Muita joita ällöttää kuukupit?
En käsitä miten joku voi tunkea sellaisen sisäänsä. Ajatus on aina jotenkin inhottanut. Muita?
Kommentit (103)
Ostin kuukupin, köyhänä opiskelijana ajattelin säästäväni. No olipa kiva avata pakkauksesta ja kattoo ohjeista että siihen tarvii jotku h*lvetin kalliit _vain kuukupille tarkoitetut_ erikoispesuaineet puhdistamiseen.... Ja kattilan jotta voi keittää.
Sitten vielä työnsin sen ekalla kerralla väärinpäin _sinne_.. Enkä saanu pois ja märisin pari tuntia sen kanssa kunnes viimein irtos..
Yleisissä vessoissa harvoissa on omaa lavuaaria että voi puhdistaa kupin. Sotkee vaatteet ja pöntön. Ihan p*skaa hippien huuhatusta koko kuukuppi. Käyttämättämänä lojuu kaapin pohjalla.
Ei oo yhtään mukava. En suosittele.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 20:12"]
Ostin kuukupin, köyhänä opiskelijana ajattelin säästäväni. No olipa kiva avata pakkauksesta ja kattoo ohjeista että siihen tarvii jotku h*lvetin kalliit _vain kuukupille tarkoitetut_ erikoispesuaineet puhdistamiseen.... Ja kattilan jotta voi keittää.
Sitten vielä työnsin sen ekalla kerralla väärinpäin _sinne_.. Enkä saanu pois ja märisin pari tuntia sen kanssa kunnes viimein irtos..
Yleisissä vessoissa harvoissa on omaa lavuaaria että voi puhdistaa kupin. Sotkee vaatteet ja pöntön. Ihan p*skaa hippien huuhatusta koko kuukuppi. Käyttämättämänä lojuu kaapin pohjalla.
[/quote]
Höpöhöpö, miten onnistuit laittamaan sen väärin päin? Antenni edellä? :D
Ilman erikoispesuaineita pärjää ihan hyvin, jopa Luneten omilla sivuilla puhutaan kupin pesemisestä, eikä se oma pesuneste ole mikään välttämättömyys. Plus eikö ole ihan sama, mitä pesuainetta siihen käytät? Toi Luneten oma maksaa about 6 euroa purkki. Omaani olen käyttänyt nyt 4-5 kuukautisten ajan ja pullosta on mennyt ehkä 1/4, eli näin laskeskellen pesuaineputeli kestäisi 1,5-2 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:36"]
Ne siteen kemikaalit saavat sen hajun aikaan, sillä kestositeet eivät haise.
[/quote]
Näin.
[/quote]
Hyi olkoon. Käyttääkö joku tosiaan kuukautisrättejä moneen kertaan:D
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 20:23"]
[/quote]
Näin.
[/quote]
Hyi olkoon. Käyttääkö joku tosiaan kuukautisrättejä moneen kertaan:D
[/quote]
Miten tynnyrissä kasvanut pitää olla, ettei ole kuullut kestositeistä?
Mun kuukuppi ohjeessa luki että pitää olla juuri kuukupille tarkoitettu pesuaine, voi tulla jotai tulehduksia jos pesee normaalilla, ja jos ei oo siihen tarkoitettua pesuainetta niin parempi et pesee pelkällä vedellä??
Joo ja luulin että se menee antenni edellä, että se antenni imee ne veret sinne sisälle jotenki xDddd oli karvas pettymys ku se ei toiminukkaan niinku luulin.. Oma moka mut ei niissä ohjeissa lukenu et miten päin, tai sit ymmärsin ne väärin.
Mua ällöttää siteet ja tamponit. Ja ne haisee, naisten vessatkin haisevat välillä tosi inhottavalle kun roskis täynnä. Jotkut naisetkin haisee, tulee mietittyä eikö ne itse huomaa sitä hajua..
Kuppia kun käytin piti sitä tyhjentää kaksi kertaa päivässä. En koskaan tyhjentänyt muualla kuin kotonani. Nyt on kierukka eikä menkkoja ollenkaan.
Ostin isomman kuukupin kun olen kerran synnyttänyt. Näyttää niin isolta etten ole uskaltanut käyttää. Olisikohan pienempi riittänyt kun vuotokin on niukkaa?!
En ymmärrä tätä hirveää propagandaa täällä! :) Jokainen tehkööt mitä lystää mutta miksi yrittää teilata täysin toisten mielipiteet. Haluan vain huomauttaa että se hygienia on yhtä tärkeää sekä tampoonissa että kuukupin käytössä. en ymmärrä miksi tätä tampooninkäyttäjää pelotellaan kaikilla vessabakteereilla ja ovenkahvoilla mutta eikö kuukupin käyttäjä sitten pidä olla varovainen???? ja tämä mikrossa kuppiaan kiehauttava? hyi..minä en ainakaan haluaisi syödä hänen luonaan mitään mikrossa lämmitettyä ku se on kuorrutettu hänen kuukautisverihöyryllään! hyi yäk!
Siis miksi ylipäänsä sotkea keittiön kanssa mitään mikä on kosketuksessa ns. "vessatiloihin" ei kukaan esimerkiksi paskalla käydessään pese käsiään keittiön lavuaarissa tai tiskaa astioitaan vessassa. se on ihan loogista ja itsestään selvää käytöstä. joten miksi keittelisin keittiössä kuukukuppia?? olkoonkin eri kattila. siellä sitten klamydiat ja herpekset höyrystyvät ilmaan..mmmm miltä tuoksuukaan verinen sukupuolitauti??!! nam. hyvää ruokahalua! :D ja se että joku paahduttaa mikrossa kuppiaan. yäks. muutenkaan mikroon ei varmasti saa laittaa tuon kaltaista materiaalia.
varmasti tämä TTS voi tulla sekä tampoonin että kuukupin käytöstä! Ei voi olla sen terveellisempi pitää muovia sisällään ku puuvillaa.. Blondien logiikkaa taas
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:47"]
varmasti tämä TTS voi tulla sekä tampoonin että kuukupin käytöstä! Ei voi olla sen terveellisempi pitää muovia sisällään ku puuvillaa.. Blondien logiikkaa taas
[/quote]
Sileän muovin pinnalla on bakteerien vaikeampi lisääntyä kuin puuvillassa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:43"]
Siis miksi ylipäänsä sotkea keittiön kanssa mitään mikä on kosketuksessa ns. "vessatiloihin" ei kukaan esimerkiksi paskalla käydessään pese käsiään keittiön lavuaarissa tai tiskaa astioitaan vessassa. se on ihan loogista ja itsestään selvää käytöstä. joten miksi keittelisin keittiössä kuukukuppia?? olkoonkin eri kattila. siellä sitten klamydiat ja herpekset höyrystyvät ilmaan..mmmm miltä tuoksuukaan verinen sukupuolitauti??!! nam. hyvää ruokahalua! :D ja se että joku paahduttaa mikrossa kuppiaan. yäks. muutenkaan mikroon ei varmasti saa laittaa tuon kaltaista materiaalia.
[/quote]
Älä vain ikinä avaa keittiön ikkunaa. Eläimet kusevat ja paskovat ulos, sieltä ne hiukkaset ilmassa leijailee :D
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:39"]
En ymmärrä tätä hirveää propagandaa täällä! :) Jokainen tehkööt mitä lystää mutta miksi yrittää teilata täysin toisten mielipiteet. Haluan vain huomauttaa että se hygienia on yhtä tärkeää sekä tampoonissa että kuukupin käytössä. en ymmärrä miksi tätä tampooninkäyttäjää pelotellaan kaikilla vessabakteereilla ja ovenkahvoilla mutta eikö kuukupin käyttäjä sitten pidä olla varovainen???? ja tämä mikrossa kuppiaan kiehauttava? hyi..minä en ainakaan haluaisi syödä hänen luonaan mitään mikrossa lämmitettyä ku se on kuorrutettu hänen kuukautisverihöyryllään! hyi yäk!
[/quote]
Totta kai hygienia on yhtä tärkeää kaikkien sisäsuojien käytössä, ei kai muuta ole väitettykään. Jotkut tamponinkäyttäjät tosin eivät tunnu ymmärtävän, mitä hyvään intiimihygieniaan kuuluu (puhtaat kädet).
Ällöttää kuukuppi, ällöttää koko kuukautiset. Onneksi hankkiuduin raskaaksi, pääsipähän siitäkin ikävästä vaivasta hetkeksi eroon.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:00"]
Ostin isomman kuukupin kun olen kerran synnyttänyt. Näyttää niin isolta etten ole uskaltanut käyttää. Olisikohan pienempi riittänyt kun vuotokin on niukkaa?!
[/quote]
Onko leveämpi kuin miehesi penis? Jollei, uskallat ehkä kokeilla ;D
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 20:34"]
Joo ja luulin että se menee antenni edellä, että se antenni imee ne veret sinne sisälle jotenki xDddd oli karvas pettymys ku se ei toiminukkaan niinku luulin.. Oma moka mut ei niissä ohjeissa lukenu et miten päin, tai sit ymmärsin ne väärin.
[/quote]
Minkä kuukupin hankit? Lunettessani on ollut ainakin läpileikkauskuva, mihin (ja miten päin) kuppi asetetaan.
Minä olen aina pessyt kupin ihan käsisaippualla, eikä ole mitään tulehduksia tullut. Mutta varmaan jos on herkkä saamaan tulehduksia, silloin kannattaa hankkia pH-arvoltaan sopivampi pesuaine...
Minäkin olen muuten kerran laittanut kupin väärinpäin, silloin tosin alkoholilla oli osuutta asiaan. IHmettelin, että miten se tänään koko ajan tuntuu sisällä, että varmaan on jotenkin huonosti. Sitten tuli jossain vaiheessa tunne että vuotoa lorahtaa ohi, ja vessassa huomasin että kuppi oli sisällä antenni ylöspäin :D
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:47"]
[/quote]
Sileän muovin pinnalla on bakteerien vaikeampi lisääntyä kuin puuvillassa.
[/quote]
Kuukuppi on muuten silikonia tai lateksia. Ei muovia.
Onko joku tosiaan onnistunut laittamaan kupin väärinpäin? Ilmeisesti täytyy olla kahden promillen kännissä tai tyhjentää kuppia pilkkopimeässä vessassa. Aika hassua, ettei lue ja tutustu kupin käyttöohjeisiin etukäteen. Minä luin ja tutkin pitkän aikaa ennenkuin kupin tilasin, kun se kuitenkin on kalliimpi kuin tamponi- tai sidepaketti. Ostettuani harjoittelin sen käyttöä ja harjoiteltuani totesin, että se on ehkä top 5 parhaita keksintöjä viime vuosisadalta.
Hippiajatukset on kadonneet hyvin nopeasti. Käytän kuitenkin pikkuhousunsuojia ja välillä siteitä lisänä, joten en ole täydellisen ekologinen hippi, vaikka kuukupin valitsinkin. Se nyt vaan sattuu olemaan ehdottomasti paras kuukautissuoja, mitä on olemassa.
[/quote]
Näin.
[/quote]
Niin tai näin, ne kertakäyttösiteet haisevat silti.