Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien virheet? Kerro, päiväkodin täti

Vierailija
13.01.2014 |

Olisi hauska kuulla, mitä virheitä me vanhemmat teemme teidän mielestä? Tai miksei opettajienkin mielestä. Millainen on rasittava vanhempi?

t. Hän, joka miettii onko yksi heistä

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:35"]

Minä olen pph. Ja ehkä ärsyttävin juttu on myöhästyminen. Vaikka se olisi vain 10min. Jos nyt oikeasti joskus juuttuu vaikka ruuhkaan niin olisi kiva jos soittaisi että on tulossa. Joskus kun olen sopinut menoja sille päivälle,minullakin kun on elämä.

Eniten ärsyttää jos vanhempi myöhästyy hausta,kun on vain pikaiseen käynyt kaupassa,kun eihän se meidän Petteri ikinä halua lähteä kuitenkaan hoidosta.

Oikeasti Petteri on kerennyt monee kertaan kysellä milloin äiti tulee kun muut on jo lähteneet. Ja kun se äiti sitten tulee (myöhässä tai ei) niin Petteri juoksee äitiä karkuu  pitkin pihaa. Tämä ei sitten tarkoita sitä,että lapsi on mielummin hoidossa vaan on ihan mielenosoitusta vanhemmille!

Vielä ärsyttävämpiä on vanhemmat joille ei kelpaa mikään! Aina on puettu,syötetty,nukutettu yms. Väärin. Näitä vanhempia on onneksi tosi harvassa.

Minä pystyn hoitamaan ja ottamaan lapset huomioon tosi yksilöllisesti koska ryhmässä on vain 4 lasta. Silti joskus on vanhempia joiden mielestä asiat pitäosi tehdä heidän lapsensa rytmi  mukaan. Tyyliin ekat unet sisällä kello 9.15 ja hiljaistakin pitää sitten olla! No ei valitettavasti onnistu kun siihen aikaan ollaan jo ulkona ja niitä muita lapsia ei voi täysin hiljaisina pitää.

Tai vaatimuksia,että meidän lapselle ei saa antaa sitä ja tätä. siis kyse jostain älyttömästä vaikka perunasta. Ja lapsi ei siis ole allerginen sille vaan vanhempien mielestä peruna ei ole terveellistä.

Yleisin on sopivien ulkoiluvaateiden puute.

Lasten kanssa tulee onneksi aina toimeen :).

Ja tällähetkellä minulla on ryhmä jonka vanhempien kanssa ei ole mitään yllämainituista joten eipä ole valittamista minullakaan.

[/quote]

Tuskin sinulle on lapsia jätetty sinne hoitoosi hakematta pois? Kuulostat nipolta.

Vierailija
82/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"PS. Meillä on ollut miehen kanssa aikanaan lomat perätysten. Lapset silti eivät olleet 8 viikkoa kotona vaan 4 viikkoa. Toisen loma meni remonttia tehden."

Meillä meni samanlailla. Koska vaikka remontti meni lasten edelle, niin loppukädessä se koitui heidän hyväkseen. Tietysti olisi voinut teettää kaikki ulkopulisellakin. Olisi jäänyt lapsille enemän aikaa ja vähemmän rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:32"]

Se kun ei osatattuoda sadevaatteita yms. omatoimisesti, jos aamulla sataa vettä ja ne on syystä tai toisesta kotona.

[/quote]

Tarkotuksella siis joku tekee kiusaa sinulle joka kostautuu eniten omalle lapselleen joka kastuu? Oletko yksinkertainen? Et sinäkään varmaan kaikkea aina muista?

[/quote]

Epäilen, että hoitajat eivät anna lapsen kastua pahasti. Kaikkea ei muista, mutta kun vie kävellen lapsen päiväkotiin, muistaa varmasti säänmukaisen pukeutumisen.

Vierailija
84/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuus, kuten juuri nämä vanhemmat jotka ei voi remontoida/siivota/lukea/pestä pyykkiä/käydä kaupassa jne lasten kanssa. Jopa lasten nukuttamiseen illalla pitää olla molempien vanhempien paikalla. Rajat hukassa.

Älyttömät vaatimukset tyyliin "Pirkan hatunnauhat pitää solmia NÄIN eikä niin kuin te henkilökunta solmitte", tai "ulos sitten ne keltaiset sukat eikä vihreitä" No miksi ihmeessä ne vihreät on sitten mukana??? Tai lapset joille pitää pukea 365 päivää vuodessa kurahousut päälle, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Vanhemmuus jota suoritetaan.

Vierailija
85/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki ole lapsia jätety kokonaan hakematta, mutta entäs jos sinulta pit.isi töiden loppua klo.16.00 (olisit aloittanut 6.30). Olisit sopinut ystäväsi kanssa kahvittelusta heti neljäksi koska ystävällä on sitten menoa myöhemmin. 

Neljältä pomosi sanoisi,että et pääsekkään vielä, vaan sitten joskus mutta ei osaa sanoa onko tämä joskus 10min. Vai tunti tai ehkä jotain siltä valiltä, ärsyttäisikö? Niin ja tästä ylimääräis2stä ajasta et saisi mitään yomääräistä palkkaa.

Ja ei en ole nipo vaan eerittäin joustava,muttaasioista täytyy sopia etukäteen!

Ja meillä ainakinulkoillaan sateella, lapsethan rakastavat lätäkköleikkejä!

Se jolta puuttuu kuravaatteet joutuu istumaan rapulla ja katsomaan muiden leikkejä :(. Ei vanhemmatvarmasti tätä kiusallaan lapselle tee,mutta huolimattomuuttaan tai piittaamattomuuttakin kyllä.

Ja tästähän en s7nänsä minä kärsi,harmittaa vain sen lapsen puolesta.

t.se aikaisempi pph

Vierailija
86/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa eniten se ettei sovituista hoitoajoista pidetä kiinni, lapsi tuodaan ja haetaan miten sattuu. Mukava odotella pahimmillaan puolikin tuntia sulkemisajan jälkeen tulevaa vanhempaa kun omatkin lapset odottavat.

Huono vaatetus lapsella on myös kurjaa, muut jaksaisivat ulkoilla kivassa talvisäässä mutta sitten joukossa on Maija jolla on kolmen isoveljen jo käyttämät lirput toppahanskat ja liian pieni kylmä takki, housutkin laskee kosteuden läpi ja kenkiin ei mahdu edes villasukkaa..usein tälläisten Maijojen vanhemmilla on kuitenkin itsellään viimeisen päälle hyvät vaatteet :/

Osa lapsista tulee hoitoon varsinkin viikonlopun jälkeen kuoleman väsyneinä ja hotkivat suorastaan maanantaina lounaalla kunnon ruokaa kun "kotona oli viikonloppuna lihapiirakat ruuaksi", lapsi saatetaan tuoda aamuisin puolikuolleena kun "oltiin yhdeksään asti kaupoilla niin Matti pääsi nukkumaan vasta kymmenen jälkeen"..

Monenlaista tallaajaa mahtuu vanhempiinkin.

Vierailija
87/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:31"]

Se että lapset tuodaan omina lomina. Osa päiväkodin henkilökunnasta voi mahdollisesi saada lomia myös silloin, jos enemmän lapsia on samaan aikaan poissa(tarkotan esim koulunajan lomia jolloin on itse kotona, mutta kaikki lapset hoidossa, ainakin ne pienimmät). Mutta kun kaikki tuodaan silloin, silloin on turha vapaita haluta, että saisi olla oman lapsen kanssa kotona joka voisi olla hoidosta poissa.

[/quote]

Ai, minä (opiskelija) olen ainakin ihan tyytyväinen jos saan tehdä loma-aikoihin töitä!

Vierailija
88/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:53"]

Uusavuttomuus, kuten juuri nämä vanhemmat jotka ei voi remontoida/siivota/lukea/pestä pyykkiä/käydä kaupassa jne lasten kanssa. Jopa lasten nukuttamiseen illalla pitää olla molempien vanhempien paikalla. Rajat hukassa.

[/quote]

Kaiken muun allekirjoitan, mutta uskon kyllä, että remontointi on sellainen asia, jolloin mielellään pitää lapset päivähoidossa. Ei itselläni ainakaan riittäisi energiaa remontoida täyspäiväisesti ja kaitsea samalla lapsia (lue: katsoa perään etteivät karkaa, satuta itseään, tappele, kiipeile rakennustelineillä, kaada maaliämpäriä, syö laastia...). Tai ehkä voisi, mutta ainakin remontti kestäisi vähintään tupla-ajan.

Vierailija
89/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ei osatattuoda sadevaatteita yms. omatoimisesti, jos aamulla sataa vettä ja ne on syystä tai toisesta kotona.

[/quote]

tätä olen miettinyt paljon. aina välillä tulee päivähoidosta valitusta, että pitäisi olla erilainen ulkopuku (esim. kerran vaadittiin välikausihaalaria vaikka lapsi oli vielä niin pieni että istui vain rattaissa tai nukkui päikkäreitä vaunuissa. eikö pelkkä takki ja lämpimät housut syksyllä riitä jos lapsi ei römyä hiekassa ja vedessä vaan nukkuu makuupussissa?!), kengät, sadevaatteet, rukkaset ja milloin mitäkin. eikö vanhemmat saa päättää miten lapsi puetaan?! meillä ei ole varaa ostaa kalleimpia merkkivaatteita, normaalit lämpöset vaatteet vaan. jos niillä pärjää kotona joka säässä niin miksi ei hoidossa? 

Vierailija
90/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se äiti sitten tulee (myöhässä tai ei) niin Petteri juoksee äitiä karkuu  pitkin pihaa. Tämä ei sitten tarkoita sitä,että lapsi on mielummin hoidossa vaan on ihan mielenosoitusta vanhemmille!

[/quote]

Milläs se äiti/isä estää sen, ettei lapsi osoita mieltään? Vaikka haen lapsen joka ikinen päivä samalla kellon lyömällä (en myöhässä), niin lapsi juoksee karkuun pitkin pihaa. Ja ei, minä en lähde siihen leikkiin mukaan vaan kolmannen pyyntikerran jälkeen nappaan lapsen kainaloon ja nakkaan hänet autoon.

Miten vältän tämän virheen? Otanko lapsen kotihoitoon ja jään pois töistä, ettei sen lapsen tarvitse osoittaa mulle mieltään?

Vierailija
91/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pph. Ja ehkä ärsyttävin juttu on myöhästyminen. Vaikka se olisi vain 10min. Jos nyt oikeasti joskus juuttuu vaikka ruuhkaan niin olisi kiva jos soittaisi että on tulossa. Joskus kun olen sopinut menoja sille päivälle,minullakin kun on elämä.

Eniten ärsyttää jos vanhempi myöhästyy hausta,kun on vain pikaiseen käynyt kaupassa,kun eihän se meidän Petteri ikinä halua lähteä kuitenkaan hoidosta.

Oikeasti Petteri on kerennyt monee kertaan kysellä milloin äiti tulee kun muut on jo lähteneet. Ja kun se äiti sitten tulee (myöhässä tai ei) niin Petteri juoksee äitiä karkuu  pitkin pihaa. Tämä ei sitten tarkoita sitä,että lapsi on mielummin hoidossa vaan on ihan mielenosoitusta vanhemmille!

Vielä ärsyttävämpiä on vanhemmat joille ei kelpaa mikään! Aina on puettu,syötetty,nukutettu yms. Väärin. Näitä vanhempia on onneksi tosi harvassa.

Minä pystyn hoitamaan ja ottamaan lapset huomioon tosi yksilöllisesti koska ryhmässä on vain 4 lasta. Silti joskus on vanhempia joiden mielestä asiat pitäosi tehdä heidän lapsensa rytmi  mukaan. Tyyliin ekat unet sisällä kello 9.15 ja hiljaistakin pitää sitten olla! No ei valitettavasti onnistu kun siihen aikaan ollaan jo ulkona ja niitä muita lapsia ei voi täysin hiljaisina pitää.

Tai vaatimuksia,että meidän lapselle ei saa antaa sitä ja tätä. siis kyse jostain älyttömästä vaikka perunasta. Ja lapsi ei siis ole allerginen sille vaan vanhempien mielestä peruna ei ole terveellistä.

Yleisin on sopivien ulkoiluvaateiden puute.

Lasten kanssa tulee onneksi aina toimeen :).

Ja tällähetkellä minulla on ryhmä jonka vanhempien kanssa ei ole mitään yllämainituista joten eipä ole valittamista minullakaan.

[/quote]

Samat sanat! Olen myös perhepäivähoitaja ja minua ärsyttää ihan samat asiat.

Minulla tosin on sopimuksessa myöhästymismaksu, joka kilahtaa tasan ensimmäisellä minuutilla, kun lasta ei ole haettu sovittuna aikana. Työaikani on 7.30-16.30, eli yhdeksän tuntia. Se on työajaksi aika paljon, 40 tuntia viikossa. Minulla on myös omia menoja, lasten menoja ja muita asioita hoidettavana. Voi olla, että minun on oltava tasan klo 17 vaikkapa lääkärissä. Jos vanhempi tulee kaupan kautta ja tulee 15 minuuttia myöhässä (ja sanoo sorisorisori..), se ei auta. Olen myöhässä, joudun maksamaan lääkärille peruuttamattomasta ajasta maksun ja varaamaan uuden lääkäriajan. 

Lapsille puetaan ihmeellisen paljon vääränlaisia vaatteita. Luulen, että se johtuu siitä, ettei omien lasten kanssa ulkoilla ollenkaan. En tarkoita mitään mielipidekysymyksiä tarvitaanko villasukkaa vuorellisissa kumisaappaissa, vaan ihan sellaisia, että voiko pitsisellä kesäpipolla ulkoilla -10 asteen pakkasessa tai voiko puuvillasormikkailla leikkiä lumessa/kurassa.

Minullakin on ollut vanhempia, jotka ovat kieltäneet jonkun peruselintarvikkeen syöttämisen terveyteen vedoten. Esim. tomaatti (allergisoiva).

Vierailija
92/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:12"]

Ja kun se äiti sitten tulee (myöhässä tai ei) niin Petteri juoksee äitiä karkuu  pitkin pihaa. Tämä ei sitten tarkoita sitä,että lapsi on mielummin hoidossa vaan on ihan mielenosoitusta vanhemmille!

[/quote]

Milläs se äiti/isä estää sen, ettei lapsi osoita mieltään? Vaikka haen lapsen joka ikinen päivä samalla kellon lyömällä (en myöhässä), niin lapsi juoksee karkuun pitkin pihaa. Ja ei, minä en lähde siihen leikkiin mukaan vaan kolmannen pyyntikerran jälkeen nappaan lapsen kainaloon ja nakkaan hänet autoon.

Miten vältän tämän virheen? Otanko lapsen kotihoitoon ja jään pois töistä, ettei sen lapsen tarvitse osoittaa mulle mieltään?

[/quote]

se karkuu  juokseminen ei ollut se virhe :).  Vaan virhe oli tulla myöhässä ja perustella tämä myöhästyminen osittain sillä,että lapsi ei kuitenkaan halua hoidosta lähteä,ku  juoksee karkuun. Vaikka oikesti lapsi j6oksee karkuun koska osoittaa mieltään koska oli äitiä ikävä. Tämä karkuun juokseminen ei ole ollenkaan harvinaista, eikä minua häiritse.

Vierailija
93/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:12"]

[/quote]

[/quote]

se karkuu  juokseminen ei ollut se virhe :).  Vaan virhe oli tulla myöhässä ja perustella tämä myöhästyminen osittain sillä,että lapsi ei kuitenkaan halua hoidosta lähteä,ku  juoksee karkuun. Vaikka oikesti lapsi j6oksee karkuun koska osoittaa mieltään koska oli äitiä ikävä. Tämä karkuun juokseminen ei ole ollenkaan harvinaista, eikä minua häiritse.

[/quote]

Mutta se on oikeasti ihan hiton ärsyttävää. :P

Terveisin vastaaja numero 22

Vierailija
94/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee se, ettei lapsilla ole kotona mitään vuorokausirytmiä, lasten kanssa ei ulkoilla eikä tiedetä, mitä mihinkin säähän tarvitaan, hoitopaikalta vaaditaan mahdottomia ja hoitohenkilökuntaa pidetään arvottomina piikoina. Muuten on ihan kivaa :)

Vierailija
95/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:03"]

[/quote]

tätä olen miettinyt paljon. aina välillä tulee päivähoidosta valitusta, että pitäisi olla erilainen ulkopuku (esim. kerran vaadittiin välikausihaalaria vaikka lapsi oli vielä niin pieni että istui vain rattaissa tai nukkui päikkäreitä vaunuissa. eikö pelkkä takki ja lämpimät housut syksyllä riitä jos lapsi ei römyä hiekassa ja vedessä vaan nukkuu makuupussissa?!), kengät, sadevaatteet, rukkaset ja milloin mitäkin. eikö vanhemmat saa päättää miten lapsi puetaan?! meillä ei ole varaa ostaa kalleimpia merkkivaatteita, normaalit lämpöset vaatteet vaan. jos niillä pärjää kotona joka säässä niin miksi ei hoidossa? 

[/quote]

Kunka vanha lapsesi on? Kyllä jo puolivuotiasta vauvaakin, joka osaa istua, voi pitää hetken maassa. Sillä tavallahan se lapsen motoriikka kehittyy, että pääsee harjoittelemaan sitä. Pelkkä vaunuissa istuskelu on pidemmän päälle tosi tylsää. Ja lapset katsoo muista lapsista mallia ja haluavatkin mukaan toimintaan. En usko, että kukaan vaatii sinua ostamaan merkkivaatteita, mutta säänmukaiset vaatteet pitää olla, jos kerran haluat hoidattaa lapsesi ulkopuolisella. Ei ne hoitajat  niitä toisenlaisia vaatteita kiusallaan pyydä, vaan haluavat, että lapsesi viihtyy päiväkodissa myös ulkoilun ajan eikä tule kipeäksi liian niukan tai vääränlaisen puketumisen takia.

Vierailija
96/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:31"]

Se että lapset tuodaan omina lomina. Osa päiväkodin henkilökunnasta voi mahdollisesi saada lomia myös silloin, jos enemmän lapsia on samaan aikaan poissa(tarkotan esim koulunajan lomia jolloin on itse kotona, mutta kaikki lapset hoidossa, ainakin ne pienimmät). Mutta kun kaikki tuodaan silloin, silloin on turha vapaita haluta, että saisi olla oman lapsen kanssa kotona joka voisi olla hoidosta poissa.

[/quote]

No kuinkakohan monella on edes lomaa koulun loma-aikoina... Minua ärsyttää että aina koulun loma-aikoihin lapsen joutuu viemään varahoitopaikkaan kun muka kaikilla vanhemmilla on mahdollisuus lomailla silloin...

Vierailija
97/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kolmonen ole kotona vaan töissä? 

[/quote]

No miksi ihmiset ylipäänsä ovat töissä eikä kotona??

Vierailija
98/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää miten kellään on edes pokkaa alkaa pätemään hoitohenkilökunnalle :(. Oma lapseni on perhepäivähoidossa ja en todellakaan kuvittele, että edes niin pienessä ryhmässä (4) meidän perheen sooloilut sanelisivat päivärytmiä, ruokalajeja, ulkoiluja tms. Kyselen usein oliko riittävästi vaatetta, tarvitseeko tuoda jotain lisää jne. ihan vain siksi, että tosiaan aina ei tule samoilla kamoilla oltua kotona ulkona ja toivon vain, että pph kertoo jos jotain puutetta on. Meillä on melkein kaikkea kaksin kappalein ja iso osa koko ajan hoitopaikassa, joten aina ei ihan pysy kärryillä miten mikäkin vaate mahtuu tai onko jotain rikki. Lapsikin kasvaa niin nopeasti vielä (1,5v.).

Minä ainakin luotan, että ammattilainen osaa hoitaa lapsen tarpeet päivän aikana. Lapsi jää mielellään hoitoon ja on hyväntuulinen haettaessa, joten ei ole tarvetta alkaa kuulustelemaan tai nipottamaan mistään. Eikä todella tulisi mieleenkään venyttää hoitajan päivää omien kauppareissujen vuoksi.  Lapsi saa myös syödä kaikkea ja sopii myös tottua siihen, että tarjoiluja ei räätälöidä hänen makuhermojen mukaisesti. Eli hoitaja tekee juuri sellaista ruokaa kuin tekee ja lapsi sitten syö tai ei syö, mutta ei hänelle ruveta mitään omia herkkuja väsäämään meidän perheen mieltymysten mukaan. Voi hyvä tavaton, että joku edes kehtaa sellaista vaatia :(

Vierailija
99/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:53"]Uusavuttomuus, kuten juuri nämä vanhemmat jotka ei voi remontoida/siivota/lukea/pestä pyykkiä/käydä kaupassa jne lasten kanssa. Jopa lasten nukuttamiseen illalla pitää olla molempien vanhempien paikalla. Rajat hukassa.

Älyttömät vaatimukset tyyliin "Pirkan hatunnauhat pitää solmia NÄIN eikä niin kuin te henkilökunta solmitte", tai "ulos sitten ne keltaiset sukat eikä vihreitä" No miksi ihmeessä ne vihreät on sitten mukana??? Tai lapset joille pitää pukea 365 päivää vuodessa kurahousut päälle, ihan vaan varmuuden vuoksi.

[/quote]

Mä en tiedä etkö sä ole koskaan tehnyt remonttia vai oletko super-ihminen, mutta minä en ainakaan pysty sitä tekemään pienten lasten kanssa. Meillä esim. Koko kerros remontissa enkä sinne lapsia edes päästä.

Vierailija
100/105 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:53"]Uusavuttomuus, kuten juuri nämä vanhemmat jotka ei voi remontoida/siivota/lukea/pestä pyykkiä/käydä kaupassa jne lasten kanssa. Jopa lasten nukuttamiseen illalla pitää olla molempien vanhempien paikalla. Rajat hukassa.

[/quote]

Mä en tiedä etkö sä ole koskaan tehnyt remonttia vai oletko super-ihminen, mutta minä en ainakaan pysty sitä tekemään pienten lasten kanssa. Meillä esim. Koko kerros remontissa enkä sinne lapsia edes päästä.

[/quote]

Ilmeisesti olen superihminen kun olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Lapset on olleet mukana rempassa ja rakentamisessa. Ikinä ei ole tarvinnut viedä sen takia päiväkotiin. Rempattu on sitten ehkä enemmän iltaisin tai niin että toinen remppaa raskaampaa ja se joka kaitsee lapset tekee jotain kevyempää. Lasten kanssa voi tehdä yllättävän paljon ja viihtyvät kun saavat omat työkalut, maalit ja pensselit yms. ja kun on sellaiset vaatteet jotka saa rötvääntyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi