Muita joita ällöttää kuukupit?
En käsitä miten joku voi tunkea sellaisen sisäänsä. Ajatus on aina jotenkin inhottanut. Muita?
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 10:34"]
Hei te jotka pelkäätte kuppeilua julkisissa vessoissa. Kuukuppi on sisällä 12 h putkeen! Ei sitä tarvitse tyhjentää kesken työ- tai koulupäivän! Tyhjennys kotona aamuisin ja iltaisin riittää. Suosittelen! Kuukuppi on valehtelematta paras ostokseni ikinä.
[/quote]
Tässä on nyt taas joku, joka ei ymmärrä että ihmisiä on erilaisia. Mun tarvii kahtena ekana päivänä tyhjätä kuppi 4 h välein. Sen jälkeen kyllä riittää tuo 12 h ihan hyvin.
Kuppi ei ole täydellinen suoja (hankaluutta lisää mm. tuo ylimääräinen vaiva, kodin ulkopuolella liikkuessa sopivan vessakopin löytäminen jne, mutta ainakin mulla on ollut aina opiskelu- ja työpaikoissa vessat, joissa kupin käyttö on onnistunut). Kuitenkin se on ainakin mulle paras. Joskus mökillä käytin asettimellisia tamponeja varmuuden vuoksi hygieniasyistä, enkä ollut enää muistanutkaan kuinka epämukavaa niiden käyttäminen on. (Ja siteitä nyt ei voi edes verrata...)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 13:55"]
Mä ihmetten teitä,jotka sanotte et siteet haisee?ei mun menkat ainakaan haise millekään...Tietty varmaan sit alkaa haisee,jos käyttää samaa sidettä monta päivää....mut kuka käyttää? Kuukuppi kuulostaa aika mielenkiintoselta,toisaalta ällöttävältä!:P
[/quote]
No tuo haiseminen perustuu siihen, että siteessä oleva veri on kosketuksissa ilman kanssa. Varmaan jos sitä tulee joku kaksi tippaa päivässä niin asian merkitys on olematon, mutta kunnon menkkojen ollessa kyseessä hajua tulee ihan varmasti.
Enemmän ällöttää kertasiteet ja tampponit. Ne jätetään sitten likaisina yleisiin vessoihin muitakin roskisten käyttäjiä ilahduttamaan ja haisemaan.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 12:33"]Minua kuukuppi ei ällötä, mutta en silti käytä sitä, koska se ei vain toimi. En todellakaan voi käyttää sitä 12h putkeen tyhjentämättä, koska menkat on niin runsaat. Lisäksi mulla kuppi vuosi jatkuvasti ohi, vaikka kokeilin ties mitä kikkoja. En enää jaksanut yrittää. Kaikille sopiva ihmeratkaisu se ei siis ole.
[/quote]
Kuukuppeja on eri kokoisia. Ehkä olet kokeillut liian pientä kokoa ja siksi vuotaa ohi? Eri merkeilläkin on hiukan eri mallisia kuppeja. Voihan toki olla, että mikään ei silti istu kunnolla, mutta kannattaa kokeilla!
Tuosta pesemisestä tuli mieleen, että ettehän tosian käytä tavallista käsisaippuaa kuukupin pesuun? Niissä on aivan väärä ph-arvo, joka voi ärsyttää herkkiä limakalvoja. Lisäksi käsisaippuoiden hajusteet voivat ärsyttää paikkoja. Itse olen käyttänyt aina Luneten kuukupeille tarkoitettua pesuainetta. Samalla tavaralla on tullut seksilelutkin pestyä, ettei niihinkään ylimääräisiä aineita päätyisi.
Kerran työpaikan naistenvessa haisi aivan kuvottavasti seisoneelta vereltä. Ihmettelin hajua ja tulin siihen tulokseen, että sen täytyy tulla oudon näköisestä putken osaselta näyttävästä muovisuppilosta joka oli jätetty lavuaarin reunalle. Silloin en vielä tiennyt kuukupeista. Nyt mikään maailmassa ei saisi minua tunkemaan sellaista sisuksiini. Se veri alkaa maksoittua ja haista tosi nopeasti! Huomaatteko itse sitä hajua ollenkaan, ihan samalta se haisee kuin siteetkin niillä joilla on runsaat menkat.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:47"]
varmasti tämä TTS voi tulla sekä tampoonin että kuukupin käytöstä! Ei voi olla sen terveellisempi pitää muovia sisällään ku puuvillaa.. Blondien logiikkaa taas
[/quote]
Sileän muovin pinnalla on bakteerien vaikeampi lisääntyä kuin puuvillassa.
[/quote]
Plus että kuppi (ainakin Lunette) on lääketieteellistä silikonia eikä mitään muovia.
"Lunette-kuukautiskupit ovat valmistettu erittäin korkealaatuisesta lääketieteellisestä silikonista, joka ei sisällä ftalaatteja, raskasmetalleja tai bisfenoli-A:ta. Näitä ei myöskään ole värillisissä Lunette-kuukautiskupeissa."
"Lunetten materiaali on hypoallergeenista, myrkytöntä, kestävää eikä millään tapaa haitallista ihmiskudoksille."
http://www.lunette.com/fi/index.php?id=106
Helppo sanoa, kun et ole kokeillut! :D
Et voi ymmärtää käyttömukavuutta ;)
Sitäpaitsi, on olemassa ihmisiä, joita ällöttää pitää jotain rättiä housuissa..
Eivät ne mitenkään ällötä ja olen kapinetta yrittänyt käyttääkin, mutta koin hankalaksi sen asentamisen ja epämukavan tuntuisena. Ehkä se sitten meni aina jotenkin väärään kohtaan. Joka tapauksessa en jaksanut loputtomiin harjoitella sen tunkemista ja asettelua, joten hankkiuduin eroon.
Rätti tai kuppi, ihan sama Vittu!
En itse enää vaihtaisi kuukuppia mihinkään. Alussa oli hiukan harjottelua sen asettamisen ja oikeen kohdan löytymisen kanssa, mutta kun sen oppi, niin huomasi miten mukava kapine se onkaan! Paljon hygieenisempikin se on oikein huollettuna kuin ilman ja ihon bakteerien kanssa kosketuksissa oleva ja housuissa muhiva side. Tampoonikin tuntuu inhalta kun se siellä kuivattaa paikkoja. Kuukupin voi niin hyvin "unohtaa" jopa 12h ajaksi ennen kuin tarvii se tyhjätä ja pestä, eikä tarvii kaiken aikaa räpeltää siteiden ja tampoonien kanssa. Puhumattakaan siitä miten paljon vähemmän roskaa tuottaa kuukautisten aikana kun käyttää kuppia.
Ai miten niin oon tyytyväinen kuukuppeilija? ;)
Itse esine tai ajatus sen käytöstä ei ällötä sen enempää kuin muidenkaan suojien, mutta kupin ympärillä vellova, uskontoa muistuttava ilmiö omine kuppikuntineen sitäkin enemmän. Mielikuva tällaisesta viherpöhilöstä keittelemässä pimppikippoaan kattilassa, jossa valmistaa seuraavaksi vierailleen ruoan on oksettava. Ja valitettavan todellinen.
Kaikki fiksut kuukuppeilijat varaavat kyllä oman kattilan kuukupilleen. Se kun ei oo kupille itselleen hyväksi, jos kattiloihin väkisin jäävät ruoka-ainejäämät ja rasva pääsevät kupin kanssa kosketuksiin. Ja onhan se toki aika ällöttävä ajatus syödä ruokaa samasta kattilasta, vaikkei sille mitään konkreettista perustetta olisikaan.
Ei kaikki kupinkäyttäjät ole kuukuppikuntalaisia ja vouhkaa siitä. Kuppi on kätevä ja siisti keksintö, jota pidetään pimpissä menkkojen aikana, sen jälkeen se desinfioidaan ja otetaan esiin taas kun seuraavan kerrran tulee tarve...
Viime menkoissa oli pakko käyttää siteitä kun kuppi unohtui miesystävän luo. En muistanutkaan miten ällö tunne se on kun veri valuu siteeseen. Ja miten se side alkaa haista melko pian. Ja miten ne ei vaan pidä yöllä, eipä ole vuosiin ollut ylivuotoja lakanoille.
Käytön lopuksi pesen kupin (tai siis kyllä se pestään joka päivä, kerran päivään saippualla ja muuten huuhtaistaan tyhjennysten välissä), laitan sen mukiin ja sinne rkl soodaa (kirkastaa kupin) ja mikroon kiehumaan muutamaksi minuutiksi. Kupin huuhtelu ja säilytyspussukkaan. Mukin huuhtasen ja laitan astianpesukoneeseen. Joten voin vakuuttaa että sen käsittelyn jälkeen siellä ei oo mitään muistoakaan mistään menkoista. Joten tervetuloa meille kahville vaan!
Ja miten joku voi tunkea sisäänsä sormensa, kikkelin, dildon, harjanvarren, ... Jotenkin ällöttää kaikki sellainen.
Jos verrataan tamponeihin ja siteisiin, on kuukuppi paljon siistimpi keksintö. Tamponeissa on lisäksi sairastumisen riski (TSS), jota kuukupeissa ei ole.
Vaatiihan tuon käyttäminen harjoittelua, mutta niin vaatii tamponeidenkin.
Siteet haisevat, etenkin ne hajustetut.. yök..
Itse "vouhkasin" kuukupin käytön alussa siitä kupista jos vain aiheesta tuli puhetta. Mutta tämäkin oikeastaan vain silloin kun keskustelukumppani valitti jostain siteisiin/tamponeihin liittyvästä ja aika monta ihmistä on jälkeenpäin tullut sanomaan että hyvä kun tutustutin heidät tuohon kuukuppiin.
Miten kuukuppilaiset muuten pesette kuppinne, kun käytte julkisissa vessoissa, esim. työpaikoilla? Kaikissa vessakopeissa ei ole lavuaareja.
Se on kuukautiskuppi, ei kuukuppi!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 08:53"]
Miten kuukuppilaiset muuten pesette kuppinne, kun käytte julkisissa vessoissa, esim. työpaikoilla? Kaikissa vessakopeissa ei ole lavuaareja.
[/quote]
En mene vessakoppiin jossa ei ole lavuaaria. Meillä onneksi töissä löytyy myös vessoja joissa on. Jos olen paikalla jossa ei ole lavuaarillista vessaa, jätän kupin tyhjentämättä siellä.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 13:45"]
Mä saan kuukupista AINA hiivatulehduksen! Vaikka olen supertarkka hygieniasta, en koskaan tyhjennä kuppia muualla kuin kotona ja aina kiehautan varmuuden vuoksi, ennen kuin laitan uudelleen paikoilleen. Kädet hinkkaan puhtaaksi moneen kertaan jne. Harmittaa... haluaisin tosi mielelläni kuppia käyttää, mutta ei onnistu :(.
[/quote]
Miten puhdistat kupin? Saippualla? Mä en koskaan saippuoi sitä vaan käytän puhdistusmetodeina vain huuhtelua, keittämistä ja suihkutettavaa desinfiointiainetta. Näin juuri siksi, että en suin surminkaan ala lotraamaan alapäässä käytettävää esinettä saippualla.