SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*
Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?
Mikä on vyötärösi mitta?
Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?
Mikä on laihdutusmetodisi?
Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".
Minä olen Nonames
106kg
106cm
- 17kg
Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen
Nonames
Kommentit (447)
Ajattelin merkitä tammikuun saavutukset sentilleen ja suunnitella helmikuun tavoitteet ylös huomenna. Kun kerran tekin olette liikkellä jo tänään niin hyppelehdin mukaan. Pääsin sittenkin koko tammikuun tavoitteeseen, vaikka maanantain painohäiriölukema oli 101,2kg.
Vihdoinkin alle sata! Jihhuuuuuuuuuuuuuuuu!
OEP 99,6kg
(maanantaista -1,6kg)
Botero antaa elonmerkkiä itsestään.
Harvakseltaan käyn täällä ilmoittelemassa, että homma jatkuu:
lähtöpaino 100,8
13.1 paino 98,6 ja nyt 96,3 eli kokonaisuudessaan miinusta 4,5 kg. Hissukseen mennään mutta suunta on oikea. Tsemppiä kaikille!
Laitetaanko huomenna vielä selvyyden vuoksi KK miinus-saldo?
Ursula.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:03"]
Paino käynyt alimmillaan 64,2 kg:ssa, joitakin päiviä sitten. Lähtöpaino oli siis 67 kg (8.1.2014). Vy pienentynyt 77 cm:stä 74 cm:iin, reisi 59 sentistä 57:ään, lantionympärys 98-99 cm:stä 96 cm:iin. Tavoite n. 60 kg kesään mennessä, mielummin jo paljon ennen.
Meimi
[/quote]Miten pitkä oot, kuulostaa jo hyvältä?
Meinasitteko muuten laihislaiset herkutella tänään Runebergin tortuilla? Ne ovat minulle herkkua ja mietin tässä pitäisikö? Tällä viikolla on muutenkin tullut herkuteltua, vähän synttäreillä (ei omill) ja sellaista. Ja laskiaispulla, ah niin ihania! Milloin se laskiainen olikaan? Niitä en ainakaan jätä välistä. Teen itse.
-Ursula-
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 17:00"]
Ursula, oon 168 cm pitkä.
Meimi
[/quote] Minusta sinun mittasi vaikuttavat jo nyt tosi hyviltä, mutta tsemppiä loppurutistukseen!
Ja Ursulan tekisi mieli suklaata (ne menkat tulossa), hampurilaisateria kokiksella tuli kyllä tänään syötyä, mutta sitä ennen joku 40 min uitua.
-Ursula-
[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 10:25"]
Nörttiolmin mässäilyviikonlopusta tuli noin viikon takapakki, mutta nyt on taas pari 87,5 kg:n aamua takana ja suunta oikea.Täytyy pitää ensi viikonloppuna maltillinen linja, mutta Runebergin torttuja on tehtävä toinen satsi, vaikka se jäisi viimeiseksi teoksi. Ne ovat yksiä parhaista leivonnaisista.
[/quote]Minäkin tykkään, mutta en oikeesti kehanu alkaa tekemään tämän laihdutuskuurin takia (muutenkin oli niitä synttäriherkkuja siinä lähellä). Laskiaispulla täytteillä kyllä teen. :)
-Ursula-
Voisin aloittaa kans tämän. Tammikuu on mennyt omatoimisesti lenkkeilessä, mutta sitten tulee suhdepakkeja ja kaikki menee mäsäksi. Nyt,tänään, aloitin uudestaan tän laihikseni ja kuntosaleilun juoksumaton kera.
Pituus 156
Paino 56
Tavoite - 6 kg
Pieni on tavoite, mutta sitkeästi kilot vaan pysyy.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 16:56"]
Voisin aloittaa kans tämän. Tammikuu on mennyt omatoimisesti lenkkeilessä, mutta sitten tulee suhdepakkeja ja kaikki menee mäsäksi. Nyt,tänään, aloitin uudestaan tän laihikseni ja kuntosaleilun juoksumaton kera.
Pituus 156
Paino 56
Tavoite - 6 kg
Pieni on tavoite, mutta sitkeästi kilot vaan pysyy.
[/quote]
unohdin nimimerkin: B.B
Paino oli tänä aamuna 64.3 kg, vyötärö 73,5 cm. Tuntuu, että oon pöyrinyt ikuisuuden jo tuossa 64,2-64,8 kg:n paikkeilla. Tammikuussa paino lähti suht vauhdilla, mutta nyt on jonkinlainen jämähdys päässyt käymään. En ole kyllä moneen päivään päässyt flunssan vuoksi kunnolla urheilemaan. Herkut on aika hyvin pysynyt poissa; saldona ainostaan mutakakun pala viikko sitten ja Runebergin torttu Runebergin päivänä. Ruoka-annokset melko pieniä edelleen. Jännityksellä odotan, koska paino menee alle 64:n. Aivan niinkuin tuo melkein kolmen kilon pudotus vähän jo näkyis ulkomuodossa; ennen suht piukkisfarkut vähän olis lököttävinään ja kaulan sekä solisluiden seutu näyttää sievemmältä. Pian lähden tästä salille ja uimaan, takana tänään jo 8 km hyötykävelyä. Kyllä nyt liikututtaa, kun flunssa on ohi.
Meimi
Röllykkä on ollut kipeänä ja mennyt sekaisin punnituspäivissä ja liikunnoissa. Sitten vielä päätin odottaa pari päivää, että saan järkyttävät turvotukset laskemaan ( tahdoin ruisleipää, keho aloitti kapinan ja oli sekaisin kotvan). Paino on siis 67,8 ja maharölli 83 cm! Lähtökohta 2.1.2014 oli 73 ja 98. Tänään aion viettää vapaapäivää kaloreista, kun mennään miehen kanssa siirappisesti ravintolaan syömään ekaa kertaa 1,5 vuoteen. Saatiin tosiaan ongelmatkin kuntoon. Ihme hötkyilystartti tälle vuodelle.
Tsemppiä muille!
Oikea ruoka maistuu hyvältä! Tuorepuuroa ja siemeniä aamupalaksi. Mutta.
Äyh. Paino on tällä viikolla noususuunnassa ja taas kalahti mittariin jopa reilusti yli 100kg. Turhauttavaa!!! Iltamätöstys on iskenyt kahtena päivänä, ei nyt hillittömyyksiä mutta ihan turhia voileipiä vain mielihaluun. Nyt olisi saatava pää ihan uusille raiteille, eli ihmeitä ei tapahdu kahdessa viikossa eikä kahdessa kuukaudessakaan.
Hyvä asia on se, että liikunnasta on tullut kivaa ja kaipaan sitä, huomaan jopa edistyväni ja kunto kohenee, puuskutus vähenee. Syön jälleen päivittäin paljon salaattia ja kasvisruokia. Lisäksi olen päässyt tiukan dieetin aikana eroon saunasiidereistä. Se olikin tosi huono tapa. Ties vaikka nämä kolme suunnanmuutosta jo vaikuttaisivat oikeaan suuntaa pitemmällä aikavälillä.
OEP
Heipparallaa ystäväiset ja hyvää ystävänpäivää! Mitenkäs me ryhmäläiset herkutellaan tänään? Minä ajattelin tarjota itselleni iltasella mascarponejuusto-kermavaahtoa ja hedelmäsalaattia, leikin että tuo vaahto on jätskiä, hihiiii :D
Paino oli aamulla 62,8 eli aika lähellä tavoitetta, mutta vyötäröstä haluan kyllä vielä muutaman sentin pois. Mitenkähän sais? Pitäiskö ostaa hula-vanne, se on kuulemma tehokasta kun 10 minuuttia päivässä pyörittää. Osaiskohan vielä...oikein nuorena tyttönä pyörittelin tuosta vaan, mutta nyt kerran kokeilin tytön vanteella, niin ei lievästi sanottuna onnistunut. Taidanpa kuitenkin kokeilla!
Minusta meillä kaikilla menee oikein hienosti ja tämäkinhän tsemppaa, kun ollaan tässä hommassa yhdessä!
-Maire- (jolta joskus unohtuu nimi pois, mutta tehän tunnistatte mut siitä kun luettelen päivän syömisiäni :D)
Uteliaisuus voitti ja kävin puntarilla vaikka ei punnituspäivä vielä ollutkaan. Kilo oli lähtenyt tässä neljässä päivässä. Nyt kun vielä rutistaa viikonlopun aikana sen puoli kiloa, niin ollaan takapakkina tullut +1,5kg sulateltu pois. Tämä on juuri se syy, miksi en punnitse välipunnituksia, eli menee helposti vaakan kyttäykseksi ja ylisuorittamiseksi. Se taas johtaa stressiin ja sitä myötä jumittaa painoa. Eikä sillä 500g ole oikeasti mitään väliä!
Herkuttelua ei ole tänään tiedossa, normaalein eväin mennään. Työviikko jatkuu viikonlopun yli, eli mitään viikonloppuherkkujakaan ei tarvita, koska koko viikonloppu tuntuu tavalliselta arjelta.
Vitalis
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 15:04"]
Miten te kaikki saatte motivaation pysymään yllä?
[/quote]
Minua auttaa jatkuva mittaaminen ja tasainen tuloksen teko. Minä punnitsen joka päivä ja teen 7 päivän yli keskiarvoistettua käyrää, joka tasoittaa päivittäiset vaihtelut. Viimeiset 6 viikkoa olen laihtunut aika tasaisesti 0,8 kg per viikko.
Nyt motivaatiota lisää myös se, että alan huomata olon paranemisen. Olen virkeämpi ja kaikki liikkuminen on helpompaa. Nälkään ja herkuista ja mahan täyteen ahtamisesta kieltäytymiseenkin on alkanut vähän tottua.
Nyt painoa on 86,5 kg ja viime viikko oli varsin tarkkaan pitkän aikavälin trendin mukainen.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:26"]
371 on Nörttiolmi.
[/quote]
Ei kun siis 341.
Boteron uutiset:
alkupaino 100,8
13.1. paino 98,6
31.1. paino 96,3
10.2. paino 94,9
17.2. paino 93,6
28.2. paino 91,9
Tässähän alkaa 10 kilon pudotus jo häämöttää :)
Tosin sen perään tähyilen vielä 15 kilon pudottamista. Tällä tavalla hissuksiin se taitaa jopa onnistua. Tsemppiä kaikille!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:08"]
Röllykkä kuittaa:
66,4 kg /175 cm
rinnanympärys on ottanut kutistumaspurtin 88cm
uuma 66cm (tämäkin taisi olla jotain 80 cm)
maharölli 80 (98)
Lantio 94,5 (105 cm)
En nyt enää kiloja niinkään kyttäile, vaan noita senttejä.
Tsemppiä ja onnitteluja muillekkin! [/quote]on sulla helkutin ohut uuma, jos näin saa sanoa. Enpä muista oman masuni mittaa, mutta kyllähän se selkeästi uumasta eroaa, eikä edes pömpötä (toki kyllähän sen itse tietää pömpöttääkö vai ei). On sulla joka paikasta senttejä karissu hirveesti.
Mitä tosta on enää laihdutettavaa? Varmaan itsekin voisin alusta katsella tavoitteitasi ;)
-Ursula-
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:08"]
Röllykkä kuittaa:
66,4 kg /175 cm
rinnanympärys on ottanut kutistumaspurtin 88cm
uuma 66cm (tämäkin taisi olla jotain 80 cm)
maharölli 80 (98)
Lantio 94,5 (105 cm)
En nyt enää kiloja niinkään kyttäile, vaan noita senttejä.
Tsemppiä ja onnitteluja muillekkin! [/quote]on sulla helkutin ohut uuma, jos näin saa sanoa. Enpä muista oman masuni mittaa, mutta kyllähän se selkeästi uumasta eroaa, eikä edes pömpötä (toki kyllähän sen itse tietää pömpöttääkö vai ei). On sulla joka paikasta senttejä karissu hirveesti.
Mitä tosta on enää laihdutettavaa? Varmaan itsekin voisin alusta katsella tavoitteitasi ;)
-Ursula-
[/quote]Oukkei röltsy nyt löyty; iso persehän on muotia, joten nou hätä ;)
huh, eikä tuo lantio enää niin iso olekaan, t. nim.merkki ~72 cm/103 cm -ursula- ps. ota sitten huumorilla nää jutut, ainoastaan tuo senttien häviäminen tosissaan.
Jöötillä on puntarinlukema muuttunut positiiviseen suuntaan, ensimmäisen kerran tälle vuodelle. Syömisissä on lipsuttu Kaverin kanssa paljon, mutta vissin se on sitten tuo liikunta, joka näkyy ja tuntuu.
Jööti 65 kg (-1 kg!)
Kaveri ei ole käynyt puntarilla