Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni suuri lottovoitto, mielipiteitä?

Vierailija
22.12.2013 |

Isämme voitti taannoin lotossa ison summan rahaa. Ei suostunut kertomaan edes meille lähiperheeseen kuuluville, kuinka paljon. Perheemme on aina ollut köyhä, sekä minä että isoveljeni ollaan jouduttu ottamaan lainaa opintoihimme sekä tekemään paljon töitä opintojen ohella. Isä ja äiti elivät mukavasti, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ollut varaa ja se on ollut mulle aina ok.

Nyt isäni tosiaan meni voittamaan lotossa ja kun puhuimme rahoista, sanoi hän että aikoo auttaa veljeä uuden auton ostossa sekä maksaa veljen tyttöystävän jotai kuluja. Aikoo myös lähteä matkustelemaan äidin kanssa. Minulle sanoi, että voi ostaa mullekin auton. Laittoi tilille myös muutaman satasen.

Olenko ahne, kun loukkaannuin isälleni? Ollaan veljen kanssa kituuteltu vähällä rahalla, ei koskaan saatu mitään avustuksia perheeltämme ja nyt kun isälleni tuli näin paljon rahaa kuin hän antaa ymmärtää, miksi hän ei voisi olla avokätisempi? Eikö vanhempia tosiaankaan haittaa se tieto, että lapsilla ei ole kaikkeen varaa? Minusta muutama satanen oli törkeä almu ja autollakaan en tee mitään. Ennemmin ottaisin senkin rahana.

Tuntuu pahalta sanoa näin, mutta on sellainen olo että lottovoiton jälkeen isä ikäänkuin loitoni, ei tulee enää niin usein käymään. Pelkää varmaan että pyydän rahaa! Jos itse olisin voittanut, olisin auttanut perhettäni niin paljon kuin voisin. Nyt on kovin paha olo, joulun alla, kun tietää että isällä on varaa mutta käyttäytyy ikäänkuin koko rahaa ei olisi voittanutkaan. Unelmani on ollut aina mennä Japaniin, luulisi että se olisi isälle nyt pikkuraha maksaa lennot tms. Itse joudun vuosia säästämään jotta pääsen k.o matkalle. Samaan aikaan isä suunnittelee moottoripyöräreissua Nykiin ja äidin kanssa Malediiveille. En voi sille mitään että olen kateellinen.

Mielipiteitä?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossahan se on: isäsi lottovoitto.

Vierailija
2/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ahne. 

Olet aikuinen ihminen. Ei sinulle kuulu minkäänlaista osuutta isäsi rahoista. Se on ihan hänen hyväntahtoisuutensa varassa jos tahtoo jotakin antaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin isäsihn sen voiton sai....kateus vie kalatkin vedestä

Vierailija
4/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä koet, että isäsi pitäisi avokätisesti antaa omia rahojaan sinulle?

Vierailija
5/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 17:50"]Miksi ihmeessä koet, että isäsi pitäisi avokätisesti antaa omia rahojaan sinulle?

[/quote]

koska olen hänen lapsensa ja hän ei ole koskaan kyennyt tukemaan rahallisesti - ajokortin eteen raadoin itse, kaikki mitä muut samanikäiset saivat vanhemmiltaan hankin itse, ei rahalahjoja lukiosta päästyäni eikä muitakaan rahallisia avustuksia. Olen aina ajatellut että jos perheellämme olisi varaa niin nuo kaikki edellä mainitsemani olisin ilman muuta saanut. Nyt on eri fiilis - rahaa olisi mutta ei mitään tahtoa auttaa.

Vierailija
6/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi antoi sinulle omaa rahaansa, ja tarjoutui ostamaan sinulle auton. Kyllä minuakin kiukuttaisi. Oikein raivoissani olisin.

Vierailija
7/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän että tuo kuulostaa ahneelta, mutta muutama satanen ja auto (joka tulisi maksamaan max 1000 e) on mielestäni aika saitaa antaa omalle tyttärelleen. Sieppaa myös se että veli saa varmasti enemmän, jo se että isä tarjoutui maksamaan sen tyttöystävän jotain menoja, haloo! ! eikö oma tytär ole tärkein?

Tietää että unelmoin Japanin matkasta ja silti kertoo avoimesti tulevista reissuistaan. Malediiveille! ja nykiin! kyllä kelpaisi.

Vierailija
8/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 17:50"]Miksi ihmeessä koet, että isäsi pitäisi avokätisesti antaa omia rahojaan sinulle?

[/quote]

koska olen hänen lapsensa ja hän ei ole koskaan kyennyt tukemaan rahallisesti - ajokortin eteen raadoin itse, kaikki mitä muut samanikäiset saivat vanhemmiltaan hankin itse, ei rahalahjoja lukiosta päästyäni eikä muitakaan rahallisia avustuksia. Olen aina ajatellut että jos perheellämme olisi varaa niin nuo kaikki edellä mainitsemani olisin ilman muuta saanut. Nyt on eri fiilis - rahaa olisi mutta ei mitään tahtoa auttaa.

[/quote]

Miksi isäsi pitäisi auttaa, jos et ole varsinaisesti pulassa? 

Vierailija
9/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:03"]

Joo ymmärrän että tuo kuulostaa ahneelta, mutta muutama satanen ja auto (joka tulisi maksamaan max 1000 e) on mielestäni aika saitaa antaa omalle tyttärelleen. Sieppaa myös se että veli saa varmasti enemmän, jo se että isä tarjoutui maksamaan sen tyttöystävän jotain menoja, haloo! ! eikö oma tytär ole tärkein?

Tietää että unelmoin Japanin matkasta ja silti kertoo avoimesti tulevista reissuistaan. Malediiveille! ja nykiin! kyllä kelpaisi.

[/quote]

Jos perheenne on ollut köyhä, eivätpä varmaan vanhempannekaan ole matkustelleet. Ja heillä on siihen vähemmän aikaa jäljellä.

Vierailija
10/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasen auton saa 1000e?

Vierailija
11/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

koska vaikka en ole pulassa, ei minulla ole juurikaan mihinkään varaa kalliin vuokran, laskujen ja opintovelan takaisin maksun jälkeen.

Koen että vanhemmat pääsivät helpolla kun otettiin veljen kanssa lainat opintoja varten. Nyt sitten saavat nauttia matkoistaan kun me eletään niukasti. Eri asia jos olisivat elättäneet meitä opiskelujen ajan ja nyt olisivat ansaitusti pitäneet nuo rahat. Eikö kukaan ole tosiaan samaa mieltä?

Vierailija
12/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottaka vanhempien omat haaveet tulee ensin. Jos rahaa jää, suurin osa varmasti haluaa aikuisillekin lapsilleen jotain antaa, kuten sinulle on antanut ja luvannut antaa. Et tiedä, kuinka suuri voitto on, ehkä se ei ole ollut montaa miljoonaa kuitenkaan.

Vierailija
13/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:11"]

[/quote]

koska vaikka en ole pulassa, ei minulla ole juurikaan mihinkään varaa kalliin vuokran, laskujen ja opintovelan takaisin maksun jälkeen.

Koen että vanhemmat pääsivät helpolla kun otettiin veljen kanssa lainat opintoja varten. Nyt sitten saavat nauttia matkoistaan kun me eletään niukasti. Eri asia jos olisivat elättäneet meitä opiskelujen ajan ja nyt olisivat ansaitusti pitäneet nuo rahat. Eikö kukaan ole tosiaan samaa mieltä?

[/quote]

Eivät vanhemmat ole opiskeluaikaista elatusta aikuisille lapsilleen velkaa. 

Vierailija
14/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muutama satanen?? isä voitti niin paljon että ei ole kuulemma töihin menossa ihan heti. En ymmärrä myöskään miksi menevät äidin kanssa malediiveille kahdestaan eikä minua tai veljeäni ole pyydetty mukaan.

Vierailija
15/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö isäsi lottorahoja myös esim. asuntovelan maksuun? Ehkä hän ei pidä järkevänä antaa lapsille nyt heti rahaa käteen humputteluun, vaan ajattelee voivansa tukea oikeissa menoissa myöhemmin. 

Vierailija
16/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla omia lapsia? Aika moni lapsiperheen vanhempi odottaa mielessään, että lapset olisivat niin vanhoja, että vanhemmat voivat taas reissata kahdestaan. Yritä nyt edes ymmärtää.

Isäsi on kuitenkin jo jotain antanut, ja aikoo sen autonkin antaa, ja onko muka sanonut, että antaa siihen autoon vain sen tonnin?

Vierailija
17/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 18:11"]

[/quote]

[/quote]

Eivät vanhemmat ole opiskeluaikaista elatusta aikuisille lapsilleen velkaa. 

[/quote]

tuosta olen niin eri mieltä! eikö teitä oikeasti harmittaisi jos olisitte eläneet makaroonilla ja tonnikalalla opiskeluajan eli 4 vuotta ja nyt elätte taas sillä kun lainat on maksettava eikä juuri valmistunut mitään kovin rahakkaita töitä saa vielä. Ja isänne ostaisi moottoripyörän ja menis nykiin ja menisivät äidin kanssa malediiveille, äiti varmaan alkaa käyttää kalliita vaatteita kun itse shoppailet henkkamaukalla. Eikö tosiaan, oikeasti, ketään vituttaisi?

Vierailija
18/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä isäsi myös ajattelee, että sinun ikäisesi kuuluukin tehdä töitä, jotta pääsee elämässä eteenpäin, eikä päästä helpolla reissailemaan. Varmaan hän on itsekin sinun ikäisenäsi tehnyt töitä, jotta voi elättää sinut ja veljesi.

Vierailija
19/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi tekee rahoillaan mitä haluaa.

Vierailija
20/94 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tämmöinen provo. Miksi et keksi mitään todempaa?

Lottovoitot ovat tänä syksynä menneet aika pienille paikkakunnille, ja tuntuu hieman uskomattomalta, että joku perus Lasse Korhonen olisi haaveillut moottoripyöräreissusta Nykiin (ottaen huomioon sen, että ko. kaupungissa ei moottoripyörillä keskiluokka liiku ja kätevimmin sinne pääsee lentäen). Matka Japaniin taas maksaa vajaan tonnin, jonka säästämiseen sinulta siis menee vuosia...?

Keksi jotain todempia juttuja kuin tällaiset, joihin vastaan lähinnä jatkaen provojasi ja miettien, millaista on olla kaltaisesi lihava, likahiuksinen tyyppi ankeassa yksiössä jossain Helsingin itälähiössä miettimässä, millä saisi hetkeksi huomiota muilta. Joo, isä voitti lotossa ja loittoni, koska kinuan koko ajan rahojaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi