Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koskeeko hallituksen aikomat sunnuntaityöstä maksettavien lisien poisto myös hoitoalaa?

Vierailija
11.03.2024 |

Vai ajetaanko vain kaupan alan palkat alas?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia aloja.

Vierailija
2/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että MITÄ!? Ollaanko sunnuntailisät poistamassa?? Koska tällaisesta on päätetty? Minä en ainakaan tee yhden yhtä sunnuntaita sitten jatkossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti koskee!

Vierailija
4/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin työväenluokalta menee lisät.

Vierailija
5/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Miksi hoitoala olisi erityisasemassa.

Vierailija
6/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättääkö hallitus työehtosopimuksista? 🙄🙄🙄

Vierailija
7/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee kaikkia aloja jossa työskennellään sunnuntaina. Siis nytkö tähänkin vasta aletaan heräämään?! 

Vierailija
8/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siellä on yleissitova tes. 🤦🏻

Vierailija
9/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis että MITÄ!? Ollaanko sunnuntailisät poistamassa?? Koska tällaisesta on päätetty? Minä en ainakaan tee yhden yhtä sunnuntaita sitten jatkossa!

En minäkään, enkä öitä. Jos ei korvausta saa siitä et pääkoppa on sekasin 3 vuorotyöstä, niin ei se kannata. Arkiaamut kutsuu. Muutoin olen kipeä. Saa joku muu valvoa yövuorot ja juosta töissä. Niin, olen laitoshuoltaja. Siinäpähän yrittävät poistaa. Meillä ainakin vähennettiin nyt ylityökorvauksia. Hoitajilla oli puutevuoroja yössä ja eipä meillä vakkari laikkareillakaan kiinnosta puutevuorot. Ottakoot keikkalaisia. 

Vierailija
10/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla. Jollain lähtenyt mopo käsistä näillä väitteillä. 

Vierailija
11/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jää sitten TESsin varaan mitä pyhiltä maksetaan.

Vierailija
12/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta työtön saa tulla työpaikalleni yöt ja pyhät tekemään töitä. Mä teen vaan arkiaamuja sit. Nautin joulusta kotona, kun työtön pienellä palkalla joulun painaa töissä ja muut pyhät. 

Vierailija
13/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo tulisi niin aika järjetön. Hoitoalan kiinnostus loppuisi, eikä palkkojakaan voisi nostaa koska sekin on laissa kielletty (palkat ei saa nousta vientialaa enempää). Jäljelle jää sitten hommata hoitajat vuokrafirmojen kautta koska lain mukaan pitää olla tietty määrä henkilökuntaa. Ja sehän se onkin pelkkää säästöä, hoitajat voivat itse määrätä palkkansa millä tulevat.

Vierailija
14/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
15/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättääkö hallitus työehtosopimuksista? 🙄🙄🙄

Hallitushan on nykyään työmarkkinaosapuoli, ainakin omasta mielestään.

Vierailija
16/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte kieltäytyvänne jatkossa sunnuntaitöistä: niin varmaan. SoTe alan työntekijät on se harvinainen ammattiryhmä, jolla ei ole selkärankaa hoitaa lakkoilua kunnolla. Itse olette kuoppanne kaivanut. Lopettakaa joustaminen.

Vierailija
17/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lisät menee pois täytyisi palkkoja korottaa suhteessa siihen. 

Vierailija
18/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla...? Ap nyt taas keksii juttuja. Niiden lisien poistosta on ollut puheita siitä asti, kun niitä on maksettu, mutta eihän se ollut edes ehdotuslistalla nyt.

Vierailija
19/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sunnuntailisät ole poistumassa. Lisäksi koskaan ei ole keskusteltu että ne poistuisi kokonaan vaan niin että ne jaettaisi lauantain kesken. Eli saisit enemmän liksaa kun olet töissä viikonloppuna. Lauantai ja sunnuntai olisi siis saman arvoisia.

Vierailija
20/53 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska siellä on yleissitova tes. 🤦🏻

Ei paljon auta, hallitus kun on saanut tahtomansa työelämäromutukset läpi, niin sen jälkeen sinunkin työnantajasi voi paikallisesti päättää sopia, että sunnuntailisiä ei tarvitse enää maksaa. Sen voi sopia jatkossa vaikkapa jonkun työnantajalle mukavasti myötämielisen yes-miehen kanssa, kun sopijan ei jatkossa tarvitse olla mikään työantajan kannalta ikävä luottamusmies. Voi se toki se sopijaosapuoli olla yes-nainenkin.