Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

150e epidemiakorvausta perustoimeentulotuella eläville

Vierailija
13.10.2020 |

Mun mielestä ihan järjetöntä, kyllä sitten pitäisi työttömyystuella elävillekin antaa. Mutta ensisijaisesti antaisin rahat hoitajille. Systeemi on niin epäreilu enkä edes häpeä sitä että ajattelen näin.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo jokunen viikko sitten kun luin kommentteja tästä korvauksesta, se vihan määrä yllätti.

Katkeria kommentteja kuinka väärät ihmiset saa rahaa.

Toimeentulotukea saavat on ihan oikeasti pienituloisimpia. Ne tulot ja menot lasketaan tarkasti joka kuukausi.

Moni kiukuttelee että olisin minäkin ansainnut mutku valtio ja Kela on kikkaillut tämän niin että en saakaan kun sain veronpalautusta ja itkuvinkuparkuvonku... Johonkin se raja on tarvinnut vetää ja minun mielestä tässä on erittäin selkeät ja yksinkertaiset kriteerit.

Itse saan perjantaina tämän korvauksen.

Tarpeeseen tulee. Normaalisti rahat riittää hädintuskin ruokaan. Vaatteiden ostaminen pitää ajatella pitkällä aikajänteellä. 4 lasta, kaikille ei voi ostaa samana syksynä esim. kenkiä. Kaikki laitteet kotona on vanhoja. Mietin että raaskisiko ostaa jopa pyykkikoneen, edellinen on 15v vanha ja MIKÄÄN ei ole auttanut siihen että jättää nykyään pyykit haiseviksi. Mikro ritisee ja sitten haisee, tiskikonekin on yli 15v vanha... Imuri kuulostaa siltä että räjähtää hetkenä minä hyvänsä, se saattaa olla ylikin 15v... Mutta en todellakaan voi kaikkia uusia. Käyttäisitkö itse vastaavia laitteita? Köyhällä ei ole vaihtoehtoja.

Ei ole autoa, ei bussikortteja. Mun pyörää ei ole korjattu vuosiin, teinien pyöriin on juuri ja juuri rahat riittäneet. Kaikki sängyt on saatu tutuilta, ikivanhoja. Sohva on kaatopaikkakunnossa.

Ja jotkut on sitä mieltä että mun ei tarvis saada euroakaan.

Olishan se ihan mielettömän hienoa että pystyisin itse tienata sen verran että pärjäisi paremmin eikä tarvitsisi Kelasta mitään, mutta tämä on tilanne nyt.

Meillä on 2 lasta eikä yksikään kodinkone ole yli 4v vanha. Lapsiperhe saa tukea pesukoneeseen, oletko kysynyt sitä? Torista ollaan bongattu vähänkäytettyjä kodinkoneita. Esim. tiskikone oli 1v vanha ja joku myi sen muuton alta pois 50€ mutta toki täytyykin olla nopea.

Meillä taas on imuri saatu 10 vuotta sitten vanhemmiltani, on ainakin 15 vuotta vanha ja hyvin toimii. Pesukone on ostettu torista käytettynä noin 7 vuotta sitten ja hyvin toimii. Mikro on saatu ilmaiseksi torista ja toimii. Astianpesukone kuuluu vuokra-asuntoon ja toistaiseksi toimii ihan hyvin. En kyllä tiedä, että miksi nämä kodinkoneet pitäisi uusia sen takia, että ovat vanhoja niin kauan kun hyvin toimivat. Oma sänkyni on lapsuudenkotoa ja lasten sängyt ovat serkuilta saatuja. Mielestäni ihan kelpokuntoisia ja siistejä. En tiennyt, että pitäisi alkaa näitäkin voivottelemaan. Ymmärrän jos laitteet ovat tulleet tiensä päähän, että täytyy uusia, mutta mielestäni on turhaa yleistämistä, että kaikki ei toimeentuloasiakkat nauttisivat jotain luksuselämää. On myös fiksua ostaa lapsille alennusmyynneistä vaatetta etukäteen (taaperon Eccon kengät maksoivat 13 euroa, talvihaalari täksi talveksi 35 euroa). Eikä meillä ostettu kenkiä kenellekään syksyllä. Paikalliskirpuilta löytyy myös niitä kenkiäkin edullisesti. [/

Missasit siis pointin. Hyvä jos itselläsi on käyttökelpoisia, eihän silloin uutta tarvitsekaan!! Nuo tavarat ovat olleet jo kauan lähes käyttökelvottomia. Käyttäisitkö itse rätisevää mikroa joka sitten haisee kärynneelle? Tai samassa kunnossa olevaa imuria? Pyykkikonetta joka saa vaatteet haisemaan? Ja ihanko oikeasti luulet etten ole jo aikoja sitten tajunnut hyödyntää kaikkia mahdollisia alennuksia????

Vaikka olen vähävarainen, en ole idiootti.

Tuollainen asenne on vähän loukkaavaa ja siitä huomaa ettet itse tiedä tästä tilanteesta mitään. Elää siis joka päivä arkea kaatopaikkakuntoisten tavaroiden kanssa. Koko ajan jossakin on vikaa. Koko ajan jotain tärkeää puuttuu.

Nuokin tavarat olisin varmaan pikkuhiljaa vaihtanut uudempiin, kun tosi usein kirppisryhmissä saattaa jopa se mainittu tiskikone löytyä ilmaiseksi tai tosi halvalla, mutta sekin kaatuu siihen että ei ole mitään kuljetusmahdollisuuksia.

Minä luulen, että halvemmaksi edelleen tulisi edelleen hankkia kirppisryhmistä ja maksaa vaikka kuljetuksesta jollekin kuin, että ostaa kaupasta uutena jos siihen nyt korona-avustuksilla varaa on. Voi olla, että sillä pesukoneen hinnalla kuittaisi itsellensä pesukoneen lisäksi imurin ja mikron.

Ja mikron olen muuten aikoinaan käynyt julkisia kulkuvälineitä hyödyntäen hakemassa. Hyvin on mahtanut mikrokin metron penkille istumaan. 

Mikron voisin hakeakin bussilla. Mutta aiemmin ei ole ollut rahaa ostaa sitä. Ja nytkin tärkeämpänä pitäisin pyykkikonetta.

Meillä on lähestulkoon kaikki muiden vanhoja tavaroita, jotka olis mennyt kaatikselle ellei me ois tarvittu. Siis oikeasti tarvittu, eli on ollut tarve sängylle esimerkiksi.

Jos olisikin vuoden vanhoja. Mut nää kaikki on oikeasti sellaista tavaraa ettei kelpaa edes kierrätyskeskukselle. Niin jos mä nyt kerran elämässäni ostaisin uuden pyykkikoneen, niin hyi häpeä minä tuhlaaja.... No, älä hätäile, kyllä mä tätä vielä mietin. Tai no taidat hätäillä kuitenkin, koska sen rahan mä saan kuitenkin ja se on se pahin juttu tässä.

Kyllä se pesukone on alkoa ja tupakkaa tarpeellisempi, mutta nykykoneet on yleensä suunniteltu niin, että ne ei enää kestä sitä 10-15 vuotta vaan poksahtaa siinä vaiheessa kun takuu on mennyt umpeen. Osta kunnon pesutorni ja pistä ranttaliksi :)

Vierailija
82/84 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva saada ylimääräistä rahaa. Mutta tämä nyt jaettu ylimääräinen tuki on kokonaan velkarahaa. Sen velan maksumiehiä ovat nuorimmat sukupolvet, käytännössä siis nämä rahat on otettu förskottina meidän omilta lapsilta. Ja toisin kuin vasemmisto kuvittelee, velat on maksettava takaisin korkojen kanssa.

Suomen kyky maksaa lainansa riippuu siitä, millä korolla saamme uutta lainaa. Korot voivat nousta minä hetkenä tahansa ja ne tulevatkin nousemaan heti, kun rahoittajat katsovat että maksukykymme on heikko. Pahimmassa tapauksessa velkahanat menevät kokonaan kiinni ja vanhat velat tulevat maksuun. Niiden velkojen maksuun menee usean vuoden koko BKT. 

Suomella on enemmän velkaa kuin Kreikalla oli sen ajauduttua rahoituskriisiin. Suomi on todella isossa pulassa, kun hallitus vain paisuttaa menoja eikä tee yhtään mitään tulojen lisäämiseksi tai menojen pienentämiseksi. Suomi on niin pieni maa, että muilla EU-mailla ei ole intressiä pelastaa meitä, ei tule mitään tukipaketteja. Ihan itse me joudutaan ne velat maksamaan, meidän kaikkien selkänahasta ne rahat tullaan repimään.

Eli nauttikaa nyt niistä rahoistanne. Velkakriisin puhjettua ette saa enää mitään, eikä saa kukaan muukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono päätös, ne ylimääräiset rahat menee samana päivänä Alkoon jos jotain jää, niin ostetaan tupakkaa, valmisruokaa ym. epäterveellistä. Ylipainoisia yli puolet tt-asiakkaista.

Tämä niiden nimenomainen tarkoitus on: menevät kulutukseen. Kulutus ylläpitää tarjontaa jne.

Toinen ääliömäinen vetosi: ylipainoiset. Nyt vähäksi aikaa kouluun - hopi hopi.

Vierailija
84/84 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono päätös, ne ylimääräiset rahat menee samana päivänä Alkoon jos jotain jää, niin ostetaan tupakkaa, valmisruokaa ym. epäterveellistä. Ylipainoisia yli puolet tt-asiakkaista.

Tämä niiden nimenomainen tarkoitus on: menevät kulutukseen. Kulutus ylläpitää tarjontaa jne.

Toinen ääliömäinen vetosi: ylipainoiset. Nyt vähäksi aikaa kouluun - hopi hopi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän