Painan 120 kg enkä aio ikän laihduttaa,kysyttävää?
Kommentit (177)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:27"]
Ei ylipainonen välttämättä nauti ylipainostaan, kuka nyt haluaisi olla jatkuvan arvostelun kohteena. Ylipainoinen on tullut ylipainoiseksi syystä tai toisesta, todennäköisesti syömällä ihan liikaa jossain vaiheessa elämäänsä, siinä vaiheessa on voitu esim. hukuttaa murheet ruokaan eikä viinaan. Pitääkseen ylipainoaan yllä ei kuitenkaan tarvitse syödä erityisen huonosti. Se että ihminen on ylipainoinen, ei tarkoita että hänen elämäntapansa olisi huonot, söisi ja liikkuisi huonosti. Ne on olleet huonot silloin kun hän on lihonnut. Kaikki ei laihdu pienellä ruokaremontilla, se on höpöpuhetta.
Lihavuus ei suoraan tarkoita jatkuvasti huonoja elintapoja. Tiedän hyvin monia laihoja ketkä puputtaa milloin mitäkin einestä eivätkä viitsi urheilla. Samaan aikaan ne lihavat syö kunnolla ja säännöllisesti, ovat kuntokeskuksen jäseniä ja liikkuvat säännöllisesti. Kyllä ne on ne laihat ketkä tästä joukosta ensimmäisenä ne sairaudet saa, elimistö on sisältä höttöä vaikkei päällä liikaa rasvaa näy.
En ole ap, en vain voi olla hämmästelemättä tässäkin ketjussa esiintyvää tietämättömyyttä.
[/quote]
Viimeinen tutkimustulos, tervettä ylipainoista ei ole.
Googlettakaa
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:20"]
Nro.lle 50 ei ole uniapneaa vaan nukun yöni hyvin ja olen virkeä päivisin. En mennyt miehen ja lapsen mukaan koska menierin taudissani on nyt huono jakso menossa ja liikuntaa harrastan kävelyä ja kuntopyöräilyä kuten jo tuolla aiemmin siitä laitoinkin viestiä. Ja lisää lapsia en tahdo ja sairauksieni johdosta jotka eivät johdu lihavuudestani.
[/quote]
Ja painat 120 kiloa. Mitä sitten että harrastat liikuntaa? Tuo kaikki on itsepetosta. Kyllä minunkin isäni on voinut sanoa että käy kävelyllä ja töissä, hänen työssään kävi yötyössä ja jaksoi. Mistä sinä tiedät että unesi on hyvää jos ei sitä tutkita, olet meinaan harvoja sairaalloisen ylipainoisia sitten jotka nukkuu hyvin.
Ihan taatusti olet laiska ja väsynyt. Nytkin olet kotona etkä perheesi kanssa. Ei vaan nappaa..
50
[/quote]
Olen kotona koska kerroin että minulla on menierin tauti. Lueppa siitä netistä niin tajuat miksi en ole mukana reisussa.
http://www.suomenmeniereliitto.fi/index.php?sivu=5747
Ihan ensimmäinen asia joka sinulle olisi tärkeää: terveelliset elämäntavat ja hyvä kunto. Eli oma syy miksi olet tänään kotona etkä osallistu perheesi kanssa. Älä syytä sairautta vaan itseäsi kun et itsestäsi pidä huolta!
50, joka nyt poistuu netistä ulkoilemaan. Menisit sinäkin: puet vähän päällesi ja ulos pyörähtämään!
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:08"]
Miksi teit tällaisen aloituksen? Eikö lie aika selvää, millaisia kysymyksiä tullaan esittämään?
[/quote]
Ohis:
Luultavasti tämä on se sama tyyppi joka riehuu jokaisessa ylipaino aloituksessa ja haukkuu kaikki liikalihavia arvostelevat mielenvikaisiksi..
[/quote]
Epäilen provoksi. Jokatapauksessa käyttäytyy juuri päivänvastoin kuin manaat, rauhallisesti argumentoi!
Koetko tarvetta arvostella muita ihmisä, painon, rodun tai muun "ominaisuuden" suhteen ilkeästi. Koetko, että kaikkien on tarvetta saada tietoon sinun mielipiteesi heistä, vaikka se heitä loukkaisia ja aiheuttaisi mielipahaa?
Nr 50, miksi suotta kannat tuskaa isäsi elämästä? Hän elää elämäänsä niinkuin elää, jos ei halua muuttaa tottumuksiaan niin se on hänen valintansa ja elämänsä. Sinulla on oma elämä, elä sitä niinkuin itse parhaaksi näet omalla kohdallasi. Sinun oikea tapa ei välttämättä ole isäsi oikea. Hän tekee omat päätöksensä. Jos pelkäät hänen menettämistään niin nauti niistä hetkistä joita teillä on.
Usein ajatellaan että 100 kg painava on auttamattoman läski mutta esim. kun ap:n pituinen painaa 100 kg, häntä voi vielä sanoa hoikaksi, riippuen kropan mallista, 120 kg painoisena ap näyttää ehkä hieman ylipainoiselta. Yritän aina tätä tehdä ihmisille selväski että pitkä nainen painaa helposti 100 kg ja silti häntä pidetään hoikkana, itsellä kokemusta tästä, hoikaksi sanottiin kun painoin 100 kg, nyt pidetään liian laihana kun painan 80 kg, vaatekokoni n. 36.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:31"]
Nro.lle 50 ei ole uniapneaa vaan nukun yöni hyvin ja olen virkeä päivisin. En mennyt miehen ja lapsen mukaan koska menierin taudissani on nyt huono jakso menossa ja liikuntaa harrastan kävelyä ja kuntopyöräilyä kuten jo tuolla aiemmin siitä laitoinkin viestiä. Ja lisää lapsia en tahdo ja sairauksieni johdosta jotka eivät johdu lihavuudestani.
[/quote]
Ja painat 120 kiloa. Mitä sitten että harrastat liikuntaa? Tuo kaikki on itsepetosta. Kyllä minunkin isäni on voinut sanoa että käy kävelyllä ja töissä, hänen työssään kävi yötyössä ja jaksoi. Mistä sinä tiedät että unesi on hyvää jos ei sitä tutkita, olet meinaan harvoja sairaalloisen ylipainoisia sitten jotka nukkuu hyvin.
Ihan taatusti olet laiska ja väsynyt. Nytkin olet kotona etkä perheesi kanssa. Ei vaan nappaa..
50
[/quote]
Olen kotona koska kerroin että minulla on menierin tauti. Lueppa siitä netistä niin tajuat miksi en ole mukana reisussa.
[/quote]
Luettu on, sulla ei ole terveet elämäntavat, sulla on huono kunto!
Oletko koskaan ratsastanut miehen päällä?
Tervettä ylipainoista ei ole. Osaatko ap käyttää hakukonetta, lue.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:32"]
Ihan ensimmäinen asia joka sinulle olisi tärkeää: terveelliset elämäntavat ja hyvä kunto. Eli oma syy miksi olet tänään kotona etkä osallistu perheesi kanssa. Älä syytä sairautta vaan itseäsi kun et itsestäsi pidä huolta!
50, joka nyt poistuu netistä ulkoilemaan. Menisit sinäkin: puet vähän päällesi ja ulos pyörähtämään!
[/quote]
Enpä voi mennä ulos kun voin sinne pyörtyä kun huimauskohtaus menossa. Eikä tuo paha juttu ollut että isä ja poika menivät päivän reissuun ilman minua koska minä kuitenkin enemmän vietän pojan kanssa aikaa kuin isänsä niin saa laatuaikaa välillä isänsäkin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:37"]
Oletko koskaan ratsastanut miehen päällä?
[/quote]
Olen.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:19"]
Ap, et tietenkään aio laihduttaa, koska se vaatii tahdonvoimaa ja kurinalaisuutta,jota noin sairaalloisen ylipainoiselta ei löydy. Uskon, että joka ainoalla lääkärikäynnillä sinulle puhutaan laihduttamisesta. Olet hirveän pitkä naiseksi ja valtava norsu. Itse olen noin 1,63 ja painan noin 60 kiloa, viihdyn tällaisena tyttömäisenä. Sinähän olet yhtä iso kuin keskimääräinen mies.
[/quote]
Ap kanssa voisin ystävystyä.
Tämän tyttömäisen typeryksen kanssa en suostuisi samaan rakennukseen, myrkyttää ilman laajemmaltakin alueelta pelkällä olemassaolollaan!
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:32"]
[/quote]
Enpä voi mennä ulos kun voin sinne pyörtyä kun huimauskohtaus menossa. Eikä tuo paha juttu ollut että isä ja poika menivät päivän reissuun ilman minua koska minä kuitenkin enemmän vietän pojan kanssa aikaa kuin isänsä niin saa laatuaikaa välillä isänsäkin kanssa.
[/quote]
Luin Menieren-taudista, ensimmäisenä terveet elämäntavat, toisena hyvä kunto. Sinulta ne puuttuvat.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:38"]
Tervettä ylipainoista ei ole. Osaatko ap käyttää hakukonetta, lue.
[/quote]
Osaatko selvittää tutkimusten taustoja ja perusteita, lue.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:40"]
Ap, et tietenkään aio laihduttaa, koska se vaatii tahdonvoimaa ja kurinalaisuutta,jota noin sairaalloisen ylipainoiselta ei löydy. Uskon, että joka ainoalla lääkärikäynnillä sinulle puhutaan laihduttamisesta. Olet hirveän pitkä naiseksi ja valtava norsu. Itse olen noin 1,63 ja painan noin 60 kiloa, viihdyn tällaisena tyttömäisenä. Sinähän olet yhtä iso kuin keskimääräinen mies.
[/quote]
Tämän tyttömäisen typeryksen kanssa en suostuisi samaan rakennukseen, myrkyttää ilman laajemmaltakin alueelta pelkällä olemassaolollaan!
[/quote]
Jatkoksi vielä, että yritän nostaa painoani lääkärini pyynnöstä. Siis en ole lihava, mutta eipä se tietysti mitenkään tähän kuulu.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:40"]
[/quote]
[/quote]
Hah,myrkytän lisää, pidän huolta itsestäni, käyn kuntosalilla,uimassa, lenkkeilen. Nautin elämästä, mutta ruoka ei ole ainoa nautintoni.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:09"]
Onko sinulla ylipainoon liittyviä sairauksia? Esim. aikuisiän diabetes.
[/quote]
Ei ole vaikka olen jo yli nelikymppinen.
[/quote]
10-15 vuotta lisää niin diabetes on seuralaisena. Nyt lienee verenpainetauti.
Itselleni kävi näin.
[/quote]
Ja kun sinulle kävi noin niin luulet että samalla lailla käy kaikille ylipainoisille?
[/quote]
Jotain lihavuuden liitännäissairauksia tulee se on 100 % varmaa, jos ei muuta niin tuki- ja liikuntaelinten sairauksia (toki näitä voi tulla normaalipainoisillekin).
Sydän- ja verisuonisairaudet on myös todennäköisiä.
En usko että kukaan 120 kg painava nainen elää täysin terveenä keskimääräiseen elinikäennusteeseen.
Diabetesriski on todella suuri.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:17"]
Mun sisko oli sun kanssa samoilla linjoilla, kunnes lapsen BMI oli yli 30 ja Se alkoi saamaan rytmihäiriöitä. Sen jälkeen molemmat söi ja urheili itsensä normaalipainoon. Nyt on kuulemma hauskempaa!
[/quote]
Mulla ollut rytmihäiriöitä 17v asti ja silloin olin hoikka eli eivät johdu siitä eikä niitä voi parantaa.
[/quote]
AIVAN TOTTA! Veljeni sai lääkäriltä ohjeeksi lihottaa itseään rytmihäiriöiden vuoksi. Ei ollut kuulemma tarpeeksi "suojaa" sydämen päällä. Rytmihäiriöitä voi olla vaikka olisi ihan tikku!
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:08"]MAHTAVAA ! Ethän matkusta eskimo-alueille. Siellä valaanpyynti on sallittu ja olis tosi noloa joutua selittelemään jollekulle harppuunaa heristelevälle inuiitille olevansa ihan normaali keski-ikäinen suomalaisnainen. Wau mitä lööppiäinestä, "suomalaisvalas pyyntimiesten kohteena".... :D :D
[/quote]
Ei helv.. että repesin!! Kiitos päivän nauruista :D
[/quote]
50