Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakas anoppi antoi lapsille molemmille 25 e lahjaksi!

Vierailija
26.12.2013 |

Siis jotenkin aivan ihmeellistä. Ei siinä mitään, kiva kun ylipäätään muisti....mutta kun voisi vähän tukea lasten harrastuksissa isommalla summalla...mutta ei niin ei. Seinillään roikkuu 40 000 e tauluja, mutta kaksikymppisellä kuitataan lasten lahjat, pah! 

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 05:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 23:26"]Näyttää ketjusta päätellen muutamallekin av-mammalle olevan aika kova nieltävä se, ettei muksujen vääntäminen rikkaan suvun pojalle olekaan varma tapa saada leveä elintaso. Kiroilusta ja muusta kielenkäytöstä päätellen eivät mammat ole kovin pitkälle opiskelleet - miksi rehkiä päästäkseen hyville palkoille, kun ollaan ihan rahasukua! Harmi vaan, ettei anoppi ymmärrä osaansa, palvoa lapsenlapsia ja antaa rahaa harrastuksiin ja siihen ja tähän. Kyllä se on kamalan ahnetta ja itsekästä antaa vain ihan tavallisia joulu- ja synttärilahjoja!

[/quote]

Äkkiseltään vaikuttaisi, ettei teiltä irtoaisi lantin lanttia!

[/quote]

Heh, itse asiassa olen kolmikymppinen pienipalkkainen nainen. Eipä tulisi mieleenkään hamuta rikkaampien sukulaisten rahoja. 

Vierailija
182/188 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 02:34"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 00:19"]Varat kannattaa rahastoida lapsenlapsille niin välttyy ahnaan miniän kynsiltä. 

[/quote]

Niinpä niin... Ahnuttahan se on, jos peräänkuuluttaa halua antaa

[/quote]

Niin on. On huonotapaista ja ahnetta kuuluttaa, että jonkun muun pitäisi kokea halua antaa tälle meidän piltille sitä ja tätä ja mieluiten selvää seteliä minun, äidin, huostaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä rippijuhlissa. Isovanhemmat vihaavat miniäänsä ja olleet riidoissa koko 20 vuotta jonka tunteneet. No kuitenkin antoivat lapsenlapselle 500 euroa rahaa rippilahjaksi. Meikäläisen mielestä oli hyvin suurieleinen summa, mutta jos on varaa, niin mikäs siinä.

Vierailija
184/188 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap näköjään laittanut lapset harrastuksiin siinä toivossa,että mummi maksaa. Noloako? Itse en ole pyytänyt äidiltäni yhtään rahallista apua,otan toki jos pyytämättä antaa. Kerran pyysin 5 numeroisen summan lainaksi,mutta hän halusi ne antaa omaksi.

Vierailija
185/188 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut yhä enemmän inhoamaan joulua. Syyn saa selville, kun lukee näitä ketjuja. Kauhea vali-vali milloin väärän merkkisestä palikasta, milloin siitä, ettei joku sukulainen halua viettää joulua muiden kanssa ja milloin mistäkin.

Englannin kielestä löytyy hyvä ilmaus kuvamaan sitä mielentilaa, mikä tuntuu monien päässä pyörivän: a sense of entitlement. Eli katsotaan jotenkin itsestäänselvästi, että on oikeus vaatia jotain muilta.

Ja vielä näihin anoppeihin. Se on ikävä jäänne sovinistisesta ajattelusta suhtautua ilkeillen ja ivallisesti kumppanin äitiin. Hän on ihminen siinä missä muutkin. Harva nainen tajuaa, että jonain päivänä itsekin on todennäköisesti anoppi, mutta on kiva dissata anoppia kanamaisesti kuorossa vain siksi kun "niin kuuluu tai kaikki muutkin suhtautuvat puolison äitiin  halveksien".

Vierailija
186/188 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat ihmiset ovat siitä syystä varakkaita, että he eivät tuhlaa rahojaan. En sano etteikö lapsesi tarpeet ole tärkeitä, mutta kenties anoppisi yrittää opettaa heille rahan säästämisen ja kohtuullisuuteen tyytymisen merkitystä. Vähän tuhlaavien ihmisten tilillä on rahaa. Sitä hän kenties toivoo heidän oppivan.

Vierailija
187/188 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos anoppi onkin laittanut lapsille jotkut "rahastot", jotka tiettyyn ikään tullessa saa nostaa, vaikka opiskelua varten,  tjtn vastaavaa? Mahdollisuuksia on. Eivät kaikki halua ostella jotain muovisälää, syytää rahaa tai tukea harrastuksia (minkä voi käsittää vanhempien tehtäväksi), vaan jotkut  ajattelevat nenäänsä pitemmälle ja laajemmin asioita.

Saattaa se ilkeä anoppi miettiä vaikka kuinka suurella rakkaudella näitä lapsia, ja seurailla vierestä, millaisia heistä tulee, tehden omia ratkaisujaan. 

Oma isäni toimi näin. En siis koskaan ole mitään saanut, enkä etenkään pyytänyt, vaikka nyt asun velattomassa asunnossa perinnön ansiosta.  Lakimiestuttavani mukaan tilanne voisi olla kohdallani aivan toisenlainen (Oli uusioperhesotkut ja monenlaista soppaa). Itse näytän ajattelevan samalla tavalla, eli lapseni aikanaan saakoot kaiken, mitä jää. Jos nyt hengenhätä ja pulassa ovat, niin sitten tietenkin avitan.

Kaikki täältä lähdetään, kyllä se raha ja tavara vaihtavat omistajaa, kun sen aika on.

Vierailija
188/188 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kenellä tahansa mahdollisuus opiskella itselleen kunnon ammatti ja siten päästä myös kiinni vähän leveämpään leipään. Myös ap:lla (toki vieläkään ei ole liian myöhäistä!). AP on itse valinnut lapsilleen liian kalliit harrastukset, Suomi on täynnä harrastuksia jotka ei maksa pennin hyrrää ja ovat silti erinomaisen hyviä harrastuksia.

25e on ainakin alakoululaiselle oikein hyvä summa rahaa. Rahaa pitää opettaa arvostamaan eikä se todellakaan tule ilmaiseksi. Anoppi saa antaa juuri sellaisia lahjoja mitä hän itse haluaa, varakkuudesta riippumatta. Ehkä anoppi arvostaa työntekoa ja sitä, ettei lapset opi rahan kasvavan puissa?

AP on juuri sellainen ihminen jollaista en välttäisi tuntea "oikeassa elämässä" lainkaan. Suorastaan puistattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi