Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*

Vierailija
28.12.2013 |

Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?

Mikä on vyötärösi mitta?

Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?

Mikä on laihdutusmetodisi?

Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".

Minä olen Nonames

106kg

106cm

- 17kg

Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen

Nonames

Kommentit (447)

Vierailija
261/447 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaude! Vauhtia koneeseen, -katjutska-! Ja Sipulille peukkuja;ei tuo puuro- ja maitoannos pilaa mitään, siirtää vain paastotilaan pääsemistä. Täällä suunnassa toiveet ovat ihan korkealla, painoa on lähtenyt yli kilo. Rupean ottamaan sen lukeman ja mitat maanantaisin.

Aamupäivän nälkään söin ison lautasellisen salaattia, eli 1 tomaatti, pala suippopaprikaa, tuorekurkkusuikaleita, jäävuorisalaattia ja hiukan tuoretta sipulia. Sitruunamehua oli pakko laittaa päälle mauksi. Kasviskeitto on hyvää, kun laitan siihen 1tl kaupan Tom Kha-maustejauhetta ja mustapippurirouhetta sekä valkosipulia. Litran vesikannu jääkaapissa tekee kauppansa. OEP

Vierailija
262/447 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OEP hiihtelee täällä jälkijunassa. Aloitin vihdoin liikunnan, siksi en ole ehtinyt olla koneen äärellä, muah. Erittäin paljon tervetuloa kaikki uudet - ja hellästi ruoskaa kaikille, jotka jatkavat hyvin alkaneita ensiaskeleita!

Nutrailen edelleen, tarkoitus on mennä näin tammikuu. Käytän

Nutrilett kasviskeittoa,

Naturdiet ananasta ja

Allevo vadelma-banaania

(näitä saa sekoittaa keskenään, kunhan päivässä käyttää 5pss)

Nämä kaikkihan tulee sekoittaa silkkaan veteen. Lisäksi syön kevyitä vihanneksia kaksi isoa keittolautasellista salaattina. En ole ollut ihan puhdasoppinen, välillä salaatin päällä on ollut keitetty kananmuna tai mahdollisimman vähässä öljyssä paistettuja sieniä, suolakurkkua. Päivän kalorimäärä keitoilla on 550kcal, salaattiannoksista tullee 100-300kcal lisää.

Paino tippuu yllättävän hitaasti, mutta lähestyn varmaankin ketoosia, koska nälkä alkaa kadota, mieli on virkeä ja energinen. Olen ideoita ja intoa täynnä!

lähtöpaino oli 106,1kg, vy 104cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/447 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tämä:

tunnen vain keittonutrauksen, jossa ei käytetty patukoita. Viisi pussillista makeita tai suolaisia keitoja tai juomia, jotka tehdään veteen. Lisäksi vihanneksia vähintään 500g, mutta niistä ei saisi tulla enempää kuin 100kcal lisää. Lisäksi on juotava vettä tai vähäkalorisia juomia ainakin 2l päivässä. Vähäkalorinen tarkoittaa sellaista, jossa on korkeintaan 2kcal/100ml.

Vatsa menee helposti jumiin, siksi kannattaa syödä nuo vihannekset (huom,. ei hedelmiä tai marjoja hiilihydraatin takia) ja juoda vettä. Alkuun voi olla päänsärkyä, siihen voi ottaa Panadolia. Tuo vaihe menee pian ohi. Lisävitamiineja ei tarvitse ottaa, jos käyttää aiemmin mainitsemiani valmisteita.

Liikuntaa voi jatkaa ihan samaan tapaan kuin ennen dieettiäkin, uutta rankkaa lajia ei kannata aloittaa kesken kaiken. OEP

Vierailija
264/447 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee 900 kcal päivässä, kun otan viisi pirtelöä rasvattoman maidon kera.

Sipuli

Vierailija
265/447 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupallon kuulumiset! Koko vuosi ;) urheiltu ja oltu herkutta. Joka päivä urheiltu (sali/juoksu), tänään eka lepopäivä. Ruoat puolitettu. -2kg ja mitoissa jopa pari senttiä vyötäröltä ja lanteilta.

Vierailija
266/447 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa, Marikki :)

Tunnollisesti tunnustan, että tänään on aamu, joka tuotti kauhean pettymyksen! Siirtelin vaakaa lattiallalle pitki ja poikin, nousin siihen oikein kevyellä jalalla, silmät kiinni tai koittaen olla hengittämättä: +700g eikä siinä vielä kaikki. Vyötärö +3cm.

103,1/ 102cm

Harmittaa ihan kauheasti, mutta kyllähän näitä takapakkeja tulee... Edessä toinen viikonloppu, josta aion selvitä ilman suklaita, siidereitä ja pastalautasellisia.

Hyvää huomenta kaikille toivottelee

hieman lässähtänyt intopinkeä OEP

Vierailija
267/447 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jööti ja Kaveri ovat onnistuneesti kieltäytyneet herkuista jo 9 täyttä päivää. Tosin se Kaveri on ne pari lipsahdusta tehnyt, mutta ne nyt unohdettakoon. Eikä ole ollut oikeastaan edes vaikeaa, mutta väsyneenä ja nälkäisenä kyllä karkkien kuvat vilkkuvat silmissä ja kaupassa on vaikeampi vastustaa herkkuosastoilla.

Paino ei ole pudonnut yhtään.

Ensi viikolle olenkin suunnitellut seuraavan askeleen ottoa. Kahvakuulat on kaivettu esille ja luettu jumppaohjeita. 10 minuuttia päivässä kuulemma riittää. En vain yhtään tykkää hiestä ja se meinaa puskea pintaan jo pienellä kokeilulla. :p Emmerdalen ja Salkkareiden väliin voisi mahduttaa jumppa- ja suihkuhetken.... 

Vierailija
268/447 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita ystävät! Mairehan se tässä :) Eilen oli jotenkin vaikea päivä, oli kyllä hiilareihin lipsahtaminen niin lähellä, niin lähellä! Koko päivän himotti jotain hyvää ja illalla käsi kävi joululta jääneen konvehtirasian lähellä aika monta kertaa. Kermavaahdon ja marjojen sekä pähkinöiden voimalla kuitenkin selvisin, mutta taisi tulla syötyä vähän enemmän kuin oikea tarve olisi ollut. Onneksi muu perhe (joka myös aloitti terveellisemmän elämän), saa herkutella viikonloppuna ja syövät tuon viimeisen suklaarasian porukalla pois. Ehkä sillä aikaa kun menen lenkille?!

Tänään söin aamulla vain yhden paistetun munan ja salaattia + tietenkin sen kermakahveen. Ei ollut nälkä eilisiltaisen mussutuksen jäljiltä. Ei tehnyt mieli mennä myöskään puntarille, mutta meninpä kuitenkin ja huokaisin helpotuksesta kun se näytti 65,4 eli saman kuin eilen. Muuten olo on hyvä ja outo, kun ei tarvitse tuntea olevansa kävelevä kaasuvoimala ;D. Nukun tosi hyvin (mulla on ollut univaikeuksia monta vuotta), illalla sippaan jo klo 23 ja herään kun kello soi. Siitä olen tosi onnellinen ja sekin jo yksistään vaikuttaa olotilaan tosi paljon. Voiko vhh vaikuttaa myös näin?

Mulla on tänään lyhyt työpäivä ja iltapäivällä odottaa siivous, ajattelin tehdä sen ns. hikihatussa, kuluttaahan sekin kaloreita! Huomenna sitten lenkkiä ja jumpaa.

Mukavaa viikonloppua ja järsikäähän porkkanaa suklaapatukan sijasta!

Vierailija
269/447 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu!

Tänään kävin aamulla puntarilla ja painoa oli lähtenyt huimat -2,5kg, joka on aivan mahtavaa!

Olen nutrannut nyt siten, että olen juonut korkeintaan 3 pirtelöä päivässä, koska en ole jaksanut 4ttä juoda laisinkaan (niin täyteen vetää nuo pirtelöt minut). Muutaman kerran olen korvannut tälläviikolla yhden pirtelön - salaatilla.

Tänään ajattelin, että tekisin illasta itselleni makaroonisalaatin, jossa on tietenkin enemmän kaloreita, kuin normaalissa. Mutta pienissä määrin ja pirtelön korvauksena. Onko sallittua vai ruoskinko itseäni vielä viikon putkeen, pelkillä pirtelöillä?

- Mussuttaja

Vierailija
270/447 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 18:53"]

Täällä paino tänäaamuna 80,3 kg (80,8 kg). Päätin eilen, että etenen tässä projektissani kilogramma kerrallaan, eli kun puntari vihdoin näyttää 79,9 kg, on seuraava askel 78,9 kg. Kymmenen askelta vain, ja painan alle 70 kg! Voisihan sen jakaa vielä pienempiin askeliin, sataan askeleeseen...

Tuolla joku kysyi nutraajien päivittäistä kalorimäärää. En osaa tarkkaan sanoa tuon päivittäisen "pakollisen" työpaikkalounaan vuoksi omaa kalorimäärääni, mutta luulisin, että alle 1200 kilokalorin on pysynyt nyt viimeiset pari päivää. Tänään otin töissä lounaaksi noin kahvilautasellisen (isosta lautasesta jäi reunat tyhjiksi ja ruokaa oli aika ohut kerros) verran ruokaa, josta n. puolet salaattia, 1/4 kanaa ja 1/4 riisiä. Osaisiko joku arvioida ruoan kalorimäärän suurinpiirtein? Ruokajuomana oli vesi, ja leipä sekä jälkiruoka jäi ottamatta. Näin yritän jatkossakin. Muuten olen päivän mittaan syönyt yhteensä viisi kertaa, esimerkiksi näin: aamupalaksi patukka, lounaaksi keitto, välipalaksi patukka, päivälliseksi keitto ja iltapalaksi patukka. En tiedä, onko tämä lähelläkään "täydellistä" nutraamista, mutta itselläni tämä tuntuu toimivan siksi, että ruoka-annokset ovat ennalta määrätyt, eikä voi ottaa lisää. Juomaksi on mennyt vettä, Fun light -mehua ja lähes kalorittomia limsoja sekä energiajuomia. Miltä kuulostaa?

Muuten olen voinut vallan mainiosti, mutta iho kuivuu ja kutiaa! Raapiessa vaan hilseilee ihanasti ilmaan... Rasvaamassa saisi olla varmaan kokoajan. Eihän tämä välttämättä ruokavaliostani johdu, mutta muistelisin, että joku muukin puhui ihon kuivumisesta nutratessa. Muuten ei varmaan olisi tullut edes mieleen, että kyseinen vaiva johtuisi tästä ruokavaliosta. Tästä ryhmästä on kyllä paljon iloa, kiitos vaan teille kaikille!

-Tämä

[/quote]Hei, ei tuossa ruokalounaassa kyllä paljoa ole kaloreita ehkä 200-300 (?), jos ei ole rasvoja. Mielestäni ei haittaa, jos nutrauksen ohella syö normaaliakin ruokaa.

Minulla kuivuu huulet melkein aina laihduttaessa, vaikka laihdutan normaali ruokavaliolla. Nyt olen kyllä yrittänyt panostaa laihdutuksen hitauteen, joten kovin suurta ongelmaa ei ole ollut (vielä). Tai on ne kyllä rohtuneet jo nyt, mutta yleensä niihin tulee sellainen kipeä huulia punaisempi juova rajalle (aivan kuin siis olisi huultenrajauskynää käyttänyt).

Kyllä se elimistö vaan jollain tavalla ilmoittelee koville joutumisesta.

- Ursula-

Vierailija
271/447 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, toivottelee Maire! Tämän aamun paino oli tismalleen sama kuin eilen ja vyötärön mittasin illalla: jos oikein positiivisesti lukee mittanauhaa, niin kyllä se näytti sentin vähemmän kuin viimeksi, eli nyt 81 cm. Tosin menkat alkoivat tänään ja normaalisti olen tähän aikaan varsinainen pallomaha ja painokin on aina kilon -  kaksi enemmän kuin tavallisesti. Että tyytyväinen olen. Ja semmonen outo juttu, että kun minä olen kärsinyt jo vuosia pahoista pms-oireista, niin nyt ei ollut mitään muutakuin vähän päänsärkyä eilen ja yöllä nukuin aika huonosti. Liittyykö tämäkin nyt tähän ruokavalioon? Yleensä olen siis kiukkuinen ja masentunut, selkä on kipeä päiväkausia, nestettä kertyy yms. vähemmän kivaa. No, ei se mitään, pärjään ilmankin noita oireita!

Tänään aamupalani oli vähän kiireinen, söin kahden munan kokkelin voissa paistettuna ja lopuksi loraus kermaa, lisäksi kurkkua, paprikaa, tomaattia, pala leipäjuustoa ja kuppi kermakahvia. Mutta tiiättekö, se oli kiireinen siksi, että kävin aamulenkillä! Ihan oikeasti, nousin puoli tuntia normaalia aikaisemmin ja tein parin kilsan hölkkälenkin (tai no, rehellisesti sanottuna kävelin melkein puolet kun luulin, että happi loppuu..). Kröhöm, nyt olen kyllä ylpeä itsestäni!

Ihanaa päivää teille kaikille!

Vierailija
272/447 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään, kun tasan viikko kulunut ensimmäisestä punnituksesta, paino 84,4 kg eli -2 kg! Eilisillan lenkillä oli niin liukasta, että olisin tarvinnut luistimet. Kuitenkin 45 min (455 kcal) kävin, sillä söin sosiaalisen tilanteen edessä palan porkkanakakkua, joka piti sulatella pois :) Tälle aamulle kävin taas kuntosalilla 1h selkä-hauis-treenin.

Mairekin näytti saaneen hyvän aloituksen päivälle, tykkään! Minäkin luulen, että tämä projekti vaikuttaa positiivisesti naisten vaivoihin, sillä viikonloppuna minullakaan ei ollut ollenkaan kuukautiskipuja, vaikka yleensä joudun ottamaan yhden särkylääkkeen. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Sipuli

Vierailija
273/447 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möhkäles täällä moi!

Vyötärö nyt 80 tasan (-3cm)

Paino 73,2kg (-600g viime viikkoon)

Huolimatta hyvästä tuloksesta uskon puute vaivaa, mutta ehkä tämä tästä!

Vierailija
274/447 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 09:29"]

Möhkäles nostaa ketjua. Mitä kuuluu laihduttajien tiistaihin??

[/quote]

Nyt taitaa olla jo keskiviikko, mutta Nörttiolmin päivään kuuluu lounas, teetä ilman sokeria. Penseää, mutta vielä penseämpää on liikuntavaivat ja II-tyypin diabeteskin, jotka ovat edessä jos en nyt penseile oma-aloitteisesti. Nyt on näköjään joulun pöhöt tiessään ja paino heittelee melko stabiilina 91 ja 92 kilon välillä. Hyvä ettei joulusta jäänyt pysyvää läskiä, mutta olisi toisaalta motivoivaa päästä vihdoin kasilla alkaviin lukemiin.

Olen tässä mietinyt pitäisikö sortua puoskarointimömmöjen syömiseen, mutta toisaalta ehkä kärsimällä saavutettua laihuutta arvostaa sitten enemmän. Ainakin toistaiseksi tässä on vielä sellaista "perkele, minä en syö mitään vaikka taju lähtisi" -uhmaa mukana, mutta se ei kestä koko kevättä.

Ei muuta kuin sielun lujuutta kaikille. Olenko minä muuten ainoa mies porukassa?

Vierailija
275/447 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan.

Olen nyt käynyt aamusin puntarilla ja en ollu uskoa silmiäni tänääm, että jo parissa päivässä on kilo lähtenyt kävelemään. Nälän tunne on pysynyt kurissa mutta lihan tuoksu tekee kipeää. Oivoi.

Mutta oon kyllä erittäin tyytyväinen, ettå olen pysynyt kurissa. Energiajuomiakaan en ole miettinyt kertaakaan. Tästä johtuen varmaan kovat pääkivut ja väsymys, koska en saa kofeinia mistään, en nimittäin juo edes kahvia :)

-mussuttaja

Vierailija
276/447 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 15:03"] Onneksi kuitenkin urheilu, esimerkiksi juoskulenkkeily (tai hölkkäähän se vauhti on), on minulle nautinnollista. Ehkä siinä vaan on jollain tavalla ylpeä itsestään, kun pystyy kauniilla tavalla ryhdikkäästi kantamaan itseään juoksussa.

MInä olen yrittänyt muutaman kerran aloittaa liikuntaa (pyöräily ym.), mutta ongelmana on se, että siitä ei tule sitä hyvää tunnetta kuin nuorena. Eikä kuntokaan kasva. Olen kokeillut rääkillä ja tarkoituksellisen varovasti, mutta ei auta. Toivon, että kevyempänä homma lähtisi kulkemaan eikä se johtuisi vanhuudesta.

Ylipäätään olen itse päässyt suorittamisesta ja pingottamisesta eroon ja olen aina uskonut siihen kultaiseen keskitiehen ja niin se pitää näissäkin asioissa löytää!

Tuo tulee olemaan minulle suurin haaste. Olen sitä tyyppiä, jolle kohtuus on vaikea asia ja mopo lähtee helposti käsistä, jos tosissani kiinnostun jostain. Laihduttaa voi vielä itseä rääkkäämällä, mutta sitten kun paino on tolkun lukemissa, pitäisi opetella kohtuulliset terveelliset elintavat. Tämä on minulle ensimmäinen vakava laihdutus koskaan, joten saa nähdä miten tulokset pysyvät.

Analysoin hieman omaa aikasarjaa. Se on lyhyt, mutta laihtuminen näyttäisi nyt vakiintuneen siihen kilo per viikko -tasolle, jolla se oli ennen joulua. Masentavaa, vielä 16 viikkoa tätä piinaa. Jaksamisia muille.

T: Nörttiolmi (ainakin wannabe)

Vierailija
277/447 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röllykältä on riistetty ruokailu ja liikunta-mahikset kipeällä vauvalla, jonka hyssyttelyronttaukset hajoittivat toisen olkapään. Herkuista olen kieltäytynyt, mutta enpä ole kerennyt syömäänkään tässä pariin päivään juuri ollenkaan, jos ei sattumanvaraisia klementiinin kitaan ahtamisia lasketa.

Uskaltauduin tosin mittaamaan nyt persaukseni mittanauhalla ja tulos oli 106 cm eilen. Uuma 74 (84) ja varsinainen rölli 93 (98). Vaaka näyttää edelleenkin 70,6. 

Ihan verkkaista tahtia kutistuminen siis käynyt.

-Röllykkä

Vierailija
278/447 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki, Poiju täällä!

Olen ollut vähän turhankin rankalla kuurilla ja viikossa oli hävinnyt 2,7kg. Mittoja en nyt ehdi laittaa ja tämänkin viestin vain hätäseen käyn kirjoittamassa.

Poiju

Vierailija
279/447 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö tähän vielä mukaan? Hieno idea. :)

Täällä painoa 74kg ja pituutta 165cm. Vyötärönympärys 93cm.

Haluaisin laihtua toukokuun loppuun mennessä 14kg, eli 60kg haluaisin painaa, saman kuin ennen lapsia. Painoa vaan kerääntyi rutkasti raskausaikoina ja vaikka suurin osa lähti pois, osa jämähti paikoilleen. Olen nyt oikeasti valmiina pääsemään siitä eroon ja olemaan se energinen tyyppi joka olin ennen kun olin äiti. No more excuses!

Eli aion syödä vain pienen annoksen terveellistä ruokaa kolme kertaa päivässä. Aion syödä paljon hedelmiä ja vihanneksia ja kuituja ja riittävästi proteiinia. Herkkuja vain kerran viikossa perjantaina. Yhden saunakaljan saan juoda viikossa ja ehkä viinilasin tai kaksi lauantaisin. Salilla aion käydä 3x viikossa, 2x lihastreeniä ja 3x cardio jumppaa tai juoksemista juoksumatolla. Päivinä jolloin en ole salilla aion tehdä pitkän parin tunnin kävelylenkin yksin tai perheen/kavereiden kanssa. Haluan ennen kaikkea uuden elämäntavan jota voin jatkaa tästä päivästä eteenpäin, siksi yritän välttää "laihariruokia" ja sallia herkkujakin ruokavalioon koska tiedän etten voi täydellisyyttä pitää pidemmän päälle yllä.

Tsemppiä kaikille! 

t. Vauvamaha

Vierailija
280/447 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainioita tuloksia! Katsotaanpa kuun lopussa miten paljon on saatu aikaan, kun parissa viikossa on jo tällainen vauhti. Möhkäles, jatka sinäkin hyvin alkuun päässyttä urakkaa äläkä varsinkaan lannistu, jos pariin päivään ei tapahdu mitään. Siitä se sitten taas nylksähtää liikkeelle.

Kävin uimassa 35min.  ja vannomastasni kolmesta liikuntakerrasta on nyt ensimmäinen tehty. Päässä meinasi huipata saunan jälkeen, unohdin pirtelöpurkin kotiin. Oli kiire syömään. Huomenna jatkuu!

Oman Elämänsä päärynä ja Plussapallo

OEP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän