Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 Syyskuiset *2014* <3

29.12.2013 |

Heippa!

Ajattelin, että voisin perustaa meille tuleville mammoille oman keskustelun, kun en sellaista löytänyt. Täällä LA 2.9.2014 ja nyt raskausviikot 4+6. Jotenkin todella varma olo tästä pikkuisesta (ja siitä että hän kyydissä pysyy), että uskallan olla jo onnessani :)

Toivottavasti joukkoon liittyy paljon porukkaa :)

Eli, vapaata keskustelua raskaudesta ja muustakin!

Mä odottelen kuumeisesti oireita, mitään muuta ei ole kuin kamala turvotus. Kaiken lisäksi syön koko ajan jotain kun tupakkia ei saa enää polttaa :( Paisun ku pullataikina!

Millamarianna & Pirpana 4+6

Kommentit (285)

1/285 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille syyskuisten odottajille!

Keskusteluanne olen seuraillut viime viikkojen aikana ja josko nyt uskallan liittyä joukkoon. Vielähän mahtuu? :)

Olen 35-vuotias 4. lapsen odottaja. Kotoa löytyy 3 poikasta, 9v., 6v. ja pian 4v.

Paha olo helpottanut onneksi ja nt-ultrassa vaikutti kaikki hyvältä.

Hakeudun sinne suljettuun ryhmäänkin, niin siellä voi jutella enemmän.

Niin, ja mun tiedot (toiv. menee edes suurin piirten oikeessa järjestyksessä):

Velmutar/ 35/ Etelä-Savo/ MKS/ 4.

2/285 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ja LA on 2.9! Jotain oleellista jäi siis puuttumaan edellisestä viestistä... Raskausviikkoja 15+5 nyt. -Velmutar-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/285 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei syyskuun odottajat!

Liittyisin mielelläni mukaan tuohon suljettuun ryhmään:

Hanix/15.9./38/HUS/3.

Raskausviikolla 14+3 mennään ja kaikki edennyt hyvin :)

4/285 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laitoin vihdoin pyynnön suljettuun ryhmään.

5/285 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Täällä nuori äiti odottaa esikoistaan, nyt on rv 17+3. Innolla ja jännityksellä odotan tätä kauan ja hartaasti toivottua lasta. Mulla on vaan taipumus panikoida kaikkia uusia tuntemuksia, pelkään aina että on jokin hätänä, kun ei ennestään ole kokemusta, joten vertaisodottajista lienee apua tässä. Siksipä laitoin pyynnön liittyä tuohon suljettuun ryhmään. :)

6/285 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyntö lähetetty suljettuun ryhmään. Rv 31 menossa ja LA 21.9, TAYSissa olisi tarkoitus synnyttää.

7/285 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hakeuduin suljettuun ryhmään vähän näin mattimyöhäisenä :) Olen lähinnä seurannut eri keskusteluja liittyen raskauteen. Nyt tuli sellainen olo, että ois kiva vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. RV 30, laskettu aika nippa nappa syyskuun puolella eli 30.9., synnytys Kätilöopistolla ja esikoista odotellaan. Alan olla jo jokseenkin malttamaton - varsinkin kun pitelin juuri veljen pienokaista sylissä.

8/285 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Raskaudesta menossa viikko 34+4 ja vasta nyt hoksasin etsiä tämän ryhmän. Vieläkö pääsisi mukaan ja miten siihen suljettuun ryhmään voi hakea? Olen reilu kolmikymppinen kolmannen lapsen odottaja, mutta edellisistä kerroista on sen verran aikaa, että ihan täysin "vanhasta muistista"kaikki asiat eivät mene. Isommat menevät nyt kouluun ja eskariin, joten elämä perheessä muuttuu nyt samaan syssyyn monella tavalla.

9/285 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei! minäkin laitoin pyyntöä suljettuun ryhmään, mutta minua ei ainakaan vielä olla hyväksytty?!  

10/285 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Uskaltaudun liittymään jo tänne, vaikka ihan täysillä en uskallakaan vielä iloita. Plussasin 29.12. Plussaviiva oli vaaleahko, mutta mielestäni kuitenkin täysin selkeä. 

Olen 26- ja mies 32-vuotias ja esikoinen olisi nyt tuloillaan :). Tärppi tuli yk 6. Tällä hetkellä oireina kipeät rinnat ja paineen tunne niissä. Välillä on tosi hengästynyt olo ja muutama repäisykipu on tullut. Vielä ei oikein muita tuntemuksia ole. Menkat tietysti jätti tulematta, mutta menkkoja edeltävää tuhrua tuli pari päivää. Tuhruilu loppui yllättäen ja menkkoja ei kuulunutkaan. 

Nyt toivotaan että pikkuinen on oikeasti kyydissä ja pysyykin mukana. Loppuviikosta teen vielä uutta testiä ja sen jälkeen sitten soittoa neuvolaan, mikäli plussaa näyttää edelleen :)

Nipa87 + "pikkuinen" 4+3

11/285 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan laskureiden mukaan LA 5.-6.9.2014.

12/285 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Nipa87 :)

Itse plussasin jouluaattona, aika ihana joululahja :)

Meillä tärppäs yk5, mä olen 23-vuotias ja mies 26. 

Pahoinvointi nostaa päätään täällä, menkkamaista juilintaa tuntuu selässä ja alavatsassa, mutta muuta oiretta ei olekaan. Noista raskausviikoista ei ole vielä täyttä varmuutta kun kierto on heitellyt parilla päivällä, tavallisen 28 päivän kierron mukaan olisin nyt siis rv 5. Ultrassa sit näkee :)

Toivottavasti sulla viiva vahvistuu!

Millamarianna ja pirpana 4+6/5+0

13/285 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että aloitit ketjun Millamarianna. Ehdinkin jo etsiä. Kun jossain sitä on PAKKO päästä puhumaan raskaudesta. Kavereille saati sukulaisille ei kerrota ihan vielä...
Minä plussasin siis eilen. En alkuun meinannut uskoa tikkua: tai kun kontrolliviiva vahvistuu ensin, niin oitis ajattelin että negahan se taas. Mutta hupsista. Siinä olikin toinen viiva hetken päästä.

Niin ja ehdin siis hätähousuna testailee syksyn mittaan jo useamman kerran. Ehdittiin yrittää 9kk.
Ja siis meillä esikoinen on 1v 8kk. Mutta koska molemmat olemme 40v, ei oikeastaan aikaa ollut enää hukattavaksi.

Oireita vähemmän kuin ensimmäisessä raskaudessa, jolloin rinnat olivat selvästi kipeät alusta lähtien. Nyt vain menkkamaista juimintaa ja sen väistyttyä vähän pienempää säkenöimistä. Kun ei sitä kivuksikaan voi sanoa. Tuota hengästymistäkin vähän, mitä ihmettelin kyllä. Koska viimeksi sitä oli lähinnä puolivälissä raskautta.
Ja väsymystä ei ole erityisesti ollenkaan. Viimeksi meinasin nukahtaa rattiinkin, kun työmatkalla väsytti.

Tyydeli40, tyttö 1v8kk ja pikkukakkonen 4+4

14/285 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä siis LA 4.9.2014 nettilaskureiden mukaan.

15/285 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä tänne nyt, vaikka kaikki on vasta ihan aluillaan.. Plussasin ensimmäisen kerran jo kp19, siitä sitten oli haamua, negaa, selkeämpää viivaa. Ja lopulta kp 24 (27-30 pvää on kierto) näytti clearblue digital raskaana 1-2 ja apteekin oma näytti myös plussaa. Tänään on siis vasta 3+5, työni puolesta pääsen käyttämään ultraääntä ja mielestäni kohdun seinämät ovat paksuuntuneet ja alkiolevy näkyy :)

Oireista sen verran, että alavatsa on tooodella turvonnut, oksentanut olen pariin otteeseen, jano on koko ajan, pissalla saa juosta, väsyttää, muutama repäisykipu tuntunut, hengästymistä... Onhan näitä :) Todella äkkiä alkaneet oireet. Mietin ensin, että olisiko raskaus pidemmällä kuin arvelin, mutta ultran mukaan ihan ajan tasalla ollaan. Lisäksi kävi mielessä, että voisiko kyse olla kaksosista? Tämä on viides raskaus, joista yksi päättyi keskenmenoon viime vuonna. Kolme lasta on ennestään, olen jo 34v, pituutta on keskimääräistä enemmän ja painoakin vähän liikaa :D riskitekijöitä sen puoleen on.. No, jos nyt yksikin terve vauva tulisi niin olisin tietysti erittäin kiitollinen. En vain ole aikaisemmista raskauksista koskaan saanut plussaa näin aikaisin kuin nyt.

Christabel ja lapset 11v, 8v, kohta 2v ja piiperö 3+4 (yk 3)

16/285 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nettilaskureiden mukaan la 11.9. Varsinais-Suomessa päin asustellaan. Mistäs päin Suomea (muita maita :D?) te muut?

17/285 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa! Ajoissa olet plussan saanut!
Ja minä kirjoittelen Helsingistä. Tosiaan itseäkin ihmetyttää aikaiset oireet, kuten toi hengästyminen. JA viime raskaudessa sai alkaa mammahousuja käyttää 8viikosta eteenpäin, kun turvotus oli sellaista... Niin että tuskin tätä tälläkään kertaa kauaa salaillaan...

Milloin te aiotte kertoa jollekin ulkopuoliselle?

18/285 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Täälläkin odotellaan onnen sekaisin tuntein esikoistamme ❤️ LA 1.9.2014. Olen 30-vuotias ja avopuolisoni 33-vuotias. Minulla on endometrioosi, jonka johdosta 2 leikkausta takana ja 4 vuotta toivoimme lasta. Uskomme viimein palkittiin! Jouluaattona piti kuukautisten alkaa, mutta eivät alkaneetkaan. Siinä vaiheessa en vielä uskaltanut toivoa parasta! Joulun jälkeen, kun kuukautiset olivat 5 päivää myöhässä tein testin ja plussahan se oli! En voi sanoin kuvailla sitä tunnetta, tiedätte varmasti mistä puhun

19/285 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä plussaviiva on tummentunut, eli selkeästi raskaana ollaan! :)

Nipa87 ja pikkunen 4+5

20/285 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaanlahja: onnea kovasti plussasta! :) Pitkä aika ollut plussaa odotella.. Hienoa, että nyt tärppäsi :)

Nipa: Hyvä, että plussa on vahvistunut. Se on hyvä merkki! :)

Tyydeli: mullakin on turvotus aivan käsittämätöntä. Näytän ihan ilmalaivalta keskivartalon kohdalta :D Melkeen harkitsen jo kaivavani äitiyshousut varastosta käyttöön... Joudun työni puolesta kertomaan heti, kun en voi tiettyjä työtehtäviä tehdä raskaana. Töissä siis tiedetään jo. Lörpöttelin kyllä jo parhaille ystäville, appivanhemille ja omalle äidillekin. Ei tällä turvotuksella asiaa pidetä pitkään salassa :D sitä paitsi ajattelen näistä asioista niin, että itse ei voi raskauden kulkuun vaikuttaa, jos jotain ikävää sattuu, niin se sitten vaan tapahtuu :I

Christabel ja piiperö 3+6