Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ällöttää kuukupit?

Vierailija
27.12.2013 |

En käsitä miten joku voi tunkea sellaisen sisäänsä. Ajatus on aina jotenkin inhottanut. Muita?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 01:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 13:55"]

Mä joudun tyhjentämään kuppia tokana päivänä 2h välein ja kolmantena päivänä 3h välein. Eli töissäkin on pakko tyhjentää. Just mietin mikä olis paras keino jos ei ole lavuaaria ja kuppi ihan täynnä?

[/quote]

Minä annan kupin olla täytenä sisällä ja lisään kestositeen. Se ylivuoto ei tunnu sentään niin pahalta kuin pelkkää sidettä käytettäessä eli "koko pillun leveydeltä" :D

[/quote]

Mulla menee kyllä yli siteestäkin silloin kun on tosi kova vuoto. Silloin kun tuntee, että kuppi tulvii yli, on mentävä kipin kapin vessaan, muuten saattaa olla se kestosidekin (yösidekokoa) tulvimassa yli aika pian. Ja kuppi voi tulvia yli pahimmillaan puolessa tunnissa :-D 

Jos ei ole lavuaaria käytettävissä niin sitten pitää vain pyyhkiä kuppi paperilla. Tai kaataa tyhjäksi ja lykätä takaisin sen enempiä pesemättä. Ja yrittää pyyhkiä sormet paperiin sen verran puhtaiksi, että pystyy vetämään housut jalkaan ja avaamaan oven, että pääsee käsipesulle.

Tulvimistapauksissa olisi tietenkin hyvä päästä myös suihkuttelemaan paikat puhtaiksi. Onneksi aika äkkiä oppii muistamaan, mistä löytyy suihkulliset vessat niistä vanhemmistakin taloista, missä useammin liikkuu. Invavessa yleensä toimii jos ei muissa olekaan lavuaaria, paitsi jossain niissä lavuaari on niin kaukana, ettei siihen ylety pöntöltä. Yliopistolla oli yksi rakennus, josta löysin vasta vahingossa jostain kirjaston perältä suihkullisen vessan.

Vierailija
102/103 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 13:55"]

Mä joudun tyhjentämään kuppia tokana päivänä 2h välein ja kolmantena päivänä 3h välein. Eli töissäkin on pakko tyhjentää. Just mietin mikä olis paras keino jos ei ole lavuaaria ja kuppi ihan täynnä?

[/quote]

Yksi hyvä keino kupin kanssa on pitää mukana vesipulloa. Siitä voi pönttöön lorotella ja huuhtoa kupin ja sormet ja vaikka alapäänkin jos vettä riittää. Mukana ollut juomapullo on muutaman kerran pelastanut isommilta sotkuilta. Jos epäilyttää käyttää kupin kanssa vettä juomapullosta niin voihan sitä varten varata ihan oman pullonkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 15:29"]

Jospa ällötykseltänne miettisitte, miten teidän elämänne voisi helpottua kupin ansiosta. Siksihän sitä niin kehutaan, kun se parantaa elämänlaatua menkkojen aikaan!

[/quote]

Jaa, mun elämänlaatuni ei kyllä kauheasti huonone menkkojenkaan aikana. Mulla ei ole koskaan kramppeja tai PMS:ää (mitä nyt joskus tulee yksi tai kaksi hormonifinniä otsaan vielä näin melkein nelikymppisenä). Menkat kestävätkin vain viisi päivää, joista kaksi ekaa menen tamponien ja siteitten kanssa, sen jälkeen rittävätkin pelkät tamponit kun vuoto muuttuu tosi minimaaliseksi. Käyn normaalisti jumpassa ja uimassa ja mitä kaikkea muuta. 

Myönnän kyllä, että olen ollut onnekas kuukautisten suhteen: ovat melko lyhyet ja niukat, hiivaa ei ole koskaan ollut, kramppeja tai muita kipuja ei myöskään ole koskaan ollut enkä edes joudu syömään pillereitä. 

Tietysti jokainen tulee uskollaan onnelliseksi, joten jos kuukautiskuppi parantaa jonkun elämänlaatua, niin mun puolestani...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän