SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*
Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?
Mikä on vyötärösi mitta?
Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?
Mikä on laihdutusmetodisi?
Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".
Minä olen Nonames
106kg
106cm
- 17kg
Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen
Nonames
Kommentit (447)
Uninen apina ilmoittautuu. Aloitin kuin aloitinkin nutrauksen.. Vuoden ekat päivät menivät siis suklaakonvehteja kiertäess ja ihmetellessä. Hivenen uninen tyyppi kuin olen :D Tänään korkattu nutrauspaketti, hankin vallan sen kolmen päivän aloituspaketin. Siinähän tämä loppiaisviikonloppu menee näppärästi..
Olen todella huono juomaan vettä, mutta näemmmä noissa nutraustuotteissa tulee bonuksena se, että väkisinkin tekee mieli juoda :) Mulla on pikkuisen ristiriitaiset fiilikset nyt tämän aloituksen suhteen. Olen lähdössä reissuun parin viikon päästä ja toisaalta ymmärrän ettei ole realistista odottaa tuloksia siihen mennessä. Toisaalta taas olisi älytöntä aloittaa projekti matkan jälkeen. Mietinkin olisiko realistista pitää yllä osittaista nutrausta matkalla :) 17 päivän dieetti kirjaa ei ole vielä saapunut :)
Heippa taas!
Mulla on maanantaina ollut puntaripäivä ja sen ajattelin pitää jatkossakin. Mutta mittanauhan investoin tänään kyläkaupan loppuunmyynnistä. Maksoi kokonaisen euron eli mä oon nyt ihan tosissani tän laihtumisen kanssa :D
Vyötärön ympärys oli 83cm. Oon syksyn mittaan laihtunut jo kymmenisen kiloa ja vaatekoko on nyt 40 kun se oli elokuussa vielä 44. Eli oikea suunta.
Maanantaina raportoin sit kiloja, että missä mennään. Vielä kun löytäs liikunnan riemun jostain...
Möhkäles :)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 19:34"]
voi teitä paksukaisia...paljon kivempaa on olla kunnossa ympäri vuoden ..
[/quote]Minusta tässä on hyvin paljon asiaa, vaikka 26 miinuspeukun kera. Tottahan se on, että monen tämän ketjun kirjoittajan pitäisi tehdä pysyvä elämäntapamuutos ja ruokaremontti. Lisäksi liian nopea laihdutustahti lisää vain sen riskiä, että kilot tulevat takaisin! Alussa voi kyllä olla nopeampi, mutta kyllä se max. 500 g/viikko on sopiva alle 100 kiloisella.
Tämän asian tiedätte jo siitäkin, jos olette ties kuinka monetta kertaa laihduttamassa yli kymmentä kiloa.
Saatan saada tästä haukkuja niskoilleni, mutta näin se asia on. On varmasti poikkeustapauksia, että nopeasti laihutettu tulos pysyy. Mutta vielä kerran, jos olette useasti laihduttaneet, kannattaa miettiä metodeja.
Toki tämä on jokaisen oma asia, mutta kannattaisi ottaa vähän tästäkin asiasta selvää.
-Ursula-
Minä en ole koskaan laihduttanut paria kiloa enempää, mutta miinustin tuota lainaamaasi viestiä. Minusta siitä kalskahti samantyylinen iva kuin silloin, kun joku naureskelee vasta-alkajille kuntosaleilla (eli niille "plussapalloille" ja "kukkakepeille"). Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa ja sijoittaa omaan terveyteen! Vaikka olisi epäonnistunut sata kertaa, mielestäni on yrittämisen arvoista nousta vielä sen 101. kerran. Minä nutraan puhtaasti sen vuoksi, etten ole erityisen pitkäjänteinen ihminen. Koen siis motivoivaksi keinoksi laihduttaa ylimääräiset 5-10 kg lyhyessä ajassa ja sen jälkeen keskittyä painonhallintaan. Toki dieetin jälkeen jojoilu on mahdollista, mutta niin on mahdollista myös se, että uudistunut ulkomuoto saa aikaan hyvän kierteen. Kun olo on hyvä ja virkeä, ei edes tee mieli käpertyä suklaalevyn kanssa sohvannurkkaan. Kun jalkaan mahtuu ne unelmafarkut, voi ihastella vaikka itseään peilistä sen sijaan, että hakisi joka ilta pizzaa. Älkää maalatko piruja seinille :)
Sipuli
Heippa pitkästä aikaa! Olen jättänyt päivittämisen tähän ketjuun vähemmälle, kun se on tuntunut jotakuta häiritsevän.
En ole käynyt puntarilla moneen viikkoon. Kokoaikaisen pirtelökuurin lopetin jo, koska lisääntyneen liikunnan vuoksinälkä kasvoi voittamattomaksi. Pientä siirtymävaihetta eletään nyt, kun pyrin löytämään hyvän tasapainon ruokavalion kanssa. Liikkunut olen noin 5-7 tuntia viikossa: kävelylenkkien lisäksi kuntosalia ja vesijuoksua.
Vyötärönympärys on pienentynyt nyt 8 cm vuoden alusta. Jopa mieheni huomasi kiinteytymisen, joten oikealla tiellä ollaan. Valitettavasti influenssavirus kaatoi minut vuodepotilaaksi, mutta en malta odottaa, että pääsen taas uimahallille!
elämäntapamuutoksen tehnyt Sipuli
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:43"]
Yritän punkea vielä mukaan. Pituutta 175 ja painoa aamulla 73. Vyötärönympärys pari senttiä navan alta on tuntematon ja vaihteleva turvotuksen vuoksi. Maalina olisi päästä raskautta edeltäneisiin mittoihin. Synnytyksestä on jo 3 kk ja edelleen se 10 kiloa ylimääräistä. En usko keränneeni lihastakaan, joten tuota. Köh. Metodina yritykseen olisi se, että yritän katsoa mitä suuhuni laitan. Liikkumaan en salille pääse uuden tyhmän sijaintini vuoksi, mutta yritän sosiaalisen paineen alaisena jotain punkeroida nyt kotona. Ongelmana on yllättäen hyvin mehevä perse ja riippuva maha.
terv. Röllykkä
[/quote]
Vyötärömitta otetaan vyötärön kapeimmasta kohdasta eli 2 cm mahan yläpuolelta, ei alapuolelta. Saat mukavammat lukemat :)
[/quote]
Mutta mun maha lähtee vasta kunnon spurttiin sen klassisen vyötärölinjan yli! :D Normaali ympärys on 84, mutta lähennellään navan alla metriä. Ihan, kuin olisin vieläkin raskaana.
-Röllykkä
Älä hyvä ihminen sekoita näkkileipää nutraukseen. Tarkoitus on päästä ketoosiin, jotta nälkää ei tunne, ja hiilarinäkkileipä vie ketoosin aina vain kauemmas.