Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä asiasta olet kaikkein ylpein elämässäsi?

Vierailija
04.10.2020 |

Jos lapsia ei voi tässä yhteydessä käyttää esimerkkinä.

Kommentit (396)

Vierailija
1/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että koirani mielestä olen huippu!

Vierailija
2/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että rohkaisin mieleni ja muutin kolmekymppisenä ulkomaille. Se muutti elämäni lopullisesti. Näin maailmaa, opin englantia, sain uusia kavereita ja löysin vaimon itselleni. Kerrassaan ikimuistoinen jakso elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M35. Nykyinen työpaikka. ei tarvitse olla missään tekemisissä ihmisten kanssa. Parasta. Saa ihan itse tehdä työnsä ihan rauhassa. 

Vierailija
4/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida keksiä yhtäkään asiaa, kun lapset on poissuljettu.

Olin koulussa kympin tyttö, mutta sitten kaikki jotenkin lässähti enkä lähtenyt opiskelemaan lisää. Olisin tarvinnut potkun persuksille, mutta eipä ketään kiinnostanut sitä antaa. Mummo ja pappa kannusti vain töihin. Isä ja äiti erosivat eikä se 50-luvulla ollut niinkään yleistä kuin nyt.

Vierailija
5/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta on ollut kyllä suuri työ kasvattaa ihan ypöyksin pieni ihmistaimi fiksuksi aikuiseksi. En olisi synnärillä koskaan voinut kuvitella että tässä ollaan viimein, kahdestaan edelleen.

Vierailija
6/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali elämä, yhteisöön kuuluminen. Sellaiseen ei juuri osattu kasvattaa.

Vierailija
7/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitistumisesta.

Vierailija
8/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. En ole ikinä tehnyt mitään mistä olisin ylpeä.

Vierailija
9/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, ei elämässäni ole mitään mistä voisin olla ylpeä.

N27

Vierailija
10/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olen elossa edelleen. Kaiken jälkeen. Samalla on ole ollut paha ihminen muita kohtaan sekä olen tehnyt asioita omalla tavallani. Muuten en voi ylpeillä mistään.

Vierailija
11/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taida keksiä yhtäkään asiaa, kun lapset on poissuljettu.

Olin koulussa kympin tyttö, mutta sitten kaikki jotenkin lässähti enkä lähtenyt opiskelemaan lisää. Olisin tarvinnut potkun persuksille, mutta eipä ketään kiinnostanut sitä antaa. Mummo ja pappa kannusti vain töihin. Isä ja äiti erosivat eikä se 50-luvulla ollut niinkään yleistä kuin nyt.

Sitä pidettiin erikoisena. Eri asia oliko se sitä oikeasti.

Joskus oli tuollaista, että yo:ksi pääsy oli jo jotain ihmeellistä. Piti olla lahjakas, muttei siltä menty sen pidemmälle jos ei ollut ihmelapsi eli henkimaailman lähettämä nero.

Tai valmiiksi rikas.

Vierailija
12/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että olen kristitty.

Vierailija
13/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä että olen kristitty.

Minä käännän tämän niin päin, että olen ylpeä Jeesuksesta. Itsestäni ja omista teoistani olen vähiten ylpeä.

Vierailija
14/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapamuutos. Että pystyin laihduttamaan 65 kg pysyvästi (olen ollut hoikka jo 4 vuotta).

Että pystyin muuttamaan ruokavalion rasvaisesta, höttöhiilaria täynnäolevasta, sokerillisesta lihottavasta roskaruoasta terveellisesksi. Syön kasviksia joka päivä 500 g-1 kg. Ja proteiinia, hyviä rasvoja. Täysjyvätuotteita, kotimaisia marjoja.

Olen lopettanut makkarat, rasvaiset juustot, pekoni, kermakastikkeet, uppopaistetut /paneroidut ja roskaruoan syömisen. Vältän herkkuja ja napostelun. En juo mitään makeaa (mehut, limsat, maustetut kivennäisvedet, tuoremehut, energiajuomat).

En syö valkoista riisiä tai makaronia, tai vehnätuotteita.

Aloitin myös liikunnan. Ennen olin sohvaperuna joka mussutti herkkuja teeveen ääressä iltaisin.

Nyt liikun 5 krt viikossa 1 1/2-2 t.

Pääsin verenpainelääkkeistä, c-pap laitteesta (hengityskatkoja yöllä), kolestrolilääkkeistä ja alkavasta diabeteksesta eroon.

Voin nyt hyvin, kunto on erinomainen, veriarvot priimaa.

Vierailija
15/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että olen selvinnyt raskaista asioista ilman lääkkeitä ja päihteitä ja selvisin lapsen kanssa niin hyvin.

Vierailija
16/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo työjutut ovat ihan kelpo asioita olla ylpeitä. Jotkut taas sanoivat lapsista, vaikka niitä ei lasketa.

Vierailija
17/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että olen remontoinut meidän kotia pitkään ja nyt se on vihdoin valmis ja siitä tuli just täydellinen meidän perheelle.

Vierailija
18/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalsin erota ja olen pärjännyt lasten kanssa ilman apua. Olen oppinut uuden taidon aikuisena ja päässyt käyttämään sitä.

Vierailija
19/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästä kielipäästäni. Vielä kun pääsisin vaikuttamaan enemmän aspergerihmisten asioihin eri kielillä tulevaisuudessa niin olis perfecto. Kielten opiskelussa yliopistossa on mielestäni vikana, että eri kielten yliopisto-opettajat on niin syventyneitä öyhöttämään omien opetettaviensa kielten erinomaisuudesta, että näiden oppiaineiden välinen vuorovaikutus on aika heikkoa valitettavasti edelleen. Vaikka kaiken maailman teknisiä hienouksia käytetäänkin yliopisto-opetuksessa nykyään.

T: asperger nuorimies joka opiskelee tällä hetkellä kahta eri kieltä yliopistossa

Vierailija
20/396 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen matikan ja keskipitkän ruotsin eximioista.