Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:n luokkakone, mihin yhteiskuntaluokkaan SINÄ kuulut?

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähäosainen :D :D :D

Ilmeisesti laski tulojeni perusteella.

Kulttuurinen luokkani on kuitenkin eliitti? Öööööö?????

Vierailija
102/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkani on eliitti, kulttuurinen luokkani on kipuaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä niitä "tutkimuksia", jonka tulosten perusteella 90% suomalaisista lukeutuisi eliittiin? :-)

Vierailija
104/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomien iso juttu tämänpäivän lehdessä, jossa ihmiset on jaettu kuuteen, uuteen yhteiskutaluokkaan, jotka vastaa nykypäivän todellisuutta.

Vierailija
105/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokka vähäosainen, kulttuurinen luokka eliitti

Vierailija
106/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäosainen. Kulttuurinen luokka on henkisesti vähäosainen.

Vierailija
107/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä:D Luokkani on leipätyöläinen, vaikka olen maisteri ja asiantuntijatehtävissä. Samoin medioista klikkasin ne ulkomaiset verkkolehdet tms. En mitään suomi24:sta. 

Samapa mulle mutta jotenkin huvitti.

Vierailija
108/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija sekä luokka että kulttuuri. Pitää ihan paikkansa.

Vierailija
109/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähäosainen asiantuntija. En kyllä koe olevani vähäosainen, vaikka sossussa joudunkin käymään. Aina voisi olla huonomminkin ja saan rahani riittämään siihen, mihin niitä tarvinkin. 

Olen siis äitiyslomalla, enkä elämäntapatyötön (enkä töistä kieltäytyvä losottaja).

Vierailija
110/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:34"]

Helsingin Sanomien iso juttu tämänpäivän lehdessä, jossa ihmiset on jaettu kuuteen, uuteen yhteiskutaluokkaan, jotka vastaa nykypäivän todellisuutta.

[/quote]

En ehtinyt vielä lukemaan mutta jos HS haluaa tällä keinolla edistää tuollaisten luokkayhteiskuntien keinotekoisia rajoja, niin minä ja muut sukulaiseni ja kaverini lopetetaan sellaisen tilaaminen! :-/

Vierailija
111/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot taitavat määrittää tämän testin tuloksen. Palaan asiaan, kun nousukausi taas alkaa ja laman kurittamalla yrittäjällä on taas varaa matkustella ja käydä teatterissa yms. Terv. Vähäosainen duunari.

Vierailija
112/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko kevyttä kamaa HS:n sisältö nykyisellään.

Huippu oli tää Kuukausiliitteen juttu, monta sivua kun toimittaja nukkui angry birds lakanoissa. Mun kolmasluokkalaiset pystyvät huomattavasti laadukkaampaan journalismiin.

Miten ko. kysely muka poikkeaa naistenlehtihoroskoopeista ? Paitsi että tossa kaiken perusta on paljonko tienaat ja joku määrittelee mikä olet

Vierailija
113/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:35"]

Luokka vähäosainen, kulttuurinen luokka eliitti

[/quote]

Samoin.

Vierailija
114/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi antaa tulokseksi, että  sen on laatinut  joku henkisesti vähäosainen leipätyöläinen työttömyysuhan alla.

Vierailija
115/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tulot nolla, mutta elän rikkaan miehen kotirouvana. Olen siis testin mukaan vähäosainen eliitti, vaikken oikeasti elä vähäosaisen elämää. Eli eihän tuo testi ota mitenkään huomioon vastaavaa tilannetta.

Vierailija
116/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:34"]

[/quote]

En ehtinyt vielä lukemaan mutta jos HS haluaa tällä keinolla edistää tuollaisten luokkayhteiskuntien keinotekoisia rajoja, niin minä ja muut sukulaiseni ja kaverini lopetetaan sellaisen tilaaminen! :-/

[/quote]

Hahaha, ihanan naivi kommentti! Et ainakaan ole mikään yhteiskuntatieteilijä näköjään... :D Yhteiskuntaluokat ovat ja tulevat aina olemaan todellisuutta, halusit tai et. Niiden kieltäminen ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että niin karulta kuin "luokka" sanan käyttö kuulostaakin, luokkateorioiden avulla voidaan selittää ja ymmärtää paremmin monia yhteiskunnallisia ilmiöitä. Mutta en nyt jaksa tässä sinulle alkaa aiheesta sen enempää luennoimaan, kun selvästikään et näistä asioista ymmärrä yhtikäs mitään...

Vierailija
117/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin pelkät tulot ja iän. Tulos: asiantuntija, henkinen luokka duunari. Luen kuulemma seiskaakin.

Ihan maagista !

Vierailija
118/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokka asiantuntija, kulttuurinen luokka eliitti. Sama miehellä.

Vierailija
119/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipätyöläinen - asiantuntija.

Tämä Hesarin testi perustuu aiemmin tehtyyn kyselyyn, johon lukijat pystyivät verkkosivuilla vastaamaan. Määreet ovat siis suuren heterogeenisen ihmisjoukon asettamia, eivät Hesarin toimittajien keksimiä. Itsekin vastasin kyselyyn.

Vierailija
120/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäosainen. Kulttuurinen luokka asiantuntija. Jipii... Mutta tästä vielä noustaan ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä