Näin kävi siellä Oululaisessa lompakkoliikkessä! [EI HYVIN]
Elikkä kävin tänään siellä Oululaisessa lompakkoliikkeessä, ja nyt sitten kopioin teille mitä kirjotin juuri facebookkiin isomman jutun aiheesta!
! TÄTÄ PÄIVITYSTÄ SAA JA TOIVOTAANKIN JAETTAVAN ! Kerron teille pienen vuodatuksen siitä, kuinka huonosti ja ala-arvoisesti minua on kohdeltu Oulun Laukku OY nimisessä yrityksessä. Kyseinen yritys sijaitee rotuaarilla nurkkauksessa Katri Anttelin kahvilan vieressä.
Ostin kaksi viikkoa sitten maanantaina paikasta Conversen nahkalompakon. Kotiin päästyäni huomasin, että lompakosta oli rikki neppari. Ei siinä mitään, menin seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen ja ilmoitin viasta. Liike otti minulta kuitin pois ja sanoivat soittavansa jos tuote on korjattavissa. Soittivat sitten pari päivää myöhemmin, ja myyjä ilmoitti että tuotetta ei voi korjata, ja liikkeessä minua odottaa 25 euroa 'sisässä' Tässä vaiheessa olisi vissiin pitänyt tajuta mitä tuo 'sisässä' meinaa. Menin liikkeeseen, ja pyysin rahojani takaisin eli kaupan purkua. Tämä ei myyjälle kelvannut, vaan olisi pitänyt valita muista lompakoista 25e arvoinen, erilainen lompakko. En löytänyt muuta kuin yhden sopivan, joka maksoi 40 euroa. Olisi tietenkin pitänyt maksaa sitten 15 euron erotus. En suostunut tähän, vaan sanoin haluavani rahani takaisin ellei miellyttävää tuotetta löydy. Myyjä ei suostunut tähänkään, vaan sanoi että tule takaisin ensi viikolla, kun sillon tulee uusia lompakoita. Lähdin liikkeestä kun enempää en siinä vaiheessa voinut tehdä.
Pari päivää myöhemmin menin äitini kanssa liikkeeseen vaatimaan kaupan purkua. Myyjä meni takahuoneeseen soittamaan asiasta varmaankin ylemmälle taholle. Kun myyjä tuli takaisin, hän sanoi että maanantaina 30.12 tulisi uusia Conversen lompakoita, mutta ei ole takuita olisiko samanlainen kuin aiemmin ostamani, vaan voi olla erilainen. Myyjälle sanottiin, että enää yhtään kertaa tähän liikkeeseen ei turhaan tulla, että joko samanlainen lompakko käteen tai sitten kaupan purku. Lisäksi mainitsimme, että haluan korvauksia näistä matkoista jotka olen tehnyt keskustaan turhaan VAIN tämän lompakon takia. Myyjä ei sanonut tässä vaiheessa mitään, mutta kuuli kuitenkin vaatimukseni. Pyysin asiasta kirjallista reklamaatiota pariinkin otteeseen ko. myyjältä, mutta ei suostunut antamaan.
Nyt tänään maanantaina soitin aamulla kuluttajaviranomaiselle joka neuvoi minua täyttämään lomakkeen, jonka teinkin. Laitoin matkakorvausvaatimuksen sekä samanlaisen tuotteen tilalle saamisen vaatimukseksi paperille, koska kuluttajaneuvoja sanoi että tälläiset ovat minun oikeuteni, ja matkakorvauksia pitää minulle maksaa kun lompakon saanti oli muutenkin viivästynyt turhan pitkäksi aikaa. Menin liikkeeseen ja sain uuden, virheettömän lompakon käteeni. Tässä vaiheessa esitin korvauspyyntöni matkoista ja olin antamassa kirjallista versiota, kun toinen myyjä ryntää paikalle. Keskustelu meni suunnilleen näin:
Myyjä: "Me emme todellakaan maksa sinulle mitään matkakorvauksia, me emme ole pakottaneet sinua täällä juoksemaan lompakon perässä vaan olet itse näin päättänyt! Lisäksi kun soitimme sinulle 16.12 ja sanoimme että sinulla on sisässä rahaa, hyväksyit asian sillä et sanonut negatiivista mielipidettäsi! Jos näin olisit tehnyt niin asia olisi eri"
Minä: "Joo mutta en todellakaan puhelun aikana tiennyt mitä se raha 'sisässä' tarkoittaa, ja puhelupäivänä pyysin jo rahojani takasi ku kävin liikkeessä! Kuluttajaviranomainen sanoi että olen oikeutettu korvauksiin"
Myyjä: "Ei se kuule noin mene, me olemme hyvää hyvyyttämme sinulle tilanneet uuden lompakon jotta saisit samanlaisen vaikka olisimme voineet korjata vanhan!"
Minä: "Aha, no pitää uudestaan soittaa kuluttajaviranomaisille ja kysyä asiaan tarkennusta."
Myyjä: "Ei kuule kannata heittäytyä hankalaksi asiakkaaksi TAI sulle tulee tästä kuule iso lasku!"
Minä: "Palataan asiaan myöhemmin" ja olin lähdössä liikkeestä.
Myyjä: "Ei kuule palata! Ja jatkossa osta lompakkos jostain muualta!"
Myyjä siis huusi mulle koko ajan muiden ihmisten edessä. Tässä ei ole kyllä kysymys enää rahasta, vaan periaatteesta! Ketään ihmistä ei tulisi kohdella näin huonosti kaupanteossa tai muutenkaan missään tilanteessa, asiat olisi voinut hoitaa asiallisesti. Jos minulle olis pahoiteltu tätä koko lompakkosotkua ja pyydetty anteeksi kun lompakon saanti viivästyi 2 viikkoa, olisin voinut luopua matkakorvausten hakemisesta. Mutta ei niin ei. Älkää ikinä siis asioiko tässä koko liikkeessä, kannattaa äänestää jaloillaan!
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 22:56"]
Mutta liikkeestä ei lähetetty ap:lle kutsua eikä edellytetty käyntiä tiettynä päivänä vaan todettiin, että korjausta ei voi tehdä ja se 25 v euroa on liikkkeessä sisällä.
[/quote]Juuri näin. Ainakaan minä en olisi lähtenyt lompakon takia erikseen käymään, vaan olisin pistäytynyt silloin kun seuraavan kerran on muutakin asiaa niille nurkille. Onko ap työtön, jolla on liikaa aikaa?
[/quote]
Mikä sinä olet neuvomaan ap:ta kuinka huolehtia rahoistaan? Jos itsellesi 25 euroa ei merkitse mitään, toiset saattavat olla huolellisempia raha-asioissaan. Pidän itse sitä hyveenä, vaikka minunkaan toimeentuloni ei ole kiinni sellaisesta. Perinteisesti Suomessa velat hoidetaan, eikä niitä jätetä roikkumaan.
Vuokranantajat eivät tunne asuntojen vuokraamista säätelevää lakia, eikä kauppiaat tunne kuluttajansuojalakia.
Tarkoittaako yrittäjyys sitä että aivot narikaan ja jihaaaaa?
Miksi vitussa pitäis ottaa joku "vastaava" tuote tilalle - jos minä haluan juuri tietyn mallin niin minä en huoli jotain korviketta, joka ei edes miellytä silmää- joo, ei kannata ostaa tommosista pikkupuljuista joitten bisnekset menee ihan sekasin kun ne ei hallitse erikoistilanteita-kuka jää tommosten pöpien kans selvittelemään asioita joille yks hikinen lompsa on elämän ja kuoleman kysymys. menkääpä katsomaan mallia Stokkalle kuinka siellä tyynen rauhallisesti otetaan asiakaspalautukset vastaan, kerrankin yks eukko väitti jotain puuta heinää ripsiväristä,jota oli käyttäny, että sais rahat takaisin-myyjä ei alkanu vänkäämään mitään vaan tyyne rauhallisesti palautti rahat.
Stokmannilla on ehdottomasti kaikkein paras palvelu, on sitä niin monessa kaupassa käyty, että hakkaa mennen tullen pienemmät ja isommat puljut.
Tunnen oikeuteni, eikä minulla ole koskaan ollut mitään vaikeuksia takuuasioiden tai muiden reklamaatioiden kanssa.
Sanon miten asia on ja se on niin. Piste. Jos myyjä kysyy kuittia, niin kehoitan penkomaan kirjanpidostaan jos sitä johonkin tarvii, viallisen tuotteen vaintoon sitä ei tarvita. Ja sillä siisti.
Vastapuoli harvemmin pullikoi, kun näkee että toinen on perillä asioista.
Lukekaa läksynne, ennen kuin lähdette hoitamaan asioita.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 00:32"]
Miksi vitussa pitäis ottaa joku "vastaava" tuote tilalle - jos minä haluan juuri tietyn mallin niin minä en huoli jotain korviketta, joka ei edes miellytä silmää- joo, ei kannata ostaa tommosista pikkupuljuista joitten bisnekset menee ihan sekasin kun ne ei hallitse erikoistilanteita-kuka jää tommosten pöpien kans selvittelemään asioita joille yks hikinen lompsa on elämän ja kuoleman kysymys. menkääpä katsomaan mallia Stokkalle kuinka siellä tyynen rauhallisesti otetaan asiakaspalautukset vastaan, kerrankin yks eukko väitti jotain puuta heinää ripsiväristä,jota oli käyttäny, että sais rahat takaisin-myyjä ei alkanu vänkäämään mitään vaan tyyne rauhallisesti palautti rahat.
Stokmannilla on ehdottomasti kaikkein paras palvelu, on sitä niin monessa kaupassa käyty, että hakkaa mennen tullen pienemmät ja isommat puljut.
[/quote]Tämä on täysin ammattitaidottomien pikku puljujen ongema. Suurissa kauppoissa ei aleta pelleilemään selvien pikkuasioiden vuoksi. Lisäksi tämä on Suomalainen ilmiö. Täällä on näennäisesti hyvä kuluttajasuoja, mutta yrittäjät ovat helppoon tottuneita kermaperseitä, jotka kuvitelevat olevansa maailman napa.
tilasin just nettikaupasta ulkomailta joka tuli aasiasta ruotsin kautta ilmaisena toimituksena,.en pitänyt tuotteista koska olivat niin halvan oloisia.
rutosin päässä joku jätkä yritti vängätä sähköpostisssa, että joudun itse maksamaan palautuskulut. laitoin postia, että ei löydy oikein hakemallakaan teidän nettisivuilta noita palautukseen liittyviä faktoja, sit sanoin, että jos ette kohtuullisessa ajassa palauta tuotteen rahojani+postikuluja takaisin lähettämistäni tuotteista laitan sähköpostia kuluttaja-asiamiehelle, että ne pruukaavat toimia ikään kuin yhteispohjoismaisesti ja vielä linkitin sivun kuluttaja-asiamiehen sivuille.tämän netitmyyntifirman sivuilla oli, että rahat palautuvat noin 30 päivässä-mulle tuli rahat kahdessa päivässä(tuotteet olivat myös täysin myyntikuntoisia palauttaessani ne).
meni kerrasta perille.
Mikään ei poista sitä tosiasiaa, että AP vaikuttaa pakkomielteiseltä näine päivityksineen: vauva, Demi, fb, mitä vielä? Mielestäni fiksu, sydämeltään sivistynyt, järkevä ja terve ihminen hoitaa nämä asiat asianosaisten kesken, voi olla suosittelematta ja kertoa huonoista kokemuksistaan kohtuuden rajoissa. Mutta massiivinen, järjestelmällinen mustamaalaus mittakaavassaan pienen asian takia vaikuttaa kyllä valitettavasti sairaalta.
Itse en antaisi itselleni anteeksi samalle tasolle vajoamista vastaavassa tapauksessa.
Taitaa olla AP:sta tulossa oikea mielensäpahoittaja vuosien mittaan. Onnea valitsemallesi tielle.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 01:11"]
Mikään ei poista sitä tosiasiaa, että AP vaikuttaa pakkomielteiseltä näine päivityksineen: vauva, Demi, fb, mitä vielä? Mielestäni fiksu, sydämeltään sivistynyt, järkevä ja terve ihminen hoitaa nämä asiat asianosaisten kesken, voi olla suosittelematta ja kertoa huonoista kokemuksistaan kohtuuden rajoissa.
[/quote]
Eiköhän tuossa mokaaja ole liike, joka on juoksuttanut ap:ta. Tuskin ap:lla on mennyt kirjoitteluun niin paljon aikaa kuin ajaa liikkeeseen olematonta 25 euroa hakemaan tai uudestaan lompakkoa hakemaan.
Nostan vain hattua, kun joku jaksaa pitää puoliaan. Liikkeellä on vielä pahoittelut tekemättä ja kulut maksamatta. Kuka fiksu jaksaa yhä uudestaan hoitaa asiaa liikkeen kanssa, kun saa vain haukut niskaansa?
Fiksu ja sivistynyt voi käyttää kynää ja sivistystään hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 00:55"]
tilasin just nettikaupasta ulkomailta joka tuli aasiasta ruotsin kautta ilmaisena toimituksena,.en pitänyt tuotteista koska olivat niin halvan oloisia.
rutosin päässä joku jätkä yritti vängätä sähköpostisssa, että joudun itse maksamaan palautuskulut. laitoin postia, että ei löydy oikein hakemallakaan teidän nettisivuilta noita palautukseen liittyviä faktoja, sit sanoin, että jos ette kohtuullisessa ajassa palauta tuotteen rahojani+postikuluja takaisin lähettämistäni tuotteista laitan sähköpostia kuluttaja-asiamiehelle, että ne pruukaavat toimia ikään kuin yhteispohjoismaisesti ja vielä linkitin sivun kuluttaja-asiamiehen sivuille.tämän netitmyyntifirman sivuilla oli, että rahat palautuvat noin 30 päivässä-mulle tuli rahat kahdessa päivässä(tuotteet olivat myös täysin myyntikuntoisia palauttaessani ne).
meni kerrasta perille.
[/quote]Miksi ihmeessä maksoivat palautuskulusi? Ei ainakaan lain mukaan tarvitse, eikä pian edes suomessakaan, palautukset maksaa pian asiakas AINA.
Eikö kuluttajat tiedä ettei esim. vertaa.fi sivustoon voi kuulua ellei ole ostanut tietystä firmasta nettisivuja. Itku jos kuluttajien ajatusmaailma on nöin yksinkertainen.. Jos muuten joku asiakas mainitsisi yrikseni nimen negatiivisessa mielessä ilman että olen voinut ilmaista oman mielipiteeni asiasta, veisin jutun oikeuteen. Jos puhuu perättömästi yrityksestä, joutuu siitä myös vastuuseen. Kuulostaa siltä kuin yritys olisi toiminut oikein, ovat tilanneeet uuden lompakon tilalle, olisivat voineet sen korjauttaakin.
Jos ei ole päässyt mukaan BB-taloon eikä Idolsiin eikä Viidakon tähtösiin, niin tämä voi olla se ainoa tapa saada "15 minutes of fame". Tämä on niin 2010-lukua!
Oliko lompakko edes aito? 25 eurolla ei Conversea saa.
Olen 50-vuotias varakas rouva. Olen saanut kyseisestä liikkeestä huonoa palvelua. Ostin kalliin nahkalaukun, jonka nahka repesi parin vetoketjun avauksen jälkeen kotona. Menin valittamaan, ja lähettivät laukun korjattavaksi. Kuitin sain pitää.
Soittivat pian, että laukkua ei voi korjata, mutta saan laukun arvoisen lahjakortin. Vaadin kaupan purkua, koska tuote osoittautui vialliseksi (mitä en voinut kaupassa havaita tarkasti tarkastellenkaan) eikä liikkeellä ollut antaa samaa tuotetta tilalle (laukku oli viimeinen kappale lajiaan).
Eivät suostuneet kaupan purkuun. Tiesin, että toimivat kuluttajansuojalain vastaisesti. En kerta kaikkiaan jaksanut alkaa riitelemään heidän kanssaan asiasta vaan otin lahjakortin vastaan.
Just Ouluun menossa, eikä näköjään tarvi kyseiseen liikkeeseen mennä. Maailmassa - ja Oulussa - riittää laukkuliikkeittä.
Vaikea ymmärtää, että Suomessa ei vieläkään ymmärretä hyvän asiakaspalvelun merkitystä. Minulla on myös muutama paikka, jonne en huonon palvelun tai suoranaisen huijausyrityksen takia ikinä enää mene.
sille yks ja sama onko aito vai ei, 25 euroa on iso raha.
tuosta ulkomaan nettimyynnistä - tottakai myyjä vastaa tuotteen palautuskuluista vaikka heidän toimittamana ne olisi ilmaisia, lisäksi tiedot täytyy löytyä ja näkyä helposti nettisivuilla. kuluttaja-asiamiehen sivuilla kohtuulliset palautuskulut ovat maksimissaan 10 euroa, minun palauttaessani kulut olivat 12 euroa.
kyllä sellainen haiskahtaa, jos postituskuluista ja palautuskuluista ei mainita mitään missään.
yksi tärkeä huomio on se, että ulkomailta voidaan lähettää tuotteita, joissa on akut, mutta suomesta ei saa lähettää eli tarkkana tilatessa.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 00:32"]
Tunnen oikeuteni, eikä minulla ole koskaan ollut mitään vaikeuksia takuuasioiden tai muiden reklamaatioiden kanssa.
Sanon miten asia on ja se on niin. Piste. Jos myyjä kysyy kuittia, niin kehoitan penkomaan kirjanpidostaan jos sitä johonkin tarvii, viallisen tuotteen vaintoon sitä ei tarvita. Ja sillä siisti.
Vastapuoli harvemmin pullikoi, kun näkee että toinen on perillä asioista.
Lukekaa läksynne, ennen kuin lähdette hoitamaan asioita.
[/quote]
Voihan tässä tapauksessa kyse olla siitä, että ap on niin nuori joten oletetaan ettei hänen mielipiteestään tarvitse niin välittää? Itse en ainakaan nuorena saanut naisten vaateliikkeessä edes palvelua kun myyjät kirmasivat vanhempien rouvien perässä.
Onneksi Suomessa on sanavapaus eikä joudu linnaan, kun aukasee sen.
Ihan oikein ,että aloittaja kirjoittaa kohtelustaan. EIhän tommoset pikkupuljut noudata varmaan ees kuluttaja-riitalautakunnan antamia päätöksiä ,kun kuvittelevat olevansa niin erinomaisia. Itse en ainakaan tommoseen pikkukauppaan mene, katotaan kuinka kauan putiikki pysyy pystyssä, ihmiset ovat niin tietoisia nykyään millainen maine yrityksillä on, kun hakee tietoja netistä.
Yksi hyvä palautesivusto on www.puskaradio.net, siellä esimerkiksi Verkkokauppa.comin maine on alle arvostelun -noin 2 tähteä 5 tähdestä- kertoo tosi hyvin kuinka kohtelevat asiakkaitaan, lisäksi he eivät kuulu mihinkään vertaa.fi-sivujen hinta- ym.vertailuun, kun saisivat niin huonot pisteet.
Sitä paitsi ,kyllä muakin kyrsis tommonen amatööritouhu, joita nämähelppoheikki-kauppiaat noudattaa eli eivät välitä maksavasta asiaakkaasta ja kuka tyhmä huutelee kaupassa asiakkaan perää, ettei tarvitse tulla.
Samanlaista idioottitouhua on lestakauppa Kärkkäisellä, ei tiedetä kuluttajan oikeuksista mitään, ite kauppias kirjottelee suu vaahdossa juutalaisuudesta ja tämä vähä-älyinen sai juuri sakot käräjäoikeudessa, silläkin sekatavarakaupallla on noin 40 miljoonan velat- tehkää jo konkurssi.
Se hyvä tässä on, että tietää kiertää ko. kauppa kaukaa. Miksi väkisin mennä liikkeeseen, jossa on paska palvelu ? Muitakin ja parempia liikkeitä Oulussa riittää,
Mulla on mennyt 25e monesti turhempaankin. Miksi kävit liikkeessä monet kerrat? Ei heillä ole valvollisuutta korvata matkailustasi. Pitäisin sinuna pienempää ääntä, sillä liike voi nostaa sinut syytteeseen julkisen parjauksen vuoksi.
No hyvä kun luin tämän jutun! Olen menossa Ouluun enkä tosiaan aio noin järkyssä kaupassa asioida vahingossakaan.