Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys sinulle jolla on kaapissa ylimääräisiä vaatteita. Miksi et luovu niistä?

Vierailija
09.09.2023 |

Miksi et luovu niistä vaatteista jotka ovat esim väärän tyylisiä tai kokoisia tai joita ei muuten tule käytettyä? Tai jos vaatteita on yksinkertaisesti liikaa? Etkö jaksa? Puuttuuko kierrätysmahdollisuus? Ajatteletko että nämä nykyiset riittää loppuiäksi? Kiinnostaa mitä palstalaiset miettii.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aika ajoin perkaan vaatteitani mutta unelmani olisi kunnon vaatehuone jonne saisin esim. kesävaatteet yhdelle seinustalle ja talvivaatteet toiselle lajitelmaan. 

Vierailija
2/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ylimääräinen vaate. Mutta ongelma on se etten tiedä mikä se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskottaa alkaa lajitella niitä. Kierrätyslaatikko olisi kyllä tuossa parinkymmenen metrin päässä.

Vierailija
4/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska toivon että laihdun vielä ja saan vanhat pienet vaatteet sopimaan päälleni.

Vierailija
5/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovun kyllä. Uusien ostosten suhteen noudatan ns planetaarista vaatekaappia eli pyrin ostamaan käytettyjä ja jos ei löydy niin tavoitteena max 5 uutta vaatetta vuodessa.

Nyt juuri matkalla etsimään kirpparilta lenkkihousuja kun edelliset kului puhki. Kengät ostan aina uutena.

Vierailija
6/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka laihtuisin?

Vierailija
7/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että joskus vielä laihdun ja mahdun pieneksi jääneisiin vaatteisiini. Olen sen tehnyt jo pari kertaa, miksi ei se onnistuisi uudelleenkin. Ja ne vaatteet ovat niin kauniita, värit sopivat juuri minulle, eikä samanlaisia enää saa kaupoista.

Vierailija
8/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ei ole ylimääräisiä vaatteita koska olen aina ostanut laatua eli pääosin made in Italy. Rikki menevät vain alusvaatteet ja sukat jotka heitän roskiin.

Vierailija
9/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin, että jonain päivänä vielä käytän niitä, koska ne olivat kauniita. 

Ostin jossain vaiheessa villakangastakin, mutta hämmästyttävästi pituuteni ei lisääntynyt, joten takki oli liian suuri. Laput olivat jäljellä hihansuissa. 

Annoin suuren määrän vaatteitani (astioita, ruokailuvälineitä, huonekaluja jne.) keväällä ukrainalaisille.

Suosittelen samaa muille. 

Vierailija
10/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivosin jo ja lahjoitin paikalliselle kirppisyrittäjälle kelvolliset vaatteet myyntiin. Itse en tahdo pöytää pitää, liian hankalaa. Useimmiten käytän kyllä vaatteeni loppuun, muutama epäsopiva siis meni kierrätykseen.

Vierailija
11/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy oksettavilla kirppareillla. Johan nimikin sanoo että KIRPPU-tori.

Vierailija
12/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran käytetyt hyvät vaatteet ei mene kirppiksellä edes vitosella (merkkivaatteet 30€) joten ei kannata. Laitan vaikka roskikseen, periaatteessa en anna ilmaiseksi noin hyvää tavaraa

Vierailija
13/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihmettelen samaa asiaa. Ei sitä ulkopuolinen voi tietää mitä ihminen miettii mielessään. Minulla on yksi muuten fiksu ja hyvätuloinen tuttu joka kokee että vaatteilla koreilu on syntiä eikä siksi osta ikinä mitään uutta. Sääli, vaatteet hänellä kirjaimellisesti hajoaa päälle.

Vierailija
14/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luovun, niin taas tulee jotkut kissanristiäiset mihin pitää pukeutua oman mukavuusalueen ulkopuolelle eikä kaapissa ole mitään, eikä kaupassakaan. Niitä ne ylimääräiset on: hautajaisiin, suvun kesäjuhliin, isotädin synttäreille, appiukon häihin, hellepäiville (joita vihaan).

Vierailija
15/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylimääräisiä, koska mahtuvat yhteen kaappiin, mutta on sellaisia, joita en pidä, koska lihoneena näyttää pahalta. Ovat kuitenkin niin hyvän värisiä ja mallisia, että juuri niitä etsisin, jos ostaisin uusia. Odotan, että laihdun.

Vierailija
16/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletin, että jonain päivänä vielä käytän niitä, koska ne olivat kauniita. 

Ostin jossain vaiheessa villakangastakin, mutta hämmästyttävästi pituuteni ei lisääntynyt, joten takki oli liian suuri. Laput olivat jäljellä hihansuissa. 

Annoin suuren määrän vaatteitani (astioita, ruokailuvälineitä, huonekaluja jne.) keväällä ukrainalaisille.

Suosittelen samaa muille. 

Juu astioita ne tarvitseekin😆🤣

Vierailija
17/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noin 80% vaatteista hienoja työvaatteita, joita en enää käytä.

Olen saanut vietyä UFF laatikkoon yhden kuorman.

Omat vaikeat ongelmat ovat syy, miksi en saa loppuja vaatteita vietyä pois.

Myös se, ettei ole varaa ostaa sopivia käyttö vaatteita, ehkä jarruttaa pois vientiä. Jos olisi riittävästi käyttö vaatteita, voisin hei ata loput vaatteet vaikka mihin. Lisäksi saatan käyttää niitä tuunaukseen.

Vierailija
18/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran käytetyt hyvät vaatteet ei mene kirppiksellä edes vitosella (merkkivaatteet 30€) joten ei kannata. Laitan vaikka roskikseen, periaatteessa en anna ilmaiseksi noin hyvää tavaraa

Siis pidät kaapissa tilaa viemässä tai laitat roskiin? Onko tuosta periaatteesta mitään siunausta kenellekään?

Vierailija
19/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uffille laitan aina jotain, kirpparilla ei mee kaupaksi, jotain on menny kierrätykseen ja roskiin. Turhan paljonhan noita ryysyjä on, mutta toisaalta ei tarvi enää ostaa uutta. Sit vielä kun on 2 vaatehuonetta ja kaapit sun muut niin ei tilanpuutekaan pakota hävittämään.

Vierailija
20/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama, jotka jäi viime vuonna pieniksi, mutta joihin aion vielä mahtua. Jokunen sellainen, joista haluaisin rahaa, mutta myyminen on työlästä. Ja sitten on sellaisia jotka kelpaavat vain materiaalikierrätykseen, mutta otan niistä vielä kotioloissa kaiken irti.