Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko kieltää miestä menemästä?

Vierailija
02.01.2014 |

Olen raskausviikolla 35 ja viikon verran on ollut melko voimakastakin supistelua. Nyt kuitenkin pari päivää ollut suhteellisen rauhallista, mutta tänään iltaa kohden supistelu on lisääntynyt.

Ongelma: mieheni on varannut kavereineen laivareissun Tallinnaan. Lähtö olisi huomenna perjantaina, paluu sunnuntaina. Kun reissusta tuli ensimmäisen kerran puhetta joskus syksyllä, olin sitä mieltä että menköön, laskettuun aikaanhan on vielä kuukausi. Nyt kuitenkin noita supisteluja on ollut enkä ole enää lainkaan varma idean hyvyydestä. Mies on toki sanonut (sekä minulle että kavereilleen) että minulla on veto-oikeus matkan suhteen hänen osaltaan, jos tilanne siltä näyttää.  Ja nyt en tiedä mitä tekisin tuon veto-oikeuteni kanssa. Tiedän miten paljon mies on tuota reissua odottanut, ja synnytyksen käynnistyminen juuri tänä viikonloppuna ei kuitenkaan supistuksista huolimatta tunnu kuin ehkä 20% todennäköiseltä. Viikkoja kun on kuitenkin vasta se 35. Kohdunkaulan ulkosuu on pari senttiä auki, mutta sisäsuu suljettu (näin siis ainakin viime tarkistuksessa 3 viikkoa sitten). Vauva ei ole kiinnittynyt vielä, mutta on laskeutunut.

Soisin ilomielin miehelle mahdollisuuden lähteä reissuun kavereidensa kanssa. Toisaalta pelkään kuollakseni sitä, että synnytys alkaakin sillä välin. Haluan ehdottomasti miehen mukaan synnytykseen, ja toki hän itsekin haluaa olla paikalla. Nyt jos koskaan toivoisin omistavani sen kristallipallon... Miten SINÄ toimisit minun sijassani?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:35"]

Kolme lasta meillä ja kertaakaan en ollut mukana synnytyksessä. Se on niin oksettava tapahtuma, että mieluummin olen kavereiden kanssa vaikka kaljalla ja odotan viestiä vauvan syntymästä. T. Mies

[/quote]

Kertaakaan et ole ollut, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä kerrot, että se on oksettavaa puuhaa?

[/quote]

Kyllä sen tietää, etkö muka ole koskaan telkkarista nähnyt? Etovaa. T. Mies

[/quote]

Oot nähnyt telkkarista, miltä tuntuu olla paikalla?

[/quote]

Varmaan tosi hienoa! Mies katsoo kun naisen pimpero leviää ämpärin kokoiseksi ja usein myös sille tielle jää. T. Mies

[/quote]

Kertoo kyllä kaiken olennaisen tämän miehen tunne-elämästä, jos oman lapsen syntymän hetkellä mielessä päällimmäisenä on huoli vaimon pimperon leviämisestä. Ap

[/quote]

Älä sitten ihmettele kun miehesi pettää. Pillusi on PILALLA. T.Mies

Vierailija
42/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarkoittaa lastenämpäriä ;)

T:Mies taitaa olla jopa nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on kyllä tässä tilanteessa ap:n päätös. Se päätöshän on tehty alunperin ap:n suostumuksella, että mies lähtee sinne reissuun. Nyt mies pelkää enemmänkin suututtavansa ap:n lähtemällä, kuin sitä, että vauva oikeasti syntyisi. Mies haluaa lähteä. Mä antaisin lähteä. Näillä viikoilla voisi ihan yhtä hyvin olla niin, että synnytys alkaa kesken jonkun työpalaverin tms, mistä ei vaan voi lähteä, ja mies ei ehdi paikalle kun ap synnyttää kahdessa tunnissa. 

Nyt ei oikeasti ole kyse niinkään siitä, että tuleeko mies synnytykseen vaan siitä kuinka anteeksiantamattoman teon mies tekee jos itsekkäästä syystä estyy tulemasta mukaan synnytykseen.

Mutta siis mä antaisin mennä, koska tosiaan aikaa kuitenkin on vielä aika lailla. Pyysin, ettei mies menis kertausharjoitteluun, viikoksi metsään, sillä viikolla kun laskettu aika oli. Mä koin sen aika kohtuulliseksi. Ja mies oli iloinen kun sai tekosyyn olla menemättä sinne :-)

Vierailija
44/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hyväksy sitä, että äitiyden myötä menettää osan naiseuttaan, ei kannata hankkia lapsia.

Vierailija
45/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiva, jos mies jää vastahakoisesti kotiin ja kantaa kaunaa. Anna sen päättä itse.

Vierailija
46/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:35"]

Kolme lasta meillä ja kertaakaan en ollut mukana synnytyksessä. Se on niin oksettava tapahtuma, että mieluummin olen kavereiden kanssa vaikka kaljalla ja odotan viestiä vauvan syntymästä. T. Mies

[/quote]

Kertaakaan et ole ollut, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä kerrot, että se on oksettavaa puuhaa?

[/quote]

Kyllä sen tietää, etkö muka ole koskaan telkkarista nähnyt? Etovaa. T. Mies

[/quote]

Oot nähnyt telkkarista, miltä tuntuu olla paikalla?

[/quote]

Varmaan tosi hienoa! Mies katsoo kun naisen pimpero leviää ämpärin kokoiseksi ja usein myös sille tielle jää. T. Mies

[/quote]

Kertoo kyllä kaiken olennaisen tämän miehen tunne-elämästä, jos oman lapsen syntymän hetkellä mielessä päällimmäisenä on huoli vaimon pimperon leviämisestä. Ap

[/quote]

Älä sitten ihmettele kun miehesi pettää. Pillusi on PILALLA. T.Mies

[/quote]

Oi voi. Mun miesraukallani ei ole käytössään tuota selitystä pettämiselle. Mun pilluni oli jo pilalla kun me ensi kertaa tavattiin. Mulla kun on lapsia jo ennestään. Hän valitsi mun pilaantuneen pilluni silti, kaikkien maailman pillujen joukosta. Pidähän sinä nyt huoli siitä, ettet vahingossakaan ITSE nyt mene pilaamaan kenenkään pillua, niin ei sitten tarvi valitella asiasta eikä siitä kärsiä. Muiden miesten karua kohtaloa sinulla ei liene syytä voivotella, koska itsepä ovat tiensä valinneet. Ap

Vierailija
47/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kieltäisi vaan luottaisin siihen että aikuinen mies osaa itse tehdä ratkaisunsa. Enkä kyllä edes stressaisi asiasta, se syntyy sitten kun syntyy. Itsehän sä sen jokatapauksessa synnytät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi