Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin on sinusta ärsyttävää olla nainen?

Vierailija
19.12.2013 |

Tänään oli lapsella joulujuhlat koulussa. Siinä ei ollut mitään vikaa. Laitoin luonnollisestikin mekon päälle ja sukkahousut pitää olla mekon kanssa. Normaali homma, eikö? Matkalla koululle mekko tahtoi nousta polvipituisesta minimekoksi, koska kannoin nuorimmaista välillä. Vaikka normaalipainoinen olenkin, en enää 35-vuotiaana oikein kehtaa julkisesti esiintyä minimekossa. Joten kävellessä kiskoin mekkoa alas ja mietin kuinka pitkä se takana oleva pieni halkio olikaan... 

Juhlasalissa olin helpottunut. Penkit olivat tummat ja ilman pehmusteita. Kuukautisten runsain päivä ja kahden tunnin istuminen on stressaava yhdistelmä. Mitkään superpaksut vaipat eivät onnistuneet niiden kamppeiden takia. Ja ne sukkahousut! Jalkojen kanssa piti olla tarkkana. Ei saanut istua jalat harallaan, mutta piti muistaa ettei riko sukkahousuja kenkien soljella. 

Loppujen lopuksi selvisin ilman noloja tahroja ja reikäisiä sukkahousuja. Ilman niitä sukkiksia, kuukautisia ja mekkoa olisin ollut rentoutuneempi. Jos olisin ollut mies, ainoa stressinaiheeni olisi varmaan ollut jotain tyyliin: "tiukkanutturaisen rehtorin katsominen aiheuttaa erektion, jota pitää peitellä".

Olkaa kilttejä ja kertokaa omat "kauheaa olla nainen" kokemuksenne. En kai ole ainoa, jota ärsyttää välillä? 

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 11:08"]

Ärsyttää se kun ei oikein tiedä miten milloinkin käyttäytyä. Ei viitsisi aina herättää pahennusta vaikka sillä että bileissä mieluummin istuu ulkona polttamassa tupakkaa ja juomassa ja juttelemassa sen sijaan että laittelee tiskejä koneeseen tai huolehtii siitä, että kaikilla on viiniä lasissa. Koen, että naisena, ja muitten silmissä, mun vähän kuuluu aina autella emäntää kotitöissä ym. Mutta äijät vaan istuvat, ei kukaan oleta että Make tai Pete pyyskisivät rätillä pöytää kesken juhlien tai kuluttaisivat aikaansa siivoamalla ravunkuoria roskikseen. Itse en muuten ole koskaan mitään juhlia pitänytkään. Koska naisen oletetaan aina valmistavan tarjoilut viimeisen päälle. Jossain miestupareissa taas tilataan pizzaa, ei siellä kukaan nykerrä mitään lohirullia ja mokkapaloja.

[/quote]

Joo, tuo on niin ärsyttävää! Erityisesti sukulaisten parissa tuo jako kukoistaa. Esim. kun on syöty, niin ketkäs muutkaan kuin naiset siellä hääräävät ja kuskaavat astioita pois pöydästä, pyyhkivät pöytää, laittavat kahvikupit pöytään, keittävät kahvit... Samaan aikaan miehet istuvat pöydässä jauhamassa mitä jauhavat. Joskus ihan vaan periaatemielessä jään pöytään istumaan, mutta silloin olen tietenkin naisten silmissä laiskuri. Naissukupuolenhan pitäisi automaattisesti saada aikaan se, että pyörii ympäriinsä hääräämässä jotakin.

Vierailija
82/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläilemässä kaukana kotoa, uudet puuterinväriset alusvaatteet alla, menkat saapuvat viisi päivää etuajassa menkkakipujen kera. Ei lisättävää.

Terveisin nimimerkki tuskaiset pikkujoulut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kohtu ja vielä enemmän se, että sitä ei suostuta poistamaan, koska en naisena ole muka kykenevä päättämään omasta elämästäni.

En halua lapsia, mulla on vaikea endometrioosi eli todella pahoja kipuja ja muutama leikkaus tästä syystä takana. Lisäksi joudun syömään karmean määrän hormoneja, että pystyn elämään edes suurin piirtein normaalia elämää.

Mulla ei olisi menkkoja, ei kipuja, ei leikkauksia, ei hormoneja, jos kohtu poistettaisiin.

Mutta vaikka olen 36-vuotias, en muka osaa tehdä itsenäisiä päätöksiä. Lääkärikin on sanonut, että kohdunpoisto veisi ongelmani pois, mutta sitä ei tehdä, koska saatan vielä joskus sittenkin haluta lapsia.

Vierailija
84/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sillon kun menkat alkaa.

Vierailija
85/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdatessani sovinistisen miehen.

Vierailija
86/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 13:28"]

Ärsyttää, kun minulla on kahden tonnin custom-pc ja miehelläni 500€ arvoinen kaupan kyhäelmä, niin miehen kaverit luulevat hienomman koneen olevan automaattisesti mieheni. Kerran koneeni oli auki ja atk-alalla ollut miehen kaveri pyysi päästä katsomaan koneen tehoja tarkemmin. Suostuin. Hetken päästä mies huokaili osittain ihastuksesta, osittain turhautuneisuudesta: "siis näin törkeän hyvät tehot MENEE SULLA HUKKAAN". Ärsytti; mistä hitosta tuo mies olisi tiennyt, mitä minä sillä koneella TEEN? Varmaan ajatteli, että pikkusievästi käytän Facebookkia ja ehkä päivitän jotain turhanpäiväistä sisustusblogia.

Tähän liittyen, sekin ärsyttää että kun mieheni ei tiedä koneista juuri mitään (eikä häntä pahemmin kiinnosta), mutta on luonteeltaan sellainen että ns. huutelee arvauksia, niin pääsee sitten huomion keskipisteeksi kun kavereidensa kanssa pohtivat, mikä siihen kaupan kasaamaan romuun nyt tällä kertaa tuli, kun näyttö pimeni. Minä yritän sanoa sivusta, että mistä voisi olla kysymys, mutta kukaan ei kuuntele. Äijät sitten aikansa säätävät koneen kanssa ja pätevät tiedoillaan ongelman suhteen. Kukaan ei saa konetta korjattua. Kun porukka lähtee, tarkistan onko näytön johto varmasti hyvin kiinni, koska sillä on taipumus löystyä- ja kas vaan, näyttö toimii taas.

(Jos mies olisi kirjoittanut tämän, hän saisi 10 yläpeukkuja ja peesausta, nyt tulee miinusta koska naisena tämmöinen mielipide + kirjoitustapa on "ylimielinen". :D )

[/quote]

Täältä tulee ainakin toiselta naiselta 10 yläpeukkua ja peesausta :)

Vierailija
87/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä sä sitten vanhempana kadut ja katkeroidut, kun et oo tehnyt lapsia."

Niin. Mitäpä tuohon sanoisi? Et OK, kiitos kun asiasta mainitsit, alankin heti tehdä lapsia urakalla, vaikken niitä kyllä halua, enkä niistä kauheasti pidä, mut silleen niinku "varuilta", ettei sitten vanhana vituta. Ja toden totta, meneepä vaikka lauantai-iltana tonne Asematunneliin tai mille vain ostarinräähkälle, niin siellä niitä parveilee niitä "varuilta" tehtyjä mukuloita - ei niistä kukaan tunnu välittävän, mutta onpahan ne tehty, ettei sitten vanhemmiten kaduta.

"Kyllä se rakkaus lapseen sitten syttyy, kun se on syntynyt."

Jep. Otan myös saman tien miehen, josta en pidä, mut kyllä se rakkaus sitten syttyy, kun se on mun oma. Syttyy se rakkaus lapseen tahi ei, niin joka tapauksessa se on merkillinen ohje. Entä jos ei sytykään, on vain taas yksi tuleva ongelmanuori, joka itkee, et kotona on aina ollut niin kylmä ilmapiiri, miksi minut ylipäätään teitte.

Menkat joskus ketuttaa, varsinkin ennen kuin endometrioosi leikattiin.

Muuten tykkään naisena olosta.

Vierailija
88/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 13:33"]

Kivuliaiden kuukautisten aikaan ja silloin kun yöside pitää vaihtaa päivällä puolen tunnin välein ja siltikin pikkuhousut on yltä päältä veressä ja kolmen tunnin sisään tulee _kourallinen _ kudosklönttejä toosasta ja saa pelätä henkensä edestä.

[/quote]

Miksi nämä kuukautisistaan valittajat käyttävät aina pelkkiä siteitä?

Vierailija
89/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 13:33"]

Kivuliaiden kuukautisten aikaan ja silloin kun yöside pitää vaihtaa päivällä puolen tunnin välein ja siltikin pikkuhousut on yltä päältä veressä ja kolmen tunnin sisään tulee _kourallinen _ kudosklönttejä toosasta ja saa pelätä henkensä edestä.

[/quote]

Miksi nämä kuukautisistaan valittajat käyttävät aina pelkkiä siteitä?

[/quote]

Mä en pysty käyttämään muuta.

Kuukautiskivut pahenee, jos työntää yhtään mitään sisäänsä menkkojen aikaan.

Vierailija
90/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:55"]

No kai nyt siteen kanssa menkat onkin kauheat! Mä en ymmärrä miksi kukaan käyttää siteitä "vapaaehtoisesti", eri asia tietenkin jos sisäiset suojat eivät vaan syystä tai toisesta sovi. Kumminkin niitäkin tuntuu olevan, jotka eivät muuten vaan vaivaudu käyttämään sisäisiä suojia ja sitten kauhistelevat, miten hirveää on kun verta holahtaa siteeseen ja saa pelätä tuleeko ohi. No onhan se hirveää, toden totta, mutta siitä pääsee käyttämällä tamponia tai kuppia. Niiden kannalta tietenkin sääli jotka eivät voi kuppia tai tamponia käyttää jostain syystä.

Kivut menkoissa onkin sitten isompi ongelma, jos niitä on. Mulla oli nuorempana niin pahoja, että oksensin kivusta ja olin ihan toimintakyvytön. Nykyään ei onneksi tarvi välttämättä särkylääkettäkään ollenkaan koko menkkojen aikana.

[/quote]

Mä kun olen sitä mieltä, että tamponi ei pidä yhtä hyvin kuin side kuitenkaan. Se on hankala laittaa ja pahimmillaan joudun vaihtamaan siteen 2 krt. tunnissa, joten en jaksaisi tamponin kanssa äheltää niin usein. Jos sitä käyttäisin, joutuisin silti laittamaan siteen varmuuden vuoksi.

[/quote]

Mitä äheltämistä siinä tamponin käytössä on? Sehän vain työnnetään paikalleen.

Vierailija
91/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää suunnattomasti kaikki naisille "pakolliset" tai tarpeelliset tuotteet, joita on vain joskus ostettava - sain antibiooteista hiivatulehduksen, eikun apteekkiin ja 17e hiivalääkkeeseen! 

Suoraan sanoen vituttaa joka ikinen kerta, kun joudun ostamaan tamponeja. Eihän se nyt ole kun 4e paketti. Mutta mites kun mä olen ostellut kuukautissuojia 11-vuotiaasta asti? Se on paketti tamponeja per menkat tällä vuodolla.

E-pillereihin kuluva raha ei ärsytä, ne on elämän pelastava keksintö :)

Lisäksi ärsyttää ulkonäköön liittyvät lokeroinnit (ja tietysti miesten puolelta). Joskus  älykkyyttäni on epäilty, koska olen "tosi hyvännäköinen".  Oman miehen suusta olen kuullut jopa, ettei minulla voi olla miespuoleisia kavereita, koska ne haluavat kuitenkin seksiä kanssani yms. Ja syy? Koska olen niin hyvännäköinen. Siis mitä vittua? Minä olen ihminen, persoona, minulla on luonne ja mielipiteet. Ulkonäön merkitys on korostunut nykyään liikaa ja nimenomaan naisten kohdalla. 

Vierailija
92/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:41"]

No ensinnäkään, viesti ap:lle En koskaan laita mekkoa päälleni, varsinkaan jos kuukautisten runsain päivä. Silloin täytyy olla housut ja siihen päälle vielä tunika. Oikeassa olet menkat ja juhlat eivät ole kiva yhdistelmä. Enkä kyllä tykkää olla töissäkään silloin, koska menkkani ovat välillä todella runsaat. Eli yli saattaa tulvia, vaikka olisi kuinka iso side. Vaippaa en sentään ole halunnut käyttää. Mutta eniten mua ehkä häiritsee naisena olossa karvoitus. Olen karvaista sorttia ja en jaksaisi olla alituiseen säärikarvoja olla ajelemassa. Enkä tykkää vahakäsittelystä tms. Se ärsyttää, koska jos yhtäkkiä tulee kesällä lämmin päivä, en voikaan mieheni lailla vaihtaa sortseihin tuosta vaan, koska saattaa olla etten juuri samana tai ed. päivänä ole ajellut sääriä..

[/quote]

Olet onnekas, jos vain sääresi ovat karvaiset. Minulla on hyvin kalpea iho ja navasta alaspäin tummaa karheaa karvaa reidet, sääret, perse ja alaselkä täynnä ja vielä ylävartalossakin yksittäisiä tummia karvoja, jotka näkyvät selkeästi. Rinnatkin karvaiset, yök.

Tunnen oloni karvaiseksi apinaksi ja menee monta tuntia jos haluan itseni karvattomaksi. Pelkkien säärten ajelu olisikin helppoa, ne yleensä epiloin ja silloin pysyy karva monta päivää poissa. Yritä siinä nyt sitten nauttia elämästä ja mennä vaikka uimaan, kun karvaa rehottaa joka raosta vaikka kuinka ajelisi (ja jos ajelee, niin helvetillinen kutina).

Inhottaa, jos olisin mies niin olisin seksikäs nallekarhu näine karvoineni. Näin naisena karvaa ei saisi olla kuin päässä, muuten pidetään epäsiistinä vaikka muuten huolehdinkin hygieniastani hyvin.

[/quote]

Äh, kuulostaapa ikävältä. Onko tutkittu, ettei kyse ole jostain hormonihäiriöstä tai sairaudesta? Tummaan karvoitukseen pystyy laser (vaaleaan siis ei), mutta se on aika kallista lystiä.

Vierailija
93/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamisen vaikeus. Miehet menee lenkille, that's it. Jos mä meen lenkille, tissit hölskyy, läskireidet tömähtää maata vasten, vatsa pomppii ylös alas. Eli mun laihdutus on ihan muuta; ravinnon lisäks ensin lihasten kiinteytystä, kävelyä jne. Juoksulenkille pääsee vasta kun 20 kg on jo pois.

Täkäläisten rautakauppojen kohtelu. Olen kuin ilmaa.

Jos kotona on sekaista, on se automaattisesti äiti joka ei ole jaksanut siivota.

Vierailija
94/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi ärsytti se, että vaikka olen melkein nelikymppinen ja osaan työni helvetin hyvin, eräs minua vanhempi ja talossa vähemmän aikaa ollut työntekijä sanoi minua typykäksi. Että vitut siitä miten hyvä olen työssäni, joillekuille olen aina "typykkä". 

Vierailija
95/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:55"]

No kai nyt siteen kanssa menkat onkin kauheat! Mä en ymmärrä miksi kukaan käyttää siteitä "vapaaehtoisesti", eri asia tietenkin jos sisäiset suojat eivät vaan syystä tai toisesta sovi. Kumminkin niitäkin tuntuu olevan, jotka eivät muuten vaan vaivaudu käyttämään sisäisiä suojia ja sitten kauhistelevat, miten hirveää on kun verta holahtaa siteeseen ja saa pelätä tuleeko ohi. No onhan se hirveää, toden totta, mutta siitä pääsee käyttämällä tamponia tai kuppia. Niiden kannalta tietenkin sääli jotka eivät voi kuppia tai tamponia käyttää jostain syystä.

Kivut menkoissa onkin sitten isompi ongelma, jos niitä on. Mulla oli nuorempana niin pahoja, että oksensin kivusta ja olin ihan toimintakyvytön. Nykyään ei onneksi tarvi välttämättä särkylääkettäkään ollenkaan koko menkkojen aikana.

[/quote]

Mä kun olen sitä mieltä, että tamponi ei pidä yhtä hyvin kuin side kuitenkaan. Se on hankala laittaa ja pahimmillaan joudun vaihtamaan siteen 2 krt. tunnissa, joten en jaksaisi tamponin kanssa äheltää niin usein. Jos sitä käyttäisin, joutuisin silti laittamaan siteen varmuuden vuoksi.

[/quote]

Mitä äheltämistä siinä tamponin käytössä on? Sehän vain työnnetään paikalleen.

[/quote]

Oletko mies vai muuten vain tyhmä? Kaikki eivät vain pysty niitä käyttämään! Kaikkia ei ole siunattu sellaisella hehtaaripillulla, jonne sen voi vain "työntää" ja jotkut ovat saattanut oikeasti vammautua jostain syystä niin, ettei tamponien käyttö oikeasti ole mahdollista.

Vierailija
96/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:16"]

Oletko mies vai muuten vain tyhmä? Kaikki eivät vain pysty niitä käyttämään! Kaikkia ei ole siunattu sellaisella hehtaaripillulla, jonne sen voi vain "työntää" ja jotkut ovat saattanut oikeasti vammautua jostain syystä niin, ettei tamponien käyttö oikeasti ole mahdollista.

[/quote]

Ihan oikeasti, silloin ongelma on kyllä korvien välissä jos ei tamponi mahdu. Eri asia jollain 15-vuotiaalla ja/tai neitsyellä, mutta jos aikuisella naisella ei muka mahdu se tamponi niin sitten se on kyllä ihan takuulla päänsisäinen juttu eikä fyysinen. Aika hervotonta edes vihjata, että tamponin käyttäminen edellyttäisi jotain hehtaaripillua :D Kertoo aika paljon asennoitumisesta koko asiaan.

Sen uskon, että joillekin tamponi ei vaan jostain muusta syystä käy. Jotkut esim. sanovat sen tuntuvan aina. Useimmiten tuokin kyllä johtuu siitä, että se ei ole riittävän syvällä, mutta on kai se uskottava että joillakin se voi tuntua muutenkin.

ohis

Vierailija
97/161 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 22:16"]

[/quote]

Ihan oikeasti, silloin ongelma on kyllä korvien välissä jos ei tamponi mahdu. Eri asia jollain 15-vuotiaalla ja/tai neitsyellä, mutta jos aikuisella naisella ei muka mahdu se tamponi niin sitten se on kyllä ihan takuulla päänsisäinen juttu eikä fyysinen. Aika hervotonta edes vihjata, että tamponin käyttäminen edellyttäisi jotain hehtaaripillua :D Kertoo aika paljon asennoitumisesta koko asiaan.

Sen uskon, että joillekin tamponi ei vaan jostain muusta syystä käy. Jotkut esim. sanovat sen tuntuvan aina. Useimmiten tuokin kyllä johtuu siitä, että se ei ole riittävän syvällä, mutta on kai se uskottava että joillakin se voi tuntua muutenkin.

ohis

[/quote]

Minulla ei ole mitään asennoitumista tamponinkäyttäjiä vastaan, ärsyttää vain kun oletetaan että kaikille ne ne noin vain humahtavat sisään. Enkä tietenkään tarkoita, että kaikki niiden käyttäjät ovat hehtaaripilluja, mutta on sekin kohtuutonta että sinun mielestäsi ongelma on vain korvien välissä kun joku ei yksinkertaisesti vain pysty niitä käyttämään. Ihmiset ovat syystä tai toisesta johtuen fyysisiltä ominaisuuksiltaan erilaisia.

Onneksi siteet on keksitty niin ei elämä tähänkään kaadu!

Vierailija
98/161 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiaterkut kirjoittajalle numero 128, meissä on paljon samaa.

Terveisin toinen pienikokoinen introvertti, joka kolmekymppisyydestään huolimatta tuntuu jämähtäneen (ainakin muiden silmissä) jonnekin teinitasolle.

Vierailija
99/161 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
100/161 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ärsytys on se, että jos olet naisellisen näköinen ihan luonnostaan ei ymmärettä, että ulkonäöstä syntyvät mielikuvat eivät vältttämättä vastaa naisen luonnetta. Älykkyys ei ole kiinni kampauksesta taikka kurveista. Herttaisen näköinen nainen ei välttämättä ole herttainen :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi