150e epidemiakorvausta perustoimeentulotuella eläville
Mun mielestä ihan järjetöntä, kyllä sitten pitäisi työttömyystuella elävillekin antaa. Mutta ensisijaisesti antaisin rahat hoitajille. Systeemi on niin epäreilu enkä edes häpeä sitä että ajattelen näin.
Kommentit (84)
Jos työttömyystuki on niin pieni, että on oikeutettu toimeentulotukeen, niin saat sen.
Tässä juuri myyn opiakelijn tavaroita, jotta saan omiin ja lapsen lääkkeet ostettua ja mietin jos tauttaisi omat astmalääkeeni pariksi viikoksi, jotta lapsen lääkkeitä saisin ostettua isomman satsin ja siten loppupeleissä säästäisi rahaa. Yhden kangasmaskin sentään sponsoroi omat vanhempani, mutta on se kivaa, että toimeentuloasiakkaita muistetaan. Kohta on joulu ja ne itkee lahja- ja ruoka-avustuksia. Oletettavasti tänä jouluna niitä ei tarvita, koska jo yhden lapsen yh tulee saamaan ekstraa noin tonnin. Pari lasta lisää niin potti on pari tonnia.
Suomessa köyhä ei ole nälkään kuollut sataan vuoteen. Köyhä kuolee liikalihavuudesta juontuviin elintasosairauksiin.
Aika surullista.
Jokainen jonka tulot ei riitä saa tässä maassa hakea ja nostaa toimeentulotukea. Myös työssäkäyvät joutuvat siihen turvautumaan.
En tajua miten kukaan voi kadehtia tukiloukuissa elävien elämää, mitään ei saa omistaa, mitään ei saa säästää, mihinkään ei voi varautua ja joutuu tuntemaan itsensä yhteiskunnan pohjasakaksi.
Toki joukossa on niitäkin, ketkä oikeasti tuhlaa rahat heti tukipäivänä Alkoon ja seuraavana päivänä pitsataxiin (toisaalta eikö kotimaista tule tukea ja kantaa rahat kiertoon)
mutta suurin osa on säästeliäitä ja kohtuullisia rahankäyttäjiä ja siellä on raittiina ja fiksujakin ihmisiä, ei ne itse siitä nauti etteivät voi tienata rahojaan.
Tervetuloa vaan tähän maailmaan jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Se on 75/e per henkilö eikä 150e.
Se tulee takautuvasti käsittääkseni edelliseltä kuulta ja tässä kuussa se on 150 per henkilö. Seuraavina 75.
Vierailija kirjoitti:
Tässä juuri myyn opiakelijn tavaroita, jotta saan omiin ja lapsen lääkkeet ostettua ja mietin jos tauttaisi omat astmalääkeeni pariksi viikoksi, jotta lapsen lääkkeitä saisin ostettua isomman satsin ja siten loppupeleissä säästäisi rahaa. Yhden kangasmaskin sentään sponsoroi omat vanhempani, mutta on se kivaa, että toimeentuloasiakkaita muistetaan. Kohta on joulu ja ne itkee lahja- ja ruoka-avustuksia. Oletettavasti tänä jouluna niitä ei tarvita, koska jo yhden lapsen yh tulee saamaan ekstraa noin tonnin. Pari lasta lisää niin potti on pari tonnia.
Oletko hakenut toimeentulotukea?
Veikkaan että tulosi riittää kattamaan lääkkeet ja elämisen, jos ei niin tottakai saat tukea 😊
Hei nyt oikeesti, voinko mä kieltäytyä tuosta lisästä?
Mihin se kannattaa lahjoittaa?
Muutenkin päivittäin saan hävetä kun en pysty elättämään itseäni niin nyt vasta onkin paha olo kun saan vielä "turhaa rahaa".
En halua sitä, voinko vaan ilmoittaa kelalle?
En saa elokuulta 75 euroa kun sain veronpalautuksia 10 euroa liikaa. Niin elokuun toim tulotuki hylätty. 4v työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut toimeentulotukea?
Veikkaan että tulosi riittää kattamaan lääkkeet ja elämisen, jos ei niin tottakai saat tukea 😊
Itselläni tässä kuussa on ogelmana, että lapsen synttärilahjat on kierrätetty tilini kautta. Menivät lapsen valokuvaukseen ja syksykenkiin (saatu siis lahjaksi valokuvaus-lahjakortti ja kengät, mutta rahana), mutta toimeentuloa ei saa. Muuten saisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hlvetti taas...
Saan tuon lisän loka-, marras- ja joulukuussa.
En juo, olen ihannepainoinen, nousen yleensä kuudelta ja menen tunnin lenkin jälkeen kahdeksaksi kuntouttavaan työtoimintaan. Hän myös kaikkia työpaikkoja johon olisi mahdollista päästä.Minne minä voin palauttaa tuon huimat 225 euroa, joka mulle kerran elämässä "ylimääräistä"tulee kerran en sitä mihinkään tarvitse?!?
Herranjestas yritykset ja perseenpyörittäjät ja turhat medianaamat saa kymppitonneja, onko vähän väärä paikka kitistä?
Muistatteko 120 euron torkkupeitot?
Puhut ääripäistä, suurin osa EI SAA MITÄÄN.
Itse saan juurikin tuon 150e 16.10 :) Elän työttömyysturvalla ja siihen päälle saan asumistukea + perustoimeentulotukea, koska olen siihen oikeutettu. Repikää oikeistolaiset pelihousunne. Säästöön menee tuo 150e minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hlvetti taas...
Saan tuon lisän loka-, marras- ja joulukuussa.
En juo, olen ihannepainoinen, nousen yleensä kuudelta ja menen tunnin lenkin jälkeen kahdeksaksi kuntouttavaan työtoimintaan. Hän myös kaikkia työpaikkoja johon olisi mahdollista päästä.Minne minä voin palauttaa tuon huimat 225 euroa, joka mulle kerran elämässä "ylimääräistä"tulee kerran en sitä mihinkään tarvitse?!?
Herranjestas yritykset ja perseenpyörittäjät ja turhat medianaamat saa kymppitonneja, onko vähän väärä paikka kitistä?
Muistatteko 120 euron torkkupeitot?
Puhut ääripäistä, suurin osa EI SAA MITÄÄN.
Jokainen jonka tulot ei kata elämisen kuluja on oikeutettu toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse saan juurikin tuon 150e 16.10 :) Elän työttömyysturvalla ja siihen päälle saan asumistukea + perustoimeentulotukea, koska olen siihen oikeutettu. Repikää oikeistolaiset pelihousunne. Säästöön menee tuo 150e minulla.
Jos sen laittaa säästöön, eikö silloin seuraavassa kuussa katsota ettei toimeentulotukea tarvitse, kun tilillä on jo valmiiksi 150? Vai meneekö se niin, että tilit tarkistetaan vain hakijoilta ja vakiona toimeentulotukea tarvitsevat saavat kartuttaa säästöjä?
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista.
Jokainen jonka tulot ei riitä saa tässä maassa hakea ja nostaa toimeentulotukea. Myös työssäkäyvät joutuvat siihen turvautumaan.En tajua miten kukaan voi kadehtia tukiloukuissa elävien elämää, mitään ei saa omistaa, mitään ei saa säästää, mihinkään ei voi varautua ja joutuu tuntemaan itsensä yhteiskunnan pohjasakaksi.
Toki joukossa on niitäkin, ketkä oikeasti tuhlaa rahat heti tukipäivänä Alkoon ja seuraavana päivänä pitsataxiin (toisaalta eikö kotimaista tule tukea ja kantaa rahat kiertoon)
mutta suurin osa on säästeliäitä ja kohtuullisia rahankäyttäjiä ja siellä on raittiina ja fiksujakin ihmisiä, ei ne itse siitä nauti etteivät voi tienata rahojaan.Tervetuloa vaan tähän maailmaan jos siltä tuntuu.
Kyllä voi säästää käteistä. Meidän perheellä on käteisjemma enkä kyllä tunne itseäni pohjasakaksi.
Päätös on nyt näin tehty ja onhan se epäreilu, mutta se tulee ja minun perheessä sillä ostetaan lukiokirjoja lapsille ja kiritään kiinni vuokrarästejä. Mitään ei ns. humputella.
Hoitajille koronakorvaus!! Miksi lusmuilijoita paapotaan näin? Todella epäreilua!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sen laittaa säästöön, eikö silloin seuraavassa kuussa katsota ettei toimeentulotukea tarvitse, kun tilillä on jo valmiiksi 150? Vai meneekö se niin, että tilit tarkistetaan vain hakijoilta ja vakiona toimeentulotukea tarvitsevat saavat kartuttaa säästöjä?
Nostaa sen tililtä pois. Tadaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt oikeesti, voinko mä kieltäytyä tuosta lisästä?
Mihin se kannattaa lahjoittaa?Muutenkin päivittäin saan hävetä kun en pysty elättämään itseäni niin nyt vasta onkin paha olo kun saan vielä "turhaa rahaa".
En halua sitä, voinko vaan ilmoittaa kelalle?
Otat rahan vastaan, nostat sen ja hankit vaikka ruokalahjakortteja vähäosaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietippä sitä.
Se on 75/e per henkilö eikä 150e.