Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*

Vierailija
28.12.2013 |

Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?

Mikä on vyötärösi mitta?

Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?

Mikä on laihdutusmetodisi?

Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".

Minä olen Nonames

106kg

106cm

- 17kg

Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen

Nonames

Kommentit (447)

Vierailija
281/447 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on namipäivä, tarkoitus oli ottaa jo illalla, mutta otin töissä muutaman jo päivällä. En tiedä haittaako kamalasti.

-Ursula-

Vierailija
282/447 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:49"]

Nyt on namipäivä, tarkoitus oli ottaa jo illalla, mutta otin töissä muutaman jo päivällä. En tiedä haittaako kamalasti.

-Ursula-

[/quote]siis tietty vasta illalla. Sorry höpötyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/447 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:03"] Onneksi kuitenkin urheilu, esimerkiksi juoskulenkkeily (tai hölkkäähän se vauhti on), on minulle nautinnollista. Ehkä siinä vaan on jollain tavalla ylpeä itsestään, kun pystyy kauniilla tavalla ryhdikkäästi kantamaan itseään juoksussa.

MInä olen yrittänyt muutaman kerran aloittaa liikuntaa (pyöräily ym.), mutta ongelmana on se, että siitä ei tule sitä hyvää tunnetta kuin nuorena. Eikä kuntokaan kasva. Olen kokeillut rääkillä ja tarkoituksellisen varovasti, mutta ei auta. Toivon, että kevyempänä homma lähtisi kulkemaan eikä se johtuisi vanhuudesta.

Ylipäätään olen itse päässyt suorittamisesta ja pingottamisesta eroon ja olen aina uskonut siihen kultaiseen keskitiehen ja niin se pitää näissäkin asioissa löytää!

Tuo tulee olemaan minulle suurin haaste. Olen sitä tyyppiä, jolle kohtuus on vaikea asia ja mopo lähtee helposti käsistä, jos tosissani kiinnostun jostain. Laihduttaa voi vielä itseä rääkkäämällä, mutta sitten kun paino on tolkun lukemissa, pitäisi opetella kohtuulliset terveelliset elintavat. Tämä on minulle ensimmäinen vakava laihdutus koskaan, joten saa nähdä miten tulokset pysyvät.

Tuon takia laihdutankin itse kohtuudella ja pitkäjänteisesti, että elämäntavoissa ei tapahdu suuria harppauksia ja koska: olen sairastunut murrosiässä jonkin asteiseen anoreksiaan (menkat jäi pois, kaloreita noin 400 päivässä ja sitä rajaa) ja muutenkiin on ollut nopeista laihdutuksista noita hormonaalisia häiriöitä aikuisenakin ja aina olen lihonut takaisin (onneksi aikuisena nuo vaihtelut ovat olleet 6 kg luokkaa).

Analysoin hieman omaa aikasarjaa. Se on lyhyt, mutta laihtuminen näyttäisi nyt vakiintuneen siihen kilo per viikko -tasolle, jolla se oli ennen joulua. Masentavaa, vielä 16 viikkoa tätä piinaa. Jaksamisia muille.

T: Nörttiolmi (ainakin wannabe)

Mutta totta kai, oikeen paljon tsemppiä sinulle!

-Ursula-

Vierailija
284/447 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hallittu hiilaripäivä. Aamupala karpisti, lounas karpihkosti, välipalalla kahvin kanssa yksi pulla, päivällinen normaalia kotiruokaa (sis. lihakastike, kasvislisuke ja pieni kasa perunamuusia). Iltapala, jos sitä syön, on sitten taas sitä karppia.

Ei tullut himotuksia, olo on hyvä ja kylläinen.

Vitalis

Vierailija
285/447 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa! Viime viikko meni totuttuun tyyliin: alkuviikosta kävelylenkein ja loppuviikosta salilla, kun sää ei suosinut ulkoilua. Olen parhaillani reissussa, pirtelöt ja shakerit matkassa :) Hotellilla ei ole puntaria, mutta onneksi seuraavassa hotellissa on kuntosali. Viikonloppuna oli juhlat, jolloin tuli herkuteltua, mutta takaisin ruodussa ollaan. Täältä tullaan elämä!

Sipuli

Vierailija
286/447 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 13:58"]

Nörttiolmi palaa tietokoneelle. Tänään vaaka näytti 90 kg. 7 päivän yli keskiarvoistettu käyrä näyttää puolen kilon pudotusta viimeisen viikon aikana. Niin vähän tulosta niin paljolla tuskalla... Sellaista tämä on.

Teimme viikonloppuna muutaman pitkän kävelyn ja viritin myös meidän fillarit talvikuntoon. Voiko liikunta kerätä jonkinlaista turvotusta, kun vaikuttaa että parissa päivässä tuli kilo lisää? Tai sitten vain liikunta lisäsi nälkää ja tuli syötyä liikaa.

[/quote]

Olen mä kuullut puhuttavan, että lihaksiin kertys nestettä tms. kun liikkuu enempi, tiedä sitten, onko urbaanilegendaa tai jtn. Tai ehkä paino selittyy sillä, että lihas tunnetusti painaa enemmän kun läski ;) Sitkeesti vaan eteen päin!

Ei repsahduksia, mulla ei yleensäkään ole, kun jotain päätän. Oon niin yksoikonen tyyppi, että kun mä jotaki päätän, niin sitten pusken kun juna sitä päämäärää kohti.

-Möhkäles-

Vierailija
287/447 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypin edelleen vaa'alle ja vaa'alta pois. Ihan älytöntä, kun pitää tarkkailla aamulla, päivällä, illalla ja katsoa vaikuttaako uloshengitys grammaakaan. Joka tapauksessa tänään näin ekan kerran lukeman, joka näytti tasan -5kg. Eli viisi kiloa kahdessa viikossa. O-ooo...

Tällä viikolla on edessä pakollinen, ihan pakollinen illanvietto merkkipäivien nimissä, mutta koitan olla tuhoamatta koko tulosta. Jatkan sitten heti dieettiä ja liikkumista suunnitelman mukaan. Tämö oli tiedossa jo aloittaessani. Maanantai kertoo totuuden siitä miten suoriudun.

Aloitus 106,1kg, tänään päivällä 101,1kg. Vyötärö -5cm

OEP

Vierailija
288/447 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntasuoritus 2/3 paketissa. Pizza maistuisi. Ärsyttää katsella omaa mahakumpua, kauhea tankki, löllynlälly, ällöpylly. Huono päivä. Mitä muille kuuluu? Oletteko sortuneet? OEP

Vierailija
289/447 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jokseenkin spesiaali päivä, ruokinnan osalta ja muutenkin. Lähdin aamulla töihin, käväisin matkalla tilamyymälässä ostamassa raakamaitoa töihin kahvimaidoksi sen iän ikuisen rasvattoman tilalle. Eilen vein töihin myös kookosöljypurkin. Koko päivä oli todella kiireinen, enkä ehtinyt syömään. Kookosöljy-raakamaitokahveja meni senkin edestä ja nyt 15 min sitten söin päivän ensimmäisen aterian. Ja kyllä olikin nälkä! Missään vaiheessa päivää ei varsinaista nälkäheikotusta tullut eikä ruoka edes käynyt mielessä.

Vitalis.

Vierailija
290/447 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypin edelleen vaa'alle ja vaa'alta pois. Ihan älytöntä, kun pitää tarkkailla aamulla, päivällä, illalla ja katsoa vaikuttaako uloshengitys grammaakaan. Mutta keksin sitten pieraista kunnon trootin ennen vaa'alle menoa ja heti tippui 2 kiloa. O-ooo...
Aloitus 106,1kg, tänään päivällä 99,1kg. Vyötärö -7cm

OEP

Vierailija
291/447 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painosta hävinnyt viikon aikana 2kg. 79->77. Olo on kevyempi ja nukun huomattavasti paremmin kun ei syö hiilareita. Muualla ei näy mutta naamasta on ylimääränen turvotus kadonnut (ja pieni kaksoisleuka).

-Sokerihiiri

Vierailija
292/447 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni loppuviikko ihan sekaisin ja se tietysti heijastui syömisiin. Vehnään ja sokeriin retkahdin, mutta huomenna ryhtiliike. Vehnään sortumisen syitä yksinkertaisesti hirveä kiire ja karpin ruuan loppuminen taloudesta, jotain syötävää oli pakko saada ennen iltavuoroa, joten pannukakkuahan piti ottaa kahvin kanssa.

Huomenna ostan kaapit täyteen karppia evästä ja valmistan helppoa mukaan otettavaa pakkaseen, ei pääse tämän viikon repsu toistumaan ainakaan kiireen tai ruuanpuutteen takia. Ylpeä olen siitä, että repsu ei ollut hillitön mieliteko eikä aiheuttanutkaan moista, se johtui vain ja ainoastaan siis siitä, että mitään muuta järkevää syötävää ei yksinkertaisesti ollut tarjolla.

Vaa'alla en ole käynyt moneen päivään. Edellisistä laihdutuskerroista olen oppinut sen, että jokapäiväinen puntarointi johtaa jumittamiseen, stressiin ja turhaan säätämiseen ruoan kanssa ja saa aikaan helposti sen, että syö vähemmän kuin pitäisi ja kroppa menee säästöliekille. Kerran, korkeintaan kaksi, viikossa riittää.

Vitalis

Vierailija
293/447 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös paino ja sentit entisellään, eli -2 kg ja -5 cm tähän mennessä. Söin eilen pienen annoksen normaaliruokaa, mikä näköjään kostautuu. Pääasia, että jo pudotetut kilot pysyvät poissa. Nyt aamun ensimmäistä pirtelöä naamaan, sen jälkeen salille ja vesijuoksuun, illalla tiedossa kävelylenkkiä 2x 30 min, kun on menoa muutaman kilometrin päähän. Joku kirjoitti palstalla liikkuvansa kolme kertaa päivässä, kokeilenpa nyt samaa.

Sipuli

Vierailija
294/447 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 00:24"]

Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan? 67 kg

Mikä on vyötärösi mitta? 77 cm

Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä? 6-7 kg

Mikä on laihdutusmetodisi? Vähemmän suklaata & muuta karkkia, vähemmän limsaa, pienemmät ruoka-annokset, alkuun 500 kcal per vrk miinuksella, jotta 0.5 kg putoaisi per viikko, enemmän kuntosalia, uintia, sulkapalloa, kävelyä, vesijuoksua, luistelua jne

Maire

[/quote]

En kyllä jaksais laskea kaloreita. Ainoan kerran elämässäni olen kcal-räknäämistä tehnyt eli vajaa kaksi vuotta sitten, kun pudotin kolmen kuukauden aikana seitsemän kiloa, 68 kilosta 61 kiloon. Nyt tammikuun aikana olen yrittänyt pitää päivän kcal-määrän miinuksella syömällä pienempiä annoksia kuin ennen. Jonkin aikaa ollut karkit ja herkut pois ruokavaliosta ja ah parin vuoden takaa niin tutut rahkavälipalat tulleet taas kehiin. Vaikka olenkin ns. normaalipainoinen, on kyllä liiankin selvä vatsaröllykkä ja vähän jenkkakahvojakin olemassa. Voi, kun olis kauhee kiire saada ne pois, mutta ei ne kyllä ihan tosta vaan lähde. Toista kertaa elämässäni laihdutan; olin kolmen lapsen saamisenkin jälkeen vielä melkoisen hoikka, mutta niin se rasva on vaan kertynyt. Viime kerralla painoa pudottaessa muistelisin, että mitta, joka selviten alkuun pieneni , olisi ollut vyötärönympärys - sitä odotellessa...

[/quote]

Myöhemmin tullut Maire vaihtaa nimimerkiksi Meimi. Painossa ei paljoa muutosta, nyt 66,2 kg, pari viikkoa sitten 67 kg. Vyötärönympärys 77 cm, peppu 98 cm, reisi 59 cm; näissäkään mitoissa ei oleellista muutosta. Herkut ollut pois pari viikkoa, annoskoot pienempiä, liikuntaa aika paljon.

Meimi

Vierailija
295/447 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nörttiolmin viikko ei juuri näkynyt vaa'alla, kellotin tänään taas 90 kg, mutta positiivista on se, että olen selvästi innostunut liikunnasta ja tunnen oloni pirteämmksi. Olemme käyneet törkeistä pakkaista huolimatta melkein joka päivä sauvakävelemässä, kävelemässä tai maastopyöräilemässä. Kävin kerran uimassa ja tein jopa vaimon pilatesharjoituksen (eräänlaisena vaihtokauppana fillarointiin), minkä seurauksena jotkut ihmeelliset vartalon lihakset ovat edelleen kipeät. Mutta liikunnassa on se paha puoli, että se tekee kaamean nälän.

T: Nörttiolmi

Vierailija
296/447 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Röllykkä, Sipuli, Möhkäles, Meimi, Nörttiolmi, Maire, Vitalis, Ursula, Jööti ja Kaveri sekä kaikki muutkin mukana urheasti ahertavat Suurenmoiset! Tosi kivaa poikeata täällä, kun meitä on paljon.

Tulin päivittämään taas "ääneen", että tällä viikolla on saatava aikaiseksi 3x35min aktiivista urheilua, kolme liikuntapäivää siis. (Viime viikolla innostuin peräti neljä kertaa) Nyt en voi luistaa, kun se seisoo tuossa ikuisesti. Olo on jo hiukan kevyempi, vatsalihakset alkavat etäisesti tuntua massupalleroisen alta. Lähteminen on hankalaa, itse liikkuminen tuntuu kivalta, mutta jälkikäteen aiheuttaa nivelkipuja, turvotusta ja kankeutta. "Sille kintaalla twiittaan"

Tänään kokeilin hiipiä peilin eteen sivusuunnasta, joko, joko.... No ei. Ekana tuli vieläkin vatsa ja vasta sitten tissit. Push upeista huolimatta.

Paino seilailee 2 päivän välein ylös ja taas alas, näin se vissiin menee. Ensimmäinen suuri etappi kuitenkin lähestyy: alle 100kg

OEP (alkuperäinen)

Vierailija
297/447 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtoota! Maire1 jatkaa samaa rataa, mitat ja kilot pysyneet ennallaan. Mihinkään herkkuihin en ole sortunut, mutta tänään jäi jumppa väliin kiireen takia ja kävin vain pikaisella iltalenkillä. Otin kyllä jopa joitain juoksuaskelia, koskapa oli tuo pakkanen hellittänyt. Lounaaksi söin tänään kaalikeittoa ja totesin, että mun maha se ei kaalista tykkää, kaasuvoimala täällä nyt puhisee ;D. Päivällistä ei kehtaisi kertoa...uunimakkaraa ja kasa vihanneksia, mutta kun oli niiiiin nälkä töistä tullessa ja piti saada äkkiä murkinaa maaruun. Normaalisti oisin syönyt alkajaisiksi pari voileipää ja alkanut sitten kokata jotain ruokaa, mutta kun en sitä leipää nyt syö, niin..! Ymmärrättehän? Oli se makkara sentään täyslihamakkaraa!

Huomenna sitten syön terveellisemmin ja jätän kaalikeitot syömättä. Jatketaan, kun ollaan alkuun päästy!

Vierailija
298/447 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna huutaa röllykän persuus hoosiannaa. Kävin kymmenen kilsan lenkillä vaunujen kanssa :) Aamulla vaaka oli edelleen jumissa 69,8 paikkeilla. Sentit kuitenkin hupenee ihan tasaista tahtia. Olen tosin ottanut tämän laihdutusproggikseni enemmänkin elämäntaparemonttina ja opetellut juomaan sen 1,5 litraa vettä per päivä ja vähentänyt kahvia (okei siirryin teelurpsutteluun ja tämäkin varmaan lähentelee kohta väärinkäyttöä...). 

Vierailija
299/447 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Hyvin on teiltä kyllä lähteny painoa... ja aina ei kannata tosiaankaan säikähtää, jos ei tapahdu mitään, itsestäni huomaa miten nestetasapaino tms. vaikuttaa asiaan.

Nyt huomasin olevani salilla tosi voimaton, olin kyllä urheillut tällä viikolla kolme kovasykkeistä maksimikestävyystyyppistä harjoitetta, joten se varmaan verotti voimia. Kuitenkin päättelin, että olen tässä monta viikkoa ollut joka päivä miinuskaloreilla että nyt on päivä jolloin SYÖDÄÄN! Syön siis mahan täyteen ja pikkuisen enemmän, mutta en luultavasti herkuilla. (Ti ja Pe jo söin vähän herkkuja tällä viikolla) Kotipizzan kyllä söin, mutta muuta epäterveellistä en luultavasti tänään syö. Tikkujätsejä olisi kyllä pakastimessa, mutta ajatten että kun 2 kertaa tällä viikolla on jo syönyt herkkuja, että nyt en söisi :))

-Ursula-

Vierailija
300/447 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painohäiriöstä selvitty ja Röllykän vaaka näyttää nyt 67,7. Vielä on raskautta ennen olleeseen painoon 11 kg. En kyllä ajatellut niin hirveästi kiirettä pitää. Ennen rantakautta voisi olla taas 60-64 huippeilla. Luotan ennemminkin raskautta edeltäneisiin mittanauhalukemiin 2013 tammikuulta. Pitää vissiin kiskoa nekin esille tänne jossain vaiheessa. Uutena liikunnallisena harrastuksena juutun rattaiden kanssa hankeen miljoona kertaa viiden kilometrin lenkillä.

-Röllykkä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi