Vuokratyöfirman työntekijän käytöstavat ala-arvoiset
Jouduin kollegana kehottamaan henkilöä menemään syömään, jotta jonossa liikkuvat ruokailuvuorot etenisivät.
Meille on annettu rajoitus, ettei taukotiloissa saa koronan takia olla kerrallaan kuin kaksi henkilöä, vaikka aiemmin siellä on hetkittäin ollut 4 henkilöäkin, joten nyt tauolle pääseminen venyy, jos joku alkaa siellä sooloilemaan, että mulla ei ole vielä nälkä, enpäs menekään vielä.
Vuokratyöfirman työntekijä alkoi sanomaan minulle vastaan, kun pyysin, että hän menisi pitämään taukonsa. Meillä on toki lupa kysyä haluaako seuraava jo mennä, mutta jos ei voi tai ei halua, niin se on voi voi, sitten olisi omalla vuotolla jokaisen vain mentävä.
Koin todella huonona käytöksenä sen, että aikuinen ihminen alkoi kiukkuamaan minulle siitä, ettei vielä olisi halunnut tauolle! Että ei muka jaksa iltaan saakka. Kas kummaa, kun itse jaksan oikein hyvin. Kannattaisikohan hänenkin syödä vähemmän hiilareita?
Sanoin, että no olisit nyt pitänyt kahvitauon (mittaisen tauon ja toisella tauolla syönyt ja ollut pitempään) mutta siihenkin vain hän sanoi jotain ettei sitten jaksa kuitenkaan ja plaa plaa.
Ja tämä oli minun ongelmani miten? Ihme kiukuttelua aivan kuin olisi yksin talossa töissä.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja tämä oli minun ongelmani miten?"
Niin, miten?Pahoitin mieleni hänen kiukkuilustaan.
ApKerro ihan tarkalleen, miten se kiukuttelu meni.
Hän puhui minulle mielenosoituksellisesti, ettei olisi vielä tullut syömään ja selittäessäni, miksi oli syytä ei sanonut, että aaa, vaan jotain mistä näki, että hänen mielestään minä olin nimenomaan joku värintekijä jne.
Ap
No mitä tuo oli tuo jotain, mitä hän sanoi? Tuohon asti kuulostaa normaalilta keskustelulta.
Vierailija kirjoitti:
Olisit pitänyt turpas kiinni ja lähettänyt seuraavan sinne pyhälle lounastauolle. Jättänyt tämän yhden työntekijän omineen tekemään hommia. Kenties hän siinä yritti todistaa olevansa hyvä työntekijä, joka tekee asian loppuun ennen tauoille kirmaamista.
Vähän solidaarisuutta paskemmassa asemassa olevaa kohtaan, kiitos. Vuokratyö on työmarkkinoiden lattiakaivo.
Ei ole minun tehtäväni etsiä se seuraava käsiini ja kysellä, haluaisiko hän mennä ennen henkilöä X. Se olisi ollut sen vuokratyöntekijän asia. Lisäksi olin itse siinä välissä, mutta minulla oli muuta aikataulutettua tekemistä (itseopiskelu), niin en voinut mennä. Eli minun jälkeeni tullutta olisi se työntekijä voinut kysyä. En tiedä, oliko hän kysellyt, eikä sitä ehtinyt siinä alkaa tiedustelemaan, sitäpaitsi en halunnut, että lukujetkeni päätyttyä on vielä käymättä tämä vuokratyöntekijä ja mahdollisesti yksi kolmas palaverissa tms ollut!
Ap
Mikäs hemmetin taukokenraali ap on olevinaan? Huolehdi omat syömisesi ja anna muiden hoitaa omansa
Ehkä sun pitäisi syödä enemmän hiilareita kun tuntuu ruokavalio kutittavan hanuria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja tämä oli minun ongelmani miten?"
Niin, miten?Pahoitin mieleni hänen kiukkuilustaan.
ApKerro ihan tarkalleen, miten se kiukuttelu meni.
Hän puhui minulle mielenosoituksellisesti, ettei olisi vielä tullut syömään ja selittäessäni, miksi oli syytä ei sanonut, että aaa, vaan jotain mistä näki, että hänen mielestään minä olin nimenomaan joku värintekijä jne.
ApNo mitä tuo oli tuo jotain, mitä hän sanoi? Tuohon asti kuulostaa normaalilta keskustelulta.
Ai normaalia olla sen oloinen, kuin hänellä ois oikeus vihoitella minulle siitä, että joutui syömään vaikkei ollut nälkä? Tai vaikka illasta tuli nyt liian pitkä? Ei ole. Normaalia olisi ollut sanoa aaaa, kun selitin, että nyt on uusi sääntö, mutta hän ei tainnut sitäkäön ensin tajuta. Kohtelias ja hyvän kotikasvatuksen saanut ihminen olisi sanonut olevansa äänensävystän pahoillaan kun lopulta tajusi, ettei rajoitus liity siihen, että keitä riittää töissä, vaan koronaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikäs hemmetin taukokenraali ap on olevinaan? Huolehdi omat syömisesi ja anna muiden hoitaa omansa
Ehkä sun pitäisi syödä enemmän hiilareita kun tuntuu ruokavalio kutittavan hanuria
Ei vaan meillä ruokailut kulkevat jonossa. Seuraava pääsee vasta, kun edellinen on käynyt tauolla.
Ap
Siis mitä? Ap käski jonkun syömään ja se joku sanoi ettei vielä halua mennä syömään koska sitten ei jaksa iltaan asti...Ja tästäkö oli aihetta loukkaantua kun sanoi tämän.
Väärinkäsityksiä nyt sattuu aina ja on kurjaa jos ohjeet ovat epäselviä. Harvoin vain tapaa noin ala-arvoisesti käyttäytyvää ihmistä, joka kiukuttelee huonosti siitä kollegaa kohtaan. Todellakin halusin, että muutkin tulevat aikanaan mahtumaan vuoroillaan tauoille! Kannattsisi vuokratyöntekijänä ajatella, että jos jokin kehoitus kuulostaa kummalliselta, niin sä et vain tiedä. Ja se taas ei ole kenenkään työntekijän syy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan meillä ruokailut kulkevat jonossa. Seuraava pääsee vasta, kun edellinen on käynyt tauolla.
Ap
Ap, menes takaisin puuhastelemaan, sun tauko loppui jo...ehditkö edes syödä?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Ap käski jonkun syömään ja se joku sanoi ettei vielä halua mennä syömään koska sitten ei jaksa iltaan asti...Ja tästäkö oli aihetta loukkaantua kun sanoi tämän.
Ei vaan kun hän oli syömässä ja itsekin vapaduin lukuhetkestä ja menin syömään (siinä oli kaksi henkilöä), niin hän alkoi siinä suunnilleen syyttää minua siitä, että joutuu syömään minun takiani kamalan aikaisin. Eli aivan kuin se kehotukseni olisi ollut ase ohimolla uhkailua, vaikka kävin vain sanomassa, että menisikö hän syömään? Jos oli noin kovasti mielestään oikeammassa kuin minä, niin miksi sitten meni syömään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap loukkaantuu siitä, jos hän päättää mennä katsomaan lapsiaan, jotka siis itse on jättänyt ja heillä onkin kaveri kylässä. Se, että joku kieltäytyy menemästä syömään silloin kun hän keksii on erittäin todennäköinen syy hänelle loukkaantua ja jatkaa tätä ketjua sivukaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kun hän oli syömässä ja itsekin vapaduin lukuhetkestä ja menin syömään (siinä oli kaksi henkilöä), niin hän alkoi siinä suunnilleen syyttää minua siitä, että joutuu syömään minun takiani kamalan aikaisin. Eli aivan kuin se kehotukseni olisi ollut ase ohimolla uhkailua, vaikka kävin vain sanomassa, että menisikö hän syömään? Jos oli noin kovasti mielestään oikeammassa kuin minä, niin miksi sitten meni syömään?
Ap
Ei herranjumala.. päiväkodissa??!! Onneksi omat lapset on jo yläkouluikäisiä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vuokratyö on työmarkkinoiden syöpä. Samoin harjoittelu ja kokeilu, eli teet saman kuin muutkin mutta sinä vain kokeilet tai harjoittelet etkä saa palkkaa.
Miten vuokratyö liittyy siihen, että ei saisi palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja siis kyse ei ollut vain minuun liittymättömästä päivittelystä ja harmituksesta, vaan kun sanoin että miksi vuorojen pitää liikkua, niin hän sanoi takaisin. Se, että sanoi takaisin oli törkeää. Koska minä olin kuitenkin siinä ajatellut muita, kaikkia. En todellakaan nyt, että miten minä tässä haluan rukailla.
Ap
Eikö teillä siellä down centerissä ole ohjaajia? Valita sille.
Se että vuokratyöntekijä sanoo takaisin on jo sinällään törkeää, mutta se, että hän sanoo takaisin ollessaan ulapalla ja väärässä, on törkeyden huippu. Mä olisin voinut mennä sanomaan työnjohdolle, että kerrakaapa keikkailijoiden kanssa ruokavuorosäännöt, koska tämä yksi tykkää venyttää vuoroaan, eikä osaa kysellä seuraavilta haluavatko he mennä. Ja ei vissiin tajua, että jos seuraavat eivät halua mennä, itsen on mentävä, etteivät miden vuorot veny liian pitkälle eteenpäin.
Mutta en mennyt, koska toivon, että tällainen ei uusiudu.
Ap
Henkilö on ollut samassa paikassa vakkarina joskus vuonna nakki ja kuokka, ennen minua, mitta tuntuisi hiukan omituiselta, jos hän sen ansiosta kokisi asemakseen sanoa takaisin minulle, koska siitä on siis aikaa yli 10 vuotta, kun hän paikassa oli vakkarina ennen minua. Työntekijämäärä ja ajat ovat siitä aika paljon muuttuneet.
Ap
Huolehdi vain omista tauoistasi ja anna muiden huolehtia omistaan. Jos joku ei pidä taukoa silloin kun on hänen vuoro, hän menettää taukonsa, eikä sinun tarvitse siitä huolehtia.
Niin että ei teilläkään, alapeukuttajilla paljoa ole kotikasvatusta selkeästikään annettu. Olette ihmisiä, joista on ihan ok pahoittaa muiden mieli omalla takaisin sanomisellanne. Hyi olkoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi vain omista tauoistasi ja anna muiden huolehtia omistaan. Jos joku ei pidä taukoa silloin kun on hänen vuoro, hän menettää taukonsa, eikä sinun tarvitse siitä huolehtia.
No ei menetä.
Ap
Ap