"Ihastunut" pirinistiin
Noniin elikkäs mulla on tämmönen tilanne. Oon tutustunu tuollaseen henkilöön joka käyttää anfetamiiniä eli piriä, hän on itsekin myöntänyt olevansa täysi narkkari. Välillä puhuu sosiaalisairaalaan ja katkolle menosta, mut seuraavana päivänä saattaakin olla aivan toisin ja sama meno jatkuu eli pirin rännittäminen suoneen. Eilen puhuin ekaa kertaa hänen kanssaan puhelimessa ja vaikka hän kertoi mulle tänä aamuna vetäneensä vähän ennen sitä puhelua töötit niin ihmeen normaali järkiseltä ihmiseltä hän kuulosti! puhe ei ollut yhtään sekavaa tai mitään. Jutut oli kyllä koko ajan sitä tasoa mikä liittyi päihteisiin ja örveltämiseen, pari kertaa puhuttiin muistakin asioista mutta siinä se. Hän yritti saada minut tajuamaan vaikka hän narkkaa että hän ei paha ihminen ole, ei esim ryöstele mummoja tuolla kadulla tai muutenkaan ole mikään kovin väkivaltainen tyyppi tms. Hän käy töissä ja rahoittaa käyttöään tekemällä töitä, joten rikosrekisteriäkään ei löydy tai ole ollut vankilassa. Eikä hän itse diilaa, vaan hällä on diileri. Entiset tyttöystävät eivät ole myöskään käyttäneet, mutta hänellä kun on tapana ostella mielitietyilleen paljon kaikkea kivaa niin ero on tullu sitten sen takia että ne naiset ovat olleet hänen kanssaan enemmän rahasta kuin rakkaudesta.
En ole sinisilmäinen tyyppi, olen pitänyt varani. Mulla ei oo itselläni takana mitään päihdeongelmallista tai rikollista taustaa ja päihteistäkin sen verran että joskus saatan sillon tällön käyttää alkoholia mutta mulle päihteet ei oo mikään tärkeä juttu. Pidän enemmän ihmisen terveyttä ylläpitävistä asioista ja kaveeraan sitten nistin kanssa, niin hauskalta kun se kuulostaakin...
Tää tyyppi on kuitenkin tosi mukava, ainakin minua kohtaan. Muistahan en sit tosissaan tiiä, mutta vakuttaa ettei ole mikään väkivaltanen tyyppi ja yrittää aina rauhanomaisesti puhumalla selvitellä asioita. Tosin häneen on käyty väkivaltaisesti käsiksi, häntä on kerran puukotettu niin että on meinannut henki lähteä ja hän itse on meinannut myös useamman kerran kuolla, tuon kaman käytön takia mutta selvinnyt joka kerta. muutenhan mekään ei puhuttaisi tässä...
Sanoin sitten hänelle että kerta sulla on niin v*tusti sitä rahaa mitä väität olevan, mikset vaan nosta kytkintä, muuta muualle asumaan ja katkase välejä siihen kaveripiiriin joka siellä käyttää ja mene uudestaan hoitoon, että jos menet ja näin teet niin kyllä mie yritän sun tukena olla.
Sit se vaan rupes sanoo et hän on kiinni vielä jossain bisneksissä. Velanperinnässä yms. et ei siitä näin heti voi vaan erota. Sit kysyin et jos hän eroais, oisko hänelle uhkaa siitä itelleen...? sanoo et eii, ei se sellanen sopimus ole. Tiedä sitten, kai mun on uskottava häntä tuossa asiassa kun noin ite sanoo, mutta ite oon saanu noista jutuista aina sellasen kuvan et se eroominen ei välttämättä olekkaan niin yksinkertasta. Mutta jospa hän ei ole sitten kiinni niin isossa mafiosossa että toi on vaan tollasta "pienempää" perus perseilyä ja käyttöä, ei mitään et haetaan ulkomailta lasteja suomeen tms. Sellaseenhan hän ei ole sotkeutunut koska rikollinen hän ei ole ja tuomioita ei ole, sakkoja korkeintaan muutama.
Kertonu ite et on tosi kyllästyny tohon yli 10v huumesekoiluunsa ja tahtois lopettaa ja oikee nainen vois siinä olla avuks, samoin rakastuminen, vaikka sen homman tuleekin lähteä itestään. Eilen mietti jopa itsemurhaa ja miettinyt useammankin kerran, koska on niin kyllästynyt tuohon paskaan.
C-hepatiitti hällä on ja on kertonut sen avoimesti itse ja muutenkin miten huumeiden käyttö on vaikuttanut häneen yms. Mm. että jos ei käytä piriä niin hänestä tulee aivan vammainen. Ei osaa kunnolla puhua enää, puhe takkuilee ja ei oikein tajua mistään mitään.
Jääkö hänestä koko loppuiäks sit tuollanen jos hän lopettaa? ikää kuitenkin vasta alle 30v. Tiedän että vierotusoireita tulee ja yks niistä voi olla vahva masennus, siksi toivonkin et hän lopettais ihan ammattilaishoidossa... ja oon lukenu tuosta piristä, mm. agressiivisuutta aiheuttaa, siksi ihmettelenkin et miten tää mies ei ole yhtään agressiivisen oloinen..? eikö ne sitten vaikuta kaikkiin samalla tavalla, et se vaikutusmekanismi on yksilöllinen?... senkin takia haluan et hän lopettaa hoidossa, ettei ole esim agressiivinen mua kohtaan tms. Mut millanen ihminen on niinku pirin käytön jälkeen? onks hän ihan arvaamaton ja hullu vai tuleeks hänestä ihan normaali ihminen niin kun meistä muistakin? mukaan lukematta sitä että on ehkä pientä hitautta puheessa tms.
Tavallaan mua käy sääliksi koska hän alotti aineiden käytön kuulemma 15-vuotiaana mielenterveysongelmien takia. 15veehän on ihan lapsi!
Nyt hänen perheensä on hylännyt hänet jne. Äiti ei halua olla missään tekemisissä ja vähän aikaa sitten hän yritti pyytää äidiltään anteeksi, mutta äiti hankki lähestymiskiellon. Sitten sisko pelkää ja veli on lusimassa muista rikoksista. Isän kanssa kuulemma on kuitenkin ihan hyvät välit ja on niitäkin kavereita, jotka ei käytä ollenkaan. Miten tämä ihminen pystyy selviämään ja lopettamaan jos ei oo lähimmäisiä tukena? ei mitenkään. Kai nekin yrittäny sit jotenkin auttaa tuota miestä, kun laittaneet välit poikki et jos se auttais lopettamaan mut tarviihan sitä ihminen myös sitä lähimmäisten henkistä tukea. Ei sitä käyttöö pidä mitenkään mahdollistaa et antaa siihen rahaa tai tulla oman katon alle asumaan kamapäissään ja vetämään kamaa sinne tms. Mut ei henkisesti jättää kuitenkaan yksin, jos toinen haluaa selvitä jossain vaiheessa oikeasti! uskon et on rankkaa sille perheellekin... mut ei oo kuulemma tehny heille mitään, ollu väkivaltanen esim heitä kohtaan.
On ollut kyseisellä miehellä ongelmia myös alkoholin kanssa, mut ei enää pahemmin sitä käytä. Nuorempana meni enemmän, kunnes rupes rykimään verta ja lopetti.
Ja olen korostanut hänelle että ennen kaikkea hänen täytyy lopettaa itsensä takia! mut se rakastuminen voi olla sivu motiivina ja tsemppaajana siinä ja siksi heittomerkeissä tuo ihastuminen koska tämä on niin varhasta vasta, että ei vois sanoo et mulla kunnon tunteita tuota henkilöö kohtaan on, mut niin kauan kun hän narkkaa ja pyörii niissä piireissä niin ei tuu olemaankaan. Enkä edes soittanut omalla numerolla vaan tuntemattomalla.
Mut mitäs mä teen, huomenna hän on menossa lääkäriin tarkastuttamaan sisuskalujen kuntoansa, yritän tsempata samalla et lähtis nyt sitä apuu hakemaan ja sit annanko tietyn verran aikaa hänelle tehdä muutoksia, mut jos ei tee niin lähen menee ite? en haluu nimittäin seurata vierestä sitä päivää kun hän kuolee tohon...
Toivoisin hänelle vähän erillaista tulevaisuutta. Perhettä, tervettä elämää, parisuhdetta jne.
Kommentit (96)
Ap, nisti voi olla kaveri, mutta se on raskas kumppani, Laitan uudelleen oman viestini. Oltiin aviksessa 4 vuotta, ja kusta ja lunta satoi tupaan mun päälle, Se riippuvuus on niin vahva, että sellaisia naista ei olekaan joka rakkaudellaan tuon parantaisi. C-hepatiitti ei onneksi tarttunut seksistä minuun. Ja se viesti tässä: Ap: et sinä häntä voi auttaa. Olen itse ollut naimisissa korvaushoitolaisen kanssa. Valehteli seurustelun alussa mulle, että on vain pirinisti, mutta olikin subukoukussa. Korvaushoidossa hän suurin piirtein pärjäsi, ammatinkin opiskeli, mutta.. Nisti on nisti vaikka voissa paistaisi, sortui sitten taas jätettyään minut ensin toisen naisen takia. Mitä nyt jotain sivusta kuullut, niin tullut taas käyttäjäksi ja lusinut muutamaan kertaan. Kama voittaa naisen mennen tullen, ei heitä voi auttaa vaikka kuinka kuvittelisi rakkaudellaan sen tekevänsä ;) Voimia, irtoa hänestä!
Tiedäthän ap, mitä se saattaa tulla maksamaan, että kuulut nistin tuttavapiiriin?
Minua huvittaa ihmiset, jotka jotenkin romantisoivat narkkareita ja niiden elämää. Kerran yhdellä toisella palstalla luin kun tällainen romantisoija ihan tosissaan kirjoitti, kuinka narkkarit ovat oikeasti hienoja ihmisiä, syvällisiä ajattelijoita ja filosofeja, että kyllä kannattaa oikein hakeutumalla hakeutua narkkarien seuraan kun heidän kanssaan voi niin syvällisiä puhua. Heh, se vähäinen kontakti mikä minulla on narkkareihin ollut (sattumalta jossain kohdannut), ei kyllä ole vahvistanut tätä kuvaa, päinvastoin. Kun pää on jäässä, se on jäässä, eikä ole mitään syvällistä eikä filosofista eikä romanttista.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:43"]
Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla kuin ap? Tosin viimeisimmässä viestissään on edes pieni järjen häivähdys, kun et sentään suhteeseen ole ryhtymässä. Tuo itsensä herkäksi ja hyväksi ihmiseksi mainitseminen on ensinnäkin paska itsensä ylentämisyritys ja toiseksi just se syy miksi nisti haluaa susta ymmärtäjän. Voit vapaasti kysyä lisää nistien ymmärtämisestä, mulla on lähipiirissä 15-vuotiaasta käyttänyt nisti ja tiedän näistä asioista aika paljon enemmän kuin sä.
[/quote]
Ei ap, mutta miksi nisti tarvitsee itselleen ymmärtäjän?
[/quote]
sisko ainakin tartti sen siihen et olis joku, joka antaa rahaa, kun uskoo nyyhkytarinat ruuattomuudesta. Myös perheen jäsenten manipulointi onnistuu vaan jos siellä on edes yksi joka "ymmärtää ja tahtoo auttaa". Ja miksi pitää manipuloida perhettä? Vissiin siksi, että vois näyttäytyä uhrina ja raukkana eikä tarttis ottaa vastuuta tekemisistään.
[/quote]
Mutta onko ap jossain sanonut esim antavansa rahaa tälle nistille????
Miksi ihmeessä haukutte ap:tä?
Hänellä on selkeästi terveet rajat tuon auttamisen suhteen ulkopuolisena ihmisenä ja vahva luonto, eikä huonosta ole sekään että ihmisellä on sydäntä ja hän on herkkä, kun ei kuitenkaan ole muiden vietävissä.
Joten whats the point?
Nisti on tosi halventava tyyppi kun on ajanut itsensä tuohon pisteeseen, mutta auttaako se ihmisrappioita jotenkin että me haukutaan ja pilkataan heitä? saako suurin osa teistä ihmisistä jonkun paremmuuden tunteen siitä, niinkö? eikö syitä voi olla monia miksi ihminen alkaa käyttämään? nuori ikä ja kokeilun halu? omat liian raskaaksi kasvaneet ongelmat ja kykenemättömyys käsitellä niitä?
Narkkarikin on oikeasti ihminen, vaikka pitkään kamaa käyttäessään hänestä tuleekin elävä kävelevä kuollut eli zombie.
Joten eikö näitä asioita olisi syytä ajatella syvemmin, realismilla. Kuten ap sanoi. Realismia ei ole tämä: tuo on tyhmä narkkari paska, ällöö, hyi helvetti! mielipiteensäkin saa toki ilmaista.. mutta, ei toi auta ketään. Korkeintaan pahentaa tilanteita. Pyrkimys siihen? välinpitämättömyys?
Entä jos itse satut joskus olemaan huonossa jamassa, et välttämättä narkkarina mutta muuten ja muut halveksii sua, eikä suostu näkemään kokonaistilannetta mikä on johtanut mihinkin koska sillä kaikella on kyllä väliä, ei pelkällä nykytilanteella vaan. Kestätkö ne haukut sitten itsessäsi?
Tai pelkäättekö jotain. Pelkäättekö jos annatte pikkuriikkisenkin ymmärrystä narkomaanille, syille ja seurauksille mikä on voinut johtaa mihinkin. Niin sorrutte itse samaan? oletteko todella niin heikkoja?
Tämä yleisesti kaikille mietittäväksi, kun hyökkäsitte ap:n kimppuun. Vaikea uskoa että kaikilla olisi ollut rehellisesti halu auttaa, vaan ruotia ihan muita asioita, ap:hen itseensä liittyen.
Oh god, tämä palsta tappaa todella aivosolujani. Tämä on yksi syöpä ja nämä ihmiset on täällä monesti syöpää, samoin viestit.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 11:31"]
Nyt hänen perheensä on hylännyt hänet jne. Äiti ei halua olla missään tekemisissä ja vähän aikaa sitten hän yritti pyytää äidiltään anteeksi, mutta äiti hankki lähestymiskiellon. Sitten sisko pelkää ja veli on lusimassa muista rikoksista.
[/quote]
No miksi lähestymiskielto ja miksi pelkää kun hän ei kerran ole aggressiivinen???
[/quote]
Niimpä ja lähestymiskiellolle pitää olla painavat syyt. Jos ei ole aggressiivinen, niin sitten pitää olla todella häiriöksi käytöksellään. Kukaan ei saa lähestymiskieltoa vain siksi että on nisti.
[/quote]
Juu ei taida riittää lähestymiskiellon perusteeksi tuo, että kävi joltain pyytämässä anteeksi.
Toivottavasti aloittaja ei tuohon jätkään sotkeudu.
[/quote]
Ja mitähän on pitäny sit tehdä? kyllä mä uskon että lähestymiskiellon voi saada ihan siksi kun jos vaan pelkää jotain ihmistä ja menee sen taustoista jotain selittämään sinne asemalle fiksuna mammana ja vetää yhden lapsistaan vielä mukaan siihen niin se lähestymiskielto lävähtää hyvinkin helposti jos kyseessä on joku narkkari poika.
[/quote]
Kuules nyt, sain exälleni, nistille lähestymiskiellon oikeudesta.
Vaatii tosiaan painavat perusteet.En uskaltanut kertoa pelkääväni, sillä olisi muutoin ollut vieläkin pelottavampaa.
Olin aivan kauhuissani.Se ihminen vaani minua, uhkasi monesti tappaa,oli väkivaltainen.
Vasta, kun minulla oli todisteet oikeuteen-asia meni eteenpäin.
On kulunut vuosia, pelkään vieläkin, käyn terapiassa.
Älä hyvä tyttö pidä enää lainkaan yhteyttä.
Minä olin myös hyväuskoinen hölmö.
Halusin auttaa ja olla hyvä, ymmärsin ja ymmärsin, kunnes se sairas maailma rikkoi minun terveyteni.En itse narkannut lainkaan.
Kaikki vain alkoi kääntyä minun syykseni.En vieläkään ymmärrä...
Muuta kuin sen, että nyt on hyvin, toisen miehen kanssa ja olisin toivonut, että minulle olisi nätisti puhuttu järkeä silloin.Tai kasvattaessaan minua.
ymmärrän ap:n halun auttaa ja myötätunnon tätä nistiä kohtaan. ongelma on vain se, että mies on yhä koukussa kertomasi perusteella ja siihen väliin on vaikea päästä. vaikka ajattelet auttavasi omilla ehdoillasi, jäät helposti miehen otteeseen ja menet mukaan noihin juttuihin. kerroit itsekin, että mies puhuu kaman käytöstä ja miettii, mistä saisi seuraavan annoksen. nistin elämä ja moraali on kieroutunutta, sitä on vaikea ymmärtää. omaa turvallisuuttasi miettisin myös, varsinkin jos sulla on lapsia. luulen, että ap ei ole teini, vaan vähän yksinäinen ihminen, jolle nisti on romanttisten haaveiden kohde. ongelmatbon helppo peittää omilla kuvitelmilla miehen hyvistä puolista. älä turhaan etsi itsellesi ongelmia, varmasti löydät autettavia ja seuraa miehistä, jotka eivät ole aineiden koukussa. on vakava asia, että miehen oma äiti on pistänyt välit poikki. ole varovainen ja mielellään katkaise yhteys mieheen byt kun vielä voit. suhde nistin kanssa on yksipuolinen auttamissuhde ja tulet nistille vasta kaukana perässä aineiden ja huume-elämän jälkeen, totuus on tämä. usko mitä sulle täällä kerrotaan, varsinkin noita entisten käyttäjien kertomuksia kannattaa uskoa.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:10"]
Kirjotin tekstini tunteiden syövereissä, joten se ei ollut rationaalisesti kirjoitettu, siitä varmaan kuva että aikuismaisuus tekstistä puuttui. En jaksa ottaa paineita keskustelupalstalla siitä kirjoitanko niin hyvää suomenkielentekstiä vai en, kunhan siitä tulee luettavaa.
[/quote]
Ei kukaan sun kirjoitustyylistä puhunut, vaan tekstin sisällöstä.
Toki, jos lähipiirissä on narkkari, niin häntä voi kykyjensä mukaan yrittää auttaa, kunhan muistaa pitää oman terveytensä/mielenterveytensä ykkösenä täkeysjärjestyksessä (muuten ei ole mistään mitään hyötyä). Mutta sinä et ole kyseistä ihmistä edes tavannut! Jutellut vähän netissä ja puhelimessa, joissa voi sanoa ja valehdella ihan mitä vain! Et selkeästi tunne häntä alkuunkaan, joten tuollaiseen kuvioon vapaaehtoisesti sotkeutuminen on silkkaa tyhmyyttä tai nuoren ihmisen sinisilmäisyyttä. Hän voisi ihan hyvin väittää aloittavansa vieroitushoidon, vaikkei mitään aikomusta ole, huijata sinua mielin määrin. Ei se ole lyödyn lyömistä, ettei vapaaehtoisesti luo ihmissuhteita mielenterveysongelmaisten ja sukupuolitautisten huumeidenkäyttäjien kanssa. Se on tervettä itsesuojeluvaistoa! Kyllä useimmat nuoret naiset (allekirjoittanut myöskin) ovat jossain vaiheessa haaveilleet miehen pelastamisesta, ainakin alitajuisesti, joten ei sinussa mitään spesiaalia ole, ihan oikeasti. Se ymmärtämisen ja auttamisen tarve vain väistämättä karisee negatiivisten kokemuksien myötä. Ei se ihmisestä tee yhtään huonompaa, fiksumman vaan. Kaikilla meillä on vain yksi elämä. Ei kannata tuhlata omaa elämäänsä ihmisiin, jotka eivät piittaa omastaan juurikaan.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:32"]
ymmärrän ap:n halun auttaa ja myötätunnon tätä nistiä kohtaan. ongelma on vain se, että mies on yhä koukussa kertomasi perusteella ja siihen väliin on vaikea päästä. vaikka ajattelet auttavasi omilla ehdoillasi, jäät helposti miehen otteeseen ja menet mukaan noihin juttuihin. kerroit itsekin, että mies puhuu kaman käytöstä ja miettii, mistä saisi seuraavan annoksen. nistin elämä ja moraali on kieroutunutta, sitä on vaikea ymmärtää. omaa turvallisuuttasi miettisin myös, varsinkin jos sulla on lapsia. luulen, että ap ei ole teini, vaan vähän yksinäinen ihminen, jolle nisti on romanttisten haaveiden kohde. ongelmatbon helppo peittää omilla kuvitelmilla miehen hyvistä puolista. älä turhaan etsi itsellesi ongelmia, varmasti löydät autettavia ja seuraa miehistä, jotka eivät ole aineiden koukussa. on vakava asia, että miehen oma äiti on pistänyt välit poikki. ole varovainen ja mielellään katkaise yhteys mieheen byt kun vielä voit. suhde nistin kanssa on yksipuolinen auttamissuhde ja tulet nistille vasta kaukana perässä aineiden ja huume-elämän jälkeen, totuus on tämä. usko mitä sulle täällä kerrotaan, varsinkin noita entisten käyttäjien kertomuksia kannattaa uskoa.
[/quote]
Eli kukaan täällä ei usko siihen että ap:lla voisi itsekuri pitää?
On mulla kyllä pitänyt.
Miksi ap:n täytyisi olla heikko ihminen vaikka olisi nuori?
Mitä te tiedätte ap:n elämästä ylipäätään, mitä hän on kokenut, millaisessa piirissä pyörinyt, minkälaiseksi se on häntä muokannut?
Anteeksi, en jaksanut lukea koko ketjua. Halusin vain sanoa et ymmärrän liiankin hyvin ap;n tunteet yms. Itse olen rakastunut ihmiseen joka sairastaa psykoottista masennusta. Hänellä on todella vahva lääkitys joka vaikuttaa aivokemiaan siten et hän on kuin tunteeton robotti. Mun sydän särkyy joka päivä, monta kertaa päivässä koska mua ei ole tunnnetasolla enää olemassa hänelle.
Usen haaveilen elämästä jossa me voitais asua yhdessä jossain skutassa siten ettei hänen tarvitsisi käyttää lääkkeitä mut ei elämä vaan mene niin.
Mä kaipaan häntä eniten silloin kun me istutaan vierekkäin vain sentin päässä toisistamme. Tiedän järjellä et mun pitäisi päästää irti mut en tiedä miten?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:36"]
Kirjotin tekstini tunteiden syövereissä, joten se ei ollut rationaalisesti kirjoitettu, siitä varmaan kuva että aikuismaisuus tekstistä puuttui. En jaksa ottaa paineita keskustelupalstalla siitä kirjoitanko niin hyvää suomenkielentekstiä vai en, kunhan siitä tulee luettavaa.
[/quote]
Toki, jos lähipiirissä on narkkari, niin häntä voi kykyjensä mukaan yrittää auttaa, kunhan muistaa pitää oman terveytensä/mielenterveytensä ykkösenä täkeysjärjestyksessä (muuten ei ole mistään mitään hyötyä). Mutta sinä et ole kyseistä ihmistä edes tavannut! Jutellut vähän netissä ja puhelimessa, joissa voi sanoa ja valehdella ihan mitä vain! Et selkeästi tunne häntä alkuunkaan, joten tuollaiseen kuvioon vapaaehtoisesti sotkeutuminen on silkkaa tyhmyyttä tai nuoren ihmisen sinisilmäisyyttä. Hän voisi ihan hyvin väittää aloittavansa vieroitushoidon, vaikkei mitään aikomusta ole, huijata sinua mielin määrin. Ei se ole lyödyn lyömistä, ettei vapaaehtoisesti luo ihmissuhteita mielenterveysongelmaisten ja sukupuolitautisten huumeidenkäyttäjien kanssa. Se on tervettä itsesuojeluvaistoa! Kyllä useimmat nuoret naiset (allekirjoittanut myöskin) ovat jossain vaiheessa haaveilleet miehen pelastamisesta, ainakin alitajuisesti, joten ei sinussa mitään spesiaalia ole, ihan oikeasti. Se ymmärtämisen ja auttamisen tarve vain väistämättä karisee negatiivisten kokemuksien myötä. Ei se ihmisestä tee yhtään huonompaa, fiksumman vaan. Kaikilla meillä on vain yksi elämä. Ei kannata tuhlata omaa elämäänsä ihmisiin, jotka eivät piittaa omastaan juurikaan.
[/quote]
Tekstin sisältöhän oli totuudenmukainen ja tunnepohjalta kirjoitettu avautuminen? Ap kertoi tämänkin.
Joten 'whats the point' tässäkin? näin voisi kysyä..
Ei yhtikäs mikään. Taitaa ongelma olla teillä kun pitää kaikkia pienimpiäkin asioita kytätä ja ihmisen täytyisi olla varpaillaan.. vink vink
Nauttiiko siitä kukaan? no ei todella. Mutta miten on sinä itse, taidat nauttia pilkunnussimisesta? Ahh mikä tiukkanutturainen toimistotyöläinen.. onhan sulla vielä huorabuutsit?
[/quote]
[/quote]
Ja sinäkin näytät todellisuudessa tietävän miten ap toimii ja ajattelee? ettei hän ole vaan missään nimessä ajatellut noitakin faktoja ettei tunne ihmisen kun päälin puolisin?
Voi teitä, tässä paistaa läpi vaan oma tyhmyytenne ja nokittamisen halu...
Mitä kanoja. Menkää nokkimaan niitä jyviänne, älkää ihmisiä.
luulen että tunnen henkilön josta ap puhut. pitkä, komea ja tumma, aika laiha kun aineita käyttää? jos sama (ja muutenkin) pidä tosiaan varasi. tämä mies on kyllä hyvääsydäminen ja kiltti, osaa kohdella naista hyvin jne. mutta aineet aina nro 1. mt sairauksien takia on erittäin impulsiivinen ja tekee todella mitä haluaa, sinä tulet aina jäämään kakkoseksi. näen sinussa niin paljon samaa kuin minussa kun olin nuorempi, ajattelin juuri niinkuin sinäkin että "enhän minä tuota miestä voi hylkiä, ei se hänen vikansa ole että ei pääse huumeista eroon ja on mt ongelmia, kyllä minä häntä voin auttaa." ET VOI. nyt sanot sille miehelle että pidät siitä, mutta et sekaannu hänen elämäänsä yhtään ennen kuin on hoitanut itselleen apua. jos sinusta todella ihan niin paljon välittää (anteeksi mutta enpä usko) niin hakee apua. helppoa sinulla senkään jälkeen ei tule olemaan ex narkkarin kanssa kun et koskaan voi olla varma milloin ratkeaa (mt ongelmista kärsivät aika usein)
en voi muuta sanoa kuin otan osaa (olen siis kokenut ihan samanlaisen tilanteen) ja onnea. toivottavasti rakastat itseäsi enemmän kuin narkkia.
Noita selityksiä ja lupauksia. Olin 11v työni puolesta tekemisissä kaikenlaisten nistien ja rikollisten kanssa. Sääntö nro 1: älä usko sanakaan noista lupauksista.
Noita selityksiä ja lupauksia. Olin 11v työni puolesta tekemisissä kaikenlaisten nistien ja rikollisten kanssa. Sääntö nro 1: älä usko sanakaan noista lupauksista.
Tekstin perusteella ap on sama tyllerö, joka muutama päivä sitten avautui miehestä, joka tarvitsee etäisyyttä ja omaa aikaa ja jota oli odotellut illallispöytä katettuna?
Ap, kannattaa vaihtaa kirjoitustyyliä, jos aikoo kirjoittaa tänne itselleen komppaavia vastauksia. ;)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:41"]
[/quote]
[/quote]
Tekstin sisältöhän oli totuudenmukainen ja tunnepohjalta kirjoitettu avautuminen? Ap kertoi tämänkin.
Joten 'whats the point' tässäkin? näin voisi kysyä..
Ei yhtikäs mikään. Taitaa ongelma olla teillä kun pitää kaikkia pienimpiäkin asioita kytätä ja ihmisen täytyisi olla varpaillaan.. vink vink
Nauttiiko siitä kukaan? no ei todella. Mutta miten on sinä itse, taidat nauttia pilkunnussimisesta? Ahh mikä tiukkanutturainen toimistotyöläinen.. onhan sulla vielä huorabuutsit?
[/quote]No totta helvetissä täytyy olla varpaillaan, jos tutustuu netissä narkkariin!
Olet varmasti Ap itse, kun noin tunteella suhtaudut järkeviin vastauksiin. Minulla ei ole pienintäkään kiinnostusta mihinkään päihteisiin, edes tupakkaa en ole maistellut. En siis pelkää, että Ap ryhtyy narkkariksi. Olen vain sitä mieltä, että tuo on toivoton tilanne, josta kannattaa pysyä erossa, koska vieraiden ihmisten taakkoja ei kannata ottaa kantaakseen, jos haaveilee onnellisesta elämästä.
Älä haaskaa elämääsi tähän ihmiseen. Hän muuttuu vssta kun itse tahtoo.
Viestit 52 ja 58 ovat päivänselvästi ap:n itsensä kirjoittamia!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:43"]
Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla kuin ap? Tosin viimeisimmässä viestissään on edes pieni järjen häivähdys, kun et sentään suhteeseen ole ryhtymässä. Tuo itsensä herkäksi ja hyväksi ihmiseksi mainitseminen on ensinnäkin paska itsensä ylentämisyritys ja toiseksi just se syy miksi nisti haluaa susta ymmärtäjän. Voit vapaasti kysyä lisää nistien ymmärtämisestä, mulla on lähipiirissä 15-vuotiaasta käyttänyt nisti ja tiedän näistä asioista aika paljon enemmän kuin sä.
[/quote]
Ei ap, mutta miksi nisti tarvitsee itselleen ymmärtäjän?
[/quote]
sisko ainakin tartti sen siihen et olis joku, joka antaa rahaa, kun uskoo nyyhkytarinat ruuattomuudesta. Myös perheen jäsenten manipulointi onnistuu vaan jos siellä on edes yksi joka "ymmärtää ja tahtoo auttaa". Ja miksi pitää manipuloida perhettä? Vissiin siksi, että vois näyttäytyä uhrina ja raukkana eikä tarttis ottaa vastuuta tekemisistään.