Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni suuri lottovoitto, mielipiteitä?

Vierailija
22.12.2013 |

Isämme voitti taannoin lotossa ison summan rahaa. Ei suostunut kertomaan edes meille lähiperheeseen kuuluville, kuinka paljon. Perheemme on aina ollut köyhä, sekä minä että isoveljeni ollaan jouduttu ottamaan lainaa opintoihimme sekä tekemään paljon töitä opintojen ohella. Isä ja äiti elivät mukavasti, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ollut varaa ja se on ollut mulle aina ok.

Nyt isäni tosiaan meni voittamaan lotossa ja kun puhuimme rahoista, sanoi hän että aikoo auttaa veljeä uuden auton ostossa sekä maksaa veljen tyttöystävän jotai kuluja. Aikoo myös lähteä matkustelemaan äidin kanssa. Minulle sanoi, että voi ostaa mullekin auton. Laittoi tilille myös muutaman satasen.

Olenko ahne, kun loukkaannuin isälleni? Ollaan veljen kanssa kituuteltu vähällä rahalla, ei koskaan saatu mitään avustuksia perheeltämme ja nyt kun isälleni tuli näin paljon rahaa kuin hän antaa ymmärtää, miksi hän ei voisi olla avokätisempi? Eikö vanhempia tosiaankaan haittaa se tieto, että lapsilla ei ole kaikkeen varaa? Minusta muutama satanen oli törkeä almu ja autollakaan en tee mitään. Ennemmin ottaisin senkin rahana.

Tuntuu pahalta sanoa näin, mutta on sellainen olo että lottovoiton jälkeen isä ikäänkuin loitoni, ei tulee enää niin usein käymään. Pelkää varmaan että pyydän rahaa! Jos itse olisin voittanut, olisin auttanut perhettäni niin paljon kuin voisin. Nyt on kovin paha olo, joulun alla, kun tietää että isällä on varaa mutta käyttäytyy ikäänkuin koko rahaa ei olisi voittanutkaan. Unelmani on ollut aina mennä Japaniin, luulisi että se olisi isälle nyt pikkuraha maksaa lennot tms. Itse joudun vuosia säästämään jotta pääsen k.o matkalle. Samaan aikaan isä suunnittelee moottoripyöräreissua Nykiin ja äidin kanssa Malediiveille. En voi sille mitään että olen kateellinen.

Mielipiteitä?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin hiukan ihmettelisin, jos vanhempani ei HALUAIS auttaa mukavampaan elämään. Itse äitinä nimenomaan toivon, että pystyisin lasten aikuistuttua auttamaan heitä rahallisesti mahdollisimman paljon.

Vierailija
42/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä teille jotka ymmärrätte. Voitto oli ilmeisen suuri vaikka ei isä sitä ole suoraan sanonut. Enhän minä ole kinuamassa tonneja opintovelkojeni maksuun, todellakaan. Pahastuin vaan siitä muutamasta sadasta jotka tuntuivat almuilta. Isä tietää mun matkahaaveesta koska olen koko nuoruuteni intoillut Japanista ja sen kulttuurista ja sellaisesta. Ja tietää että vaikka ajokortti onkin, niin en halua aja autoa koska ok seudulla pärjää vallan hyvin julkisilla.

Asuin tosiaan pk seudulla opintojen ajan ja siksi tingin ruuasta. Vuokrat on helsingissä kalliit. Ja älkää nyt sanoko että olisit muuttanut muualle. Muualla ei ollut samaa mahdollisuuta opiskella sitä mitä halusin enkä olisi voinut kulkea junalla koti koulu väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:21"]Tänään tämmöinen provo. Miksi et keksi mitään todempaa?

Lottovoitot ovat tänä syksynä menneet aika pienille paikkakunnille, ja tuntuu hieman uskomattomalta, että joku perus Lasse Korhonen olisi haaveillut moottoripyöräreissusta Nykiin (ottaen huomioon sen, että ko. kaupungissa ei moottoripyörillä keskiluokka liiku ja kätevimmin sinne pääsee lentäen). Matka Japaniin taas maksaa vajaan tonnin, jonka säästämiseen sinulta siis menee vuosia...?

Keksi jotain todempia juttuja kuin tällaiset, joihin vastaan lähinnä jatkaen provojasi ja miettien, millaista on olla kaltaisesi lihava, likahiuksinen tyyppi ankeassa yksiössä jossain Helsingin itälähiössä miettimässä, millä saisi hetkeksi huomiota muilta. Joo, isä voitti lotossa ja loittoni, koska kinuan koko ajan rahojaan

[/quote]

Jos haluaisin provota keksisin vähän paremmin provosoivan aloituksen. Kuka sun aamumuroihin on kussut kun pitää haukkua lihavaksi ym? Isämmme voitti lotossa ja that's it. Sanoin että isämme voitti taannoin - en varmaan tähän ala tarkkaa päivää laittamaan, en välttämättä halua että isä saa tietää jotain kautta että tänne olen kirjoittanut. Ja minkä minä sille voin että isä on aina harrastanut moottoripyöriä ja sen unelma on juurikin tuo. Oma unelmani on Japanin matka ja kyllä, joudun siihen säästämään vuden kaksi. Olet varmaan niin rikas että et voi sellaista ymmärtää. Pelkän lennon lisäksi hotellit, ruoka ym kustannukset sekä vuokrani maksu etukäteen - haluan viipyä siellä kuukauden ainakin, ja kierrellä. Se on unelmani ja se että luulet sitä provoksi ei sitä muuksi muuta.

Väännän vielä rautalangasta - tulen kyllä toimeen mutta tollaiseen reissuun ei olisi ikinä varaa. Isälläni taas olisi varaa ja tuntuisi hänen rahapussissaan suunnilleen samalta kuin ostaisin purkan kaupasta.

[/quote]

Älä lopeta provojasi aina samalla tavalla tyyliin "Muita mielipiteitä?", "Kertokaa mielipiteitä" jne. Sinulla on aina jutuissasi isä ja äiti, joilla on asiat paremmin kuin itselläsi ja sitten he eivät auta. Olet jutuissasi aikuinen, lainainen, lapsellinen ja joka kerta yhtä ihmeissäsi siitä, että sinua ei totella, vaikka sinulla on unelmia ja haaveita tai väsymystä tai mitä milloinkin.

Kuka oikeasti haluaa moottoripyöräillä Nykiin? Mieti pari kertaa, miten absurdia moinen on maassa ja osavaltiossa, jossa moottoripyörät eivät ole mikään kovin tavallinen liikkumisväline tavallisella keski-ikäiselle. Jonkun EagleRider -jutun vielä voisin ymmärtää, mutta en tätä provoa, joten ensi kerralla googlaa hetki ennen kuin taas tuohdut siitä, kun vanhemmat ei sitä ja tätä.

Vierailija
44/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanohan ap, paljonko isäsi olisi sinun mielestäsi pitänyt antaa sinusta voitosta rahaa? Olet varmaan tehnyt Japanin-matkastasi budjetin, koska säästät matkaan. Paljonko tarvitsisit matkaan?

Vierailija
45/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:14"]

Mutta muutama satanen?? isä voitti niin paljon että ei ole kuulemma töihin menossa ihan heti. En ymmärrä myöskään miksi menevät äidin kanssa malediiveille kahdestaan eikä minua tai veljeäni ole pyydetty mukaan.

[/quote] Okei, tämä Malediivijuttu paljasti asian provoksi..

Vierailija
46/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:23"]

eikö teitä oikeasti harmittaisi jos olisitte eläneet makaroonilla ja tonnikalalla opiskeluajan eli 4 vuotta ja nyt elätte taas sillä kun lainat on maksettava eikä juuri valmistunut mitään kovin rahakkaita töitä saa vielä. Ja isänne ostaisi moottoripyörän ja menis nykiin ja menisivät äidin kanssa malediiveille, äiti varmaan alkaa käyttää kalliita vaatteita kun itse shoppailet henkkamaukalla. Eikö tosiaan, oikeasti, ketään vituttaisi?

[/quote]

Ei todellakaan vituttaisi. En ole todellakaan olettanut, että vanhempani kustantaisivat elämääni sen jälkeen, kun lähdin opiskelemaan. Opiskelin 1980-luvulla, jolloin opintotuki oli paljon nykyistä alhaisempi ja opintolainan ottaminen oli itsestään selvää. Kun valmistuin, minulla oli opintolainaa 63000 markkaa, ja sen korko nousi nopeasti yli 10 prosenttiin.

Siitä huolimatta en missään vaiheessa olettanut, että vanhempani olisi maksaneet minulle jotain. Sen vielä ymmärtäisin, että jos aikuinen lapsi joutuu yllättäen esim. työkyvyttömäksi, niin vanhempien oletetaan auttavan kykyjensä mukaan.

Sinne Japaniinkin olen muuten ehtinyt, tosin vasta päälle 40-vuotiaana omilla rahoillani.

Vierailija
47/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:39"]

Kiitos vielä teille jotka ymmärrätte. Voitto oli ilmeisen suuri vaikka ei isä sitä ole suoraan sanonut. Enhän minä ole kinuamassa tonneja opintovelkojeni maksuun, todellakaan. Pahastuin vaan siitä muutamasta sadasta jotka tuntuivat almuilta. Isä tietää mun matkahaaveesta koska olen koko nuoruuteni intoillut Japanista ja sen kulttuurista ja sellaisesta. Ja tietää että vaikka ajokortti onkin, niin en halua aja autoa koska ok seudulla pärjää vallan hyvin julkisilla.

Asuin tosiaan pk seudulla opintojen ajan ja siksi tingin ruuasta. Vuokrat on helsingissä kalliit. Ja älkää nyt sanoko että olisit muuttanut muualle. Muualla ei ollut samaa mahdollisuuta opiskella sitä mitä halusin enkä olisi voinut kulkea junalla koti koulu väliä.

[/quote]

Veikkauksen sivulta näet eurolleen isäsi saaman potin suuruuden.

Vierailija
48/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on eka kerta kun kirjoitan ja mitä mun oluau pitänyt lopuksi sanoa, että älkää ainakaan antako vinkkejä tai mielipiteitä ei saa kertoa? totta kai haluan mielipiteitä, siksi tälle palstalle kirjoitin.

Edelleen se että juuri sun mielestä on absursia ajaa moottorioyörällä usaan tms ei tee siitä mitenkää mahdotonta jos sitä pätäkkääkin löytyy kuten isäni tapauksessa nyt. Onhan ihmiset käyneet paljon erikoisemmilla matkoilla, vai mitä? ei tuo nyt mun mielestä oikeasti ole mitenkään epätavalliseen viittaavaakaan.

Vierailija
49/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kyllä ymmärrän ap:ta mutta onhan ap saanut jo rahaa ja saamassa sen auton. Ehkä isä jossain myöhäisemmässä vaiheessa antaa jotain muutakin? Jos on joutunut niukkuudessa elämään niin ei semmoinen henkilö osaa törsätä. Ei kaksi ulkomaan matkaa ole mielestäni semmoista törsäilyä vaan unelmien toteuttamista vanhoilla päivillä, eihän siinä pistetä rahaa haisemaan miten sattuu ja esim. ostella mitä sattuu tavaroita ja jotain merkkikelloja tms. merkkipaitoja jne.

Mut jotenkin myös pystyn samaistumaan ap:n kokemuksiin. Mun faija on vähän samanlainen. Omistusasunto, Mersu, hyvä palkka ja nyttemmin eläke. Kun olin pieni, kaikki raha meni lainojen lyhennykseen, kuljin itse tehdyissä vaatteissa, ei ollut Barbeja tai muitakaan merkkijuttuja. Sittemmin saivat vanhempani velat maksettua ja isä pääsi tienaamaan hyvään duuniin. Nyt he sitten matkustelevat mut se onkin ainoa, mihin he rahaa laittavat. Samaan aikaan he onnistuivat jonkin ihmeen kommervenkilla pääsemään niille tuetuille lomille lomakotiin! Että on pokkaa, kun sit lähdetään muutaman viikon päästä Thaimaahan! Ihan oikeitakin avun tarvitsijoita olisi, en keksi miten he pystyivät niitä tulorajoja tms. kiertämään.

Ja muutenkin sylettää se heidän uskomattoman ahne asenteensa, kun he ovat valmiita kusetttamaan, siis vaikka jos on jossain kulhossa kahvilassa tarjolla ilmaisia konvehteja niin faija tunkee niitä koura kaupalla suuhun. Noloa.

Ja vapaa-aikanaan faija ei mitään muuta tee kun seuraa osakerahastojen kursseja puhelimellaan netistä ja sit he säästävät ihan naurettavissa paikoissa, esim. ostavat semmosen parin kilon säkin jotain ihmeen jämäleipäpaloja läheiseltä leipätehtaalta ja pakastavat niitä arkkupakastimeen. Jotenkin niin kornia!

Ja siis sehän on selviö, että mä en ole saanut mitään. En siis koskaan ole saanut minkäänlaista rahallista avustusta vanhemmilta. Aiemmin ei heillä ollut varaa, nyt ovat liian nuukia. Edes lapsen syntymän johdosta ei tullut pariakymppiä. Sen sijaan mutsi hamstraa kirppareita läpi ja ostelee rytkyjä, jotka sitten lahjoittaa mulle. Esim. 90-luvun äitiyspakkauksesta olevan sinisen toppapuvun, jonka vuosiluvun jäljitin täältä av-palstalta, joku vanhempi mamma tunnisti sen.

Vierailija
50/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että provolta haiskahtaa minustakin. Onko ap:n ikä tullut esille ketjussa (en lukenut ihan joka viestiä)? Erittäin lapselliselta vaikuttaa nimittäin, en ole koskaan kuullutkaan vastaavasta, että aikuisen ihmisten pitäisi ottaa oma AIKUINEN lapsi mukaan lomalle.

Vierailija
51/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä nyt olisin rehellinen niin mielestäni isä olisi voinut antaa 2 tonnia ja mä olisin itse saanut päättää mitä sillä ostan. Sama summa veljelle, ei mitään sen tyttö ystävälle koska ne ei ole naimisissa eli periaatteessa ei ole perhettä.

Nyt saan varmaan kauhean paskaryöpyn niskaani.

Vierailija
52/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään isän ei ole *pakko* antaa, mutta minusta olisi aivan normaalia antaa omalle lapselleen, myös aikuiselle lapselle. Kummallista miten useimpien kommentoijien mielestä näyttäisi olevan lähes kuin isä ja tytär olisivat melkein kuin vieraita ihmisiä jotka vain jotenkin sattumalta tuntevat toisensa.

Vierailija
53/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä ihminen tyytyväinen! Myy se auto jollet sillä mitään tee.

Oma isäni on perinyt huomattavan summan rahaa.Nuukailee eikä osta mitään vaikka olen sanonut että käytä nyt hyvä ihminen itseesi niin kauan kuin vielä pääset liikkeelle tmv . Nauti rahoistasi! Mutta ei. On puolueellinen. Hankkii veljelleni kaikkea ja syytää rahaa. Teillä sentään tasapuolinen isä.antaa molemmille lapsille yhtä paljon.

Ymmärrän täysin sinua ap. Jos itselläni joskus tuollainen tilanne olisi,taatusti antaisin lapsillenikin!!

Vierailija
54/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:47"]

Tämä on eka kerta kun kirjoitan ja mitä mun oluau pitänyt lopuksi sanoa, että älkää ainakaan antako vinkkejä tai mielipiteitä ei saa kertoa? totta kai haluan mielipiteitä, siksi tälle palstalle kirjoitin.

Edelleen se että juuri sun mielestä on absursia ajaa moottorioyörällä usaan tms ei tee siitä mitenkää mahdotonta jos sitä pätäkkääkin löytyy kuten isäni tapauksessa nyt. Onhan ihmiset käyneet paljon erikoisemmilla matkoilla, vai mitä? ei tuo nyt mun mielestä oikeasti ole mitenkään epätavalliseen viittaavaakaan.

[/quote]

Ja oletat, että jos et laita aloituksen loppuun fraasiasi "Mielipiteitä?" niin kukaan ei vastaa?

Lue uudestaan se aloitus. Väitit isäsi haluavat moottoripyöräreissulle Nykiin. Jokainen moottoripyöräilijä tietää, että siinä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Aidosti.

USA on muutakin kuin N Y

Vierailija
55/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:50"]Pakko myöntää, että provolta haiskahtaa minustakin. Onko ap:n ikä tullut esille ketjussa (en lukenut ihan joka viestiä)? Erittäin lapselliselta vaikuttaa nimittäin, en ole koskaan kuullutkaan vastaavasta, että aikuisen ihmisten pitäisi ottaa oma AIKUINEN lapsi mukaan lomalle.

[/quote]

siis oikeasti, sä et ole koskaan kuullutkaan perhe reissuista esim. kun joku täyttää 50 v? että koko perhe kustannetaan lomalle? mä olen kuullut enkä olisi ennen sellaisesta haaveillutkaan edes villeimmisä unelmissani. Nyt on tilanne eri. Isällä olisi siihen varaa!!

Mä olen 25-vuotias, isämme on päälle viiskympoinen eli ei mitään vanhoja päiviä ole viettämässä vaan on aikaa jäljellä työelämässäkin. Minusta perheen pitäisi tukea toisiaan etenkin nyt kun varaa olisi. Mikä siinä on niin väärin ja itsekästä? Oltaisi voitu jäädä veljen kanssa vanhempiemme nurkkiin mutta ei tehty sitä ja kuten sanoin pärjäsimme omillamme. Nyt kun isällä olisi rahaa en voi ymmärtää, miksei voi hemmotella meitä.

Vierailija
56/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 17:50"]Miksi ihmeessä koet, että isäsi pitäisi avokätisesti antaa omia rahojaan sinulle?

[/quote]

koska olen hänen lapsensa ja hän ei ole koskaan kyennyt tukemaan rahallisesti - ajokortin eteen raadoin itse, kaikki mitä muut samanikäiset saivat vanhemmiltaan hankin itse, ei rahalahjoja lukiosta päästyäni eikä muitakaan rahallisia avustuksia. Olen aina ajatellut että jos perheellämme olisi varaa niin nuo kaikki edellä mainitsemani olisin ilman muuta saanut. Nyt on eri fiilis - rahaa olisi mutta ei mitään tahtoa auttaa.

[/quote]

ikävä juttu, mutta mulla on isä joka ei maksanut edes elareita vapaaehtoisesti ja juuri ja juuri on varaa lähettää meidän perheelle joulukortti, lahjonut ei ole koskaan mitenkään, ja kuulemma ei varaa lapsenlapsille laittaa syntymäpäivänä edes kortteja.

On hänellä varaa velattomaan taloon ja kesämökkiin ja eläkeen lisäksi vuokratuloja, säästöjä, ym ylimääräisiä bisneksiä.

Mutta joo, se on hänen luonteensa ja valintansa ja jos ottaisin asiakseni katkeroitua niin eipä paljon muuta ehtisi elämässä tehdä. ei mitenkään läheiset välit mutta ihan asialliset meillä on.

Ja luulenpa että on aika lailla huonompi isäollut mulle kuin sinun isäsi.

Vierailija
57/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap täysin. On eri asia luulla ettei saa vanhemmilta apua koska heillä ei ole varaa, kuin tajuta että he eivät auta koska eivät halua.

Vierailija
58/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:47"]

[/quote]

Ja oletat, että jos et laita aloituksen loppuun fraasiasi "Mielipiteitä?" niin kukaan ei vastaa?

Lue uudestaan se aloitus. Väitit isäsi haluavat moottoripyöräreissulle Nykiin. Jokainen moottoripyöräilijä tietää, että siinä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Aidosti.

USA on muutakin kuin N Y

[/quote]

voi olla, mä en ole eläissänikään käynyt lähelläkään amerikkaa tai ollut miottoripyörän selässä. Mun ei tarvikkaan syventyä kaikkeen mitä isäni haluaa, näin hän on kertonut tai ainakin sinnepäin.

en myöskään tiennyt että tällä palstalla on jotain sääntöjä esim että ei saisi kirjoittaa "mielipiteitä? " sori.

Vierailija
59/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:49"]

Tavallaan kyllä ymmärrän ap:ta mutta onhan ap saanut jo rahaa ja saamassa sen auton. Ehkä isä jossain myöhäisemmässä vaiheessa antaa jotain muutakin? Jos on joutunut niukkuudessa elämään niin ei semmoinen henkilö osaa törsätä. Ei kaksi ulkomaan matkaa ole mielestäni semmoista törsäilyä vaan unelmien toteuttamista vanhoilla päivillä, eihän siinä pistetä rahaa haisemaan miten sattuu ja esim. ostella mitä sattuu tavaroita ja jotain merkkikelloja tms. merkkipaitoja jne.

Mut jotenkin myös pystyn samaistumaan ap:n kokemuksiin. Mun faija on vähän samanlainen. Omistusasunto, Mersu, hyvä palkka ja nyttemmin eläke. Kun olin pieni, kaikki raha meni lainojen lyhennykseen, kuljin itse tehdyissä vaatteissa, ei ollut Barbeja tai muitakaan merkkijuttuja. Sittemmin saivat vanhempani velat maksettua ja isä pääsi tienaamaan hyvään duuniin. Nyt he sitten matkustelevat mut se onkin ainoa, mihin he rahaa laittavat. Samaan aikaan he onnistuivat jonkin ihmeen kommervenkilla pääsemään niille tuetuille lomille lomakotiin! Että on pokkaa, kun sit lähdetään muutaman viikon päästä Thaimaahan! Ihan oikeitakin avun tarvitsijoita olisi, en keksi miten he pystyivät niitä tulorajoja tms. kiertämään.

Ja muutenkin sylettää se heidän uskomattoman ahne asenteensa, kun he ovat valmiita kusetttamaan, siis vaikka jos on jossain kulhossa kahvilassa tarjolla ilmaisia konvehteja niin faija tunkee niitä koura kaupalla suuhun. Noloa.

Ja vapaa-aikanaan faija ei mitään muuta tee kun seuraa osakerahastojen kursseja puhelimellaan netistä ja sit he säästävät ihan naurettavissa paikoissa, esim. ostavat semmosen parin kilon säkin jotain ihmeen jämäleipäpaloja läheiseltä leipätehtaalta ja pakastavat niitä arkkupakastimeen. Jotenkin niin kornia!

Ja siis sehän on selviö, että mä en ole saanut mitään. En siis koskaan ole saanut minkäänlaista rahallista avustusta vanhemmilta. Aiemmin ei heillä ollut varaa, nyt ovat liian nuukia. Edes lapsen syntymän johdosta ei tullut pariakymppiä. Sen sijaan mutsi hamstraa kirppareita läpi ja ostelee rytkyjä, jotka sitten lahjoittaa mulle. Esim. 90-luvun äitiyspakkauksesta olevan sinisen toppapuvun, jonka vuosiluvun jäljitin täältä av-palstalta, joku vanhempi mamma tunnisti sen.

[/quote]

Niin tuttua, sekä miehen vanhemmilla että omalla isälläni on omat erikoisuutensa, juuri tämän tyylisiä juttuja.

Eläkeläisille korjausavustuksia ym haetaan vaikka on tilillä ties miten paljon rahaa ja on velaton ja eläkkeet juoksevat.

Euron kahvipaketteja haetaan nin että monta kertaa mennän samaan kauppaan... kymmeniä ellei satoja kahvipaketteja nurkissa pyörimässä.

Vierailija
60/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:59"]Ymmärrän ap täysin. On eri asia luulla ettei saa vanhemmilta apua koska heillä ei ole varaa, kuin tajuta että he eivät auta koska eivät halua.

[/quote]

kiitos. juuri mun tunteita kuvailit! ennen asia oli ok koska ajattelin aina että vanhemmilla ei ole varaa. Kyllähän vanhemmat sanoivatkin aina että jos olisi, niin tekisivät kaikkensa meidän eteen - ainakin näin sanoivat silloin kun veljeni kanssa teininä kiukuttelimme että muillakin on. No eivät tainneet arvata että isä olisi koskaan niin onnekas että voittaisi lotossa ja joutuisi syömään sanansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan