Näin kävi siellä Oululaisessa lompakkoliikkessä! [EI HYVIN]
Elikkä kävin tänään siellä Oululaisessa lompakkoliikkeessä, ja nyt sitten kopioin teille mitä kirjotin juuri facebookkiin isomman jutun aiheesta!
! TÄTÄ PÄIVITYSTÄ SAA JA TOIVOTAANKIN JAETTAVAN ! Kerron teille pienen vuodatuksen siitä, kuinka huonosti ja ala-arvoisesti minua on kohdeltu Oulun Laukku OY nimisessä yrityksessä. Kyseinen yritys sijaitee rotuaarilla nurkkauksessa Katri Anttelin kahvilan vieressä.
Ostin kaksi viikkoa sitten maanantaina paikasta Conversen nahkalompakon. Kotiin päästyäni huomasin, että lompakosta oli rikki neppari. Ei siinä mitään, menin seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen ja ilmoitin viasta. Liike otti minulta kuitin pois ja sanoivat soittavansa jos tuote on korjattavissa. Soittivat sitten pari päivää myöhemmin, ja myyjä ilmoitti että tuotetta ei voi korjata, ja liikkeessä minua odottaa 25 euroa 'sisässä' Tässä vaiheessa olisi vissiin pitänyt tajuta mitä tuo 'sisässä' meinaa. Menin liikkeeseen, ja pyysin rahojani takaisin eli kaupan purkua. Tämä ei myyjälle kelvannut, vaan olisi pitänyt valita muista lompakoista 25e arvoinen, erilainen lompakko. En löytänyt muuta kuin yhden sopivan, joka maksoi 40 euroa. Olisi tietenkin pitänyt maksaa sitten 15 euron erotus. En suostunut tähän, vaan sanoin haluavani rahani takaisin ellei miellyttävää tuotetta löydy. Myyjä ei suostunut tähänkään, vaan sanoi että tule takaisin ensi viikolla, kun sillon tulee uusia lompakoita. Lähdin liikkeestä kun enempää en siinä vaiheessa voinut tehdä.
Pari päivää myöhemmin menin äitini kanssa liikkeeseen vaatimaan kaupan purkua. Myyjä meni takahuoneeseen soittamaan asiasta varmaankin ylemmälle taholle. Kun myyjä tuli takaisin, hän sanoi että maanantaina 30.12 tulisi uusia Conversen lompakoita, mutta ei ole takuita olisiko samanlainen kuin aiemmin ostamani, vaan voi olla erilainen. Myyjälle sanottiin, että enää yhtään kertaa tähän liikkeeseen ei turhaan tulla, että joko samanlainen lompakko käteen tai sitten kaupan purku. Lisäksi mainitsimme, että haluan korvauksia näistä matkoista jotka olen tehnyt keskustaan turhaan VAIN tämän lompakon takia. Myyjä ei sanonut tässä vaiheessa mitään, mutta kuuli kuitenkin vaatimukseni. Pyysin asiasta kirjallista reklamaatiota pariinkin otteeseen ko. myyjältä, mutta ei suostunut antamaan.
Nyt tänään maanantaina soitin aamulla kuluttajaviranomaiselle joka neuvoi minua täyttämään lomakkeen, jonka teinkin. Laitoin matkakorvausvaatimuksen sekä samanlaisen tuotteen tilalle saamisen vaatimukseksi paperille, koska kuluttajaneuvoja sanoi että tälläiset ovat minun oikeuteni, ja matkakorvauksia pitää minulle maksaa kun lompakon saanti oli muutenkin viivästynyt turhan pitkäksi aikaa. Menin liikkeeseen ja sain uuden, virheettömän lompakon käteeni. Tässä vaiheessa esitin korvauspyyntöni matkoista ja olin antamassa kirjallista versiota, kun toinen myyjä ryntää paikalle. Keskustelu meni suunnilleen näin:
Myyjä: "Me emme todellakaan maksa sinulle mitään matkakorvauksia, me emme ole pakottaneet sinua täällä juoksemaan lompakon perässä vaan olet itse näin päättänyt! Lisäksi kun soitimme sinulle 16.12 ja sanoimme että sinulla on sisässä rahaa, hyväksyit asian sillä et sanonut negatiivista mielipidettäsi! Jos näin olisit tehnyt niin asia olisi eri"
Minä: "Joo mutta en todellakaan puhelun aikana tiennyt mitä se raha 'sisässä' tarkoittaa, ja puhelupäivänä pyysin jo rahojani takasi ku kävin liikkeessä! Kuluttajaviranomainen sanoi että olen oikeutettu korvauksiin"
Myyjä: "Ei se kuule noin mene, me olemme hyvää hyvyyttämme sinulle tilanneet uuden lompakon jotta saisit samanlaisen vaikka olisimme voineet korjata vanhan!"
Minä: "Aha, no pitää uudestaan soittaa kuluttajaviranomaisille ja kysyä asiaan tarkennusta."
Myyjä: "Ei kuule kannata heittäytyä hankalaksi asiakkaaksi TAI sulle tulee tästä kuule iso lasku!"
Minä: "Palataan asiaan myöhemmin" ja olin lähdössä liikkeestä.
Myyjä: "Ei kuule palata! Ja jatkossa osta lompakkos jostain muualta!"
Myyjä siis huusi mulle koko ajan muiden ihmisten edessä. Tässä ei ole kyllä kysymys enää rahasta, vaan periaatteesta! Ketään ihmistä ei tulisi kohdella näin huonosti kaupanteossa tai muutenkaan missään tilanteessa, asiat olisi voinut hoitaa asiallisesti. Jos minulle olis pahoiteltu tätä koko lompakkosotkua ja pyydetty anteeksi kun lompakon saanti viivästyi 2 viikkoa, olisin voinut luopua matkakorvausten hakemisesta. Mutta ei niin ei. Älkää ikinä siis asioiko tässä koko liikkeessä, kannattaa äänestää jaloillaan!
Kommentit (119)
Ihan uskomatonta shittiä koko postaus. Ketään ei kiinnosta jonkun teinin lompakko-ongelmat. Millainen vaajakki jakaa tälläistä vielä Naamakirjassa eteenpäin?
Ihan uskomatonta shittiä koko postaus. Ketään ei kiinnosta jonkun teinin lompakko-ongelmat. Millainen vaajakki jakaa tälläistä vielä Naamakirjassa eteenpäin?
Tosi huonoa palvelua sai ap, se on ihan selvää, ja mielestäni olennaisint tässä koko hommassa, Mutta jäi kyllä ihan vähän hihityttään tuo, että pyysin myyjältä reklamaatiota.. Ei tainnut nyt ihan olla selvillä, mitä reklamaatio tarkoittaa :D
itsekin oulusta, joten pidetäänpä liikkeen nimi mielessä, jotta tietää boikotoida.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 19:38"]Mitä riistohintaisia lompakoita. Maksoin juuri uudesta 5 euroa
[/quote]
Kaikki ei halua pikkukätösten tekemiä hikipajalompakoita.
[/quote]
Ja Conversen lompakkojako ei muka tee pikku kätöset hikipajassa...?
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 19:29"]
Herranjestas, mikä vääryys! Törkeää kohtelua! Melkein jouduit konkurssiin! Soita oikeusasiamiehelle!
Not.
Ei mut oikeesti. Matkakorvauksia?! Menee vähän liian pitkälle. Ole tyytyväinen, sait uuden lompakon. Piste.
T. Juristi
[/quote]Jaa täällä on taas tämä "juristi". Totta vitussa myyjän virhevastuun hoitamisesta aiheutuneet kulut kuuluu korvata.
[/quote]
Tuo on eri juristi, minä olen ihan ap:n puolella. T: Eilisen ketjun juristi
Voi hyvänen aika. Ap, sullahan homma toimi! Mulla olisi eräästä Suomen laajuisesta ketjusta vähän tiukempaa kamaa. Olen miettinyt, että mihin levitän meidän välitset sähköpostikeskustelut, niin jokainen voi perehtyä siihen, miten reklamaatiovastaava ketjussa käy keskustelua. Sen lisäksi, että meillä on viallinen takuutuote, niin ketju haluaa meiltä rahaa siitä, että tuotteessa ei ole mitään vikaa ja olemme vaatineet perusteettoman takuuhuollon. mutku se tuote ei toimi... Yritin anella siinä asiakaspalvelutiskillä, että asiakaspalvelija suostuisi 2 sekuntia katsomaan ja voisi itsekin todeta sen, että laite on käyttökelvoton. Ei käy, huollosta on tullut tägillä "toimii, huolto aiheeton" ja se siitä. Reklamaatioista vastaava sanoi, että asikaspalvelupisteessä ei tarkasteta huoltoja (ei edes sitä, että ko. laite ei käynnisty) ja voimme tehdä uuden takuuhuoltopyynnön... Ja todennäköisesti taas saisimme rikkinäisen laitteen ja laskun takaisin. Kysyin reklamaatioista vastaavalta, että kelpaisko se, että otan youtube-videon ko. laitteen ongelmasta ja hän katsoisi siitä. Ei kuulemma käy. Huolto on ulkoistettu...
Voisiko joku linkata tuon fbssä kiertävän viestin?
Mitäs minä sanoin:
Kannattaa miettiä sitäkin, että jos Suomessa myydään lompakko 25 eurolla niin se luultavasti on valmistettu Aasiassa ja tuotantokustannus on ollut ehkä jotain dollarin ja kahden välissä. Sillä panostuksella ei voi saada kovin montaa todennäköisesti kestävää liikkuvaa tai mekaanista osaa.
En ole sen enempää ap:n kuin kauppiaankaan puolella, mutta en olisi yllättynyt jos kauppias haluaa antaa viestin että asioi mieluummin jossain muualla jos jaksat tulla peräämään oikeuksiasi tuollaisesta asiasta.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 19:38"]Mitä riistohintaisia lompakoita. Maksoin juuri uudesta 5 euroa
[/quote]
Kaikki ei halua pikkukätösten tekemiä hikipajalompakoita.
[/quote]
Ja Conversen lompakkojako ei muka tee pikku kätöset hikipajassa...?
[/quote]
Tuo hikipajakommentti ei tullut ap:lta. En ostaisi edes 25 €:n lompakkoa.
En jätä käymättä kyseisessä liikkeessä vain sen takia mitä aloittaja kirjoitti.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 19:29"]
Herranjestas, mikä vääryys! Törkeää kohtelua! Melkein jouduit konkurssiin! Soita oikeusasiamiehelle!
Not.
Ei mut oikeesti. Matkakorvauksia?! Menee vähän liian pitkälle. Ole tyytyväinen, sait uuden lompakon. Piste.
T. Juristi
[/quote]
No täällä kuluttajariitalautakunnassa työskennellyt juristi sanoo että kulut on korvattava.
Ihmiset näkyy suomessa tyytyvän paskaan palveluun.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:19"]"Haluan saada hyvää ja lainmukaista palvelua. Kerron hyvistä kokemuksistani eteenpäin ja huonot korjaan sekä kerron niistäkin eteenpäin, ihan vain jotta kanssaihmiset menisivät samaan kauppaan tai tässä tapauksessa säästyisivät samalta."
Lainmukaista? Mitähän mahdat sillä tarkoittaa?
Aloitusviestin perusteella tämän ketjun aloittaja kuuluu näihin nykyajan mielensäpahoittajiin. Minä en kyllä tämän ketjun "kauhutarinan" perusteella jätä menemättä kyseiseen liikkeeseen, eihän siihen ole mitään syytä?
Jessus! Oletteko oikeasti aikuisia ihmisiä? Ei uskoisi.
[/quote]
Kuluttajansuojalaki, nevahööd? Ei ihme että tyydyt mihin sattuu, jos et tiedä edes oikeuksiasi asiakkaana. Ei liene kohtuutonta vaatia hyvää palvelua, joka myös noudattaisi lakia. Sinä voit rauhassa antaa myyjien kävellä ylitsesi, me muut emme sitä tee :)
-se jonka viestiin viittasit
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 19:20"]
Soittivat sitten pari päivää myöhemmin, ja myyjä ilmoitti että tuotetta ei voi korjata, ja liikkeessä minua odottaa 25 euroa 'sisässä'
Myyjä: "Ei se kuule noin mene, me olemme hyvää hyvyyttämme sinulle tilanneet uuden lompakon jotta saisit samanlaisen vaikka olisimme voineet korjata vanhan!"
[/quote]
Kumpi on totta? Sen voi korjata vai ei??
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:19"]"Haluan saada hyvää ja lainmukaista palvelua. Kerron hyvistä kokemuksistani eteenpäin ja huonot korjaan sekä kerron niistäkin eteenpäin, ihan vain jotta kanssaihmiset menisivät samaan kauppaan tai tässä tapauksessa säästyisivät samalta."
Lainmukaista? Mitähän mahdat sillä tarkoittaa?
Aloitusviestin perusteella tämän ketjun aloittaja kuuluu näihin nykyajan mielensäpahoittajiin. Minä en kyllä tämän ketjun "kauhutarinan" perusteella jätä menemättä kyseiseen liikkeeseen, eihän siihen ole mitään syytä?
Jessus! Oletteko oikeasti aikuisia ihmisiä? Ei uskoisi.
[/quote]
Kuluttajansuojalaki, nevahööd? Ei ihme että tyydyt mihin sattuu, jos et tiedä edes oikeuksiasi asiakkaana. Ei liene kohtuutonta vaatia hyvää palvelua, joka myös noudattaisi lakia. Sinä voit rauhassa antaa myyjien kävellä ylitsesi, me muut emme sitä tee :)
-se jonka viestiin viittasit
[/quote]
Ap sai kuluttajansuojalain mukaisen kohtelun eli liike toimi juuri niin kuin pitääkin. Kyseisessä liikkeessä ei mennä siihen halpaan, jota Oulussa moni kokeilee eli ostetaan halpa tuote, rikotaan se ja palautetaan kauppaan muka valmiiksi rikkinäisenä ja vaaditaan kalliimpi tilalle (kuten ap yritti). Hienoa, että edes yksi yritys ei suostu tuohon.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:06"]
Millainen firma kehtaa ruveta noin pienen summan takia hankalasta. Uskomatonta. Toihan on todella huonoa mainosta.
[/quote]
Niinpä! Toivottavasti liike saa tiedon tästäkin ketjusta. Olen asioinut ko. liikkeessä joskus 20 vuottta sitten ja kerta riitti, vanhanaikaista tavaraa kiskurihintaan!
Mitä ihmettä te oikein nurisette täällä, ap toimi ihan oikein! Hän osti tuotteen, joka osoittautui rikkinäiseksi. Hänellä ei ole velvollisuutta ennen kaupan tekoa tarkastaa tuotetta joka myydään hänelle ehjänä, liikkeellä on tuotteen kunnosta vastuu. AP huomaa, että tuote on rikkinäinen ja palauttaa sen liikeeseen. Liikkeellä olisi joko oikeus korjata tuote tai antaa vastaava tuote tilalle, jos tämä ei onnistu, niin ainoa mahdollisuus on kaupan purku. Liike ei voi velvoittaa ap:ta ostamaan "jotakin muuta sisällä olevilla rahoilla". Sellaista oikeutta ei ole olemassa.
AP:lla on täysi oikeus veloittaa liikkeeltä matka- ja kulukorvaukset kaikista vaihdosta aiheutuneista kuluistaan. Joka ikisestä puhelusta niin liikkeeseen kuin kuluttajaneuvontaan, matkoista sekä asian hoitamiseen turhautuneesta ajasta.
Liikkeiden kannattaisi ottaa reklamaatiot vakavasti, ne voi tulla todella kalliiksi.
Me ollaan jouduttu kenkäkaupassa maksamaan erään asiakkaan seutuliput x4 reklamaatiotapauksessa. Kuluttaja-asiamies näin suositteli tekemään, ja me ei jaksettu vääntää asiakkaan kanssa asiasta sen enempää.
Kyseessä oli ihan elämäntapavalittaja jonka tiesin käyneen kyseisen kauppakeskuksen monessa muussakin liikkeessä valittamassa.
Olipa muutamassa keississä kuulemma käynyt oikeudessakin asti ja me ei todellakaan kaivattu sellaista haloota...
Itse olen aina saanut ko. liikkeessä erinomaista palvelua ja uskon, että tätä on hieman dramatisoitu.