SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*
Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?
Mikä on vyötärösi mitta?
Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?
Mikä on laihdutusmetodisi?
Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".
Minä olen Nonames
106kg
106cm
- 17kg
Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen
Nonames
Kommentit (447)
Birgitta ilmottautuu! Kiitos tästä keskustelusta, toivon tämän tuovan paljon inspiraatiota niin itselleni kuin muillekin :-)
Painoni on 108kg
(Mitat myöhemmin, mittanauhan olen kai visusti piilottanut jonnekin)
Pituus 165cm
Tavoitteena -15kg
Jonka jälkeen olisi vielä tarkoitus pudottaa pikkuhiljaa kohti normaalipainoa.
Aion liikkua enemmän, syödä vähemmän ja terveellisemmin. Herkkupäivä 1krt/viikko, ja silloinkin kohtuullisesti.
Viime talvena liikuin aktiivisesti ja painokin putosi varmaan -7kg, kunnes sitten motivaatio kaikkosi. Syksyllä paino taas noussut tähän päivään saakka, oikein hämmästyin eilen kun yhtäkkiä tajusin, miten onkaan maha kasvanut lisää! Hyi olkoon. Joulu mässäilty ruualla, konvehdeilla ja kuivakakuilla. Nyt pitää sanoa hyvästit jokapäiväisille karkeille ja päästä eroon sokeririippuvuudesta.
Onnea meille kaikille!
-Birgitta
TipTap ja Möllö, nutraatteko keitoilla vai pikapaketeilla, joissa on myös patukoita ja muita aterioita? Jälkimmäisestä on vähän huonoja kokemuksia. Näläntunnetta helpottavan ketoositilan saavuttaa varmemmin pelkillä keitoilla. -Kolmas vuorokausi alkaa. Heräsin aamuyöllä nälkään, oikeaan sellaiseen. Maha murisi. Vaaka näyttää jo painon putoamista, muttei mittanauha. Vesi poistuu siis hamsteriposkista. Olisi pitänyt mitata pääkin. OEP
Luulen, että aamuisessa painossa oli jotain häikkää, koska myöhemmin iltapäivällä painoin vähemmän! Yleensähän päivän mittaan paino kasvaa eli iltapäivällä painoin 73,8 kg eli 74,5 kg (aamupainona) on ehkä väärin.
Niin ja menen aamupainon mukaan.
-Ursula-
Olisiko kenelläkään jakaa edullisia, terveellisiä ja hyviä ruoka- ja välipalaohjeita kahdelle aikuiselle?
-Birgitta
Mä olen Tellu.
Paino nyt 85, pituus 172, vyötärö 113 minimissään. Jos mulla ei olis tällaista pallomahaa, tuskin edes vaivautuisin laihduttamaan.
Toukokuun viimeisen päivän juhlaan haluan pois 15 kiloa.
Menetelmä: perunaa/riisiä ym. vain 1/2 desiä aterialla, aamupala proteiinipitoinen. Kovin alhaisilla hiilareilla alkaa pyörryttää helposti, joten karppaamiseksi tuota mun syömistä ei voi sanoa.
Liikuntaa tunti päivässä.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 09:30"]
Sorry kun häiritsen tässä näin paljon, mutta asioita unohtuu. Tarkennan kuitenkin tuota laihdutusmetodia. Luulen, että syynä kertyneeseen massaan on ollut melkein joka ilta pienet herkutellut, kuten muutama nami. Se kuitenkin nostaa verensokeria (turhaan) sen verran, että ylimääräistä kertyy eli metodina on kerran viikossa (tai korkeintaan kahdesti) herkkujen syöminen.
Lisäksi laihdutan normi hiilarimäärillä, koska urheilen. Viimeksi laihdutin VHH:lla, mikä tarkoitti suoraan sanottuna nesteiden lähtemistä (1 g hiilaria sitoo 3 g nestettä) ja sitten kun lopetin VHH:n palasin melkein entiseen painoon (siitä sitten vielä lihoin oikeasti loukkaantumisen seurauksena).
Tavoitteena on pitää myös entinen lihasmassa, siksi laihdutus hidasta. Tavoite paino on sitten 69 kg. Sillä luulen olevani parhaimmillan ja ennen kaikkea elinvoimaisin (mikä minulle on kaiken a ja o).
-Ursula-
[/quote]
Kyllä se läskikin nestettä sitoo. Jos laihdutat vaikkapa 10 kiloa, niin läskiä (ja lihasta) se on joka tapauksessa, ei mitään hiilihydraattinestettä paitsi sen verran, mitä hiilihydraattivarastojen tyhjentyminen vie.
Ilmeisesti olen saanut nesteet liikkeelle. Tavallisesti mutustelen sipsejä ja kaikkea muuta roinaa pitkin päivää kourallisen silloin ja toisen tällöin. Nyt olen yrittänyt pitää ruokailurytmiä ja vähän sellainen olo, että koko ajan saisi jotain olla ahtamassa napaansa. Järkyttävä sipsinhimo! Vaaka näyttää 71,6 ja vyötärö 82, eli hyvä startti.
-Röllykkä
Katsiina läsähtää mukaan:
82 kg, 169 cm, vy 82 cm. Tavoitepaino 66 kg.
Sain mittailtua..
Vy: 115cm
No, tässä tuli kyllä motivaatiota kerrakseen...
-Birgitta
Pien..eh-ehheh-kö sortuminen illasta. Keittelin ruusukaaleja ja laitoin päälle kauhallisen sienikastiketta. Ja sitten keittelin vähän lisää ruusukaaleja ja laitoin päälle kauhallisen sienikatiketta. Nyt se on loppu. Se kastike, muttei laihis. Niin ja söin yhden sipsin, mutten yhtään konvehtia.
Liikuntaa aika paljon: olen noussut vaa'alle ja vaa'alta pois liian monta kertaa, siitä loppuu patterit. Pakko on pistää treenistä palauttavaa purkkaa suuhun ja kömpiä peiton alle. Palelee.
Oman Elämänsä Plussapallo -ja päärynä- OEP
painuu nukkumaan
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 09:30"]
Sorry kun häiritsen tässä näin paljon, mutta asioita unohtuu. Tarkennan kuitenkin tuota laihdutusmetodia. Luulen, että syynä kertyneeseen massaan on ollut melkein joka ilta pienet herkutellut, kuten muutama nami. Se kuitenkin nostaa verensokeria (turhaan) sen verran, että ylimääräistä kertyy eli metodina on kerran viikossa (tai korkeintaan kahdesti) herkkujen syöminen.
Lisäksi laihdutan normi hiilarimäärillä, koska urheilen. Viimeksi laihdutin VHH:lla, mikä tarkoitti suoraan sanottuna nesteiden lähtemistä (1 g hiilaria sitoo 3 g nestettä) ja sitten kun lopetin VHH:n palasin melkein entiseen painoon (siitä sitten vielä lihoin oikeasti loukkaantumisen seurauksena).
Tavoitteena on pitää myös entinen lihasmassa, siksi laihdutus hidasta. Tavoite paino on sitten 69 kg. Sillä luulen olevani parhaimmillan ja ennen kaikkea elinvoimaisin (mikä minulle on kaiken a ja o).
-Ursula-
[/quote]
Kyllä se läskikin nestettä sitoo. Jos laihdutat vaikkapa 10 kiloa, niin läskiä (ja lihasta) se on joka tapauksessa, ei mitään hiilihydraattinestettä paitsi sen verran, mitä hiilihydraattivarastojen tyhjentyminen vie.
[/quote]
Niin kyllä siis vähän silloin pysyvästi /oikeasti laihduinkin, mutta 3 kg tuli takaisin pelkistä hiilareiden nostamisesta normaaliksi. Yritin nyt googlata tuota varastojen määrää, mutta en löytänyt. Ehkä se ei kuitenkaan noin paljoa ole..
Syön tänään suklaata eli vielä en aloita laihdutusta.
-Ursula.
Ursula lisää; 48 olit oikeassa, kyllä se on max. 2 kg mitä toi voi vaikuttaa.
Kokeilllaan. Painoin ennen joulua 91 kg ja nyt 94 kg. Olen noin 180 cm pitkä. Vyötärön mittaa en tiedä eikä ole mittanauhaa käsillä. Maha on mallia kaljamaha ja lihaksisto mallia venttiilikumiraajat. Tavoite on noin 75 kiloinen "nörttiolmi". Menetelmä on tyly nälän näkeminen ja askeettinen herkuista kieltäytyminen. Keväämmällä ehkä joku liikunta, mutta pakkasessa en nenääni ulos laita jos ei ole pakko ja kaikenlainen sisäliikunta on tylsää. Kutsuttakoon minua nimellä Mr Wannabe-Nörttiolmi.
Tervetuloa myöskin Mr Wannabe-Nörttiolmi. Hieno nikki sinulla.
Ensimmäisen päivän taistelu on takana. Vielä viisi jäljellä, jotta olo kohenee. Ajattelin testata ihan tikuilla saanko ketoositilan aikaiseksi. Päätä särkee vähän. Peilin ohi on kiva kulkea, kun ensin tulee vatsa ja sitten vasta varpaat ja kansallispuvun taskut. Tämä järjestys tulee muuttumaan.
nutraava OEP 106,1/ 104
Tiia tulee mukaan tähän projektiin!
Elopainoa on 84 kiloa ja se kun jakaantuu vain 157 sentille pituutta niin on tässä mahalla kokoa! Tavoite kesään mennessä olisi vähintään 14 kg pudotus tai vaikka 15 kg niin menisi alle 70 kilon. Siinä kohtaa jo erottuisivat tissit mahasta.
Haluaisin nutrata - mutta en tiedä miksi häpeän laihduttamista aina. Töissä en kehtaa - jos joku vaikka kommentoi jotenkin... ja kotona pitäisi kai olla lapsille esimerkkinä syömisissä. Tai sitten on vaan päässä vikaa enkä vain osaa tätä hommaa ja keksin tekosyitä.
Mutta nyt lähti nutraus käyntiin huomisesta lähtien, huomenna on kaupat auki ja pääsen hakemaan "aineistoa". Pirtelöt ja patukat uppoaa, keitot eivät maistu. Mennään sitten suklaanmakuisella laihdutuksella.
Yritetään pysyä kovana! Kiitos tästä ryhmästä!
Heippa myöskin Tiialle!
Ota kuule huumorin kannalta se laihis. Varaa töihin salaattiannoksesi ja rouski menemään sitä, näyttää ihan oikealta ruualta. Jos juot kylmiä pirtelöitä, sekoita ne valmiiksi vaikka urheilujuomapulloon, jos muuten liikaa hävettää. Voisit kyllä vaan reippaasti ilmoittaa, että olet asettanut itsellesi pienen haasteen ja sillä sipatti :) OEP
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:22"]
Olen läski, enkä jaksa juosta ;) Eli kävelylenkkejä, noin 5 km/h vauhtia. Olisikohan repsahtamista, jos söisin yhden pienen kipollisen kaurapuuroa? Tai ruisleivän...
Sipuli
[/quote]Mielestäni noi on ihan normi eväitä laihdutuskuurillakin :)
-Ursula- 72,4 kg (kuukautiskierron mukaan vaihtelee aika paljon paino, siksi yli kilo vähemmän kuin ei edes viikko sitten + jouluherkkuja)
Katjuska tulee mukaan ketjuunne. neljäs täysnutrauspäivä aluillaan. Lähtömitat 168 cm ja 80.5 kg. Nyt pudonnut 2.8 kg,mikä osittain selittyy menkkaturvokin poistumisesta. Tavoite on kova,maaliskuun loppuun 20 kg
tsemppiä kaikille,erit. nutraajille!,
-katjutska-
Herregud mikä tavoite Katjuskalla! Toivottavasti esimerkkisi pistää meihin muihinkin vähän vauhtia. Söin eilen nälissäni pienen kupillisen kaurapuuroa ja lasin maitoa, että sellainen "repsahdus" nutraamiseen. Tänään jatkuu kaidalla polulla. Kävin puntarilla, vaikka menkkaturvokki alkoikin, silti -700 g muutamassa päivässä. Jännä nähdä, kuinka tämä tästä etenee.
Sipuli
Ainiin, piti aloittaa nutraus eilen. Sellainen ei-ihan-niin täysnutraus kuitenkin; kofeiinia on pakko saada joten kahvia maidolla tai sitten energiajuomaa laittina (terveyspommi). Eilinen nutraus kuitenkin meni täysin puihin, tänään uusin voimin.
Aamu aloitettu pirtelöllä ja kofeiinilla... Sekä energiajuomalla että maitokahvilla. Huono ratkaisu, päässä suhisee. :P
Tahtoisin saada tuon ekan 6kg pois asap, koska se on tullut lisää normaalipainoon. Joten nyt yritän pysyä tiukkana tässä kofeiininutraamisessani. Sitä paitsi ero kolkuttelee ovella joten aion olla ihan pirun nätti (hoikempi) sen päivän koittaessa.
Kuinkahan nopeasti, realistisesti, tuo eka 6kg voisi lähteä? Mietin pitäisikö tehdä järkevämmät etapit, esim:
68kg
65kg
63kg
60kg
-Möllö-