Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ihastunut" pirinistiin

Vierailija
06.01.2014 |

Noniin elikkäs mulla on tämmönen tilanne. Oon tutustunu tuollaseen henkilöön joka käyttää anfetamiiniä eli piriä, hän on itsekin myöntänyt olevansa täysi narkkari. Välillä puhuu sosiaalisairaalaan ja katkolle menosta, mut seuraavana päivänä saattaakin olla aivan toisin ja sama meno jatkuu eli pirin rännittäminen suoneen. Eilen puhuin ekaa kertaa hänen kanssaan puhelimessa ja vaikka hän kertoi mulle tänä aamuna vetäneensä vähän ennen sitä puhelua töötit niin ihmeen normaali järkiseltä ihmiseltä hän kuulosti! puhe ei ollut yhtään sekavaa tai mitään. Jutut oli kyllä koko ajan sitä tasoa mikä liittyi päihteisiin ja örveltämiseen, pari kertaa puhuttiin muistakin asioista mutta siinä se. Hän yritti saada minut tajuamaan vaikka hän narkkaa että hän ei paha ihminen ole, ei esim ryöstele mummoja tuolla kadulla tai muutenkaan ole mikään kovin väkivaltainen tyyppi tms. Hän käy töissä ja rahoittaa käyttöään tekemällä töitä, joten rikosrekisteriäkään ei löydy tai ole ollut vankilassa. Eikä hän itse diilaa, vaan hällä on diileri. Entiset tyttöystävät eivät ole myöskään käyttäneet, mutta hänellä kun on tapana ostella mielitietyilleen paljon kaikkea kivaa niin ero on tullu sitten sen takia että ne naiset ovat olleet hänen kanssaan enemmän rahasta kuin rakkaudesta.

En ole sinisilmäinen tyyppi, olen pitänyt varani. Mulla ei oo itselläni takana mitään päihdeongelmallista tai rikollista taustaa ja päihteistäkin sen verran että joskus saatan sillon tällön käyttää alkoholia mutta mulle päihteet ei oo mikään tärkeä juttu. Pidän enemmän ihmisen terveyttä ylläpitävistä asioista ja kaveeraan sitten nistin kanssa, niin hauskalta kun se kuulostaakin...

Tää tyyppi on kuitenkin tosi mukava, ainakin minua kohtaan. Muistahan en sit tosissaan tiiä, mutta vakuttaa ettei ole mikään väkivaltanen tyyppi ja yrittää aina rauhanomaisesti puhumalla selvitellä asioita. Tosin häneen on käyty väkivaltaisesti käsiksi, häntä on kerran puukotettu niin että on meinannut henki lähteä ja hän itse on meinannut myös useamman kerran kuolla, tuon kaman käytön takia mutta selvinnyt joka kerta. muutenhan mekään ei puhuttaisi tässä...

Sanoin sitten hänelle että kerta sulla on niin v*tusti sitä rahaa mitä väität olevan, mikset vaan nosta kytkintä, muuta muualle asumaan ja katkase välejä siihen kaveripiiriin joka siellä käyttää ja mene uudestaan hoitoon, että jos menet ja näin teet niin kyllä mie yritän sun tukena olla.

Sit se vaan rupes sanoo et hän on kiinni vielä jossain bisneksissä. Velanperinnässä yms. et ei siitä näin heti voi vaan erota. Sit kysyin et jos hän eroais, oisko hänelle uhkaa siitä itelleen...? sanoo et eii, ei se sellanen sopimus ole. Tiedä sitten, kai mun on uskottava häntä tuossa asiassa kun noin ite sanoo, mutta ite oon saanu noista jutuista aina sellasen kuvan et se eroominen ei välttämättä olekkaan niin yksinkertasta. Mutta jospa hän ei ole sitten kiinni niin isossa mafiosossa että toi on vaan tollasta "pienempää" perus perseilyä ja käyttöä, ei mitään et haetaan ulkomailta lasteja suomeen tms. Sellaseenhan hän ei ole sotkeutunut koska rikollinen hän ei ole ja tuomioita ei ole, sakkoja korkeintaan muutama.

Kertonu ite et on tosi kyllästyny tohon yli 10v huumesekoiluunsa ja tahtois lopettaa ja oikee nainen vois siinä olla avuks, samoin rakastuminen, vaikka sen homman tuleekin lähteä itestään. Eilen mietti jopa itsemurhaa ja miettinyt useammankin kerran, koska on niin kyllästynyt tuohon paskaan.

C-hepatiitti hällä on ja on kertonut sen avoimesti itse ja muutenkin miten huumeiden käyttö on vaikuttanut häneen yms. Mm. että jos ei käytä piriä niin hänestä tulee aivan vammainen. Ei osaa kunnolla puhua enää, puhe takkuilee ja ei oikein tajua mistään mitään.

Jääkö hänestä koko loppuiäks sit tuollanen jos hän lopettaa? ikää kuitenkin vasta alle 30v. Tiedän että vierotusoireita tulee ja yks niistä voi olla vahva masennus, siksi toivonkin et hän lopettais ihan ammattilaishoidossa... ja oon lukenu tuosta piristä, mm. agressiivisuutta aiheuttaa, siksi ihmettelenkin et miten tää mies ei ole yhtään agressiivisen oloinen..? eikö ne sitten vaikuta kaikkiin samalla tavalla, et se vaikutusmekanismi on yksilöllinen?... senkin takia haluan et hän lopettaa hoidossa, ettei ole esim agressiivinen mua kohtaan tms. Mut millanen ihminen on niinku pirin käytön jälkeen? onks hän ihan arvaamaton ja hullu vai tuleeks hänestä ihan normaali ihminen niin kun meistä muistakin? mukaan lukematta sitä että on ehkä pientä hitautta puheessa tms.

Tavallaan mua käy sääliksi koska hän alotti aineiden käytön kuulemma 15-vuotiaana mielenterveysongelmien takia. 15veehän on ihan lapsi!

Nyt hänen perheensä on hylännyt hänet jne. Äiti ei halua olla missään tekemisissä ja vähän aikaa sitten hän yritti pyytää äidiltään anteeksi, mutta äiti hankki lähestymiskiellon. Sitten sisko pelkää ja veli on lusimassa muista rikoksista. Isän kanssa kuulemma on kuitenkin ihan hyvät välit ja on niitäkin kavereita, jotka ei käytä ollenkaan. Miten tämä ihminen pystyy selviämään ja lopettamaan jos ei oo lähimmäisiä tukena? ei mitenkään. Kai nekin yrittäny sit jotenkin auttaa tuota miestä, kun laittaneet välit poikki et jos se auttais lopettamaan mut tarviihan sitä ihminen myös sitä lähimmäisten henkistä tukea. Ei sitä käyttöö pidä mitenkään mahdollistaa et antaa siihen rahaa tai tulla oman katon alle asumaan kamapäissään ja vetämään kamaa sinne tms. Mut ei henkisesti jättää kuitenkaan yksin, jos toinen haluaa selvitä jossain vaiheessa oikeasti! uskon et on rankkaa sille perheellekin... mut ei oo kuulemma tehny heille mitään, ollu väkivaltanen esim heitä kohtaan.

On ollut kyseisellä miehellä ongelmia myös alkoholin kanssa, mut ei enää pahemmin sitä käytä. Nuorempana meni enemmän, kunnes rupes rykimään verta ja lopetti.

Ja olen korostanut hänelle että ennen kaikkea hänen täytyy lopettaa itsensä takia! mut se rakastuminen voi olla sivu motiivina ja tsemppaajana siinä ja siksi heittomerkeissä tuo ihastuminen koska tämä on niin varhasta vasta, että ei vois sanoo et mulla kunnon tunteita tuota henkilöö kohtaan on, mut niin kauan kun hän narkkaa ja pyörii niissä piireissä niin ei tuu olemaankaan. Enkä edes soittanut omalla numerolla vaan tuntemattomalla.

Mut mitäs mä teen, huomenna hän on menossa lääkäriin tarkastuttamaan sisuskalujen kuntoansa, yritän tsempata samalla et lähtis nyt sitä apuu hakemaan ja sit annanko tietyn verran aikaa hänelle tehdä muutoksia, mut jos ei tee niin lähen menee ite? en haluu nimittäin seurata vierestä sitä päivää kun hän kuolee tohon...

Toivoisin hänelle vähän erillaista tulevaisuutta. Perhettä, tervettä elämää, parisuhdetta jne.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut loppuun asti, mutta kyllä sä aika sinisilmäinen olet.

Vierailija
2/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska teksti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:42"]

paska teksti

[/quote]

Niin olikin, mutta vastasin silti. Kuten myös tähänkin.

Vierailija
4/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin tekstini tunteiden syövereissä, joten se ei ollut rationaalisesti kirjoitettu, siitä varmaan kuva että aikuismaisuus tekstistä puuttui. En jaksa ottaa paineita keskustelupalstalla siitä kirjoitanko niin hyvää suomenkielentekstiä vai en, kunhan siitä tulee luettavaa.

Aika negatiivisiä vastauksia olen saanut. No en ihmettele, monissa vaan nistit herättää vihaa ja katsotte niitä elämän pohjasakkana. Niin teen osittain minäkin. Luonteeni on kuitenkin sydämmellinen, ystävällinen ja herkkä ihminen, siitä johtuu taas kyky että haluan nähdä lähes kaikissa ihmisissä jotain hyvää. Narkkareissakin.

On useita onnistumistarinoita siitä kuinka narkki on saanut itsensä kuiville ja elää nykypäivänä hyvää elämää. Sen takia on myös pieni toivon murunen hänellä siihen.

Olen tehnyt päätökseni. Voin jutella netissä miehen kanssa ja olla tukena ja neuvoa häntä oikeisiin asioihin ja puhua puhelimessa tuntemattomalla numerolla mutta siihen se jää. Ellei hän kuukauden sisään rupea tekemään tarvittavia muutoksia elämäänsä ja näytä miten paljon välittää itsestään niin laitan sinne suuntaan välit poikki.

Teenkö minä tässä jotain väärää?

Vierailija
5/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tahtos itelleni c-hepatiittia...

Vierailija
6/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:16"]

en tahtos itelleni c-hepatiittia...

[/quote]

Eihän sitä tulekkaan kun asioista huolehtii? vaikka paras ehkäisy olisi olla olematta missään tekemisissä sellaisen henkilön kanssa mutta on siihen muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
7/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 11:31"]

Nyt hänen perheensä on hylännyt hänet jne. Äiti ei halua olla missään tekemisissä ja vähän aikaa sitten hän yritti pyytää äidiltään anteeksi, mutta äiti hankki lähestymiskiellon. Sitten sisko pelkää ja veli on lusimassa muista rikoksista.

[/quote]

No miksi lähestymiskielto ja miksi pelkää kun hän ei kerran ole aggressiivinen???

[/quote]

Niimpä ja lähestymiskiellolle pitää olla painavat syyt. Jos ei ole aggressiivinen, niin sitten pitää olla todella häiriöksi käytöksellään. Kukaan ei saa lähestymiskieltoa vain siksi että on nisti.

[/quote]

Juu ei taida riittää lähestymiskiellon perusteeksi tuo, että kävi joltain pyytämässä anteeksi.

Toivottavasti aloittaja ei tuohon jätkään sotkeudu.

Vierailija
8/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että olen viisaampi kun täällä moni ihminen joka jumalattomasti alapeukuttaa tai muuten vaan haukkuu, katsomatta asiaa syvemmälle. Sillä asia ei ole niin yksinkertainen " jaa, se on narkkari. ihan typerä tyyppi " on monia asioita mitkä voi johtaa ihmisen lääkihtemään itseään päihteillä ja sit ollaan ongelmissa seuraavaks sen päihteen takia. Kaikilla ei oo niin hyvää tunnepuolen kykeneväisyyttä käsitellä vaikeita asioita tai hakee ammattiapua, niin rupeaa "hoitamaan" itseään muuten.

Et se on vähän niinku sama kun löis lyötyä ihmistä.

Vierailija
9/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:31"]

Nyt hänen perheensä on hylännyt hänet jne. Äiti ei halua olla missään tekemisissä ja vähän aikaa sitten hän yritti pyytää äidiltään anteeksi, mutta äiti hankki lähestymiskiellon. Sitten sisko pelkää ja veli on lusimassa muista rikoksista.

[/quote]

No miksi lähestymiskielto ja miksi pelkää kun hän ei kerran ole aggressiivinen???

[/quote]

Niimpä ja lähestymiskiellolle pitää olla painavat syyt. Jos ei ole aggressiivinen, niin sitten pitää olla todella häiriöksi käytöksellään. Kukaan ei saa lähestymiskieltoa vain siksi että on nisti.

[/quote]

Juu ei taida riittää lähestymiskiellon perusteeksi tuo, että kävi joltain pyytämässä anteeksi.

[/quote]

Enhän minä lähemmin sotkeudukkaan, niin kauan kun hän ei oo kuivilla. :) enkös minä jo sen sanonut?

Silti täällä tituulerataan minua tyhmäksi ihmiseksi ja haukutaan iän puolesta. Hyi hävetkää.

Olisiko sit parempi et kellään muulla ei ois sydäntä kun hoitohenkilökunnalla että haluaisi auttaa näitä ihmisiä? kun mun mielestä tuollanen ihminen tarvii terveitä normaalejakin ihmissuhteita ulkopuolelta jos haluaa parantua, koska sillon hänellä on vielä parempi mahdollisuus parantua halutessaan ja minä en onneksi ole ainut sellainen ihmissuhde. Mut sellanen et on edes puhelimen tai netin välityksellä, voi saada ihmisen olon hyväksi. Ihmeitä asioihin tekee vain paneutuminen niihin ja aika, tässä tapauksessa.

Vierailija
10/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda toi tyyppi. Ihan oikeasti.

Vierailija
11/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii rupeaisiko läheiseen suhteeseen jonkun kanssa, kannattaa kysyä itseltään seuraava kysymys: "Haluanko, että juuri tästä ihmisestä tulee päävaikuttaja elämässäni, onko hän sellainen, jolta haluan vaikutteita loppuelämäni ajan?"
Sillä niin nimittäin on, että se läheisin suhde määrittää elämääsi ja tekojasi. Seura tekee kaltaisekseen. 
Voit auttaa tätä ihmistä uhraamatta omaa tulevaisuuttasi. Olet selvästikin jo hänen vaikutuksensa alainen, etkä pysty ajattelemaan järkevästi. Jossain tuolla sinua odottaa ihana puoliso, jolla olisi sinuun hyvä vaikutus. Luultavasti hän menettää sinut iäksi, jos etenet tämän ihmisen kanssa. Älä heitä hukkaan elämääsi, ennen kuin edes tiedät mitä varten se on. Älä seuraa hänen esimerkkiään.
Jos haluat lisää suhdeviisautta googlaa esim newmessage org

Vierailija
12/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:32"]

Et se on vähän niinku sama kun löis lyötyä ihmistä.

[/quote]

Mielestäni sun kannattaa alkaa seurustella kyseisen henkilön kanssa, selvästi olet viisaampi ja sydämellisempi kuin nämä ihmiset, joilla on jo ennestään kokemusta nisteistä, ja sen takia kovia ennakkoluuloja.

Olen varma, että pystyt pelastamaan tämän kyseisen piripään, jo pelkästään laupias luonteesii viittaa siihen, että sinä olet se suuri poikkeus, ja rakkautesi varmasti parantaa näinkin paatuneen pirinarkin.

Lyötyä ei tosiaan saa lyödä lisää, ja niitä pitää auttaa mahdollisimman paljon, suosittelen, että autat myös rahallisesti kyseistä henkilöä, jotta tällä olisi helpompaa.

Piripäissään ei välttämättä varo c-hepan tarttuttamista, mutta uskon, että kyseinen nisti rakastaa sua niin täysillä, että se on varmasti poikkeus, joten en usko, että sulla on huolta senkään asian suhteen.

Toivon kaikkea ihanaa ja hyvää teille <3<3<3

Uskon, että ootte vuosisadan lovestory, muut ei vaan tajuu, pus <3<3

Vierailija
13/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla kuin ap? Tosin viimeisimmässä viestissään on edes pieni järjen häivähdys, kun et sentään suhteeseen ole ryhtymässä. Tuo itsensä herkäksi ja hyväksi ihmiseksi mainitseminen on ensinnäkin paska itsensä ylentämisyritys ja toiseksi just se syy miksi nisti haluaa susta ymmärtäjän. Voit vapaasti kysyä lisää nistien ymmärtämisestä, mulla on lähipiirissä 15-vuotiaasta käyttänyt nisti ja tiedän näistä asioista aika paljon enemmän kuin sä.

Vierailija
14/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja mitähän on pitäny sit tehdä? kyllä mä uskon että lähestymiskiellon voi saada ihan siksi kun jos vaan pelkää jotain ihmistä ja menee sen taustoista jotain selittämään sinne asemalle fiksuna mammana ja vetää yhden lapsistaan vielä mukaan siihen niin se lähestymiskielto lävähtää hyvinkin helposti jos kyseessä on joku narkkari poika.

Vierailija
15/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vilpittömästi ettet ole häneen enää missään yhteydessä.

Tiedän omasta pojastani mitä ne ovat hänelle saaneet aikaan. Erittäin lyhyt pinna, psyykkisiä ongelmia, ei käytä enää huumeita mutta jäljet ovat nähtävissä. On työkyvytön. Kaverit ja ajoittain viina menee ohi tyttöystävien.

Surullista mutta totta niin en haluaisi jonkun viattoman nuoren naisen rakastuvan häneen. Toivoisin hänelle elämänkokemusta omaavan todella vahvan naisen joka ei ole kenenkään vietävissä.

Vierailija
16/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muutenkaan hän ei ole mikään KOVIN väkivaltainen" whatt?? :D

Vierailija
17/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: et sinä häntä voi auttaa. Olen itse ollut naimisissa korvaushoitolaisen kanssa. Valehteli seurustelun alussa mulle, että on vain pirinisti, mutta olikin subukoukussa. Korvaushoidossa hän suurin piirtein pärjäsi, ammatinkin opiskeli, mutta.. Nisti on nisti vaikka voissa paistaisi, sortui sitten taas jätettyään minut ensin toisen naisen takia. Mitä nyt jotain sivusta kuullut, niin tullut taas käyttäjäksi ja lusinut muutamaan kertaan. Kama voittaa naisen mennen tullen, ei heitä voi auttaa vaikka kuinka kuvittelisi rakkaudellaan sen tekevänsä ;) Voimia, irtoa hänestä!

Vierailija
18/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäpä taidan logata tästä keskustelusta nyt itseni ulos. :) en kyllä tajua teitä pöpipäitä! on teidänkin teksteissä järjen hiventä, sillä kun pysyy tälläsestä piiristä erossa, niin tottakai suojelee itseään.

Mutta se että te haukutte, olette ilkeitä, olette vastaan. Siihen minä en yhdy. Koska te teette itsestänne mun silmissä ainakin aivan pellejä ja minä voin olla pelle teidän silmissänne koska kaveeraan narkkarin kanssa, that's fine! :D

Mutta kukaan teistä ei tiedä mun pohjimmaisia tarkotuksia, jotka ei todellakaan ole ruveta itse vetämään kamaa tai tulla samanlaiseksi kuin he, koska minulla on kova itsekuri ja olen oma itseni, en muiden vaikutuksen alla oleva menevä lammas niin kuin suurin osa ihmisistä ja kyllä olen myös juuri se ystävällinen, herkkä ja ymmärtäväinen ihmistyyppi vaikka te kuinka luulette että maapallo ei niitä voi päällänsä kantaa ja etenkään jos kertoo avoimesti sen. Huonojakin puolia minulla on kilometritolkulla, mutta en koe niitä keskustelun aiheeksi joten en rupea luettelemaan.

Jatkakaa ihmeessä samaa linjaa. Tottakai tarvitaan ihmisiäkin jotka lyö lyötyä.

Ja tämä ei vaikuta minuun millään tavalla että olen lievästi tämän narkomaanin kaveri ja koitan auttaa. Ainoastaan siten, että saan itselleni hyvän mielen siitä että olen tehnyt oikein ja jos homma jatkuu samaa linjaa hällä, voin logata itseni myös tästä paskasta ihmissuhteesta ulos. Te selkärangattomat heikkoudet ette pystyisi edes siihen, päästämään itseänne ketään niin lähelle narkomaania, koska te olette heikkoja ja pelkäätte ja tiedätte että tulisitte käyttämään itsekin! siksi te kirjoitatte siitä. ;)

Tämän jälkeen tuskin tulen koskaan lukemaan tätä keskustelua. Saatte sen nähdä.

Bye!

Vierailija
19/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:43"]

Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla kuin ap? Tosin viimeisimmässä viestissään on edes pieni järjen häivähdys, kun et sentään suhteeseen ole ryhtymässä. Tuo itsensä herkäksi ja hyväksi ihmiseksi mainitseminen on ensinnäkin paska itsensä ylentämisyritys ja toiseksi just se syy miksi nisti haluaa susta ymmärtäjän. Voit vapaasti kysyä lisää nistien ymmärtämisestä, mulla on lähipiirissä 15-vuotiaasta käyttänyt nisti ja tiedän näistä asioista aika paljon enemmän kuin sä.

[/quote]

Ei ap, mutta miksi nisti tarvitsee itselleen ymmärtäjän?

Vierailija
20/96 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:55"] Te selkärangattomat heikkoudet ette pystyisi edes siihen, päästämään itseänne ketään niin lähelle narkomaania, koska te olette heikkoja ja pelkäätte ja tiedätte että tulisitte käyttämään itsekin! siksi te kirjoitatte siitä. ;)

[/quote]

justiinsa :D tässä keskustelussa sulle on vastannut ex-nistit ja nistien läheiset. Mutta eihän me toki mitään tiedetä aiheesta. Sä oot oikeassa, muut surkeita pelkureita vai miten se meni. Terv nro 40 eli 15-vuotiaasta käyttäneen isosisko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi