Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut miehet pitävät naisen ulkomaalaista kumppania negatiivisena asiana?

Vierailija
02.01.2014 |

Erityisesti jos mies on siis muualta kuin pohjoisesta Euroopasta. Vaikka eivät edes tuntisi miestä? Onko kyse tiukasti istuvissa stereotypioista, kuvitelmista että naiselle ei muka "kelvannut" suomalainen, rasismista, vai mistä on kyse? Jos miehet itse vastaisivat. Vai onko täällä miehiä yleensäkään?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:52"]

Minulla on ystävä albaniasta, kouluttautunut ja Suomeen ajautunut. Hänen mukaansa albanialaiset ajattelevat niin että lasten elämä ja henki on vanhempien päätösvallan alla ja vanhemmilla on oikeus päättää lastensa elämä. Oli kieltämättä aika hiuksia nostattavaa kuulla se kesken bileiden Helsingissä hienostokaupunginosassa:) En usko että olen kovin ennakkoluuloinen jos sanon että albanialaiset ajattelevat aika lailla eri tavalla.

[/quote]

No en lähtisi yhden sanomisen perusteella leimaamaan koko kansaa. Itse olen törmännyt tuohon yhden sukulaisemme kohdalla ja sanon suoraan että kyseessä on aikamoinen pirttihirmu. Mieheni vanhin sisko itseasiassa, joka parhaansa yrittää elää lastensa kautta ja määrätä heidän elämäänsä. Huonosti on onnistunut. Kyseisen perheen lapset ovat meidän suvusta eniten "hakoteillä". Vanhin poika lähenee neljääkymmentä eikä ole saanut mitään aikaan, tytär muutti ulkomaille ja vierailee harvoin, nuorin poika tekee hanttihommia ja bilettää muun ajan...

Muuten meidän suku on hyvin tavallisia ihmisiä; on hammaslääkäriä, rakennusmiestä, tehdastyöntekijää, taloutieteiden opiskelijaa, kotiäitiä ja sairaanhoitajaa... Ja ihan itse ovat päätöksensä elämänsä kulusta tehneet. Toki Albaniassa sinä ollaan erilaisia, että suku on aivan eri tavalla läheistä. Kaikilla on kaikesta mielipide ja ne kerrotaan. Hyvin voi setä ojentaa serkun lasta jne. ja asioista "vatvotaan paljon ja pitkään". Usein meillä on sellaisia huutokonsertteja, että minä suomalaisena pitelen päätäni ja ihmettelen, että miten ihmeessä nämä ihmiset huutaa toiselleen noin ja sitten on kuin ei mitään. Suomalaiset loukkaantuisi lopuksi elämää...

Joka tapauksessa, en siis sanoisi että Albaniassa näin ja Suomessa näin vain yhden ystävän sanomisen vuoksi. Vaihtelee nimittäin paljon jo yhden suvun sisällä!

T: toinen albanialaisen vaimo (16v yhdessä)

Vierailija
62/85 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 12:48"]

Reviiritietoisuus. Joku ulkomaalainen on vienyt "meidän naisen". Omasta mielestäni täysin naurettavaa, enkä ikinä olisi miehen kanssa jonka aivotoiminta on sillä tasolla.

T. Nainen

[/quote]

Todennäköisesti tämä reviiritietoisuus on paljon vahvempaa siinä maassa mistä olet nainut itsellesi miehen. Eli olet juuri sellaisen miehen kanssa jonka aivotoiminta on sillä tasolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä uskonut meneväni ulkomaalaisen miehen kanssa naimisiin. Mielestäni suomalaisista miehistä suurin osa on kivoja ja ansaitsee hyvän naisen itselleen.:) Mä vaan satuin rakastumaan ulkomaalaiseen. Onhan kulttuuri erot olleet hankalia välillä hän on latino ja tottunut rennompaan meininkiin. Ehkä juuri se rakkaus on se josta saa voimaa silloin kun luonteita hiotaan toisiinsa. Toista kautta olen jo lapsena saanut itse kuulla että mistä maasta olen kotoisin kun olen niin reipas ja iloinen ihminen. Ei moni usko että olen suomalainen, se joskus loukkasi minua. Mutta en jaksa pahottaa siitä enää mieltäni. Meitä on niin monenlaisia. Minä rakastan miestäni koska hän on hän. Kyse ei ollut ettei suomalainen olisi kelvannut tai etten kelvannut. Minä oon ihan törkeen kaunis ja älykäs ihminen.. :D ja hauska. Mutta ehkä vähän liian itsetietoinen ja näsäviisas..hihih..

Vierailija
64/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin joskus nuorten aikuisten naisten tyttöporukan, jossa kaikki alkoivat etsiä onnea Suomen rajojen ulkopuolelta. Muutamalla oli lapsi tummaihoisen amerikkalaisen tai afrikkalaisen kanssa. Ylipainoisimmat naiset olivat erityisen viehättyneitä välimeren maiden gigoloista, koska heiltä saivat erityisen suurta huomiota ja huutelua kaduilla ja toreilla. Kyllähän tuollainen huomio varmasti tuntuu hyvältä jos sitä ei kotimaassa saa - ei siinä mitään,mutta eivät silti kaikki suomalaismiehet lähde thaimaahan hakemaan sitä huomiontunnetta.

Eli kyllä tuo on molempien sukupuolten osalta osittain aiheellisesti paheksuttua. Ainahan on ollut rakkautta yli valtionrajojen,mutta eihän esim. suomimies ja thaivaimo ole sinänsä rakkautta. Eikä suomea varmaan sotien jälkeen sen takia rakennettu, että tänne voivat molemmat sukupuolet alkaa haalimaan kaiken maailman rakkaudentunnetta ulkomailta kun eivät suomalaiset tule toimeen keskenään ja pysty rakastamaan toisiaan. Ymmärrän siis poikkeukset, mutta sitä en ymmärrä että alkaa olla jo osin muotia hankkia näitä kumppaneita täysin eri kulttuureista.

Vierailija
65/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on sitten pahempi:

Suomalainen nainen, joka tahtoo ALISTUA muslimimiehelleen,

vai suomalainen mies joka tahtoo ALISTAA aasialaisen naisen itselleen?

Mielestäni noissa on paljonkin eroa.

Vierailija
66/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä piireissä te oikein liikutte, mutta minun tuntemani suomalaiset miehet eivät kyllä mitään juoppoja ja alistajia ole. Hyvin koulutettuja ja mukavia miehiä. Suomalaisilla naisilla on aika hyvin asiat maailmanmittakaavassa. Jos nyt sattuu jonkun juopon onkimaan riesakseen niin soittoa poliisille ja ero. Useassa maassa ei tänä onnistuisi vaan suku hoitaisi ongelman, eli naisen.

Vierailija
67/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa että nainen, joka valitsee kumppanikseen jonkun muun kuin suomalaisen/ pohjoismaalaisen tai esim Aussimien, minäkin pidän häntä vähän vajaana. En tiedä miksi.

Vierailija
68/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:17"]

Miksi murehdit vieraiden ihmisten mielipiteistä? Mulla on köyhä latinomies, joka ei ole edes komea, mutta olen oikein tyytyväinen elämääni hänen kanssaan. Jos joku suomalaisukko tuijottaa mua vihasta kihisten bussissa (mitä tapahtuukin) niin mitä sitten? Tärkeintä tässä elämässä on oppia elämään sellaista elämää kuin itse haluaa, muiden mielipiteistä huolimatta.

[/quote]

Tarja, laita se ukkos autokouluun, niin tulevaisuudessa se voi kuskata sua keikoille.

Vierailija
69/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 06:44"]

Pakko tunnustaa että nainen, joka valitsee kumppanikseen jonkun muun kuin suomalaisen/ pohjoismaalaisen tai esim Aussimien, minäkin pidän häntä vähän vajaana. En tiedä miksi.

[/quote]

Miten tämä vajaus oikein mielestäsi ilmenee? Itsellänikin on albanialainen mies ja ihan normaalisti elämme, kuten hänen sukunsakin. Joskus oikein ihmetyttää miten suomalaiset suhtautuvat ennakkoluuloisesti albanialaisiin ja kuvittelevat mielessään joitan huikeitakin kulttuurieroja suomalaisten ja albanialaisten välille kun suurimmat erot ovat sukulaisuussuhteiden läheisyys ja äänenvoimakkuus. Osa ennakkoluuloista on ulkonäköön perustuvia, eli tummia albaaneja kohdellaan selkeästi eri tavalla kuin vaaleahiuksisia ja sinisilmäisiä albaaneja.

Vierailija
70/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 02:09"]

Kumpi on sitten pahempi:

Suomalainen nainen, joka tahtoo ALISTUA muslimimiehelleen,

vai suomalainen mies joka tahtoo ALISTAA aasialaisen naisen itselleen?

Mielestäni noissa on paljonkin eroa.

[/quote]

Jumalauta. Ei helvetti.

Juu... kaikki miehethän on alistavia paskiaisia. Paitsi tietysti muslimit. Tosin jos tämä pitää paikkansa, tarkoittaako se että vain suomi-naiset ovat niin tyhmiä että ALISTUVAT vapaaehtoisesti?

Onneksi (suomalainen muuten) vaimoni ei ole noin tyhmä.

Vierailija
71/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 06:44"]

[/quote]

Tämä kuitenkin ehkä enemmän kertoo juuri omasta vajaaälyisyydestäsi, erityisesti kun et osaa edes perustella mielipidettäsi.

Vierailija
72/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että suhtautuminen riippuu aivan siitä, mistä maasta mies on lähtöisin. Jostain menestyneestä teollisuusmaasta vai kolmannen maailman maasta. Jotain ranskalaista, britannialaista tai vaikkapa italialaista puolisoa ei yleensä pidetä pahana. Sen sijaan, jos mies on jostain Lähi-Idästä tai Afrikan maasta, niin kyllähän se tietynlaisia ajatuksia herättää. Samoja ajatuksia, joita thai-vaimot suomalaisissa naisissa herättävät.

Vierailija
73/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 07:28"]

Luulen, että suhtautuminen riippuu aivan siitä, mistä maasta mies on lähtöisin. Jostain menestyneestä teollisuusmaasta vai kolmannen maailman maasta. Jotain ranskalaista, britannialaista tai vaikkapa italialaista puolisoa ei yleensä pidetä pahana. Sen sijaan, jos mies on jostain Lähi-Idästä tai Afrikan maasta, niin kyllähän se tietynlaisia ajatuksia herättää. Samoja ajatuksia, joita thai-vaimot suomalaisissa naisissa herättävät.

[/quote]

Ei minussa kyllä herää mitään erityisiä ajatuksia thaivaimoista, enkä siis ole suomalainen nainen? Joskus kyllä pohdin onko thaivaimon mies erityisen tossun alla kun sivusta seuraa, mutta ei tätäkään pohdintaa tule kaikkien kohdalla mieleen...

Vierailija
74/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäisi vähän yrittää ravistaa itseään jos ajattelee ennakkoluuloisesti jostakin ihmisestä mitä ei edes tunne. Varmaan aika monilla tulee esim. juuri thaivaimoista mieleen ensin se, että äijä on lähtenyt "ostamaan" Pattayalle vaimoa. Mutta pitäisi kuitenkin tutustua pariskuntaan paremmin ennen kuin voi tehdä tuomion.

Vierailija
75/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut mieltävät, että ulkomailta asumaan tulijat ovat kovin todennäköisesti ns. oman tiensä kulkijan johdotuksella varustettuja.

Siinä tapauksessa kieli- ja kulttuurierojen aikaansaama hankaluuslisä keskinäisessä kommunikaatiossa aiheuttaa perhettä perustaessa sen, että lapsen on pakko sopeutua melko fakiirimaisen oloisessa ympäristössä kehittymiseen.

Asian voimakkuutta lienee vaikea käsittää, ellei ole itse sellainen oman menneisyytensä hyvin muistava, "aina valmis" yksilö.

Asian voi siis yksinkertaisesti typistää haluksi varjella omaa kotimaata, eli kyse on joukkuepelaamisesta.

Vierailija
76/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 09:29"]

Jotkut mieltävät, että ulkomailta asumaan tulijat ovat kovin todennäköisesti ns. oman tiensä kulkijan johdotuksella varustettuja.

Siinä tapauksessa kieli- ja kulttuurierojen aikaansaama hankaluuslisä keskinäisessä kommunikaatiossa aiheuttaa perhettä perustaessa sen, että lapsen on pakko sopeutua melko fakiirimaisen oloisessa ympäristössä kehittymiseen.

Asian voimakkuutta lienee vaikea käsittää, ellei ole itse sellainen oman menneisyytensä hyvin muistava, "aina valmis" yksilö.

Asian voi siis yksinkertaisesti typistää haluksi varjella omaa kotimaata, eli kyse on joukkuepelaamisesta.

[/quote]

Mitä olet ottanut että olet kyennyt kirjoittamaan noin vaikeaselkoisen tekstin? Eihän tuossa ole päätä eikä häntää.

Vierailija
77/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:39"]

Ei Kosovosta mutta Balkanilta kuitenkin.

Ap

[/quote] Joissakin Balkanin maissa perheväkivalta ja kunniaväkivalta on yleistä, eivät tietenkään kaikki sieltä päin kotoisin olevat sitä harrasta. Itse tunnen pohjoismaissa asuvan muslimin joka on kotoisin juuri tuosta kulttuurista. Hän haki kotimaastaan vaimon, vaimo jätti hänet muutaman vuoden avioliiton jälkeen heti kun hänelle myönnettiin kyseisen maan kansalaisuus eli meni naimisiin vain sen takia että pääsi muuttamaan kyseiseen maahan. Moni afrikkalainen, turkkilainen sekä muista köyhemmistä maista kotoisin oleva nuori mies usein menee naimisiin vanhemman naisen kanssa (tai samanikäisen ei välttämättä niin hyvännäköisen kanssa) vain saadakseen oleskeluluvan ja sitten hankkii lapsen vain että ei voida niin helposti karkottaa takaisin kotimaahansa. Sitten pelehditään ja petetään omaa vaimoa viehättävempien tapausten kanssa. Ehkä tästä syystä ulkomaalaisista on tullut huono kuva.

Vierailija
78/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin miehestä, tämän kotimaasta, yhteiskuntaluokasta ja varallisuudesta. Pakistanissa ja Intiassa vaimon odotetaan yleensä tekevän kotityöt ja laittavan ruokaa miehelleen. Järjestetyt avioliitot ovat yleisiä. Jopa viimeisillään raskaana ollessaan pitää hoitaa kotityöt. Luin Afrikan jostakin maasta naisten ympärileikkauksista, naiset ympärileikataan ja synnytys on sitten todella kivulias, mies ei antanut vaimonsa synnyttää keisarileikkauksella koska toipumisaika pidempi eikä voi hoitaa kotitöitä sinä aikana. Vaimo oli siis omasta kulttuurista.

Vierailija
79/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin ihan sama mistä kukakin miehensä tai naisensa ottaa. Enemmän ihmetyttää joidenkin suomalaisten naisten ja miesten toisiaan kohtaan harjoittama haukkuminen. Esim. Tuo streotypia, että suomalaiset miehet on kaljamahaisia, juroja sohvaperunoita on jotenkin niin lapsellinen ja rasittava yleistys.. Joka maasta ja rodusta löytyy niin helmiä, kuin sikoja.

Vierailija
80/85 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 12:39"]

Erityisesti jos mies on siis muualta kuin pohjoisesta Euroopasta. Vaikka eivät edes tuntisi miestä? Onko kyse tiukasti istuvissa stereotypioista, kuvitelmista että naiselle ei muka "kelvannut" suomalainen, rasismista, vai mistä on kyse? Jos miehet itse vastaisivat. Vai onko täällä miehiä yleensäkään?

[/quote] No jos mies on;

-ei-valkoihoinen, niin mies ei välttämättä halua ikinä sopeutua tai pysty siihen (näin on monien kansojen kohdalla) . Esim.Saksan turkkilaisista suuri osa ei halua olla tekemisissä saksalaisten kanssa ja islam maistuu nuorille yhä enemmän.

-ulkomaalainen kumppani voi kertoa matkustelusta ja laajoista sosiaalisista ympyröistä; eihän siinä muuten mitään, mutta se voi myös tarkoittaa naisen altistuneen sitä suuremman miesmäärän makaamisille ja liehittelyille. Miehet tykkäävät mahdollisimman kokemattomista naisista.

-voi kertoa naisen mahdollisesta hyväuskoisesta eksotiikan halusta ja vähän lapsellisesta kotimaan halveksimisesta; tämä nyt ehkä lähinnä teineillä ja parikymppisillä.