Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:n luokkakone, mihin yhteiskuntaluokkaan SINÄ kuulut?

Kommentit (182)

Vierailija
61/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:43"]

En ymmärrä:D Luokkani on leipätyöläinen, vaikka olen maisteri ja asiantuntijatehtävissä. Samoin medioista klikkasin ne ulkomaiset verkkolehdet tms. En mitään suomi24:sta. 

Samapa mulle mutta jotenkin huvitti.

[/quote]

Ethän harrasta F1:iä? Huomasin, että se tuhosi minun muuten hyvin elitistisen rivini ;)

Vierailija
62/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulokseksi tuli asiantuntija, johon olisin itsekin sijoittanut itseni. Sen sijaan kulttuuriseksi luokaksi tuli duunari. Ehkä vapaa-ajanviettotapani eivät ole tarpeeksi hienostuneita. Keskituloisena sinkkunaisena nyt ei olekaan varaa kovin tuhlailevaan elämäntyyliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, olen sitten vähäosainen - duunari. Hieman häiritsi kun vaihtoehtona ei ollut opiskelua. Lempilukemistooni kuuluisi seiska enkä harrasta kovinkaan paljoa. No lempilukemistooni ei kuulu seiska vaan lähinnä omaan alaan liittyvä kirjallisuus ja harrastan mm. balettia ja kieliä. Lisäksi opiskelen sekä yliopoistossa että ammattikorkeassa arvostettuja aloja. Että ihan miten vaan :D 

Sen kyllä myönnän että sivistyneen minäni sisällä asuu pienen pieni duunari :)

Vierailija
64/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kipuilija (vai mikä se nyt olikin), kulttuuriluokka eliitti.

Mies asiantuntija.

Minulla akateeminen koulutus ja parempi palkka kuin miehellä. Miehellä ammattikoulutasoinen koulutus.

Vierailija
65/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kipuilija (vai mikä se nyt olikin), kulttuuriluokka eliitti.

Mies asiantuntija.

Minulla akateeminen koulutus ja parempi palkka kuin miehellä. Miehellä ammattikoulutasoinen koulutus.

Vierailija
66/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:20"]Testitulos antoi ihan päälaellaan olevan tuloksen? Olen muka  leipätyöläinen ja eliittiä. Oikeasti olen akateeminen eikä mikään leipätyölaisyyden määreistä täyttynyt:en ole elämässäni lukenut seiskaa tai katsonut tv:n maksukanavia. Eliittikin oli outo: en golfaa tai matkustele vaan harrastan puutarhanhoitoa ja sisustusta.

Luulen että tuo leipätyöläinen tuli vanhempieni ammateista, en kylläkään ymmärrä miten ne tekevät minusta leipätyöläisen.

[/quote]

En usko ettet ole koskaan vilkuillut seiskaa edes kotipizzaa odottaessa kun kertan hengaat vauva.fi , samaa genreä.

Vierailija
67/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, että vähäosainen. Olen opiskelija, joka tienaa 2000 e kuukaudessa, tulot miehen kanssa yhteensä yli 60 000 e vuodessa. Niin kai sitten. En koe itseäni vähäosaiseksi.

Vierailija
68/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:39"]

Joo siinä lukee suoraan, että alle 1500 tienaava kuuluu vähempiosaisiin. Siinä puolison tuloilla tai varallisuudella ole merkitystä. Sain vähäosainen asiantuntija.

[/quote]

No mulla on tulot n 1900 kuussa, apurahatutkija olen (väitöskirjaa tekevä). Ja sama tulos - vähäosainen, kulttuurieliitti :) Mies diplomi-insinööri... ei ihan käy järkeeni tämä.

Vierailija
69/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunari - asiantuntija. Pitänee paikkansa :)

Vierailija
70/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija, joten olen vähäosainen. Kulttuurillisessä oli eliitti. Huono ja suppea testi minusta.

Vierailija
71/182 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, mun luokkani olisi testin mukaan asiantuntija, kulttuurinen luokka eliitti. Mutta jos luen niitä eliitin määritelmiä kuukausiliitteestä, niin todennäköisimmin olen tuon asiantuntijan ja eliitin välissä.

Vierailija
72/182 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokka oli homo, kultuuripuoli saatana

Vierailija
73/182 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koominen. Tässä testissä varmaan ajatellaan ihmisten olevan hyvin yksinkertaisia. Ei lainkaan ajatella, että hyvin erilaiset ihmiset voivat harrastaa samoja asioita, ja jopa vaikka lukea Seiskaa. Itse olen lukenut tuota lehteä joskus kampaajalla, ja kyllä sen parissa puoli tuntia kuluu silloin tällöin ihan mukavasti. Varmaan jos olisin raportunut tämän tavan, ja vielä ne lasten takia harrastetut formulat, niin kulttuurinen vähäosaisuus olisi taattu. Harmi vaan, että siinä ei ole koko totuus. Miljönäärikin olisi varmaan tämän luokittelun mukaan vähäosainen jos pääomatulot eivät ylitä kolmea tonnia kuussa. Mitäpä siitä, että pääomaa ja varallisuutta löytyy miljoonilla.

Vierailija
74/182 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Luokkasi on kipuaja

Akateemisen tai amk-tasoisen koulutuksen omaavia ihmisiä, joilla on keskituloinen, turvallinen työpaikka. Tyypillisesti kohonneet koulutuksen ansiosta parempaan asemaan kuin omat vanhempansa. Ystävät usein naapurustosta ja harrastuksista. Ammatteina esimerkiksi sihteeri, kirjastonhoitaja, lastentarhanopettaja, poliisi. Heille tärkeitä asioita ovat yleensä turvallinen elämä, perhe ja harrastuksina lenkkeily, matkailu ja jooga. Seuraavat mediasta ajankohtaisia asioita ja viihdettä.

Kulttuurinen luokkasi on asiantuntija

Heille tärkeitä asioita ovat usein turvallinen elämä, mukava koti ja lasten kouluttaminen. Harrastuksina esim. musiikki-instrumentin soittaminen, jooga ja salibandy, Medioina Facebook ja sanomalehti."

Aika pitkälti meni oikein, ammattikin jopa.

Vierailija
75/182 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija, eliitti

Vierailija
76/182 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäosainen ja eliitti, koska olen vasta yhteiskuntatieteiden kandidaatti, opiskelen maisteriksi ja tuloni ovat luonnollisesti tällä hetkellä ainoastaan opintotuki ja asumislisä.

Vierailija
77/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotulot 2200, akateeminen koulutus, omaisuutta, jota mahdollisuus realisoida. Olen siis vähäosainen. Hah, mikä testi.

Vierailija
78/182 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 21:36"]

Bruttotulot 2200, akateeminen koulutus, omaisuutta, jota mahdollisuus realisoida. Olen siis vähäosainen. Hah, mikä testi.

[/quote]

Mulla samanlaiset tulot ja koulutus ja olen vähäosainen.

Vierailija
79/182 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 23:37"]

Onpahan jonninjoutava testi. Olen vähäosainen asiantuntija. Siis toisin sanoen vasta valmistunut maisteri, joka tällä hetkellä työttömänä. Säästöjä tosin löytyy ihan reippaasti, enkä juuri pihistele. Mutta kiva kuulla olevansa syrjäytynyt tuleva mielenterveyspotilas.

[/quote]

Näin on. Tuossa mukahauskassa testissä pahinta ovat ne yksityiskohtaiset luokkien kuvaukset, jotka ovat oikeasti todella loukkaavia ja menevät tietysti myös metsään pahasti. Jos olisi edes tyydytty sen mallina olleen BBC-testin mukaan fiksuihin ja lyhyisiin kuvauksiin, mutta on sitten pitänyt taas Hesarin tavoitella Seiska-julkisuutta. Pitäisiköhän meidän ei-kulttuurisiksi junteiksi haluavien siis lopettaa myös Hesarin lukeminen tällä perusteella.

Vierailija
80/182 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:20"]

Testitulos antoi ihan päälaellaan olevan tuloksen? Olen muka  leipätyöläinen ja eliittiä. Oikeasti olen akateeminen eikä mikään leipätyölaisyyden määreistä täyttynyt:en ole elämässäni lukenut seiskaa tai katsonut tv:n maksukanavia. Eliittikin oli outo: en golfaa tai matkustele vaan harrastan puutarhanhoitoa ja sisustusta.

Luulen että tuo leipätyöläinen tuli vanhempieni ammateista, en kylläkään ymmärrä miten ne tekevät minusta leipätyöläisen.

[/quote]

Ihan sama mulla. Parhaan ystävän koulutus ehkä myös laski pisteitä, miten vaikuttaa sekin muka siihen että minä olisin leipätyöläinen??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan