Mistä asiasta olet kaikkein ylpein elämässäsi?
Jos lapsia ei voi tässä yhteydessä käyttää esimerkkinä.
Kommentit (396)
Että rohkaisin mieleni ja muutin kolmekymppisenä ulkomaille. Se muutti elämäni lopullisesti. Näin maailmaa, opin englantia, sain uusia kavereita ja löysin vaimon itselleni. Kerrassaan ikimuistoinen jakso elämässäni.
M35. Nykyinen työpaikka. ei tarvitse olla missään tekemisissä ihmisten kanssa. Parasta. Saa ihan itse tehdä työnsä ihan rauhassa.
En taida keksiä yhtäkään asiaa, kun lapset on poissuljettu.
Olin koulussa kympin tyttö, mutta sitten kaikki jotenkin lässähti enkä lähtenyt opiskelemaan lisää. Olisin tarvinnut potkun persuksille, mutta eipä ketään kiinnostanut sitä antaa. Mummo ja pappa kannusti vain töihin. Isä ja äiti erosivat eikä se 50-luvulla ollut niinkään yleistä kuin nyt.
No musta on ollut kyllä suuri työ kasvattaa ihan ypöyksin pieni ihmistaimi fiksuksi aikuiseksi. En olisi synnärillä koskaan voinut kuvitella että tässä ollaan viimein, kahdestaan edelleen.
Normaali elämä, yhteisöön kuuluminen. Sellaiseen ei juuri osattu kasvattaa.
En mistään. En ole ikinä tehnyt mitään mistä olisin ylpeä.
En osaa sanoa, ei elämässäni ole mitään mistä voisin olla ylpeä.
N27
Ainakin olen elossa edelleen. Kaiken jälkeen. Samalla on ole ollut paha ihminen muita kohtaan sekä olen tehnyt asioita omalla tavallani. Muuten en voi ylpeillä mistään.
Vierailija kirjoitti:
En taida keksiä yhtäkään asiaa, kun lapset on poissuljettu.
Olin koulussa kympin tyttö, mutta sitten kaikki jotenkin lässähti enkä lähtenyt opiskelemaan lisää. Olisin tarvinnut potkun persuksille, mutta eipä ketään kiinnostanut sitä antaa. Mummo ja pappa kannusti vain töihin. Isä ja äiti erosivat eikä se 50-luvulla ollut niinkään yleistä kuin nyt.
Sitä pidettiin erikoisena. Eri asia oliko se sitä oikeasti.
Joskus oli tuollaista, että yo:ksi pääsy oli jo jotain ihmeellistä. Piti olla lahjakas, muttei siltä menty sen pidemmälle jos ei ollut ihmelapsi eli henkimaailman lähettämä nero.
Tai valmiiksi rikas.
Vierailija kirjoitti:
Siitä että olen kristitty.
Minä käännän tämän niin päin, että olen ylpeä Jeesuksesta. Itsestäni ja omista teoistani olen vähiten ylpeä.
Elämäntapamuutos. Että pystyin laihduttamaan 65 kg pysyvästi (olen ollut hoikka jo 4 vuotta).
Että pystyin muuttamaan ruokavalion rasvaisesta, höttöhiilaria täynnäolevasta, sokerillisesta lihottavasta roskaruoasta terveellisesksi. Syön kasviksia joka päivä 500 g-1 kg. Ja proteiinia, hyviä rasvoja. Täysjyvätuotteita, kotimaisia marjoja.
Olen lopettanut makkarat, rasvaiset juustot, pekoni, kermakastikkeet, uppopaistetut /paneroidut ja roskaruoan syömisen. Vältän herkkuja ja napostelun. En juo mitään makeaa (mehut, limsat, maustetut kivennäisvedet, tuoremehut, energiajuomat).
En syö valkoista riisiä tai makaronia, tai vehnätuotteita.
Aloitin myös liikunnan. Ennen olin sohvaperuna joka mussutti herkkuja teeveen ääressä iltaisin.
Nyt liikun 5 krt viikossa 1 1/2-2 t.
Pääsin verenpainelääkkeistä, c-pap laitteesta (hengityskatkoja yöllä), kolestrolilääkkeistä ja alkavasta diabeteksesta eroon.
Voin nyt hyvin, kunto on erinomainen, veriarvot priimaa.
Siitä että olen selvinnyt raskaista asioista ilman lääkkeitä ja päihteitä ja selvisin lapsen kanssa niin hyvin.
Nuo työjutut ovat ihan kelpo asioita olla ylpeitä. Jotkut taas sanoivat lapsista, vaikka niitä ei lasketa.
Siitä, että olen remontoinut meidän kotia pitkään ja nyt se on vihdoin valmis ja siitä tuli just täydellinen meidän perheelle.
Uskalsin erota ja olen pärjännyt lasten kanssa ilman apua. Olen oppinut uuden taidon aikuisena ja päässyt käyttämään sitä.
Hyvästä kielipäästäni. Vielä kun pääsisin vaikuttamaan enemmän aspergerihmisten asioihin eri kielillä tulevaisuudessa niin olis perfecto. Kielten opiskelussa yliopistossa on mielestäni vikana, että eri kielten yliopisto-opettajat on niin syventyneitä öyhöttämään omien opetettaviensa kielten erinomaisuudesta, että näiden oppiaineiden välinen vuorovaikutus on aika heikkoa valitettavasti edelleen. Vaikka kaiken maailman teknisiä hienouksia käytetäänkin yliopisto-opetuksessa nykyään.
T: asperger nuorimies joka opiskelee tällä hetkellä kahta eri kieltä yliopistossa
Lyhyen matikan ja keskipitkän ruotsin eximioista.
Että koirani mielestä olen huippu!