Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko kieltää miestä menemästä?

Vierailija
02.01.2014 |

Olen raskausviikolla 35 ja viikon verran on ollut melko voimakastakin supistelua. Nyt kuitenkin pari päivää ollut suhteellisen rauhallista, mutta tänään iltaa kohden supistelu on lisääntynyt.

Ongelma: mieheni on varannut kavereineen laivareissun Tallinnaan. Lähtö olisi huomenna perjantaina, paluu sunnuntaina. Kun reissusta tuli ensimmäisen kerran puhetta joskus syksyllä, olin sitä mieltä että menköön, laskettuun aikaanhan on vielä kuukausi. Nyt kuitenkin noita supisteluja on ollut enkä ole enää lainkaan varma idean hyvyydestä. Mies on toki sanonut (sekä minulle että kavereilleen) että minulla on veto-oikeus matkan suhteen hänen osaltaan, jos tilanne siltä näyttää.  Ja nyt en tiedä mitä tekisin tuon veto-oikeuteni kanssa. Tiedän miten paljon mies on tuota reissua odottanut, ja synnytyksen käynnistyminen juuri tänä viikonloppuna ei kuitenkaan supistuksista huolimatta tunnu kuin ehkä 20% todennäköiseltä. Viikkoja kun on kuitenkin vasta se 35. Kohdunkaulan ulkosuu on pari senttiä auki, mutta sisäsuu suljettu (näin siis ainakin viime tarkistuksessa 3 viikkoa sitten). Vauva ei ole kiinnittynyt vielä, mutta on laskeutunut.

Soisin ilomielin miehelle mahdollisuuden lähteä reissuun kavereidensa kanssa. Toisaalta pelkään kuollakseni sitä, että synnytys alkaakin sillä välin. Haluan ehdottomasti miehen mukaan synnytykseen, ja toki hän itsekin haluaa olla paikalla. Nyt jos koskaan toivoisin omistavani sen kristallipallon... Miten SINÄ toimisit minun sijassani?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että mies päättäköön itse. Aikuinen mies osaa asian punnita. Ottaen huomioon että ei sulla mitään kristallipalloa ole on mielestäni hieman epäreilua jättää päätös sulle. Jos jää ja et synnytäkään tuleeko valitusta, jos taas menee ja synnytät niin tuleeko sanomista.

Miehen pitää itse kyetä ottamaan vastuu tästä päätöksestä.

Vierailija
2/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin miehen kanssa molemmat sitä mieltä, että tuossa vaiheessa raskautta mies ei enää lähde minnekään reissuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin kakkonen. Mies päättää ihan itse haluaako ottaa riskin vai ei. Älä sinä turhaan murehdi miehen päätettäväksi kuuluvaa asiaa, sulla on muutakin mietittävää varmaan tässä vaiheessa.

Vierailija
4/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siinä mielessä tyypillinen esikoistaan odottava mies, että ihan vakavissaan uskoo, että vauva syntyy laskettuna aikana, koska neuvolassa on niin sanottu ja papereihin niin kirjoitettu. Ihan fiksu mies siis kuitenkin muilta osin kyseessä. Sen vuoksi en oikein haluaisi jättää päätöstä yksin hänellekään.

Mutta totta, mies saattaa olla pahana, jos jää "turhaan" pois reissusta vaikka en usko että suoranaisesti valittaa. Lisäksi itselläni on varmasti huono omatunto, jos olen kieltänyt häntä menemästä enkä sitten edes synnytä :D Ap

Vierailija
5/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies päättäköön ihan itse, mutta syyttäköön myös itseään jos teki "väärän" valinnan, sinulle ei tarvitse siitä alkaa kettuilemaan jos mitään ei matkan aikana sitten tapahdukaan ja hän on kotona sinun kanssasi.

Vierailija
6/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä sen lapsen yksinkin punnaat pihalle. En oo ikinä tajunnut, mitä miehillä tehdään synnytyksessä. Se on vasta muutama vuosikymmen ollut tapana, tuhansia vuosia on naiset ihan naisten kesken saanut lapsensa synnytettyä. Mies tulee sit katsoon lasta ja tuo laivalta pehmolelun..

Vierailija
7/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo... Ei kukaan mies OIKEASTI halua olla mukana synnytyksessä, tämä on naisten fantasiaa. Ehkäpä juuri siksi mies haluaa mennä Tallinnaan, toivoo varmaan että synnytys alkaisi sillä välin. Ei tarvitse tulla katsomaan kun naisen värkki menee lopullisesti pilalle.

Vierailija
8/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:20"]

Kyllä sä sen lapsen yksinkin punnaat pihalle. En oo ikinä tajunnut, mitä miehillä tehdään synnytyksessä. Se on vasta muutama vuosikymmen ollut tapana, tuhansia vuosia on naiset ihan naisten kesken saanut lapsensa synnytettyä. Mies tulee sit katsoon lasta ja tuo laivalta pehmolelun..

[/quote]

Ehkä sun mies ei halunnut osallistua synnytykseen, mutta aika moni muu mies haluaa. Ja vauva ei tarvitse pehmoleluja.

Vierailija
9/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:23"]

Haloo... Ei kukaan mies OIKEASTI halua olla mukana synnytyksessä, tämä on naisten fantasiaa. Ehkäpä juuri siksi mies haluaa mennä Tallinnaan, toivoo varmaan että synnytys alkaisi sillä välin. Ei tarvitse tulla katsomaan kun naisen värkki menee lopullisesti pilalle.

[/quote]

Haloo... sun mies ei edusta kaikkia miehiä. Ei siinä synnytyksen aikana oo tarkoitus tuijottaa sitä värkkiä, vaan hääriä siellä pääpuolessa. Mun synnytyksessä kätilö jopa varoitti katsomasta, koska monia se veren näkeminen heikottaa.

Vierailija
10/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:20"]

[/quote]

Ehkä sun mies ei halunnut osallistua synnytykseen, mutta aika moni muu mies haluaa. Ja vauva ei tarvitse pehmoleluja.

[/quote]

Mitä ne siellä tekee? Ei ne tajua hommasta ja naisen kärsimyksestä mitään. Vähän mehua antavat ja hierovat alaselkää. Ota joku kaveri mukaan.

Vierailija
11/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:20"]Kyllä sä sen lapsen yksinkin punnaat pihalle. En oo ikinä tajunnut, mitä miehillä tehdään synnytyksessä. Se on vasta muutama vuosikymmen ollut tapana, tuhansia vuosia on naiset ihan naisten kesken saanut lapsensa synnytettyä. Mies tulee sit katsoon lasta ja tuo laivalta pehmolelun..

[/quote]

Ai että ihan tuhansia vuosia? Mistä tiedät?

Vierailija
12/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:20"]Kyllä sä sen lapsen yksinkin punnaat pihalle. En oo ikinä tajunnut, mitä miehillä tehdään synnytyksessä. Se on vasta muutama vuosikymmen ollut tapana, tuhansia vuosia on naiset ihan naisten kesken saanut lapsensa synnytettyä. Mies tulee sit katsoon lasta ja tuo laivalta pehmolelun..

[/quote]

Ai että ihan tuhansia vuosia? Mistä tiedät?

[/quote]

No kuule ihan historian kirjoista.

Vierailija
13/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:20"]

[/quote]

[/quote]

Mitä ne siellä tekee? Ei ne tajua hommasta ja naisen kärsimyksestä mitään. Vähän mehua antavat ja hierovat alaselkää. Ota joku kaveri mukaan.

[/quote]

Miten se kaveri olisi siinä jotenkin parempi? Mitä se tekis, synnyttää puolesta vai?

Vierailija
14/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta meillä ja kertaakaan en ollut mukana synnytyksessä. Se on niin oksettava tapahtuma, että mieluummin olen kavereiden kanssa vaikka kaljalla ja odotan viestiä vauvan syntymästä. T. Mies

Vierailija
15/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:23"]Haloo... Ei kukaan mies OIKEASTI halua olla mukana synnytyksessä, tämä on naisten fantasiaa. Ehkäpä juuri siksi mies haluaa mennä Tallinnaan, toivoo varmaan että synnytys alkaisi sillä välin. Ei tarvitse tulla katsomaan kun naisen värkki menee lopullisesti pilalle.

[/quote]

Sano tuo minun miehelle :) turhaan hätäili vahdit isommille ja esikoisenkin aikaan pomppas sängystä ja hoputti ;)

Vierailija
16/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:23"]Haloo... Ei kukaan mies OIKEASTI halua olla mukana synnytyksessä, tämä on naisten fantasiaa. Ehkäpä juuri siksi mies haluaa mennä Tallinnaan, toivoo varmaan että synnytys alkaisi sillä välin. Ei tarvitse tulla katsomaan kun naisen värkki menee lopullisesti pilalle.

[/quote]

Sano tuo minun miehelle :) turhaan hätäili vahdit isommille ja esikoisenkin aikaan pomppas sängystä ja hoputti ;)

Vierailija
17/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:35"]

Kolme lasta meillä ja kertaakaan en ollut mukana synnytyksessä. Se on niin oksettava tapahtuma, että mieluummin olen kavereiden kanssa vaikka kaljalla ja odotan viestiä vauvan syntymästä. T. Mies

[/quote]

Kertaakaan et ole ollut, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä kerrot, että se on oksettavaa puuhaa?

Vierailija
18/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta ja joka kerralla mies on tullut tueksi :) ihan omasta halustaan :)

Mutta ap, laittaisin sen miehen itse päättämään:)

Vierailija
19/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:23"]

Haloo... Ei kukaan mies OIKEASTI halua olla mukana synnytyksessä, tämä on naisten fantasiaa[/quote]

Minä halusin. Halusin olla tukena vaimolle, nähdä lapset heti kun mahdollista ja myös "tieteellisestä" mielenkiinnosta synnytystä kohtaan. Koko vauvan kehitysprosessi oli (ja on) minusta jotenkin ihmeellinen ja kiehtova ja intoilin kaikista tutkimuksista ja neuvoloista varmaan enemmän kuin vaimo.

Vierailija
20/47 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menköön mies reissuun. Eihän ole satavarmaa sekään, pääseekö synnytykseen kuitenkaan, vaikka olisi miten suunnitellut. Elämä voi yllättää ja kaikkea ei kannata laskelmoida turhan tarkkaan. Nainen se kuitenkin on joka synnyttää, miehen läsnäolo ei ole lainkaan välttämätöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme