Olen siivoja, työnantaja polkee oikeuksiani, mutta lopetan, saan 3kk karenssin.
Miten polkee? No, hän saattaa työllistää minua 30 minuuttia. Maksaa myös vain 30 minuutista. Minä järjestän lapset hoitoon, tankkaan autoa ja maksan matkat kohteeseen, teen työn ja saan siitä vitosen korvauksen.
Jos irtisanon itseni, saan karenssin.
Halusin kertoa tämän, kun täällä(kin) ihmetellään, miksi siivoojista jauhetaan. Tämän takia! Olen täysin orjatyöläinen ja joudun välillä maksamaan siitä, että työnantajani saa laskutettua itselleen hyvät liksat ja minä saan.. niin mitä? Lämmintä kättä tai muuttaa kadulla ja syödä kynsiäni.
Kommentit (83)
Tee jatkuvasti oharit kunnes saat potkut. Ei karenssia
kieltäydyt ottamasta 30min keikkoja. jos oot o-tuntilainen niin voi tehdä.ite kerroin etten ota alle 4 tunnin päiviä keikkatyös.
voi sanoa suoraan työnantajal, antakoon potkut case solved!
Otat karenssin ja haet toimeentulotukea (jota saat varmasti). Ongelma ratkaistu.
Epäselväksi jäi, että polkeeko sinua vai "oikeuksia". Jos edellinen, niin kannattaa sopia hinnasta etukäteen. Muuten se tulkitaan lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos on itse aiheutettu, saa karenssin.
Liittoa ei kiinnosta. On maksettu mitä on tehty. Minimi palkka pitäisi saada 4h, ei tässä ole mitään järkeä!!
-AP
Tee hitaasti, eli puuhastelet kohteessa enemmän aikaa. Sitten annat työnantajan antaa lopputilin. Ei tule karenssia. Jos valittaa, että pitää tehdä nopeammin, niin sanot, että teet niin nopeasti, kuin osaat
Haluaa sut ulos. Ootko huono siivooja?
Haet julkiselle, sulla on kokemusta. Saatuasi ensimmäisen pätkän voit sanoa itsesi irti, ne jatkuvat.
Minulle riittää työkkäriltä välttyminen tehdä tuota työttömän tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on itse aiheutettu, saa karenssin.
Liittoa ei kiinnosta. On maksettu mitä on tehty. Minimi palkka pitäisi saada 4h, ei tässä ole mitään järkeä!!
-AP
On menoja, koira kuoli, mummu kuoli, kissanristiäisiä, kauheasti menoja juuri silloin kun pitäisi olla keikkaa.
Onko joku pakottanut siivoojaksi? Suomessa opiskelu on käytännössä lähes ilmaista. Tytär opiskelee ulkomailla, ja vuosi maksaa monta kymmentä tuhatta. Kannattaa käyttää hyväksi tällainen mieletön etu ennekuin vasurihallitus ajaa meidät konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Otat karenssin ja haet toimeentulotukea (jota saat varmasti). Ongelma ratkaistu.
No eipä sitä saan, ennen kuin on omat säästöt käytetty. Ne tuskin olivat suunniteltu tälläiseen, kusipäisestä työnantajasta johtuvaan tilanteeseen.
Tähän sanoisin työnantajan edustajana, että ei kannata allekirjoittaa mitään vajaatuntisia työsopimuksia. Ellei ne sovi omaan pirtaan. Opiskelut yms. ettei haluakaan tehdä täysiä päiviä.
Zinc
Miksi suostut tuollaiseen orjuutukseen? Lähinnä oma vikasi, että tuo on mahdollista.
Olet siis 0-sopimuksella. Niihin ei kannattas suostua. Ne on ihan laillisia.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa sut ulos. Ootko huono siivooja?
En ole. Ei ole heillä varaa menettää yhtäkään ja nämä ovat juuri niitä mitkä ovat jääneet toiselta tekemättä, on tehty huonosti / tullut asiakaspalaute. Olen tarkoituksella osa-aikainen ja teen, mitä olisi ylinmääräisiä töitä. Mutta jos ei ite jaksa/halua/kerkeä mennä tekemään 30min keikkaa ja kutsuu mut sinne, pitäis siitä maksaa 4h palkka!! Mutta ei. Laitoin asiasta viestiä, kun en ollut tyytyväinen tähän ratkaisuun, niin oli kuulemma oikein laskettu.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä sitä saan, ennen kuin on omat säästöt käytetty. Ne tuskin olivat suunniteltu tälläiseen, kusipäisestä työnantajasta johtuvaan tilanteeseen.
Eiköhän ne kulu muutenkin, jos hyväntekeväisyytenä käyt vitosen hankkimassa keikoillasi. Mutta jokainen toki käyttää aikansa niin kuin parhaaksi katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko töitä muualta ?
Zinc
Ammattiliitto?