Besserwisserlapsettomatkasvattajat
Tiedättekö mitä tarkoitan?! Siis mullahan oli joskus muinoin vuosituhannen alussa tällainen työkaveri, aivan kaamea tapaus. Minä olin nuori kahden lapsen äiti, jokseenkin arkakin, uupunut usein ainakin, ja tämä oli siis juuri otsikon kaltainen "vanha piika" joka tietää lapsista ja varsinkin niiden kasvattamisesta kaiken, ja jolla oli pakottava tarve tuoda itseään mukaan kaikkiin perhe- ja lapsiaiheisiin keskusteluihin vaikka olisin keskustellut kahden kesken aivan jonkun muun kanssa. Sellainen on vaan tosi ärsyttävää! Lapsettomat voivat osallistua ko aiheiseen keskusteluun tukevasti ja myötäelävästi, mutta kenenkään lapsettoman ei tarvitse tulla kettuilemaan yhdenkään kahden korvatulehduksellisen taaperon koko yön valvoneen ja töihin pakkoraahautuneen äidin lähellekään.
Noh, nyt sattumoisin huomasin facebook-kuvasta (emme ole kavereita mutta meillä on yhteisiä kavereita yhteisestä työnantajasta johtuen) että tyyppihän on lisääntynyt. Tyhmätiinakaikentietävälläbesserwisserillä on kaksi lasta! Hah, siinähän valvoo öitä pitkälle keski-ikäisenä! Siinähän näkee ettei se lasten kasvatus ole mitään tanssia ja simppeliä kuin supernannyssa että parin jäähypenkin ja päiväaikataulun jälkeen elämä on ihanaa ja auvoisaa. Siinähän oppii että kaikki typerät periaatteensa mitä hölmöyksissään lauleli vanhanapiikana kaikkien kuuluville eivät ehkä pädekään. Mä olen jokseenkin vahingoniloinen vaikka toivottavasti on yhtä täydellinen kasvattaja mitä aina mainosti olevansa! HAH !
Ja te muut hänen kaltaisensa; besserwisseryys ei kannata; saattaa hyvinkin yllättäen osua omalle kohdalle :P
Kommentit (3)
Metiedämmeparhaitenmitenpienetroistotpitäisikasvattaa. Niideneipitäisihuutaajulkisillapaikoillataitapellakeskenääntaihaistatellavanhemmille.
Mitäpä jos koirattomalla Tyhmä-Tiinan naapurilla olisi koira ja naapuri hakkaisi sitä koiraa kaiket päivät, kun se koira ei osaisi käskystä pissata ja kakata juuri jonkun yhden tietyn puun juurelle. Sen sijaan Tyhmä-Tiinan siskolla olisi myös koira, ja Tiina olisi siinä vuosien mittaan katsellut vierestä, kuinka hienosti sisko olisi opettanut makupalojen avulla koirastaan ties minkä kiltin supertaitajan. Sitten Tyhmä-Tiinan työpaikalla viriäisi keskustelu koirista ja niiden koulutuksesta. Pitäisikö Tiinan pitää suunsa ihan hiljaa kiinni tai pelkästään hymistä ja mumista sanattomasti, koska Tiinalla itsellään ei ole koiraa? Koiria on Suomessa yli puoli miljoonaa, lapsia on paljon enemmän. Jokaisen elämänpiiriin kuuluu lapsia muodossa tai toisessa ja jokainen osaa niistä, niiden tavoista ja kasvatuksesta sanoa jotain oman kokemuksen perusteella, vaikkei itsellä juuri sattuisikaan olemaan lasta.
Kurjaa, että sun naistenvälinen solidaarisuutesi on noin heikkoa. Siinä saa vanhapiika! HAH! Ihan oikein sille!
*mikähänihmeenhymiötähänsittensopisi?!*