Armeijan käynyt nainen paikalla, kysy mitä haluat
Kommentit (141)
opitko hotkimaan ruuat nopeasti? itselleni olisi suurin kynnys armeijassa syödä kuin sika jotta ehtii...
"Saitko mitään fyysisiä helpotuksia, jotka olisivat vituttaneet miesvarusmiehiä?"
Tuossa jo mainitsinkin tästä edellä, mutta tosiaan en. Yhden kerran muistan kun tuli lyhyt pikamarssi ja kuumeen jälkeen en pärjännyt tahdissa, yks joukkueesta otti sitten rynkyn itelleen vaikka kieltäydyin. Hirveetä selittelyä joo, mutta kyllä sen naisena tajus ettei ne miehet ota niitä kamoja vaan siks ettei ite jaksa, ja se todellakin vituttaa niitäkin. Siitä ois saanut kuulla aika paljon sitten jälkeen päin, kun jo siitä sait kuulla jos et juoksutahdissa pysyny. Esim rukin johalla pidin ihan omat kamani, vaikka ryhmästä yksi joutua kantamaan toisen miespuoleisen tetsarin ja repun omansa lisäksi. Hatunnosto hälle, reppu vaan etupuolella ja menoks. Tässä tilanteessa ois kai ollut helppo "luovuttaa" kun miehetkään ei jaksanu, mutta kyllä se oman kunnian päälle ois käynyt. Naisten pärjäämiseen kiinnitettiinkin paljon enemmän huomiota kuin miesten, koska vapaaehtoisesti tultiin. Sehän siitä ois puuttunut että kamojamme vielä muille jaellaan ;) Tästä vapaaehtosuudesta sai muutenkin kuulla aika paljon. Yks varusmiesjohtaja oli ihan tosissaan sitä mieltä, ettei naisten tarviis lomille päästä kun ite vapaaehtosesti sinne inttiin tultiin.
Tuliko ihastumisia puolin ja toisin? Ovatko kapiaiset sovinisteja? Oliko naisissa lesboja?
"Millaiselle ihmiselle suosittelet ja millaiselle et suosittele armeijaa, sukupuoleen katsomatta? Jos ainut vaihtoehto on vapautus rauhan aikana."
Sellaiselle joka jaksaa yrittää itsensä ylittämistä. Jos meinaa sen puoli vuotta käydä niin aika sama varmaan olla käymättä. Eli jos ei edes yritä ottaa sitä kokemuksena, niin ei se varmaan mitään positiivista tule antamaan. Kaikkihan siellä kuitenkin vituttaa jo muutenkin :D Lisäksi ei voi kauheesti olla auktoriteettiongelmaa, vaikeeks menee jos pitää rueta aukoo päätä kaikille jotka jotain käskee, koska enemmän siellä varmaan niitä kusipäitä on kuin mukavia esim skappareissa. Pitää vaan antaa mennä toisesta korvasta ulos, siellä kuitenkin vittuillaan ihan tarkoituksella ajatuksella "testataan henkistä kanttia, ei se sodassakaan helppoa ois".
"Vittuilitko koskaan miehille, jotka olivat sinua fyysisesti heikompia/pienempiä, tai jäivät jotenkin koulutuksessa jälkeen? Vai tuliko sellaisia tapauksia edes vastaan? Oletko kuinka hyväkuntoinen?"
Tottakai näitä tuli vastaan, varsinkin kun oli itse varusmiesjohtaja. Rukissa oman joukkueen miehet oli niitä kovakuntoisimpia kaikista upseerioppilaista, eli ne veteli aika suorilla ohi kaikessa. Mutta ei ollu mitään tarvetta vittuilla heikommille, lähinnä kävi varmaan sääliks ja sympatiat näille kun ite tiesi miltä se tuntu olla porukan heikoimmasta päästä (kuten kaikki naiset tottakai oli). Juoksukunto oli heikko verrattuna miehiin, mutta voima oli ihan hyvä. Ei ollu esimerkiksi tarvetta antaa varusteita miehille. Tottakai se tuntu hyvältä omalla tavallaan jos näki, että miehilläkin teki vaikeeta. Ties ettei nyt ihan niin heikko ole verrattuna miehiin. En osaa nyt edes ajatella mitään tilannetta, jossa ois "pitänyt vittuilla". Ehkä jos oli esimerkiksi kiire niin piti käskeä vauhtia, mutta se on sitten varmaan eri asia.
Masturboitko koskaan intissä? Kassulla, leireillä, sotkun vessassa, yöllä apulaispäivystäjänä..?
Minkä ikäiseni aloitit ja minkä ikäisiä samaan aikaan aloittaneet naiset olivat? Kysyn kun olen itsekin miettinyt armeijaan menoa, mutta olisin silloin 28v. eli ihan ikäloppu.
Vierailija kirjoitti:
"
Huomasitko koskaan korostavasi miehisiä puoliasi sopiaksesi jotenkin paremmin joukkoon? Kävelitkö banaanit kainaloissa, madalsitko ääntäsi pitäessäsi sulkeisia, kiroilitko kuin merimies miesten keskuudessa ym, vai olitko ylpeästi nainen kaikkine naisellisuuksinesi?"
No tietääkseni en, mutta varmasti kyllä. Ainakin tuo äänenmadallus varmaan pätee. Itse ei halua olla se kimittävä akka jolle kuittaillaan, ja miehet takanapäin puhuu että "voi vittu mikä akka, menis muualla kimittää!". Mutta mitään sellaista tosi tietoista otetta en ottanut. Varmaan sitä yritti karsia kaikkia eleitä ym ison porukan edessä, että ois aika sellanen neutraali.Testailin esimerkiksi eri äänenpainoja huutaa "komppania asento" (esim kompppaniiaa assento, komppaniaa aaseentooo, komppania asenTO, komppania 'sento jne), että tulis luonnollisesti eikä väkinäisesti.
Helppo on tarttua toisten maneereihin ja alkaa pilkata niitä, varsinkin kun monella muutenkin ennakkoluuloja naisia kohtaan. Olin aika oma itseni mielestäni. Jos koulutti pientä porukkaa/omassa tuvassa niin sitten ei niin kiinnittänyt edes huomiota miten kommunikoi. Kyllä sellaisen esittämisenkin huomaa toisesta nopeasti. Ja mielestäni sellainen "miesmäisyys" tekee jopa miesten mielestä luotaantyöntävämmäksi. Naisellisuus luonnollisena kuitenkin vetoaa miehiin, jos lähdet esittämään miestä ja kiroilemaan ja syljeskimään niin enemmän se aiheuttaa inho-reaktion miehissä. Harva sellaisesta naisesta luontaisesti muutenkaan pitää. Sellaiset tosi miesmäiset naiset ehkä jopa vähän pelottaa (?) kun ei tiedä miten niihin suhtautua.
Komppi tälle
Oman armeijakokemuksen ja myöhemmin rauhanturvaajalokemuksen perusteella: miesmäiset naiset pelottaa ja naismaiset (feminiininen ulkonäkö riittää tähän) naiset ärsyttää miehiä.
Neutraalikaan et voi olla, koska valtaosa miehistä ei pysty näkemään naista sen sukupuolen 'ohi' ja vain yksilönä muiden joukossa. Tämä siksi että puolustustehtävissä testosteronit jylläävät. Siviilissä on onneksi vähemmän sovinismia.
Onko pakko käydä asepalvelus ja jos sota syttyy niin onko silloin pakko mennä sotaan?
Olen menossa säkylään, kuulin että naiset menevät suoraan esikomppaniaan onko totta? Ja olen kuullut myös etteivät naiset pääse edes jääkäreihin.. Vastauksia kaipaisin😅
Pliis helppiä! Oon miettiny ja yrittäny kaivaa tietoa siitä kuinka nainen pääsee armeijaan. Eli tota mitkä kaikki lomakkeet pitää täyttää ja minne ne ess pitää viedä. Mitä lomakeita pitää ees täyttää jos pitää. Mitäs sitten tapahtuu. Ois todella huippua jos joku viittis ja jaksas selittää alusta asti mitä teitte et pääsitte armeejaan? Kiitos paljon jo niille jotka jaksas selittää vaihe vaiheelta 😂😇
Lesbo? Vai muuten vaan frigidi?
Mitä tarkoitetaan aselajilla ja joukko-osastolla :D
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 18:15"]
Mitä eri "vapauksia" sait kuin miehet? Mitäs sit kun sulla oli menkat siellä..kuinka paljon hankaloitti mitäkin? Hyi..mä en ikinä vois mennä armeijaan. Menkat 24/7 ja eihän siellä oo mitään yksityisyyttä edes vessatoimitusten aikana. Haluan kärsiä menkkani, paskoa sekä nukkua ihan omassa rauhassani ilman että pitää hyppiä jonkun muun pillin mukaan.
Söin pillereitä, ihan just sen takia ettei metsässä ois menkkoja. Kun leiri saattoi kestää 5 päivää eikä tietenkään sinä aikana pääse suihkuun - kuten ei kukaan muukaan. Huhua oon kuullu, että naiset pääsis metässäkin suihkuun, mutta en ite ainakaan sellasta mahdollisuutta vuoden aikana nähny enkä kyllä kysellykään. Jos kasarmilla oli menkat niin ei se sen kummemmin hankaloittanut, side taskuun ja vaihtamaan kun käy vessassa. Suurin ongelma vessakäyntien suhteen oli leireillä pissalla käynti, kun otat pois taisteluliivin, sirpaleliivin (aukaiset ja pujotat pään yli, eli otat myös kypärän pois, ja aseen laitat niin että löydät sen myös pimeässä, taskulamppu ei saanut käyttää) sitten aukaiset talvikerraston takin, sitten toisen takin ja sitten pääset ottamaan henkselit pois ja sitten kyykylle vasta. Eli jos oli 5min tauko niin ei todellakaan riittänyt, miehet tässä ajassa tietenkin hyvin ehtivät kun ei tarvinnut kuin aukaista sepalus. Naisena jouduit lähtemään jonnekin vähän kauemmas puskan taakse, ei ihan siinä kaikkien edessä viitsinyt.
Spolle?
Vierailija kirjoitti:
"Aselajisi ja sotilasarvosi? Oletko käynyt kertaamassa tai haluaisitko mennä? "
En viitsi aivan tarkkaan mainita täällä (vaikka tuskinpa kukaan tunnistaisi), mutta jalkaväkeä. Pst, sissi tai jääkäri siis. Ja vänrikki.
Minun mielestäni kysymys aselajista on ihan asiallinen ja turha asiaa on yrittää mystifioida. Sitä jätkätkin toisiltaan tenttaa. Ja se on ihan eri asia olla jääkäri Porin Prikaatin "konnakolmosessa" kuin sissinä Kainuussa.
Minkällaisia etuja on naisella armejassa? Haluasin tietää joss se tekee ett naiset saavat isomman roolin yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:47"]
Tulisiko asevelvollisuuden koskea Suomessa myös naisia? Miksi, tai miksi ei?
Tulisi. Lyhyesti perusteltuna: vain miehiä koskeva asevelvollisuus on varsin aikansa elänyt käsite, eikä siihen ole enää mitään perusteita. On outoa, että näinkin kehittyneessä yhteiskunnassa sukupuoli on noin erottava asia.
"Minä vuonna kävit? Aselaji?
T: rva res. vänrikki, Tja"
En viitsi tarkkaa vuotta täällä mainita, kertaamaan en kuitenkaan ole päässyt vielä. Ja aselajiin sama vastaus, jalkaväkeä kuitenkin (eli pst, sissi, jääkäri). Eli sitä "kovempaa" ainesta ;)
Mitä kovempaa ainesta?
Olen käynyt varusmiespalveluksen ja ryhtynyt reservinkieltäytyjäksi! Minun mielestäni yksikään joka on armeijan käynyt ja siihen järjestelmään alistanut, ei ole ns. kovempaa ainesta! Minä en ole koskaan tuntenut itseäni armeijan takia miehiseksi mieheksi. Vasta kun sanoin reservinkieltäytymisen myötä EI, sen jälkeen armeijasta kieltäytyminen sai minut tuntemaan itseni miehiseksi! Täysia aivopestyjä nössöjä ne ovat, jotka siellä aivottomina seisovat asennossa, käsi lipassa. Oikein sääliksi käy.
Pitikö hiukset leikata? Oon 13v tyttö ja haaveilen että tulis aikanaan käytyä armeijassa😇
Erkki R. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:47"]
Tulisiko asevelvollisuuden koskea Suomessa myös naisia? Miksi, tai miksi ei?Tulisi. Lyhyesti perusteltuna: vain miehiä koskeva asevelvollisuus on varsin aikansa elänyt käsite, eikä siihen ole enää mitään perusteita. On outoa, että näinkin kehittyneessä yhteiskunnassa sukupuoli on noin erottava asia.
"Minä vuonna kävit? Aselaji?
T: rva res. vänrikki, Tja"
En viitsi tarkkaa vuotta täällä mainita, kertaamaan en kuitenkaan ole päässyt vielä. Ja aselajiin sama vastaus, jalkaväkeä kuitenkin (eli pst, sissi, jääkäri). Eli sitä "kovempaa" ainesta ;)
Mitä kovempaa ainesta?
Olen käynyt varusmiespalveluksen ja ryhtynyt reservinkieltäytyjäksi! Minun mielestäni yksikään joka on armeijan käynyt ja siihen järjestelmään alistanut, ei ole ns. kovempaa ainesta! Minä en ole koskaan tuntenut itseäni armeijan takia miehiseksi mieheksi. Vasta kun sanoin reservinkieltäytymisen myötä EI, sen jälkeen armeijasta kieltäytyminen sai minut tuntemaan itseni miehiseksi! Täysia aivopestyjä nössöjä ne ovat, jotka siellä aivottomina seisovat asennossa, käsi lipassa. Oikein sääliksi käy.
Eli siis periaatteessa tarkoitat että et halua puolustusta maallesi? Mene armeijaan nii saat kokea kärsimyksen mitä Miehet ja rohkeat Naiset saavat kärsiä nii ehkä arvostaisit heitä
Onko kiva olla sotahullu? Tunnetko saavasi henkistä tyydytystä, kun olet olevinasi muita parempi?
Vittuilitko koskaan miehille, jotka olivat sinua fyysisesti heikompia/pienempiä, tai jäivät jotenkin koulutuksessa jälkeen? Vai tuliko sellaisia tapauksia edes vastaan? Oletko kuinka hyväkuntoinen?