Isoisä sanoo lapsen nimen (Jacob) "Jaakoppi" mikä vanhuksia vaivaa?
Monia vastaavia täältäkin lukenut, että nimet lausutaan päin honkia. Kaikki muut olemme suomalaisia paitsi lapsen isä.
Kommentit (93)
Ajattele sitä kutsumanimenä, niin ahistuksesi helpottaa.
No kuinka se pitää sanoo? Dzeikob?
Hohjoijaa. Muuttakaa ulkomaille. Ei tule ikävä.
Meidänkin Oliver on mummolassa aina Oliveri.
Mikä lapsen isän nimi on, toivottavasti lausuu senkin omalla tyylillään:D
Daniel = Taavetti
Miksi lapselle ei ole voitu antaa helposti sanottavaa nimeä jos oikein lausuminen on noin tärkeää. Jos haluat että poika on Eerik niin silloin ei nimetä Ericiksi. Sama pätee näihin MiaTioihin, eli annetaan suoraan Miia ja Tiia nimeksi jos on noin tarkkaa että nimi on oikein lausuttu Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten muka sitten? ”zjeicöb”?
Tää olis hyvä nimi. Zjeicöb Lahtinen.
Eikö tuo ole suloista...isoisä haluaa muistella vanhoja kulta-aikoja nuoruudessaan.
N-77
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapselle ei ole voitu antaa helposti sanottavaa nimeä jos oikein lausuminen on noin tärkeää. Jos haluat että poika on Eerik niin silloin ei nimetä Ericiksi. Sama pätee näihin MiaTioihin, eli annetaan suoraan Miia ja Tiia nimeksi jos on noin tarkkaa että nimi on oikein lausuttu Suomessa.
Joo mua kanssa rassaa nää Miat ja Tiat. Nykyään päiväkodissa on lapsi jonka nimi on Tia tai Ria, niin minä lausun sen niinkuin kirjoitetaan.
No oletko opettanut isoisälle miten se kuuluu lausua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mua kanssa rassaa nää Miat ja Tiat. Nykyään päiväkodissa on lapsi jonka nimi on Tia tai Ria, niin minä lausun sen niinkuin kirjoitetaan.
Siis JOS on.
Se tavataan näin j-a-jappa-jaa-käppä-öö-köö-pii-pii-jaakoppii
Tuoppa poekas tänne savvoo. Myö sanotaan sitä sitten Juakopiksi.
Tuuppas Juakoppi tänne.
Varsinainen jaakopin paini menossa ..
Zinc
no olkoot jasoppi sitte. ihan yks hailee.