Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyöfirman työntekijän käytöstavat ala-arvoiset

Vierailija
08.10.2020 |

Jouduin kollegana kehottamaan henkilöä menemään syömään, jotta jonossa liikkuvat ruokailuvuorot etenisivät.
Meille on annettu rajoitus, ettei taukotiloissa saa koronan takia olla kerrallaan kuin kaksi henkilöä, vaikka aiemmin siellä on hetkittäin ollut 4 henkilöäkin, joten nyt tauolle pääseminen venyy, jos joku alkaa siellä sooloilemaan, että mulla ei ole vielä nälkä, enpäs menekään vielä.
Vuokratyöfirman työntekijä alkoi sanomaan minulle vastaan, kun pyysin, että hän menisi pitämään taukonsa. Meillä on toki lupa kysyä haluaako seuraava jo mennä, mutta jos ei voi tai ei halua, niin se on voi voi, sitten olisi omalla vuotolla jokaisen vain mentävä.
Koin todella huonona käytöksenä sen, että aikuinen ihminen alkoi kiukkuamaan minulle siitä, ettei vielä olisi halunnut tauolle! Että ei muka jaksa iltaan saakka. Kas kummaa, kun itse jaksan oikein hyvin. Kannattaisikohan hänenkin syödä vähemmän hiilareita?
Sanoin, että no olisit nyt pitänyt kahvitauon (mittaisen tauon ja toisella tauolla syönyt ja ollut pitempään) mutta siihenkin vain hän sanoi jotain ettei sitten jaksa kuitenkaan ja plaa plaa.
Ja tämä oli minun ongelmani miten? Ihme kiukuttelua aivan kuin olisi yksin talossa töissä.

Kommentit (183)

Vierailija
181/183 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa yllättävää että samalla henkilöllä on jatkuvasti vaikeuksia tulla toimeen ihan kaikkien kanssa.

Ai kaikkien? Tässä on kyseessä yksi vuokratyöntekijä, heitäkin vaihtuu ja on meillä useita. Puhumattakaan, että olisi työkaveri. Tulen aivan hyvin toimeen kenen kanssa tahansa, mutta en pidä siitä, että jollain ei ole käytöstapoja ja käyttäytyy loukkaavasti ketään kohtaan.

Ap

Juu. Varsinkin lastesi kanssa tulet erinomaisesti toimeen. Lapsi soittaa sinulle ja valittaa nälkäänsä mutta et voi mennä paikalle kun sinun on pakko "opettaa" miestäsi. Olet sinä vaan niin ihana ja sydämellinen ihminen.

Vierailija
182/183 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän oli kyse siitä, että työpaikalla oli yhteisesti sovittu (tai esihenkilön taholta ilmoitettu) lounaskäytäntö. Vuokratyöntekijä ei siitä voinut tietää, joten vakkari kertoi siitä ja kehotti sijaista pitämään tauon, kun tämän vuoro tuli. Sijainen rupesi vänkäämään vastaan, sekoittaen systeemin. Vakkari antoi vielä mahdollisuuden vaihtaa lounastauko kahvitaukoon ja olla vasta iltapäivällä pidempään tauolla, mikä osoitti joustavuutta tiukassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/183 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa työskentelevänä voin hyvin kuvitella tällaisen tilanteen. Lounas tosin syödään yleensä lasten kanssa, siinä ei kiistelemistä. Mutta kahvitauko. Sitä ei voi pitää, milloin itseä sattuu huvittamaan, vaan tauolle mennään vuorotellen, melko lyhyen ajan sisällä, ensimmäinen jo melkein heti lounaan jälkeen. Sijainenhan ei järjestystä tietäisi, joten sanoisin hänelle ystävällisesti, että nyt olisi sun vuoro käydä kahvitauolla. Jos hän sanoisi, että ei vielä kahvihammasta kolota, niin joutuisin sanomaan, että muussa välissä et voi tauolle mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi