Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painan 120 kg enkä aio ikän laihduttaa,kysyttävää?

Vierailija
11.01.2014 |

Kysymyksiä.

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 13:40"]

Mikä ihmeen tarve ap:lla on pitää kiloistaan kiinni. Käytkö vaalla kuinka usein? Mitä teet, jos painosi jatkaa nousuaan? Mikä raja tuo 120 kg on??

[/quote]

En käy usein. Eipä ole paino jatkanut nousuaan tuossa samassa on pysynyt jo 12v. Ei se mikään raja ole mutta nähtävästi en sen isommaksi liho.

Vierailija
102/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 13:45"]

Mikä ihmeen tarve ap:lla on pitää kiloistaan kiinni. Käytkö vaalla kuinka usein? Mitä teet, jos painosi jatkaa nousuaan? Mikä raja tuo 120 kg on??

[/quote]

En käy usein. Eipä ole paino jatkanut nousuaan tuossa samassa on pysynyt jo 12v. Ei se mikään raja ole mutta nähtävästi en sen isommaksi liho.

[/quote]

Kävin Tohtori.fi:n sivuilla.

Painoindeksisi on 37. Olen vaikeasti lihava, sinulla on noin 40 kiloa ylipainoa. Vaikeasti lihava/sairaalloisen lihava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 13:48"]

[/quote]

[/quote]

Painoindeksisi on 37. Olen vaikeasti lihava, sinulla on noin 40 kiloa ylipainoa. Vaikeasti lihava/sairaalloisen lihava.

[/quote]

Siinä faktaa.

Vierailija
104/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 13:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siinä faktaa.

[/quote]

Kyllä minä tuon olen aina tietänyt.

Vierailija
105/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvinsa kullakin. Hirveä määrä noin 40 kilon ylipaino. Itse laihdutan heti, jos tulee vaikka kaksi ylimääräistä kiloa. Kannatpa valtavaa läskikasaa.

Vierailija
106/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele ap. silmissäsi 80 kpl 1/2 kg voipaketteja, kannat niitä joka pv. mukanasi!!!

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTiTcWH7N4mEEnhE4f1NOeizD4yy8EUli4sVUvuLktid-4UPT0WLw

Vierailija
107/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut mistä asti ylipainoinen?

Vierailija
108/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 14:24"]

Oletko ollut mistä asti ylipainoinen?

[/quote]

n 28v asti.

Vierailija
109/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 09:42"]

Kysymyksiä.

[/quote]

Onko elämäsi oikeasti niin säälittävää ja sisällötöntä, että pitää huomiohuorata internetissä sillä, että on joku läski ryhävalas?

[/quote]

Nyt oli aikaa kun mies ja lapsi oli reissussa.

Vierailija
110/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:35"]

Nr 50, miksi suotta kannat tuskaa isäsi elämästä? Hän elää elämäänsä niinkuin elää, jos ei halua muuttaa tottumuksiaan niin se on hänen valintansa ja elämänsä. Sinulla on oma elämä, elä sitä niinkuin itse parhaaksi näet omalla kohdallasi. Sinun oikea tapa ei välttämättä ole isäsi oikea. Hän tekee omat päätöksensä. Jos pelkäät hänen menettämistään niin nauti niistä hetkistä joita teillä on.

[/quote]

Ei se ole etteikö isä tahdo elää pitkää elämää ja etteikö nautittaisi hetkistä yhdessä, missaat kyllä pointin niin nätisti miten uskon että isänikin tekisi.. ;) Katsos kun sitä voi olla hiukan vaikea tajuta ennenkö tilanne on paha ettei elämää hyväksi saakaan enää kun on myöhäistä. Olen lapsesta saakka koittanut puhua isälle hänen tavoistaan, mutta sama kuin puhuisi seinälle. Ymmärtää mitä sanotaan muttei se häntä tavallaan kosketa. Kunnes nyt 60 täyttäneenä sanotaan että kaikki on myöhäistä ja sydän on entinen. Me todellakin eletään niitä viimeisiä mukavia yhteisiä päiviä, ne on isä yksin lyhentänyt. Tulevaisuuden toiveet lapsesta ei tule koskettamaan isääni. Hän ne ryssi. En minä tästä sen enempää tuskaa kanna: ymmärrä nyt, se on minun isäni tuska. Hän tässä kuolee vaikkei niin olisi voinut kuvitellakaan muutama vuosi sitten kun kunto oli ihan jees.

Se voisi olla sinä. Ehkä se on sinun vuoro 10 vuoden kuluttua, se tässä on pointtini mutta jokainen tosiaan tekee nämä valinnat itse. Ja sinä teet ne kokoajan itse kohdallasi.

50

Vierailija
111/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 09:42"]

Kysymyksiä.

[/quote]

Onko elämäsi oikeasti niin säälittävää ja sisällötöntä, että pitää huomiohuorata internetissä sillä, että on joku läski ryhävalas?

[/quote]

Onpas sinulla fiksua kielenkäyttöä. Olet varmaan ylpeä itsestäsi.

Vierailija
112/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu että on itsetunto kohdallaan ja tyytyväinen itseensä, mutta itsekästä ajattelua kun on jälkikasvuakin. 40v on vielä vuori nykypäivänä, mutta olepa 120 kiloinen 60-vuotias. Ei ole enää sama olo. Ja paino tulee vain nousemaan, kun elimistökin vanhenee eikä enää toimi samalla tavalla. Riskit kasvaa ja jos vältyt joltain liikalihavuuden tuomalta vaivalta tai sairaudelta, niin silloin sinulla on vain hyvä tuuri. Lenkille ja annoskoko pienemmäksi. Ruokailu 3-4h välein, paljon proteiinia ja ainakin pari litraa vettä päivässä. Ei isoja muutoksia edes, mutta teet palveluksen itsellesi ja läheisillesi.

-Personal Trainer

Vierailija
113/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:16"]

Eikö sinusta ole epämiellyttävää kantaa kauheata määrää ylimääräistä mukana? työkaverini painoi vuosi sitten saman verran ja oli kyllä mielestään todella epämukava olo. Nyt on liahtunut jo 20kg ja aikoo laihduttaa edelleen, sanoo että ei halua olla koko ikäänsä ylipainoinen ja näyttää lapselle huonoa esimerkkiä.

Minä en henk.koht usko että kukaan nauttii ylipainoisena olosta ellei taustalla ole mielenterveysongelmia. Puhumattakaan siitä että vielä isommalla todennäköisyydellä joutuu vanhempana toisten hoidettavaksi kun kunto romahtaa. Se että vakuuttelee itselleen homman olevan ok ja selittelee että voi huomenna jäädä auton alle on vain ongelmien lakaisemista maton alle. Ihan samalla tavalla voi selitellä alkoholismiaan tai huumeidenkäyttöään ja ihan samanlaista sontaa sekin on.

[/quote]

Vastaisitko tähän? Vai onko pokkaa tulla väittämään että 40kg ylipainoa on mukava kantaa mukanaan?

Vierailija
114/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 14:49"]

Hieno juttu että on itsetunto kohdallaan ja tyytyväinen itseensä, mutta itsekästä ajattelua kun on jälkikasvuakin. 40v on vielä vuori nykypäivänä, mutta olepa 120 kiloinen 60-vuotias. Ei ole enää sama olo. Ja paino tulee vain nousemaan, kun elimistökin vanhenee eikä enää toimi samalla tavalla. Riskit kasvaa ja jos vältyt joltain liikalihavuuden tuomalta vaivalta tai sairaudelta, niin silloin sinulla on vain hyvä tuuri. Lenkille ja annoskoko pienemmäksi. Ruokailu 3-4h välein, paljon proteiinia ja ainakin pari litraa vettä päivässä. Ei isoja muutoksia edes, mutta teet palveluksen itsellesi ja läheisillesi.

-Personal Trainer

[/quote]

Alku meni ihan hyvin, mutta personal traineriksi aika kummallinen vinkki usuttaa 120-kiloista lenkille. Eiköhän ensin olisi parempi ottaa se 20-30 kiloa ihan vaan ruokavaliomuutoksella ja kevyellä liikunnalla pois ja sen jälkeen miettiä lenkkeilyä. 

Tosin ap on sellainen paukapää, ettei hänelle kannata järkeä yrittää hokea. Ap on nyt 40v ja aineenvaihdunta hidastuu koko ajan ja laihduttaminen tai edes nykyisen painon pitäminen on päivä päivältä vaikeampaa. Ennuste ei ole hyvä. 

Vierailija
115/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 09:42"]

Kysymyksiä.

[/quote]

[/quote]

Samalla lailla se sinunkin elämäsi tyhjää kun pitää olla sivistymätön moukka

Vierailija
116/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:20"]

Nro.lle 50 ei ole uniapneaa vaan nukun yöni hyvin ja olen virkeä päivisin. En mennyt miehen ja lapsen mukaan koska menierin taudissani on nyt huono jakso menossa ja liikuntaa harrastan kävelyä ja kuntopyöräilyä kuten jo tuolla aiemmin siitä laitoinkin viestiä. Ja lisää lapsia en tahdo ja sairauksieni johdosta jotka eivät johdu lihavuudestani.

[/quote] Eikös Menieren tautia sairastavalle ole nimenomaan tärkeää terveet elämäntavat ja hyvä kunto? 

Vierailija
117/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:20"]

Nro.lle 50 ei ole uniapneaa vaan nukun yöni hyvin ja olen virkeä päivisin. En mennyt miehen ja lapsen mukaan koska menierin taudissani on nyt huono jakso menossa ja liikuntaa harrastan kävelyä ja kuntopyöräilyä kuten jo tuolla aiemmin siitä laitoinkin viestiä. Ja lisää lapsia en tahdo ja sairauksieni johdosta jotka eivät johdu lihavuudestani.

[/quote] Eikös Menieren tautia sairastavalle ole nimenomaan tärkeää terveet elämäntavat ja hyvä kunto? 

[/quote]

Se ei vaan kovin helppo ole liikkua kun meinaa jatkuvasti pyörtyillä mutta harrastan kyllä aina parempina aikoina kävelyä ja kuntopyöräilyä.

Vierailija
118/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä sen että liikkuminen on haastavaa sairaana. Olen itse lihonut juuri sairastumisen vuoksi, olen 170cm ja painan n.80kg. Olo on tukala, mulla on 15 kiloa liikaa. Ennen sairastumistani painoin 65, kävin kuntosalilla, spinningissä, bodypumpissa ja sauvakävelin. Kaikki on nyt jäänyt ja kaipaan entistä kovasti. En osaisi edes kuvitella miltä tuntuisi 40 kilon ylipaino :(  Ennen kaikkea mua kuitenkin vituttaa se, että ihmiset automaattisesti olettavat painoni johtuvan laiskuudesta ja ylensyömisestä. 

Vierailija
119/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 14:49"]

-Personal Trainer

[/quote]

Moi PT,

Se on hyvin simppeliä noin ilmaistuna ja toki monesti toimiikin, mutta ei todellakaan aina. Riippuu ihan ihmisestä ja lihavuus/laihdutushistoriasta. Itse treenasin PT:n kanssa puoli vuotta, söin ja join kuten sovittu, olinhan hyvin motivoitunut laihdutukseen. Laihduin käsittämättömät 4kg. Samaan aikaan toinen, vain hieman minua painavampi henkilö, saman PT:n avustuksella laihtui 30kg. Hän ei ollut aiemmin yrittänyt laihduttaa, itse taas olen yrittänyt lähestulkoon aina, koska olen aina kokenut olevani liian lihava, vaikken sitä ihan aina ole ollutkaan, nykyään kyllä. Kaikki vaan ei käytännössä laihdu vaikka haluaisivatkin, eikä se ole tekemisestä tai kurista kiinni. Itse en voinut tätä uskoa enkä etenkään hyväksyä, mutta niin se vaan on ja pakko se on hyväksyä. 

Vierailija
120/177 |
11.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on ruokavaliosi? Esimerkkinä jonkun normaalin päivän ruuat (mahdollisimman tarkasti)...

Oletko hyväksynyt sen tai ajatellut sitä, että useat leikkaukset ovat vaikeampia vaikeasti ylipainoisella ja nukutuksessa riskit lisääntyvät selkeästi myös? Miten olet miettinyt pärjäävästi, kun ikää tulee ja painoa on? Paino tulee kuitenkin olemaan lisääntyvästi vaikeampi kantaa, mitä enemmän ikää on? Miten aiot hoitaa päivittäiset asiasi (hygienian, vessakäynnit, kauppakäynnit, sängystä nousemisen, liikkumisen) 20v myöhemmin, kun ikääntyessä lihasvoimat heikkenevät ja massa on sama/suurempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi