Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanopettaja-opiskelija etsii töitä

Vierailija
12.07.2023 |

Hei,

Kysymys lähinnä muille opettajille ja rehtoreille; voiko alan opiskelija saada pidemmän sijaisuuden? Tarvitsen töitä opintojeni rahoittamiseen ja oman alan työkokemus tulisi tässä samalla. Kannattaako enää kysellä syksyllä alkavien pidempien sijaisuuksien perään?

Kiitos

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada. Tulet pätevää opettajaa halvemmaksi. Katsele paikkoja erityisesti pikkukunnista, joissa voi olla todella haastavaa löytää sijaiseksi suostuvaa henkilöä.

Vierailija
2/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteon aikana ei sitten opiskeluista tule mitään. Et jaksa.

Pahimmillaan voi käydä niin, että huomaat työn olevan liian kuormittava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oikein ole vaihtoehtoja. Olen aikuisopiskelija ja käyttänyt aikoinaan opintotuet ja -lainan. Nyt olen opiskellut toimeentulotuella, koska en saanut työttömyystukea opintojen rahoittamiseen. Kela aikoo seuraavaksi leikata tuestani suuren osan, koska opiskelen. Minulle jäisi niin vähän käteen, että pakko etsiä töitä. Asia selvisi minulle vasta kesällä..

Ap

Vierailija
4/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytaikaisia sijaisuuksia on tarjolla päivittäin, myös yliopistokaupungeissa. Niiden kohdalla pätee usein lumipalloefekti: kun olet soittanut ja esittäytynyt koululle, aika nopeasti usein tarjotaan äkillistä sairasloman sijaisuutta. Kannattaa siis olla tarkkana, että puhelin on n. 6:30-7:30 päällä, ja että lähtö onnistuu tarvittaessa lennosta koululle.

Niille, jotka vastaavat puhelimeen ja selviävät työpäivästä oppilaiden kanssa, tarjotaan töitä usein samana päivänä kotiin lähtiessä tai lounasta lämmittäessä. Toisaalta niille, joilla on aina joku tentti tai kurssi tai muu meno, harvemmin soitellaan enää uudestaan, että no joskohan tällä kertaa onnistuisi raivata tilaa kalenterista... 

Opesijaisuudet ovat ihan mukavaa työtä ja niistä maksetaan opiskelijan kukkarolle oikein kivasti. Itse tein opiskeluaikana vuoden verran pelkkiä opesijaisuuksia vuokran ja muiden kulujen kattamiseksi, ja oikeastaan ainoastaan muutama päivä oli sellaisia ihan hirveitä että ei ikinä enää. Kyllä lapset tietysti testaa rajoja, kun on uusi tyyppi luokassa, mutta alan opiskelijallekin hyvää kokemusta luokanhallinnasta kun näkee muitakin kouluja kuin Norssia ;) 

Vierailija
5/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda alaa mahd nopeasti. Esim koodariksi. Tms muu kuin kasvatus- tai hoitoalan työ.

Vierailija
6/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope kirjoitti:

Lyhytaikaisia sijaisuuksia on tarjolla päivittäin, myös yliopistokaupungeissa. Niiden kohdalla pätee usein lumipalloefekti: kun olet soittanut ja esittäytynyt koululle, aika nopeasti usein tarjotaan äkillistä sairasloman sijaisuutta. Kannattaa siis olla tarkkana, että puhelin on n. 6:30-7:30 päällä, ja että lähtö onnistuu tarvittaessa lennosta koululle.

Niille, jotka vastaavat puhelimeen ja selviävät työpäivästä oppilaiden kanssa, tarjotaan töitä usein samana päivänä kotiin lähtiessä tai lounasta lämmittäessä. Toisaalta niille, joilla on aina joku tentti tai kurssi tai muu meno, harvemmin soitellaan enää uudestaan, että no joskohan tällä kertaa onnistuisi raivata tilaa kalenterista... 

Opesijaisuudet ovat ihan mukavaa työtä ja niistä maksetaan opiskelijan kukkarolle oikein kivasti. Itse tein opiskeluaikana vuoden verran pelkkiä opesijaisuuksia vuokran ja muiden kulujen kattamiseksi, ja oikeastaan ainoastaan muutama päivä oli sellaisia ihan hirveitä että ei ikinä enää. Kyllä lapset tietysti testaa rajoja, kun on uusi tyyppi luokassa, mutta alan opiskelijallekin hyvää kokemusta luokanhallinnasta kun näkee muitakin kouluja kuin Norssia ;) 

Itseäni vain hieman ahdistaisi, jos ainut tulonlähde on nämä lyhytaikaiset sijaisuudet. Miten saa varmasti vuokran maksettua jne.. Kun ei voi tietää etukäteen, tuleeko sijaisuuksia. Riippuu ihan siitä, onko opeja sairaana.

Ap

Vierailija
7/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 50 opettajan koulu. Opettajia tai ohjaajia on lähes joka päivä pois.

Nämä sijaisuudet jaetaan aamulla kahdeksalta ja ysiltä pitää olla töissä.

Vakisijaiseksi sinut otetaan, jos selviät hommasta kaikkien luokkien kanssa. Siis myös yläkoulun. Kaikkia aineita on pystyttävä opettamaan säällisesti ja kaikkein tärkeintä on pitää ryhmä kurissa.

Vierailija
8/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni vain hieman ahdistaisi, jos ainut tulonlähde on nämä lyhytaikaiset sijaisuudet. Miten saa varmasti vuokran maksettua jne.. Kun ei voi tietää etukäteen, tuleeko sijaisuuksia. Riippuu ihan siitä, onko opeja sairaana.

Ap

Pitkäaikaisiin sijaisuuksiin varmin reitti ei-valmistuneelle on saada jalka oven väliin noiden lyhytaikaisten sijaisuuksien kautta. Niitä riittää kyllä, kuten sanottu, opettajat ja ohjaajat sairastaa paljon. Koulussa on aina jollain oppilaalla nuhaa tai köhää tai vatsatautia, ja lapset eivät ole mitään hygieenikkoja. Jos tartuntaa ei saa koulusta, niin omilta lapsilta sitten.

Vierailija
9/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Henkilökohtaisista avustajista on pulaa. Viikonloppuvuoroista jää käteen hyvin rahaa, kun on vuorotyölisät. Tunnit voi hyvin sopia siten, ettei mene opintojen päälle, eli hyvä työ opiskelijalle.

Vierailija
10/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda alaa mahd nopeasti. Esim koodariksi. Tms muu kuin kasvatus- tai hoitoalan työ.

Mieheni on koodari ja hän voisi opettaa. Mutta miksi ei kasvatusalaa?

Ap

Vierailija
11/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Henkilökohtaisista avustajista on pulaa. Viikonloppuvuoroista jää käteen hyvin rahaa, kun on vuorotyölisät. Tunnit voi hyvin sopia siten, ettei mene opintojen päälle, eli hyvä työ opiskelijalle.

Kokeiltu on, avustettava perui valitettavasti jatkuvasti meidän tapaamisia ja minun tuloni olivat täysin riippuvaisia hänestä. En halua kokea samaa enää.

Ap

Vierailija
12/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on koodari ja hän voisi opettaa. Mutta miksi ei kasvatusalaa?

Ap

Opettajan hommat on pilattu. Palkka ja lomaedut eivät todellakaan vastaa enää työn raskautta. Sitäpaitsi määräaikaiset eivät saa lomilta palkkaakaan.  Pienemmällä stressillä saa paremman palkan muualta.

Vierailija
13/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskallat opiskella luokanopettajaksi, kun työtilanne valmistuneenakin tulee olemaan erittäin haastava?

T: Aineenopettaja, joka vaihtoi paremmin työllistävälle alalle

Vierailija
14/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei oikein ole vaihtoehtoja. Olen aikuisopiskelija ja käyttänyt aikoinaan opintotuet ja -lainan. Nyt olen opiskellut toimeentulotuella, koska en saanut työttömyystukea opintojen rahoittamiseen. Kela aikoo seuraavaksi leikata tuestani suuren osan, koska opiskelen. Minulle jäisi niin vähän käteen, että pakko etsiä töitä. Asia selvisi minulle vasta kesällä..

Ap

Kaipaisitko sugar daddya?

Vierailija
15/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten uskallat opiskella luokanopettajaksi, kun työtilanne valmistuneenakin tulee olemaan erittäin haastava?

T: Aineenopettaja, joka vaihtoi paremmin työllistävälle alalle

Haluan alkuopetukseen. Ja olen kuullut, että sinne ei todellakaan ole tunkua.

Ap

Vierailija
16/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mitä tekisit tilanteessani? Minulla on enää gradu, syventäviä, pari harjoittelua ja muutama monialainen suorittamatta.

Ap

Vierailija
17/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope kirjoitti:

Samat sanat täältäkin. Lyhyistä sijaisuuksista maksetaan suht hyvin ja varsinkin, jos on valmis tulemaan lyhyellä varoitusajalla töihin, niin varmasti töitä riittää.

Kyllähän opettajatkin on sairaana. Odotas vaan syys-lokakuuta ja toisaalta myös helmikuuta. Flunssapöpöt kiertää ja kaataa myös opettajia/opettajien lapsia.

Vierailija
18/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mitä tekisit tilanteessani? Minulla on enää gradu, syventäviä, pari harjoittelua ja muutama monialainen suorittamatta.

Ap

Nyt kiireen vilkkaa sinne harjoitteluun ja sitten harjoittelun päätteeksi kysyt saman tien sijaisuuksia. Sanot myös samalla, että haluat saada opinnot pian valmiiksi, joten jotkut tietyt ajat ei valitettavasti käy. Mutta eihän kaikki ajat sovi yleensä kellekään muullekaan sijaiselle.

Vierailija
19/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt kiireen vilkkaa sinne harjoitteluun ja sitten harjoittelun päätteeksi kysyt saman tien sijaisuuksia. Sanot myös samalla, että haluat saada opinnot pian valmiiksi, joten jotkut tietyt ajat ei valitettavasti käy. Mutta eihän kaikki ajat sovi yleensä kellekään muullekaan sijaiselle.

Meidän pitää tehdä kaikki harjoittelut Norssissa (en viitsi paljastaa missä) ja haluaisin sijaisuuksia myös muualta.

Ap

Vierailija
20/31 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että aloittaja on provo. On järkyttävää, jos noin huonolla oikeinkirjoitustaidolla aiotaan suunnata alkuopetukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä