Varakas anoppi antoi lapsille molemmille 25 e lahjaksi!
Siis jotenkin aivan ihmeellistä. Ei siinä mitään, kiva kun ylipäätään muisti....mutta kun voisi vähän tukea lasten harrastuksissa isommalla summalla...mutta ei niin ei. Seinillään roikkuu 40 000 e tauluja, mutta kaksikymppisellä kuitataan lasten lahjat, pah!
Kommentit (188)
musta toi on varsin hyvä summa lapsille. SItten kun alkaa olla joku 15-16, voisi 50 € olla sopiva, jos rahaa oikeesti on tosi paljon. Mutta mistä tiedät kuinka paljon oikeesti sitä on?
No tuossahan se selvisi, että miksi on varakkaita :) Voisin minäkin kertoa muutaman hyvän esimerkin lähipiiristä, mutta hyvät käytöstapani estävät :D
Itse sain vanhemmilta 2000€ joululahjaksi ja lahjat päälle ja vaimo sai 500€ ja lahjat päälle minun vanhemmiltani. Mukula 2,5kk ikäinen sai myös lahjoja, mutta ei rahaa.
Itsehän aviomiehen valitsit, niin myös anopin. Hahahhaa!
Ap on siis valinnut lapsilleen liian kalliita harrastuksia ja nyt anopin pitäisi avustaa.
Ei lapset tarvii miljoonia, äiti itse ois näköjään tarvinnut?
No mun lapset sai 3 euron konvehtirasiat
Meilläkin miniä vaati jouluaterian jälkeen nähtäväkseen omaisuusluettelon, koska epäili, että olen tuhlannut rahojani johonkin turhaan sen sijaan että olisin antanut lastenlapsille riittävästi rahaa. Itkuhan minulta pääsi kun oli pakko tunnustaa, että ostin Kampista sijoitusasunnon sen sijaan, että lastenlapsille olisi hankittu villakangastakit ja yli 400 e maksavat haalarit. Pyysin miniältä anteeksi ajattelemattomuuttani.
Muakin vähän ihmetyttää, kun omat köyhät vanhempani ostavat lapsille hienot joululahjat. Todella rikas anoppi antoi alennysmyynnistä ostetut kirjat lapsenlapsilleen. En silti ole mitään vaille anopilta. Omat on rahansa, vaikka huvittaakin, että miljonääri on niin pihi myös omia perheenjäseniään kohtaan.
Sehän oli fiksusti tehty, että isoäiti antoi lapsenlapsilleen sopivan summan rahaa, jolla he voivat ostaa itselleen jotain mieluista. Miten lastenlasten harrastuksissa tukeminen liittyy joululahjoihin? Enpä ole ennen kuullutkaan, että kukaan olettaisi isovanhempien tukevan lastenlasten harrastuksissa...
Lapsenlapselleni joulu-ja syntymäpäivälahjaksi annan 30 e/lapsi (10-14v) ihan kasvatuksellisista syistä (vanhempien toivomus), jotta lapset ymmärtäisivät rahan arvon ja oppisivat oikean rahan käyttötottumukset lapsesta alkaen.
Muutama vuosi sitten meillä rahalahjat menivät överiksi ja lopulta lapset eivät antaneet mitään arvoa 100-200 eurolle, vaan toivoivat yhä suurempia, vaikka rahat menivät turhuuksiin ja ostettiin kaikkea tarpeetonta.
Samoin kävi joulurahalla (lapset ostavat joululahjoja) hyvin on riittänyt viimeisinä vuosina 40e, kun sitä ennen he tuhlasivat kaiken mitä saivat.
Lapselle on hyvä opettaa pienestä pitäen elämän realiteetit ja ettei raha kasva puussa, oli vanhemmilla/suvulla miten paljon varallisuutta tahansa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:59"]Kerrohan vielä ap, mikä oikeuttaa sinut tai lapsesi anopin rahoihin? Toivottavasti ette lapsia tehdessänne laskeneet appivanhempien avustusten varaan.
[/quote]
Perkele, se on perintö!!! Laski tai ei, niin se selvää lienee et heille rahat menee kun anopinakka potkasee tyhjää :D Ei mulle tulis mieleenikään jättää lapsiani perinnöttä, eihän se saatana multa olis enään siinä vaiheessa pois! Vai meinasitko pelle laitta rahas valtiolle??? Voi kai sitä vähän muistaa eläessäänkin, vai mitä. Varsinkin, jos on mistä antaa eikä halua tehdä itsestään kitupiikkiä...
Muakin alkoi kiinnostaa tuo jonkun kysymys, että kenen taiteilijan tauluja sillä on?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:59"]Kerrohan vielä ap, mikä oikeuttaa sinut tai lapsesi anopin rahoihin? Toivottavasti ette lapsia tehdessänne laskeneet appivanhempien avustusten varaan.
[/quote]
Vittu se mikään avustus ole, lahjahan se on. Saatanan ääliö
Siis perintöhän menee vainajan rintaperillisille, eli puoliisollesi. Ei suoraan lapsenlapsille.
Mun mielestani 25e olisi ihan sopiva joululahjaraha lapsilleni. En haluaisikaan heille isoja rahoja. Saavat opetella rahankayttoa sopivilla summilla. Sen verran joskus saavatkin isovanhemmiltaan. Muistaminen on tarkeampaa kuin isot rahat.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:31"]
[/quote]
Vittu se mikään avustus ole, lahjahan se on. Saatanan ääliö
[/quote]
Ap sanoo aloituksessa odottaneensa anopilta "tukea" harrastuksiin, joten avustuksiahan tämä äitsykkä on vailla. Ei pelkkä vapaaehtoisesti anopin harkitsema lahja riitä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:29"]
[/quote]
Perkele, se on perintö!!! Laski tai ei, niin se selvää lienee et heille rahat menee kun anopinakka potkasee tyhjää :D Ei mulle tulis mieleenikään jättää lapsiani perinnöttä, eihän se saatana multa olis enään siinä vaiheessa pois! Vai meinasitko pelle laitta rahas valtiolle??? Voi kai sitä vähän muistaa eläessäänkin, vai mitä. Varsinkin, jos on mistä antaa eikä halua tehdä itsestään kitupiikkiä...
[/quote]
Mikä perintö? Ei perintöä ole olemassakaan ennen kuin perinnönjättäjä kuolee. Anoppi voi eläessään käyttää tai lahjoittaa joka sentin, ja jäljellejäävästä perinnöstäkin hän voi puolet määrätä jollekulle muulle kuin rintaperillisille. Lapsenlapset eivät ole rintaperillisiä, jos heidän isänsä on vielä elossa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:29"]
[/quote]
[/quote] Jos olisin anoppisi niin ei sinulle eika lapsillesi tulisi nyt mitaan perintoa. Perustaisin rahaston josta lapset saisivat kayttorahaa sitten kun ovat elakkeella, nain olisi vanhuus taattu etka sina paasisi niihin rahoihin kasiksi.
Toivottavasti lapset myos oppivat elamansa varrella paremmiksi ihmisiksi kuin sina.
Varakkaat ihmiset ovat usein varakkaita myös siksi, että käyttävät rahaa järkevästi. Pari-kolmekymppiä on minusta oikein sopiva summa lapsen lahjaan. Harrastusten tukeminen taas on aivan eri asia eikä minusta liity joululahjoihin.