Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*

Vierailija
28.12.2013 |

Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?

Mikä on vyötärösi mitta?

Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?

Mikä on laihdutusmetodisi?

Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".

Minä olen Nonames

106kg

106cm

- 17kg

Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen

Nonames

Kommentit (447)

Vierailija
321/447 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maire lähtee pikkuiselle reissulle, saas nähä miten ruokailujen käy. En aio ihan hirveän tarkkana olla, mutta sokuria en suuhuni pistä, kyllä jämpti on näin! Jumpat varmasti jää, mutta kävelyä tulee varmasti paljon.

Jos näin julkisesti laitan tähän kaikki senttini ja kiloni nyt, niin ehkä se hillitsee syömistä vähän reissunpäällä ;D

Elikkäpä pituus on mullaki pysyny samana, 170 cm, paino oli aamulla 62,2. Ja ne traagiset mitat (jos näin vois sanoa, hih) 98-73,5-98. Joo huoh, oishan tuosta vielä varaa senttejä lähteä, mutta tiukasti tuntuvat pysyvän. No mä aattelin katella tätä hommaa pitkällä perspektiivillä, kun oon jo näin vanha, että jos en söis näin, niin mitkä ne sentit olis 10 v:n päästä! Eli elämäntapamuutos nyt tai se on kohta myöhäistä..

Hauskaa loppuviikkoa, Maire palailee sunnuntaina kehiin :)

Vierailija
322/447 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 23:24"]

Melmi, millainen on esim päivän ruokailusi? Mitä syöt aamiaisella, lounaalla jne. Olen aika samoissa mitoissa ja tavoite myös tuota luokkaa! Kauanko olet laihduttanut? Anteeksi en jaksa lukea kaikkia 15 sivua tässä ketjussa.. :(

[/quote]

Aloitin painonpudotuksen 8. tammikuuta 67 kilosta. Alkuun olin paljon tarkempi ruokailun kanssa, mutta nyt pari viikkoa on ollut jo löysempää ruokavalion tarkkailua. Annokset on kuitenkin pienempiä kuin viime vuonna ja karkkien/keksien/kakkujen/pullan syönti hyvin vähäistä. Kaksi vuotta sitten, kun ekaa kertaa elämässäni pudotin painoa, harrastin kalorien laskemista, mutta nyt en oo sitä tehnyt. Liikun suht' paljon, lähinnä kävelyä, uintia, vesijuoksua ja kuntosalia. Tosin viimeisen reilu viikon liikunta ollut kiireen vuoksi lähinnä kävelyä. Se, että viimeisen parinkin viikon aikana paino on pudonnut, johtuu mun mielestä osittain myös stressistä ja kiireestä sekä niihin liittyvästä katkonaisesta yöunesta.

No, aamiainen on kuitenkin yleensä yksi leipä, jonka päällä kurkkua sekä kalkkunaleikkelettä, juomisena maitoa. Lounaalla olen nyt ottanyt töissä kevytlounaan, joka monesti keittoa plus leipä & raasteita/salaattia. Kotona illemmalla en monesti syö enää lämmintä vaan klo neljän jälkeen ja klo 21 aikaan välipalatyyppistä esim. ananas-banaanirahkaa tai leipää, jonka päällä kurkkua/tomaattia+raejuustoa+kalkkunaleikkele. Viimeisen kahden viikon aikana olen uskaltanut välillä alkuillasta ottaa suklaatakin jonkin verran, en kuitenkaan joka päivä. Paino tosiaan kahden kuukauden aikana pudonnut lähes 5 kiloa (67 kilosta 62,2 kiloon) ja vyötärö pienentynyt 6 cm, 77 sentistä 71 senttiin.

Meimi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/447 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 10:08"]

Röllykkä kuittaa:

66,4 kg /175 cm
rinnanympärys on ottanut kutistumaspurtin 88cm
uuma 66cm (tämäkin taisi olla jotain 80 cm)

maharölli 80 (98)
Lantio 94,5 (105 cm)

En nyt enää kiloja niinkään kyttäile, vaan noita senttejä. 

Tsemppiä ja onnitteluja muillekkin! [/quote]on sulla helkutin ohut uuma, jos näin saa sanoa. Enpä muista oman masuni mittaa, mutta kyllähän se selkeästi uumasta eroaa, eikä edes pömpötä (toki kyllähän sen itse tietää pömpöttääkö vai ei). On sulla joka paikasta senttejä karissu hirveesti.

Mitä tosta on enää laihdutettavaa? Varmaan itsekin voisin alusta katsella tavoitteitasi ;)

-Ursula-

[/quote]

Otan kohteliaisuutena :D! Tavoite ei varsinaisesti ole enää laihtua kiloissa, vaan saada kuntoa paremmaksi ja hankkia maltillisesti lihasta. Nyt löytyy ylimääräistä nahkatakkia Röllykästä. Alavatsa lulluttaa edelleen ympäriinsä ja kiipeilee housujen päälle. Olen vähän eriparisesti rakennettu, joten pakko kutistua vielä vähäsen, että pääsee koon 38 housuihin. Tämmöisen takaliston kanssa istuu koko 40 perseestä, mutta reidet pussittaa rumasti. Pari senttiä enää jäljellä persauksista ja alavatsasta :)

Vierailija
324/447 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitalis on nyt hukannut motivaation ihan täysin. Ei huvita yhtään mennä minnekään, ei huvita harrastaa liikuntaa ja tuntuu että on ihan se ja sama mitä sitä suuhunsa työntää. Kumma kyllä, en ole mitään mässännyt eikä oikeasti tee edes mieli. Salaattia söin lounaalla ja normaalia kotiruokaa päivällisellä, päiväkahvi siinä välissä. Omenoita muutaman.

Huomenna reissuun, joten huomisen ruokailu on sitä, mitä sattuu eteen ilmestymään. Perjantaina on juhlat, ei motivaatiota siihenkään.

Vierailija
325/447 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö teidän mieli palkita itseänne jostain herkuilla? Esimerkiksi minä en tykkää siivoamisesta ja olen siivoillut ja pyykännyt tänään ahkerasti, niin tekisi illalla ottaa mieli jäätelöä. Muutenkin olen herkutellut jo tällä viikolla kaksi kertaa.

-Ursula-

Vierailija
326/447 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mittoja (suluissa tammikuun lähtömitat):

-paino 62,2 kg (67 kg)

-vyötärö 71 cm (77 cm)

-peppu 91,5 cm (98-99 cm)

-reisi 55 cm (59 cm)

-BMI 22,0 (23,7)

-pituus 168 cm

Kyll' tää tästä.

-Meimi-

Vierailija
327/447 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OEP on hengissä joskin laihdutus huonossa hapessa. Tästä ei meinaa tulla mitään, sorrun jatkuvasti. Tekisi mieli itkeä pillittää, en onnistu ikinä tämän elämän aikana.

Paino 100,1kg

Jostakin kuitenkin ponnistan, ettei ihan mahdottomaksi mene. Ahmimispuuskia olen onnistunut selättämään monet kerrat ja santsilautasta en ota. Ateriakoko on pysynyt paljon pienempänä kuin viime vuonna. Mietin jokaista salaattiakastikelusikallista, ettei menisi liikaa. Illan voileivät ovat vaihtuneet mm. dipattaviin kasviksiin tai popcorniin.

Pysyvää tulosta on jokunen kilo. Aloitin lukemasta 106,1kg.

Liikuntaa harrastan myös useamman kerran viikossa, sain sen sentään aloitettua ja nautinkin ihan. Mies on tsemppikaverina, lupasi ostaa kunnon lenkkarit kannustuslahjaksi :D

Vierailija
328/447 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitalis lähettää OEP:lle voimahalin ja toteaa, että omalla kohdalla ei ole tapahtunut mitään viikkoihin. Paino oli tänä aamuna tuttu ja turvallinen 75,5kg. Jotenkin tökkii koko homma. Olo on hyvä ja ruokavalio lähes mallillaan, mutta joka suupala on kirjattava ylös tai homma leviää käsiin. Mulla on joka vuosi tähän aikaan alkavan kevätväsymyksen oireita ja niin nytkin.

Liikuntaa en ole pystynyt harrastamaan viikkoon, syystä että seli seli. No, oikeasti mulla on sellainen työ, että minkään ohjatun liikunnan aloittaminen saati pitempään jatkaminen on mahdotonta. Omatoimisesti taas ei tule tarpeeksi liikuttua. Onneksi työ on edes jonkin verran liikunnallista ja vaihtelevasti koko kroppaa kehittävää, muuten ei tulisi liikuttua varmaan ollenkaan.

Vierailija
329/447 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boteron kilot:

alkupaino 100,8

13.1. paino 98,6

31.1. paino 96,3

10.2. paino 94,9

17.2. paino 93,6

28.2. paino 91,9

5.3. paino 90,5

17.3. paino 88,5

Vaatteet roikkuu - samoin naama. Tätä tämä laihtuminen teettää 47-vuotiaalle. Hyvät fiilikset silti.

Voimia kaikille kilojen kanssa kamppaileville:)

Vierailija
330/447 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt kuulkaa niin, että Vitalis on viime viikon aikana tehnyt tämän vuoden ennätyksen omassa kevennyksessään.

Aloituspainohan silloin 1.1. oli 80,5kg ja viime pe vaaka näytti 74,1kg ja tänä aamuna 74,2kg. Tuntuu siltä, että takapakki on nyt selätetty ja tästä on hyvä jatkaa. Tarkka pitää olla, syödä vain sitä mistä ihan oikeasti tulee se hyvä olo myös syömisen jälkeenkin. Niissä repsumässyissä on se vika, että sen lisäksi että ne lihottaa, niistä tulee myös kamala olo jälkeen päin, vaikka maistuvatkin sen hetken hyvältä. Viikon verran olen nyt systemaattisesti pyrkinyt etsimään niitä ruokia, mistä tulee hyvä olo. Monta kertaa olen törmännyt myös siihen, että kun tuntuu olevan nälkä, niin se onkin jano. Kun olen kulauttanut kunnon lasillisen vettä tai yrttiteetä, niin se "nälän" tunne onkin lähtenyt sillä.

Keventelemisiin,

Vitalis

Vierailija
331/447 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maire se taas unohti nimensä tuosta edellisestä viestistä ;)

Vierailija
332/447 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röllykällä on ollut kone remontissa pienen läikähdyksen vuoksi. Painoa nyt 65,5 ja uuma 66. Maharölli 79cm.

Vierailija
333/447 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan Maire luulisi noista sun mitoistasi mitään ihmeellistä, ihan hyvät mitat. Itsellänihän on 72 cm vy ja 102 cm lantio. Varmaan ihan sekä että takamuksessa ja lantionleveydessä.

Ja mitä painoon tulee, ei paljoa tapahtnut. Viime viikkoisesta virallisesta maanantain mittauksesta pari sataa grammaa miinusta ja tiistain mittauksesta 300 g plussaa. Eli paino on nyt 71,6 kg. Kaikki ylimäärinen taitaa olla reisissä ja lähteä sieltä myös viimeisenä.

-Ursula-

Vierailija
334/447 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kertomaan teille, että painoin aamulla 71 kg!!! kun aina noilla maanantain punnituksilla painan enemmän.

- Ursula-

Vierailija
335/447 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden tänä iltana työmatkalle, joten suoritin huomisaamun punnituksen jo tänä aamuna, samoissa on lukemat pysynyt, eli 73kg tietämillä. Olen erittäin tyytyväinen tämän hetken tilanteeseen.

Ensi viikolla kyllä tulee ongelma syömisien kanssa, koska joudun moneen kertaan joukkoruokailuun, enkä voi kovasti vaikuttaa siihen mitä valikoimissa on. Haasteen otan kuitenkin vastaan ja yritän pitää oman karpin linjani ja aamulla sekä illalla omilla eväillä säätää itselleni sopivat vuorokausimakrot. Positiivista jos tästä reissusta haen painonpudotuksen kannalta, niin se, että joka päivä on mahdollista harrastaa ihan oikeasti liikuntaa, siis uiden ja kuntosalilla. Odotan innolla.

Matkalaukkua pakatessani päätin samalla karsia oman vaatekaapin sisältöä. Yksi pussi UFFille meneviä ja yksi pussi silkaa roskaa. Luovuin 3XL t-paidoista, 42-44 kokoisista vaatteista ja yllätyksekseni löysin täysin unohdettuja ja vain vähän pidettyjä 38-40 vaatteita. Housuja, puseroita, t-paitoja, mekkoja. Nehän piti ottaa heti käyttöön. Osa niistä vielä vähän kiristää, mutta päälle menee kuitenkin. Uskoisin, että 4kg pudotuksen jälkeen istuvat jo paljon paremmin päälle.

Vitalis

Vierailija
336/447 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boteron kilot:

alkupaino 100,8

13.1. paino 98,6

31.1. paino 96,3

10.2. paino 94,9

17.2. paino 93,6

28.2. paino 91,9

5.3. paino 90,5

17.3. paino 88,5

27.3. paino 87,1

8.4. paino 85,4

Hyvin menee :)

Vierailija
337/447 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuuskohtaus Röllykän taloudessa. Aamupaino 64,9 ja maharölli 72. Vyötärö 63 ja pilailtu ghettoperse 95 cm. Tsemppiä muillekkin!

Vierailija
338/447 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 17:42"]

Pituus 170cm ja paino 68kg, vyötärönympärys 85cm.

Tavoitepaino toukokuuhun mennessä 60kg, niin että kilot lähtee läskistä ja lihasmassaa häviää mahdollisimman vähän.

Metodi:

-tasainen ateriarytmi 5krt/pv, kaloreita n. 1500/pv

-kalorivaje 500kcl/pv

-laihdutus 0,5kg/vk

-liikunta: kuntosali 2krt/vk, aerobinen liikunta 3krt/vk, 2 lepopäivää/vk

-ateriat koostuu pääasiassa näistä raaka-aineista: puuro, ruisleipä, maitorahka, hedelmät, raejuusto, muut vähärasvaiset maitotuotteet, kananmunat, kasvikset, kala, kana, vähärasvainen liha, täysjyvätuotteet, pähkinät, salaatit, keitot

-herkutteluina terveelliset vaihtoehdot kuten hedelmät ja kuivatut hedelmät

-puntarilla käynti joka aamu ja ilta

-ei alkoholia

-iltapala viimeistään klo. 20

Itselläni projektia on hidastamassa mirtatsapiini lääke, joka kerää nestettä, aiheuttaa makeanhimoa, turvottaa jne. Mutta motivaatio on erittäin korkealla! Aion onnistua!

Nikki: Wannabefitwoman

[/quote]ela kay vaa alla illalla. Painaa vain paivan ruoat etka tieda tod. Painoasi....

Vierailija
339/447 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 19:45"]

Boteron kilot:

alkupaino 100,8

13.1. paino 98,6

31.1. paino 96,3

10.2. paino 94,9

17.2. paino 93,6

28.2. paino 91,9

5.3. paino 90,5

17.3. paino 88,5

27.3. paino 87,1

8.4. paino 85,4

Hyvin menee :)

[/quote]

Tuossa on asennetta ja näköjään muillakin hyviä onnistumisia. Hienoa. Minulla on paino jämähtänyt noin 85 kiloon. Treenaan nyt maantiepyöräilyä ja vähän muuta kestävyysurheilua, enkä edes yritä enää laihtua nälkää näkemällä, koska se verottaa suorituskyvyn kasvua. Katson nyt mitä se vaikuttaa pitemmän päälle, kun kunto kasvaa ja viikottaiset kilometrit lisääntyvät. Jo nyt tuntuu, että olen nuortunut 10 vuotta.

T: Wannabe-nörttiolmi, josta tulikin wannabe-urheilija.

Vierailija
340/447 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röllykkä otti päivän varaslähdön punnituksiin, kun aamukoomassa kerkesi kaiken jo hoitaa, ennenkuin tajusi olevansa sunnuntaissa.
Kiloja 63,3

Rinnanympärys 89
Vyötärö              62
Maharölli            71
Persaus            93

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi