Varakas anoppi antoi lapsille molemmille 25 e lahjaksi!
Siis jotenkin aivan ihmeellistä. Ei siinä mitään, kiva kun ylipäätään muisti....mutta kun voisi vähän tukea lasten harrastuksissa isommalla summalla...mutta ei niin ei. Seinillään roikkuu 40 000 e tauluja, mutta kaksikymppisellä kuitataan lasten lahjat, pah!
Kommentit (188)
Mun exä olisi vaatinut avioehdon. Onneksi tuli ero, koska nykyinen mies ei sellaista halua ja saan hänen tulevan perinnön puoliksi hänen kanssaan. Ihanaa! Tosin saadaan sieltä kyllä muikeat lahjat joka joulu ja muutenkin, joten ei tässä tarvitse kärvistellä.
Voi,kun minä tulin markka aikaan iloiseksi vielä pienemmästäkin summasta.Nykyään ollaan niin ahneita,ettei pelkkä seura riitä,sekun pitää rahalla ansaita.
Mummi kun lähtee pois,kaivataanko seuraa vai rahoja?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:32"]
Toivottavasti anoppisi tietää, että hän voi testamentissaan määrätä, että sinulle ei tule avio-oikeutta perintöön.
[/quote]
Mitähän tämäkin tarkoittaa? Ap ihmetteli kun varakasta anoppia ei kiinnosta rahoittaa lapsenlasten harrastuksia tai lastenlasten elämää yhtään, ei hänen omaa elämäänsä.
Suurin osa äideistä joiden lapset harrastavat, jotain lajia monta kertaa viikossa tai useampaa harrastusta, laittavat pitkälti omat tarpeensa syrjään. aika naurettavaa syyttää itsekkyydestä tällaisia vanhempia.
Tosin anoppi ei halua ja hänellä siihen oikeus. Hän ehkä saa turvallisuuden tunteen siitä että tilillä on miljoonia. Hän tuntee että hän saa itsellleen enemmän kunnioitusta kun perinnönjaossa tilillä on miljoonia kuin että tuhlaisi nyt, faktahan on että suurin osa kalliista urheiluharrastuksista ei koskaan johda isoihin rahoihin ja moni anoppi-ikäinen pitää kaikkea muuta turhana paitsi sellaista mistä saa rahaa...
En tiedä, jotenkin näin asian näkisin.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 17:48"]
Halusta oli kyse, ei hamuamisesta tms tms. Jos tuntuu, ettei millään tunnu ymmärtävän mitä tarkoitetaan niin missä vika. Päässä? Ei kukaan pakota elättämään, antamaan, vaadi, kerjää, odota, velvoita jne jne jne jne. Milloin miksikin olette sen vääntäneet. Osa taitaa olla hieman yksikertaista porukkaa, koska vaikeatahan tämän ymmärtäminen on tuntunut olevan. Osalla ei lapsenlapsia tai edes lapsia aiemmista viesteistä päätellen, mutta suu käy. MINUSTA MUMMON, PAPAN PÄÄSSÄ TAI PERHESUHTEISSA ON VIKAA JA PAHASTI, JOS HALU ANTAA JA JAKAA KYKYNSÄ MUKAAN LAPSENLAPSILLE RAKKAUTTA/RAHAA/TMS ON POISSA. JA SELITYKSET OVAT: EN HALUU ANTAA, EI OLE PAKKO, RAHANI EI KUULU MUILLE, VOIN ANTAA VAIKKA KULKUKISSOILLE/KÖYHÄÄN MAAHAN, PERINTÖLAIN MUKAAN.../OLET AHNE NARTTU/KOULUTUSTASOSI ON SITÄ JA TÄTÄ/ KÄRTÄT RAHAA/ EN OLE ELÄTTÄJÄ JNE JNE JNE. TÄLLAISIAHAN NÄMÄ SYYT TÄÄLLÄ TUNTUU OLEVAN, KAIKKEA MUUTA KU OMALLE JÄKKIKASVULLE OMASTA VAPAASTA HALUSTA. Pää on kyllä pehmeä, jos tuntuu, että teitä ollaan jo ryöstämässä. Tai sitten teillä ei ole mistä antaa. Yleensä, jos EI OLE PIHI, VARAKAS kyllä antaa merkkipäivinä hieman enemmän ku 25e, mihin pystyy köyhäkin. Itse en edes kehtaisi antaa 25... Antaisin 100e ylöspäin, muuten olisin todella kitsas, ja vielä tyhmä sellainen. En ainakaan HUUTELISI PIHEYTTÄNI täällä ääneen! =)
[/quote]
Ei AP, ei vailla keneltäkään mitään!
[/quote]
Olet sä kans yks paradoksi ja sydänsolmunisu, kun toisaalta et halua keneltäkään mitään, mutta caps lockit pohjassa keuhkoat "antamisen halusta".
Nyt ymmärrän, kun jossain toisilla foorumeilla huutamisesta saa helposti bannia. Sellaista tekstiä, kun on siis todella ärsyttävää lukea.
Hieman ambivalenttia on myös puhua siitä antamisen ihanuudesta jollekin, joka on antanut 25 euroa sun lapsille. Siis lahjan saajana, jolle se näköjään ei ole tarpeeksi? Mitä sinä olet antanut? Pelkkä fantasia sinusta 100 euron lahjoittajana, ei tee sinusta antajaa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:51"]
No, osalla on täysin erilainen ajatusmaailma. Jos minulla olisi paljon varallisuutta, antaisin siitä ilomielin lapsilleni ja lapsenlapsilleni. Annan jo nyt vaikken ole varakas. Mielelläni varsinkin synttäreinä ja jouluna ilahdutan runsailla lahjoilla esim. opiskelevaa siskoani, jolla on tiukkaa.
Sen takia minulle on vieras ajatus, että jos noin läheisellä on suuri omaisuus, miksi hän antaa vain pienen almun ja siitä pitäisi sitten olla yltiökiitollinen. Mutta jokainen perhe tyylillään, se ei ole minulta pois.
[/quote]
Mitä tuumaisit, jos saisit tietää siskosi ihmettelevän, mikset tue häntä avokätisemmin? Varmastihan sinäkin voisit antaa enemmän, jos eläisit itse hieman säästäväisemmin.
En ymmärrä näitä, jotka haukkuvat aloittajaa ahneeksi. ei ole toivonut itselleen ainuttakaan lahjaa (kuten en minäkään) koska ei tarvitse itse mitään. Tai haukkuvat hänen odottavan perintöä itselleen tai toisten rahoja. Että sikäli ymmärrän tuota huuatjaa ja kiroilijaa joka on suuttunut kun aloittajaa ymmärretään väärin. Ei sellainen ole ahne ja itsekäs, jonka perheen tuloista suuri osa menee lasten harrastamiseen.
Mutta olen samaa mieltä siinä, että on nykyään on vallalla selalinen ilmapiiri, että toisilta vaaditaan ja katsotaan oikeudeksi vaatia muilta, kkuten joku kirjoitti aiemmin, sense of entitlement.
Vaikka itse ei voi ymmärtää miten lasten isovanhemmat näyttävät tyystin välinpitämättömiltä lastenlasten suhteen, niin heillä on siihen ihmisinä oikeus. Heillä on omat lähtökohdat ja kasvatus ja oma tärkeysjärjestys.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 17:57"]
Nyt ei tee yhtään mieli ryhtyä perheenisäksi kun tätä ketjua luin. Toisten rahojen perässä juoksevia huoria jokainen nainen.
[/quote]
don't worry, tuskin kukaan edes haluaa lasten isäksi sinua, joka et ole halukas omaa perhettäsi elättämään... käytä rahasi huoletta itseesi, en usko että juuri sinua tai rahojasi on kukaan vailla... kyllä mä tunnen tällaisia ukkoja, jotka ihan tosissaan eivät kestä sitä, että omista palleista siitetyt lapset pitäisi elättää, eikä jääkään enää riittävästi omaa auto/kalja/golffi/kalastusreissu/yms rahaa, yhyy, vaimo riisti elämäni, yhyy, elättäköön vaimo itse lapsensa...yhyy, ja jouduin vielä viime lauantaina lastenvahdiksi omille kakaroilleni, yhyy, miksei vaimo perkele itse hoida näitä...kaikki huorat vaan tahtoo rahaa ja lastenpiikaa yhyy...
tee palvelus ihmiskunnalle ja älä ryhdy perheenisäksi, pls.
[/quote]
Ai, että miehen pitäisi "elättää perheensä"? Mistä keskiajalta sä kirjoittelet, mies ja nainen elättävät yhdessä tekemänsä lapset eikä niin että mies elättää naisen ja lapset.
[/quote]
elän ihan tätä päivää, ja nähnyt tässä ajassa monia ukkoja joiden mielestä naisen_ ja vain naisen_ tulisi yksinään sekä elättää että hoitaa lapset, koska miehelle sellainen on liian suuri taakka. Näille miehille oman auton vuosimalli, omat ryyppyreissut ym. ovat paljon korkeammalla arvoasteikossa, kuin ne omista palleista siitetyt lapset. Oma aika ja omat rahat ovat pyhiä ja ne lapset ovat ikään kuin vain naisen lapsia ja mies on jotenkin ilman omaa syytään joutunut perheenisäksi
Ja ei, en luojan kiitos puhu tässä omasta elämästäni! Minun mieheni on halukas ja kykenevä hoitamaan ja elättämään omia lapsiaan yhdessä kanssani. Valitettavasti tunnen monia, joilla asiat eivät ole näin.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 17:48"]
Halusta oli kyse, ei hamuamisesta tms tms. Jos tuntuu, ettei millään tunnu ymmärtävän mitä tarkoitetaan niin missä vika. Päässä? Ei kukaan pakota elättämään, antamaan, vaadi, kerjää, odota, velvoita jne jne jne jne. Milloin miksikin olette sen vääntäneet. Osa taitaa olla hieman yksikertaista porukkaa, koska vaikeatahan tämän ymmärtäminen on tuntunut olevan. Osalla ei lapsenlapsia tai edes lapsia aiemmista viesteistä päätellen, mutta suu käy. MINUSTA MUMMON, PAPAN PÄÄSSÄ TAI PERHESUHTEISSA ON VIKAA JA PAHASTI, JOS HALU ANTAA JA JAKAA KYKYNSÄ MUKAAN LAPSENLAPSILLE RAKKAUTTA/RAHAA/TMS ON POISSA. JA SELITYKSET OVAT: EN HALUU ANTAA, EI OLE PAKKO, RAHANI EI KUULU MUILLE, VOIN ANTAA VAIKKA KULKUKISSOILLE/KÖYHÄÄN MAAHAN, PERINTÖLAIN MUKAAN.../OLET AHNE NARTTU/KOULUTUSTASOSI ON SITÄ JA TÄTÄ/ KÄRTÄT RAHAA/ EN OLE ELÄTTÄJÄ JNE JNE JNE. TÄLLAISIAHAN NÄMÄ SYYT TÄÄLLÄ TUNTUU OLEVAN, KAIKKEA MUUTA KU OMALLE JÄKKIKASVULLE OMASTA VAPAASTA HALUSTA. Pää on kyllä pehmeä, jos tuntuu, että teitä ollaan jo ryöstämässä. Tai sitten teillä ei ole mistä antaa. Yleensä, jos EI OLE PIHI, VARAKAS kyllä antaa merkkipäivinä hieman enemmän ku 25e, mihin pystyy köyhäkin. Itse en edes kehtaisi antaa 25... Antaisin 100e ylöspäin, muuten olisin todella kitsas, ja vielä tyhmä sellainen. En ainakaan HUUTELISI PIHEYTTÄNI täällä ääneen! =)
[/quote]
Ei AP, ei vailla keneltäkään mitään!
[/quote]
Olet sä kans yks paradoksi ja sydänsolmunisu, kun toisaalta et halua keneltäkään mitään, mutta caps lockit pohjassa keuhkoat "antamisen halusta".
Nyt ymmärrän, kun jossain toisilla foorumeilla huutamisesta saa helposti bannia. Sellaista tekstiä, kun on siis todella ärsyttävää lukea.
Hieman ambivalenttia on myös puhua siitä antamisen ihanuudesta jollekin, joka on antanut 25 euroa sun lapsille. Siis lahjan saajana, jolle se näköjään ei ole tarpeeksi? Mitä sinä olet antanut? Pelkkä fantasia sinusta 100 euron lahjoittajana, ei tee sinusta antajaa.
[/quote]
Mä luulen, että tää on turhaa. Tiedätkö miksi, mieti sitä :)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:58"]
Voi,kun minä tulin markka aikaan iloiseksi vielä pienemmästäkin summasta.Nykyään ollaan niin ahneita,ettei pelkkä seura riitä,sekun pitää rahalla ansaita.
Mummi kun lähtee pois,kaivataanko seuraa vai rahoja?
[/quote]
mun mielestä rehellisempää kaivata niitä pieniä rahalahjoja elävältä mummilta kuin odottaa sitä hetkeä että mummin päällä on pari metriä multaa. Mun mielestä paljon mukavampaa, jos vanhemmat/appikset/isovanhemmat elää ja nauttii ja jakaa mahdollisuuksiensa rajoissa jo elossa ollessaan sitä nautintoa seuraaville sukupolville. Varakkaalta mummelilta ottaisin ilolla ja kiitollisuudella vähän suurempia rahalahjoja kun hän elää, paljon paljon mieluummin kuin kuolleen mummon arvohuoneiston Eirasta. Se Eiran kattohuoneisto on tietysti 1000 * isompi summa kuin 500€:n lahja muutaman kerran. Mutta lahjat elävältä mummolta ilahduttaisivat minua henk. koht. enemmän!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:51"]
No, osalla on täysin erilainen ajatusmaailma. Jos minulla olisi paljon varallisuutta, antaisin siitä ilomielin lapsilleni ja lapsenlapsilleni. Annan jo nyt vaikken ole varakas. Mielelläni varsinkin synttäreinä ja jouluna ilahdutan runsailla lahjoilla esim. opiskelevaa siskoani, jolla on tiukkaa.
Sen takia minulle on vieras ajatus, että jos noin läheisellä on suuri omaisuus, miksi hän antaa vain pienen almun ja siitä pitäisi sitten olla yltiökiitollinen. Mutta jokainen perhe tyylillään, se ei ole minulta pois.
[/quote]
Mitä tuumaisit, jos saisit tietää siskosi ihmettelevän, mikset tue häntä avokätisemmin? Varmastihan sinäkin voisit antaa enemmän, jos eläisit itse hieman säästäväisemmin.
[/quote]
Eihän tässä ollut kyse siitä, että keskituloisen pitäisi alkaa elämään säästäväisemmin ja esim. karsia itselle tärkeitä asioita vähätuloisemman takia. Eiköhän tuo AP:n anoppi pysty edelleen hankkimaan itselleen kaiken mitä haluaa, vaikka antaisi lapsenlapsilleen enemmän.
Siskoni ei varmasti arvostelisi apuani ellen olisi miljonääri. Ja ihmettelisin kyllä itsekin, jos olisin köyhä ja siskoni voittaisi miljoonia lotossa eikä hän muistaisi minua mitenkään. Ei kuulu meidän tapoihin, että yksi porskuttaa ja muut näkee nälkää.
Ihan ok. 25 egee on paljon rahaa yhdelle lapselle.
Vähän off topic mutta kenen taiteilijan teoksia pihimummo kerää?
Nehän on sun lapsia, miksi puhut anopin lapsista?
tarkoitin että anoppi antoi lapsenlapsilleen tuon summan.
Minkä ikäisistä lapsista kyse? Ja onhan se vähän kornia pistää noin paljon johonkin tauluihin. 25 euroa on nykyrahassa aika mitätön summa, JOS ihmisellä rahaa kuin roskaa, niin kyllä lapsenlapsille antaisin enemmän.
Kerrohan vielä ap, mikä oikeuttaa sinut tai lapsesi anopin rahoihin? Toivottavasti ette lapsia tehdessänne laskeneet appivanhempien avustusten varaan.
Kai sitä jokainen itse saa päättää, mihin rahansa laittaa. Päätä sinäkin. Muistaminen on pääasia, tuo isoäiti¨hän muisti lapsenlapsiaan.
Vaikka isoäiti olisi kuinka rikas, ei hänen tehtävänsä ole kaataa omaisuuttaan lapsenlapsille tai kenellekään muullekaan. Hän saa lahjopittaa halutessaan vaikka kodittomille kulkukissoille.
t. omillaan toimeentuleva
Älä valita mun lapset sai yhteisen lahjan piparkakkutalon ja jonkun naapurin mummon antaman. Sun lapset saa sentäs itse päättää mitä rahalla ostavat
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:48"]
[/quote]
Kirjoitatko suoraan, mitä tarkoitat, jos osaat. Kiitos.
[/quote]
Taisi kolhaista.... :D
[/quote]
Kiitos tiedosta: et siis osaa kirjoittaa asiaasi suoraan, ainoastaan vihjailla, että isovanhemmat ovat itsekkäitä, jolleivat riemumielin ole lahjoittamassa lapsenlapsilleen omaisuuttaan, ja että kaikki jotka eivät tätä mielipidettäsi kannata, ovat tyhmiä.
[/quote]
Osaan, mutten enään viitsi. Oot söpö, pusu. Olet sitten M tai N :)