Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmiset repii niin paljon lomaa?

Vierailija
05.01.2014 |

Ihmettelen tätä, kun tuntuu että olen AINA koko tuttavapiirin ainoa joka on esim. Joulun välipäivinä töissä. Kun minulla nyt vaan sattuu olemaan duuni, jossa kertyy lomaa se 4 viiikkoa kesälle ja 1 talvelle. Toki tarvittaessa saa palkatonta vapaata muutaman päivän mutta tuntuu että muilla on ihan huikeita määriä lomaa. Kesällä täydet lomat, joskus jopa 5-6 viikkoa, kotona sekä koululaisten syys- että talvilomaviikko, joululoma alkaa ennen aatonaattoa ja töihin palataan loppiaisen jälkeen.

MITEN teille kertyy noin paljon lomaa? Onko teillä joku palvelusvuosien mukaan kertaantuva lomasysteemi, vai pidättekö vaan etukäteen tyyliin 10 vuoden lomat? En vaan tajua, kun tuntuu että olen ainoa joka pakertaa aina töissä :(

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi ottaa ylityöt ja ilta-/yölisät vapaana.

Vierailija
2/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 tuntia pekkasia auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä saldoa sisään, ottaa lomarahat vapaana, pitää työajanlyhennyksiä, jne.

Vierailija
4/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vain koulupäivinä :)

Vierailija
5/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla lauantaita ei lasketa lomapäiväksi eli 30 päivän loma on oikeasti kuusi viikkoa, ei viisi niin kuin muilla.

Ja ymmärtääkseni työvuosien mukaan lomatkin kasvavat. Vai onko tämä vaan työuransa kaupungilla ajat sitten aloittaneilla? 

Vierailija
6/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt tätä ihan samaa. Toki itsellekin pekkasia kertyy, mutta ei niitä saa juuri silloin pitää kun haluaisi.

Vierailija
7/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös teen aika paljon 9-11 -tuntisia päiviä ja kaikki ylimääräinen vapaana. Sen lisäksi sain joululahjaksi firmalta palkallisen vapaapäivän kiitoksena siitä, että olen joustanut kiireaikana. 

Vierailija
8/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahat vapaana, tunnit sisälle etukäteen jne. Tästä joulun ajasta ei paljon, lomapäiviä / tunteja mene.

Vierailija
9/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

One word: opettaja.

Vierailija
10/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 viikosta vuosilomaa saa 2,5 viikkoa lisää, jos ottaa lomarahat vapaana eli siinä on 7,5 viikkoa lomaa. Lisäksi monella alalla on pekkasia noin 1 päivä / kk, siitä tulee melkein pari viikkoa lisää. Joten ihan helposti sen 9 viikkoa lomaa, jos jaksaa kikkailla. Vielä jos tekee sisään vaikka 15 min. päivässä, niin saa vielä suurin piirtein yhden viikon puristettua lisää.

Vierailija
11/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on 28 päivää eli vähän päälle 5 viikkoa vuodessa. Mut oon pitänyt viime vuonna lisäksi yli viikon palkatontakin.

Jotkut pitää palkatonta, jotkut vaihtaa lomarahat vapaaksi, toiset saa pekkasia ja jotkut työajan tasausta. Sit jos on ollut 15 vuotta esim. kunnalla töissä, niin saa jo 38 päivää vapaata. Tietysti on opettajat yms. erikseen, joilla pitkät lomat.

Vierailija
12/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vastaa vielä, että olen alallla, jossa pidetään ylityöt vapaana silloin kun on muutenkin hiljaista. Eli juuri joulun välipäivinä esim. 

Vierailija
13/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:12"]

Kaupungilla lauantaita ei lasketa lomapäiväksi eli 30 päivän loma on oikeasti kuusi viikkoa, ei viisi niin kuin muilla.

Ja ymmärtääkseni työvuosien mukaan lomatkin kasvavat. Vai onko tämä vaan työuransa kaupungilla ajat sitten aloittaneilla? 

[/quote]

No ilmankos, aika moni tuttuni on kaupungilla töissä :)

Ap

Vierailija
14/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin kesä- ja talviloman lisäksi vaihdan lomarahat vapaiksi, niistä kertyvä loma lasketaan jollain kertoimella, mulle tulee 13 päivää lomarahavapaita muistaakseni. Ja niihin ei lasketa lauantaita. Tarkoittaa kaksi kokonaista viikkoa plus kolme päivää, johon jos ottaa vielä kaksi päivää ns. pekkasia, niin tulee jo kolmas viikko täyteen ihan "ylimääräistä" lomaa.

Vierailija
15/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan lomarahat vapaiksi. Kysy työnantajaltasi, sopisiko se sinun työpaikallasi.

Vierailija
16/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 20:12"]

[/quote]

Koskee koko julkista sektoria eli valtion palveluksessa olevia myös. Tästä saa melkein viikon pidemmän kesäloman kuin yksityissektorilla. Huomattava etu, mikä unohtuu monissa julkinen vrs. yksityinen -keskusteluissa.

Vierailija
17/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt. Ja ihmetellyt juuri tuota ylityöhommaa, eli ymmärtäisihän sen että pitää ylimääräiset tunnit vapaana, mutta kun samat ihmiset jotka pitää megalomia on joka päivä kotona ennen neljää, missä välissä ne muka tekee ylitöitä jos työaika on 8-16?

Vierailija
18/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootit tekee töitä muille.

Vierailija
19/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kunnalla töissä ja lomaa on 38pvä, la ei lasketa eli tuosta tulee 7 ja puoli viikkoa lomaa

yksityisellä ollessa oli tuo 4vkoa kesällä ja 1 talvella

Vierailija
20/118 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miehelläni on kaupungin työssä lomaa 8vkoa koska ollut hommissa 15v ja päivät kuluu 5pvää/vkossa systeemillä. 

Itselläni juurikin tuo 4+1vkoa kunhan työpaikan saan ja kriiseilen sitä jo nyt, tuntuu että kuukahdan siihen rytmiin:( no, onhan tässä tullut oltua lähes 10v työttömänä aina kesä-elokuut eli siitä asti kun esikoinen syntyi, kotiäitinä olin putkeen 5,5v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi