te henkilökunta solmitte", tai "ulos sitten ne keltaiset sukat eikä vihreitä" No miksi ihmeessä ne vihreät on sitten mukana??? Tai lapset joille pitää pukea 365 päivää vuodessa kurahousut päälle, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Vanhemmuus jota suoritetaan.

[/quote]

Mä en tiedä etkö sä ole koskaan tehnyt remonttia vai oletko super-ihminen, mutta minä en ainakaan pysty sitä tekemään pienten lasten kanssa. Meillä esim. Koko kerros remontissa enkä sinne lapsia edes päästä.

[/quote]

Ilmeisesti olen superihminen kun olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Lapset on olleet mukana rempassa ja rakentamisessa. Ikinä ei ole tarvinnut viedä sen takia päiväkotiin. Rempattu on sitten ehkä enemmän iltaisin tai niin että toinen remppaa raskaampaa ja se joka kaitsee lapset tekee jotain kevyempää. Lasten kanssa voi tehdä yllättävän paljon ja viihtyvät kun saavat omat työkalut, maalit ja pensselit yms. ja kun on sellaiset vaatteet jotka saa rötvääntyä. 

[/quote]

Ja lapset ovat erilaisia. Mun ystävän lapset ovat toimineet vaatemalleina, kaikki 3, ihan vauvasta asti. Mä saan retuuttaa kumpaakin poikaa joka pv ja silti nauravat. Päiväkodissa pyörittävät päätä ja sanovat ei tälläisiä ole vähään aikaan näkynyt.

Meillä ei ainakaan voisi mitään remonttia tehdä. Ei edes seinän maalaust.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kai päiväkodin ja koulun kanssa tule mitään ongelmia, jos muistaa yhden asian. Se on se, että vaikka minulla vanhempana on omat mielipiteeni ja mielihaluni, niin kun lapseni on ryhmässä, siellä mennään ryhmän säännöillä, kun lapseni on kotona, siellä mennään kodin säännöillä. Ei kodin sääntöjä voi viedä päiväkotiin ja jos on vietävä, niin kannattaa itse jäädä pois töistä lasta kotiin hoitamaan. Eletään yksilöllisyyden aikaa, mutta on muistettava, että kun on 20 yksilöä ja 4 johtavaa henkilöä, ei voida soveltaa 20 eri sääntöviidakkoa.

Vierailija
104/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:35"]

Ja kun se äiti sitten tulee (myöhässä tai ei) niin Petteri juoksee äitiä karkuu  pitkin pihaa. Tämä ei sitten tarkoita sitä,että lapsi on mielummin hoidossa vaan on ihan mielenosoitusta vanhemmille!

[/quote]

Milläs se äiti/isä estää sen, ettei lapsi osoita mieltään? Vaikka haen lapsen joka ikinen päivä samalla kellon lyömällä (en myöhässä), niin lapsi juoksee karkuun pitkin pihaa. Ja ei, minä en lähde siihen leikkiin mukaan vaan kolmannen pyyntikerran jälkeen nappaan lapsen kainaloon ja nakkaan hänet autoon.

Miten vältän tämän virheen? Otanko lapsen kotihoitoon ja jään pois töistä, ettei sen lapsen tarvitse osoittaa mulle mieltään?

[/quote]

Ei se ollut se virhe että lapsi juoksee karkuun, vaan se että vanhempi automaattisesti luulee lapsen viihtyvän hoidossa pitkään kun tekee näin. Ja hakee siksi sen lapsen hoidostakin vasta myöhemmin.

[/quote]

Oletko sanonut tästä vanhemmalle? Siis siitä että lapsi on jo useamman kerran kysellyt milloin hänet haetaan. Koska eihän vanhempi voi sitä tietää, jos hän sanoo että "taitaa viihtyä hoidossa" johon hoitaja vaan nyökyttelee.

Meillä oikeasti on niin että lasta ei kannata hakea just kun on iltapäivällä ulos lähdössä. Monet kerrat on tullut pettymys kun on jo vaatteet päällä odottamassa leikkimään menoa. Eli haetaan vasta kun on edes hetken ollut ulkona tai jos poikkeuksellisesti päästään jo hyvissä ajoin hakeen, niin soitetaan päikkyyn etteivät laita lasta ekojen joukossa ulos ja innosta ulkoiluun jota ei sit ehdikkään kun jo haetaan.

Vierailija
105/105 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia ärsyttää myöhästelijät ja luulevat tietävänsä, että myöhästely johtuu aina vain välinpitämättömyydestä. Luulempa, että usein jatkuvasti myöhästyvällä voi olla neurologiseti jotain poikkeavaa. Itse olen myöhästellyt kouluajoista lähtien ja vaikka kuinka yritän olla ajoissa se ei useinkaan onnistu. Olen hävennyt tätä kovasti koko ikäni ja saanut halveksuntaa sen takia. Olen yrittänyt ja vannonut itselleni, että nyt otan itseäni niskasta kiinni ja en myöhästy enää mistään, mutta varsinkin väsyneenä, ajatus harhailee ja jään tekemään jotain enkä muista kiirettä ja taas myöhästyn. Kannattaisi puhua vanhemman kanssa ystävälliseen sävyyn, joka myöhästyy, eikä kyräillä vihaisesti ja haukkua selän takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän